MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Irrelevant.
Maar zo gaat het hier wel heel erg off-topic gaan over een omstreden onderwerp waar ieder zijn eigen mening over heeft.

En waarom is dat irrelevant?

We kunnen er weer een ontzettend zeikende lange psychologische discussie van maken....maarja, toch vindt ik het erg voor de pukkelpop zelf maar vooral ook de band en familie

The Oath
Die band staat nog niet op musicmeter blijkbaar?

Omdat hun album pas in oktober oid komt.

Wooh, wat een dramatisch nieuws zeg! Ik was benieuwd naar hun debuutalbum, na hun eerste leuke singletje. Een bandje wat ik graag op Lowlands had willen zien.

R.I.P. Charles Heddon

Dat had ik ook gehoord ja. Een paar seconden eerder stond Glen Hansard nog op die plek. Dat je zelfmoord pleegt is al erg genoeg, maar om daarbij ook nog anderen in gevaar te brengen...

Ik vind eigenlijk ook dat op zo'n manier zelfmoord plegen bestraft moeten worden. Ik denk dan bijv. aan een kist met tralies erin.

Eens met Herman , Ik kan ook absoluut geen begrip opbrengen voor personen die zich op dergelijke wijze suïcideren.
Neemt niet weg dat ik het me stoort dat er ook hier weer zogenaamd lollig over gedaan moet worden.

Dan liever mijn respect betonen aan Michael Been, die met
Still Believe
een nummer zong en speelde die voor mij onlosmakelijk verbonden is met de jaren tachtig.

R.I.P Michael Been.

(afbeelding)

R.I.P. Michael Been

Frappant hoe retrogressief hier soms wordt gedacht. Niemand weet wat er in het hoofd omgaat (acute psychose?) van iemand die zijn leven beëindigt. Volgens mij wil je dat ook niet weten. Dat het niet echt fijn is om dat te doen op een massaal event, of bij een spoorlijn lijkt mij evident. Op het werk (een fabriekshal of een concertpodium) is zeker niet fijn, laat staan thuis - that really hurts - voor de nabestaanden, of de vinder.

In de katholieke kerk werden 'zelfmoordenaars' ook niet op het echte kerkhof bij de kerk begraven, voor hen volstond een klein uithoekje; triest genoeg.

Ik ben niet cynisch, maar ik zou waarderen als het nou alsjeblieft afgelopen kan zijn met dat vingerwijzend geoordeel, het gegrap en geblaat erover.

Mijn grapje was natuurlijk gewoon even flauw. Ik vind ook dat niemand erover kan oordelen omdat je inderdaad gewoon niet weet wat er in iemand afspeelde. Kan me niet voorstellen dat iemand een bewuste geplande keuze maakt om zich dood te springen bij een concert. Compleet de weg kwijt zijn, volledig radeloos op dat moment of inderdaad een psychose lijken de enige verklaringen, maar hoe dan ook is het erg bizar en wel te begrijpen dat het reacties van mensen uitlokt.

Nav het verscheiden van Michael Been maar weer eens wat The Call gedraaid. En toen hoorde ik sinds jaren dit nummer weer:

...Into the woods I quietly go...

R.I.P.

Mooi onheilspellend nummer van The Call, mijn favoriet, en heel toepsselijk inderdaad.

R.I.V. Michael Been

Om even volledig stil bij te worden... Goede stem had die kerel eigenlijk...

Mooi liedje, alleen verpest die drum het volledig voor mij...

RIP

Vandaag 9 jaar sinds de dood van Aaliyah. Voor mij de grondlegger van de hedendaagse R&B (en dan doel ik niet op de POPmuziek zoals Rihanna en Beyoncé ze maken wat nu R&B genoemd wordt.).

'Try Again' is inmiddels al een klassieker net als al haar andere singles met Timbaland, wat eigenlijk ook de start voor zijn carriere was. Voor mij was ze echter een balladkoningin.

'At Your Best (You Are Love)' , 'Miss You', 'I Care 4 U' en de mid-temp 'Rock the Boat' zijn mijlpalen in de geschiedenis van de R&B.

Helemaal mee eens, catdog!

Toch ook nog maar een eerbetoon aan deze Amerikaanse songwriter, die afgelopen maandag overleed. Hij schonk de wereld een paar onverwoestbare klassiekers als What a Wonderful World (Louis Armstrong), Can't Help Falling in Love With You (Elvis Presley) en Lullaby of Birdland (Sarah Vaughn). Ook schreef hij nog The Lion Sleeps Tonight.. Voorwaar, geen kleine man.

(afbeelding)
George David Weiss
1921-2010

Ik hoor net dat Conny Stuart overleden is. Ze was chansonniere, trad op met Wim Sonneveld en werd vooral bekend in de musicals van Annie M.G. Schmidt en Harry Bannink. Wat mij betreft is haar stem in de Nederlandse 'lichte muziek' nooit geevenaard. Stuart is 96 geworden

Mike Edwards, lid van de vroege ELO (Melvyn Gale was zijn vervanger vanaf Face The Music) is omgekomen bij een wat bizar auto-ongeluk

Wow, dat klinkt meer als een ongeluk voor een Spinal Tap drummer

Damn, gedood door een rondvliegende hooibaal.

Ja, flink balen.

Neuh, nooit meer balen.

Bizar wel. Je ziet die dingen wel eens in Frankrijk op een helling liggen en bedenkt dan dat je die niet op je kop moet krijgen. En vervolgens denk je dan dat die kans niet zo groot is. Maar zie, het kan...

Precies. Wel een erg sneue manier om aan je eind te komen, zeg. Verpletterd door een baal hooi...

Hij verliet de band in januari '74 vanwege zijn Boeddhistische levensovertuiging, maar leverde wel mooie bijdragen aan albums als On the third day en Eldorado.

R.I.P. Mike Edwards (de middelste van de strijkersgroep in de video).

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 13:50 uur

geplaatst: vandaag om 13:50 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.