Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Benno
geplaatst: 17 juli 2010, 16:07 uur
Hank Cochran is overleden, een van de grootsten uit de country 

0
geplaatst: 18 juli 2010, 07:55 uur
reptile71 schreef:
Hoe lang was hij dan?
(quote)
Hoe lang was hij dan?
Hoe lang is toch een Chinees ?

0
geplaatst: 18 juli 2010, 09:09 uur
I Fall to Pieces van Patsy Cline, een klassieker, is door hem geschreven en ik heb een paar nummers van hem gehoord van een verzamelplaat. Best wel aardige country.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 20 juli 2010, 17:24 uur
Ja, jezus. RIP. Er is er nog maar eentje over. Op zoveel manieren toch wel een tragische band.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 14:04 uur
Musicus Willem Breuker overleden
AMSTERDAM - De musicus en componist Willem Breuker is in Amsterdam overleden. Dat maakte Bernard Hunnekink vrijdag bekend. Hij zit in het Willem Breuker Kollektief, dat Breuker in de jaren zeventig heeft opgericht. Breuker was al enige tijd ziek.
Willem Breuker richtte zijn eigen orkest op in 1974. Het orkest heeft een bezetting van elf musici. Het maakt een mengeling van jazz en hedendaagse klassieke muziek. Het Willem Breuker Kollektief geldt als een van de eerste ensembles in Nederland die geïmproviseerde muziek op een voor het publiek aansprekende wijze presenteerden.
Het orkest speelt al meer dan dertig jaar over de hele wereld, van Amsterdam tot Peking. Breuker, geboren in Amsterdam, heeft vele muziekprijzen ontvangen, waaronder de VPRO/Boy Edgar Prize in 1993.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
AMSTERDAM - De musicus en componist Willem Breuker is in Amsterdam overleden. Dat maakte Bernard Hunnekink vrijdag bekend. Hij zit in het Willem Breuker Kollektief, dat Breuker in de jaren zeventig heeft opgericht. Breuker was al enige tijd ziek.
Willem Breuker richtte zijn eigen orkest op in 1974. Het orkest heeft een bezetting van elf musici. Het maakt een mengeling van jazz en hedendaagse klassieke muziek. Het Willem Breuker Kollektief geldt als een van de eerste ensembles in Nederland die geïmproviseerde muziek op een voor het publiek aansprekende wijze presenteerden.
Het orkest speelt al meer dan dertig jaar over de hele wereld, van Amsterdam tot Peking. Breuker, geboren in Amsterdam, heeft vele muziekprijzen ontvangen, waaronder de VPRO/Boy Edgar Prize in 1993.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 15:17 uur
Triest, ik wist eigenlijk niet dat hij ziek was.
In ieder geval een zwarte dag voor de muziek: Al Jarreau gaat het ook heel slecht mee en de Spice Girls hebben bekend gemaakt een nieuwe film te gaan opnemen.
In ieder geval een zwarte dag voor de muziek: Al Jarreau gaat het ook heel slecht mee en de Spice Girls hebben bekend gemaakt een nieuwe film te gaan opnemen.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 20:06 uur
Had volgens mij al lange tijd leverkanker, heeft een paar jaar niet opgetreden, maar leek de laatste tijd weer met nieuw elan terug aan het front. R.I.P.
Edit: klopt dus niet helemaal wat ik hierboven schrijf, hier een prachtig interview met Breuker van anderhalf jaar terug.
Edit: klopt dus niet helemaal wat ik hierboven schrijf, hier een prachtig interview met Breuker van anderhalf jaar terug.
0
Father McKenzie
geplaatst: 23 juli 2010, 21:10 uur
Die recente doden, ik ken ze eigenlijk niet, maar desalniettemin; R.I.P. allen!
0
geplaatst: 23 juli 2010, 23:28 uur
Nee ik ken ook de meeste recente doden niet, maar ja er sterven dan ook zo'n 65.000.000 mensen per jaar. 

0
geplaatst: 23 juli 2010, 23:32 uur
Father McKenzie schreef:
Is Lily Allen dood?
0
geplaatst: 23 juli 2010, 23:38 uur
Willem Breuker. Het zijn toch niet de minsten die gaan dit jaar. Ik heb m nog eens live gezien en het valt me toch weer op dat je er dan op een andere manier bij stilstaat.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 23:48 uur
Willem Breuker 
De volgende keer dat het onweert weet ik wel wie er daarboven voor de soundtrack zorgt!
R.I.P.

De volgende keer dat het onweert weet ik wel wie er daarboven voor de soundtrack zorgt!
R.I.P.
0
geplaatst: 23 juli 2010, 23:52 uur
Wat ik een rare gedachte vind is dat ik (als het goed is, qua leeftijdsverschil) allerlei artiesten zie gaan waarmee ik ben opgegroeid. Bijv. iemand als Bowie, voor wie ik enorm veel bewondering heb. Ik zou het nieuws dat hij dood is echt verschrikkelijk vinden. Ik vond het bij Michael Jackson al zo onrealistisch, omdat die man een levende legende werd op het moment dat ik opgroeide als tiener. Daarom deed het me ook echt wel wat.
Zo kunnen bepaalde overlijdens toch enorm veel impact hebben. Ik denk bijv. dat ik echt ga janken als ik hoor dat Leonard Cohen dood is. Ik zag hem in 2008 in Ahoy en dat heeft een enorme indruk op me gemaakt, echt een prachtvent.
Dat soort dingen... daar denk ik wel eens aan.
Zo kunnen bepaalde overlijdens toch enorm veel impact hebben. Ik denk bijv. dat ik echt ga janken als ik hoor dat Leonard Cohen dood is. Ik zag hem in 2008 in Ahoy en dat heeft een enorme indruk op me gemaakt, echt een prachtvent.
Dat soort dingen... daar denk ik wel eens aan.
obsessed schreef:
Ja, jezus. RIP.
Pfff... beetje erg ouwekoeien, plus het is nog niet eens zeker dat Jezus geleefd heeft en al helemaal niet dat hij muziek maakte.Ja, jezus. RIP.
0
geplaatst: 24 juli 2010, 00:20 uur
Ja, daar denk ik ook wel eens aan... Er zijn een heel leger 60's helden (McCartney, Reed, Cale, Brian Wilson, Mick Jagger, Iggy Pop, Bowie, Dylan, Neil Young) die we normaal gesproken allebei gaan overleven. Laten we hopen dat het nog een tijdje duurt...
0
geplaatst: 24 juli 2010, 00:25 uur
Maak je over Al Jarreau in ieder geval maar geen zorgen, hij is in good spirits en wil over een week weer op de bühne staan. Het was allemaal gekomen door hoogteziekte aldus zijn website.
jaja
jaja

0
geplaatst: 24 juli 2010, 00:48 uur
RIP Willem Breuker
...
een tijdje terug al Fred Anderson, nu Breuker... het gaat hard zo met de saxofonisten
... een tijdje terug al Fred Anderson, nu Breuker... het gaat hard zo met de saxofonisten

0
geplaatst: 24 juli 2010, 00:50 uur
Soms zie ik ineens een foto van zo'n held en dan zijn ze ineens zo oud geworden. Tja, zelf worden we ook een dagje ouder, hè... Jammer dat de tijd te snel (naar mijn zin) gaat.
0
beaster1256
geplaatst: 24 juli 2010, 09:30 uur
ach ja , we moeten allemaal eens de grond in , maar liefst zo lang mogelijk niet , zo denk ik soms ook aan de dood van mijn grote rock helden ( young, dylan , reed , pop , bowie , morrison , gilmour , fagen , cale , davies , jagger & richards , macca , enz... ) ja , ze zijn oud geworden maar hebben ons zoveel plezier en vreugde in het leven gegeven dat ik er niet mag aan denken , want wat zal ik bij een overlijden weer een week intriest zijn , zoals altijd bij het heengaan van een rock-idool ( lennon , zevon , orbison , marley , jones , morrison , zappa enz ... daar was ik altijd echt enorm van gepakt !
allé ik ben weg ,
allé ik ben weg ,

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.