MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
reptile71 schreef:
Soms zie ik ineens een foto van zo'n held en dan zijn ze ineens zo oud geworden.

Willem Breuker heeft dan ook alleszins zijn best gedaan om dat proces een handje te helpen.

Ze was dan wel geen muzikante, maar van het volgende nieuws schrok ik toch wel even...

Nog maar 39 jaar

En ik lees de Quest ozo graag

Nog zo midden in het leven, druk in de weer met een goed tijdschrift en dan plotseling is het voorbij. Rust in vrede Karlijn van Overbeek en bedankt voor het fijne blad Quest.

Een groot verlies
Willem Breuker R.I.P.

Benno
John Callahan R.I.P.

Ik mis denk ik iets, Benno, een plaatje of tekst. Wat heeft deze man voor de muziekindustrie betekend?

Stijn_Slayer
R.I.P. Ben Keith

Improvision
R.I.P Melvin Bliss, die de geschiedenisboeken is ingegaan voor de drumbreak in Synthetic Substitution.

rip melvin!

Stijn_Slayer schreef:
R.I.P. Ben Keith

Wat? Ben Keith overleden?

Ja dus, gisteren. Uit Rolling Stone:

Ben Keith, a steel guitarist and multi-instrumentalist who played alongside Neil Young for nearly 40 years, has died of unknown causes. He was 73. Highly skilled on the electric guitar, piano, alto saxophone and pedal-steel, he contributed to countless Young classics including "Heart of Gold," "Rockin' in the Free World," "Tonight's the Night" and "Old Man." Young acknowledged Keith's passing onstage last night in Winnipeg, noting from the stage, "This is for Ben Keith," before playing "Old Man." "His spirit will live on. The Earth has taken him."

Prior to his association with Young, Keith was a member of Nashville's "A-Team" — a collective of the city's top session musicians of the 1950s and 1960s. He played on many country classics of the era, including Patsy Cline's classic "I Fall To Pieces."

Neil Young took him on the road for the infamous 1973 Times Fades Away tour, and after that he remained a part of nearly every touring band (excluding Crazy Horse) for the next four decades.

Keith's close ties with Young helped the guitarist become an in-demand session musician on rock albums in the 1970s, and he worked with everybody from the Band to Warren Zevon to Todd Rundgren. In 1995 he produced Jewel's debut album Pieces of You, which went on to sell over 5 million records.

Keith played in Young's touring band on his 2007-10 world tour and last performed with him at the Bridge School Benefit last October. Just last month he played guitar as part of Neil's wife Pegi's band on a short California club tour opening up for Bert Jansch. (Read Rolling Stone's report from Young's most recent tour here.)

Dat is schrikken - al hebben ook muzikanten nu eenmaal niet het eeuwige leven.

Ik had overigens geen idee dat hij de eerste plaat van Jewel had geproduceerd. Mooi verstild album. En het illustreert dat Ben Keith oog (en oor) had voor bijzondere dingen die om hem heen gebeurden.

R.I.P. Ben Keith.

R.I.P. mr. Keith.

http://neilyoungnews.thrash...

edit; het nieuws bezinkt nu pas echt...
Wat een verlies weer.
Voor mij persoonlijk was vanaf zijn bijdrage op 'Words' , Ben Keith een wezenlijk onderdeel van de vocabulaire van Neil.

Ontelbare mooie stukken heeft hij uit zijn ( vooral) steelgitaar weten te toveren.
Altijd precies genoeg, en altijd met het juiste gevoel.
Vaak wist hij de emotie in de nummers van Neil kracht bij te zetten, met die gevoelige en warme tonen die hij aan zijn instrument wist te ontlokken.
Ik denk bijvoorbeeld aan een nummer als ' Mellow My MInd' ........dat zal nooit meer op die manier ten gehore worden gebracht.

Een waarlijk groots muzikant is heegegaan...

Misterfool
Rip, Ben Keith

Rust in vrede Ben Keith

heicro schreef:
Wat heeft deze man voor de muziekindustrie betekend?

Wat een enorme foute vraag. Sinds wanneer is het belangrijk wat iemand voor de muziekindustrie betekent dan? Draait het erom dat daar geld binnenkomt? Of zou het misschien gaan om de luisteraar? Waar zou de muzikant voor kiezen denk je?

R.I.P. Ben Keith

beaster1256
Ben Keith , bedankt voor al je muzikale bijdragen en R.I.P.

Neil kon het niet mooier zeggen : His spirit will live on . The earth has taken him .

Grote woorden van een zeer groot man !

Stijn_Slayer
Leuk, ga ik een heel bericht typen, is alles weer eens weg. Laat maar dan...

Keith died of a heart attack while staying at Young's ranch in Northern California on July 27, 2010.

RIP aan allen die zijn heengegaan de laatste tijd

Neil Young took him on the road for the infamous 1973 Times Fades Away tour, and after that he remained a part of nearly every touring band (excluding Crazy Horse) for the next four decades.

Dat is niet helemaal waar, in 1973 ging hij ook met Young op Tournee, na Times Fades Away en de opnames van Tonight's the Night, naast Young en Keith waren ook Molina en Talbot (en Lofgren) op tournee, en ook al wordt deze band ook wel the Santa Monica Flyers genoemd, op Sugar Mountain werd deze band altijd Crazy Horse, line-up 3 genoemd.

Bovendien heeft hij in 1984 saxofoon gespeeld bij 4 concerten van Crazy Horse in Santa Cruz en was hij er bij bij de korte Amerikaanse tour van 1987, ook al was dat meer een vroege versie van the Blue Notes (Crazy Horse met blazerssectie). Naast Ralph Molina stond er overigens niemand vaker op het podium met Neil dan Ben.

Helemaal langs mij heengegaan! Verantwoordelijk voor een aantal geweldige reggae-singles:

Reggaezanger Sugar Minott (54) overleden

AMSTERDAM - Reggaezanger Sugar Minott is dit weekend op 54-jarige leeftijd overleden. Minott was als zanger, producer en platenbaas medeverantwoordelijk voor de popularisering van de reggae.

Lincoln Barrington Minott, zoals zijn echte naam luidde, begon zijn zangcarriere in een trio. In de jaren zeventig begon hij een solocarriere, waarin hij verschillende hits scoorde. Minott werd zeer populair in Engeland, waar hij enkele jaren verbleef. Zijn grootste hit was de Jackson-cover 'Good Thing Going' (1981).

Minott produceerde nummers voor anderen en startte een eigen platenlabel om jong reggae- en dancehalltalent een kans te geven.
(HET PAROOL 12 JULI 2010)

Benno
heicro schreef:
Ik mis denk ik iets, Benno, een plaatje of tekst. Wat heeft deze man voor de muziekindustrie betekend?

Callahan was een cartoonist die ook een plaat heeft opgenomen in 2006, die niet veel pers heeft gehad maar wel heel interessant is. De plaat is van het type singer-songwriter/moderne akoestische folk. Over de opname van de plaat is ook een documentaire gemaakt van Nederlands hand, dat is de reden dat ik überhaupt van deze man gehoord heb.

gaucho schreef:
Overigens: is dit geen apart topic waard bij de nieuwsberichten?

Gezien het nog wel een tijdje in het nieuws zal blijven, lijkt me dat inderdaad wel wat overzichtelijker. Heb de berichten verplaatst naar Muziek > Nieuws > Het drama rondom de Love Parade

Het kan aan mij liggen, maar hier lijkt dat topic niet te bestaan...

Misterfool
zelfde hier

Hier is dat topic gebleven.

Dat is vreemd, ik kon eerder geen ouder Love Parade-topic vinden. Nouja, nu staat het goed, hier dus:

Muziek >> MusicMeter Live! >> Love Parade, Berlijn

R.I.P. Ben Keith

Bij The Fugs - The Fugs (1966):

Tuli Kupferberg is onlangs overleden.

Zanger Bobby Hebb (72) overleden

AMSTERDAM - Bobby Hebb is dinsdag op 72-jarige leeftijd overleden. De zanger stierf in het ziekenhuis in het Amerikaanse Centennial. Waar hij aan is overleden, is onbekend. Hebb was vooral bekend van zijn hit 'Sunny' uit 1966.

Hebb schreef 'Sunny', over een lachend meisje, na de moord op zijn broer voor de deur van een nachtclub in Nashville en de moord op president John F. Kennedy. Later coverden onder anderen Marvin Gaye, Wilson Pickett en Jose Feliciano zijn hit.

De zanger schreef tot twee jaar geleden nog liedjes. Hebb had een eigen uitgeverij en een platenlabel. In de jaren zestig toerde hij samen met de Beatles.

© Novum

Mag hij rusten in vrede.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:38 uur

geplaatst: vandaag om 07:38 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.