Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 00:10 uur
Deze moet bij de hip-hopliefhebbers een beletje doen rinkelen: 

0
geplaatst: 17 augustus 2010, 00:20 uur
herman schreef:
Vandaag is het 33 jaar geleden dat Elvis overleed...
Vandaag is het 33 jaar geleden dat Elvis overleed...
Daar word ik elk jaar op mijn verjaardag aan herinnerd

0
geplaatst: 17 augustus 2010, 09:02 uur
Richie Hayward, de drummer van de mij zo geliefde band Little Feat overleden? Een triester begin van de dag had ik niet kunnen bedenken.
R.I.P. Richie.
R.I.P. Richie.
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 09:13 uur
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 09:35 uur
R.I.P. Robert Wilson.
Een slechte zomer voor de funk. Eerst Garry Shider en Phelps 'Catfish' Collins, en nu Robert Wilson weer. Hadden ze daarboven ineens wat funkmuzikanten nodig?
Een slechte zomer voor de funk. Eerst Garry Shider en Phelps 'Catfish' Collins, en nu Robert Wilson weer. Hadden ze daarboven ineens wat funkmuzikanten nodig?
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 10:10 uur
Amerikaanse jazzfotograaf Leonard overleden
WASHINGTON - De Amerikaanse jazzfotograaf Herman Leonard, die grote bekendheid verwierf met afbeeldingen van jazzgrootheden als Billie Holiday, Duke Ellington en Miles Davis, is op 87-jarige leeftijd overleden. Hij stierf zaterdag in een ziekenhuis in Los Angeles, berichtte dagblad Los Angeles Times maandag op gezag van een woordvoerder van de familie.
Leonard werd beroemd met zijn rokerige zwart-witfoto's die hij nam in donkere jazzclubs eind jaren veertig. Hij woonde in Los Angeles nadat de orkaan Katrina in 2005 had toegeslagen in New Orleans (Louisiana) waarbij zijn woning overstroomd raakte en duizenden foto's verloren gingen. Zijn 60.000 negatieven waren veilig gesteld: die had hij voor de ramp naar het Ogden Museum van Zuidelijke Kunst in New Orleans gestuurd.
(bron: Parool.nl)
WASHINGTON - De Amerikaanse jazzfotograaf Herman Leonard, die grote bekendheid verwierf met afbeeldingen van jazzgrootheden als Billie Holiday, Duke Ellington en Miles Davis, is op 87-jarige leeftijd overleden. Hij stierf zaterdag in een ziekenhuis in Los Angeles, berichtte dagblad Los Angeles Times maandag op gezag van een woordvoerder van de familie.
Leonard werd beroemd met zijn rokerige zwart-witfoto's die hij nam in donkere jazzclubs eind jaren veertig. Hij woonde in Los Angeles nadat de orkaan Katrina in 2005 had toegeslagen in New Orleans (Louisiana) waarbij zijn woning overstroomd raakte en duizenden foto's verloren gingen. Zijn 60.000 negatieven waren veilig gesteld: die had hij voor de ramp naar het Ogden Museum van Zuidelijke Kunst in New Orleans gestuurd.
(bron: Parool.nl)
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 12:53 uur
Gisteren is drummer Richard Hayward aan de gevolgen van leverkanker overleden, een van de beste drummers ooit en beginlid van Little Feat.
Ik zeg heirco na: RIP Ritchie
Ik zeg heirco na: RIP Ritchie
0
geplaatst: 17 augustus 2010, 16:01 uur
Zouden ze in de hemel ook internet hebben? Want dan kunnen de doden deze berichtjes ook lezen. Dan kan het rusten echt beginnen.
0
geplaatst: 18 augustus 2010, 12:57 uur
The Scientist schreef:
Zijn jaar van overlijden schuift dus steeds op (quote)

0
geplaatst: 18 augustus 2010, 13:31 uur
RIP Wayne Vella (ex drummer van Abysmal Torment)
maar 25 jaar geworden
maar 25 jaar geworden

0
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:39 uur
Triest bericht:
Charles Haddon, de zanger van de Britse band Ou Est Le Swimming Pool, heeft vrijdag na een optreden op het Belgische popfestival Pukkelpop zelfmoord gepleegd. Dat meldden media in België vrijdagavond.
Ou Est Le Swimming Pool gaf in de namiddag een concert tijdens het festival in Hasselt. Pukkelpop trekt traditioneel veel bezoekers uit Nederland, aangezien Hasselt niet ver van de grens ligt.
De band bracht tot nu toe drie singles uit en de debuutsingle Dance The Way I Feel werd vorig jaar een hit in het alternatieve muziekcircuit. De uitgave van het debuutalbum Christ died for our Synths staat gepland voor 22 oktober.
Charles Haddon, de zanger van de Britse band Ou Est Le Swimming Pool, heeft vrijdag na een optreden op het Belgische popfestival Pukkelpop zelfmoord gepleegd. Dat meldden media in België vrijdagavond.
Ou Est Le Swimming Pool gaf in de namiddag een concert tijdens het festival in Hasselt. Pukkelpop trekt traditioneel veel bezoekers uit Nederland, aangezien Hasselt niet ver van de grens ligt.
De band bracht tot nu toe drie singles uit en de debuutsingle Dance The Way I Feel werd vorig jaar een hit in het alternatieve muziekcircuit. De uitgave van het debuutalbum Christ died for our Synths staat gepland voor 22 oktober.
0
Lost Highway
geplaatst: 20 augustus 2010, 23:50 uur
Zeer triest nieuw, I just dance... is beslist één van de fijnere singles uit 2010.
Gisteren overleed ookal de vader van één van de leden van BRMC op het festival.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 00:01 uur
Inderdaad, schokkend nieuws, Dance the Way I Feel is inderdaad een leuk nummer...
De titel van het komende album is nu ook wel wat cru (Christ died for our synths).
De titel van het komende album is nu ook wel wat cru (Christ died for our synths).
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 00:21 uur
Volgens de Standaard sprong een ander lid (Joel Hutchinson) tijdens hun optreden in het publiek waardoor er een meisje naar het ziekenhuis moest.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 03:05 uur
Wat een akelig nieuws van Pukkelpop. Niet dat ik nu per se zo'n Ou Est Le Swimming Pool was, maar die hit heb ik wel vaak gedraaid. Leuk nummer. 

0
geplaatst: 21 augustus 2010, 07:11 uur
Heeft hij zelfmoord gepleegd op Pukkelpop? Of waren ze daar toen al weg?
0
bone machine (crew)
geplaatst: 21 augustus 2010, 07:32 uur
De Morgen schrijft:
Charles Haddon, de 22-jarige zanger van de Britse band 'Ou Est Le Swimming Pool', heeft vandaag na zijn doortocht op Pukkelpop beslist om uit het leven te stappen.
De familie van de overleden artiest is intussen op de hoogte gebracht, zo maakten organisator Chokri Mahassine en de Hasseltse procureur des Konings Marc Rubens vanavond bekend. De organisatie vraagt de nodige discretie in deze zaak. De zanger zou van een mast gesprongen zijn op de artiestenparking.
Incident tijdens optreden
De electropop band uit Londen, bekend van hun hit 'Dance The Way I Feel', stond vannamiddag op het programma in de Dance Hall. Het publiek reageerde enthousiast op hun optreden. Dat eindige echter in mineur toen bandlid Joel Hutchinson in het publiek sprong. Hij landde nogal pijnlijk op een meisje, dat met een ambulance moest worden afgevoerd. Dit had alle leden van de groep van de kaart gebracht. Het werd nog niet bevestigd of dit incident iets met de wanhoopsdaad zou te maken hebben.
Charles Haddon, de 22-jarige zanger van de Britse band 'Ou Est Le Swimming Pool', heeft vandaag na zijn doortocht op Pukkelpop beslist om uit het leven te stappen.
De familie van de overleden artiest is intussen op de hoogte gebracht, zo maakten organisator Chokri Mahassine en de Hasseltse procureur des Konings Marc Rubens vanavond bekend. De organisatie vraagt de nodige discretie in deze zaak. De zanger zou van een mast gesprongen zijn op de artiestenparking.
Incident tijdens optreden
De electropop band uit Londen, bekend van hun hit 'Dance The Way I Feel', stond vannamiddag op het programma in de Dance Hall. Het publiek reageerde enthousiast op hun optreden. Dat eindige echter in mineur toen bandlid Joel Hutchinson in het publiek sprong. Hij landde nogal pijnlijk op een meisje, dat met een ambulance moest worden afgevoerd. Dit had alle leden van de groep van de kaart gebracht. Het werd nog niet bevestigd of dit incident iets met de wanhoopsdaad zou te maken hebben.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 08:22 uur
Lost Highway schreef:
Zeer triest nieuw, I just dance... is beslist één van de fijnere singles uit 2010.
Die an zelf ook weer de zanger van The Call was lees ik nu. Wat een tragische toestand op dat festival zeg

0
geplaatst: 21 augustus 2010, 08:53 uur
Michael Been, zanger/gitarist van The Call dus ook overleden op Pukkelpop. Hij was geluidstechnicus bij Black Rebel Motorcycle Club, de band van zijn zoon. Wat een ellende daar zeg...
Ter plekke zelfmoord plegen vind ik trouwens wel te bizar voor woorden.
Ter plekke zelfmoord plegen vind ik trouwens wel te bizar voor woorden.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 09:46 uur
reptile71 schreef:
Michael Been, zanger/gitarist van The Call dus ook overleden op Pukkelpop.
May he rest in Peace. Hij heeft ons in de jaren '80 toch wel verblijdt met mooie nummers.Michael Been, zanger/gitarist van The Call dus ook overleden op Pukkelpop.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 16:11 uur
Die opmerking kan je wel een hele topic voor openen. Ik denk echt niet dat hij nog erg bij zinnen was toen hij die actie ondernam, eerder compleet de weg kwijt.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 16:13 uur
Waarschijnlijk had die mislukte stagedive van het andere bandlid er mee van doen.
Een van de bezoekers raakte daardoor zwaargewond.
Soort van wanhoopsdaad.
Soort van wanhoopsdaad.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 17:31 uur
deric raven schreef:
Waarschijnlijk had die mislukte stagedive van het andere bandlid er mee van doen.
Soort van wanhoopsdaad.
Soort van wanhoopsdaad.
Jesussss...
What was he thinking ? Anything you can't do, I can't do better ? Dat meisje zal zich nu wel een stuk beter voelen. Maar wellicht was een kaartje afdoende geweest.
0
geplaatst: 21 augustus 2010, 18:08 uur
T.O. schreef:
Geen respect voor zo'n actie.
Geen respect voor zo'n actie.
Heb je ook maar enig idee wat er in het hoofd van zo'n persoon omgaat?
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.