Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 11 september 2010, 13:31 uur
Lees net dat Irwin Silber is overleden.

LOS ANGELES - Irwin Silber, who as founding editor of the small but influential magazine Sing Out became a towering figure in the 1960s American folk music renaissance that brought Bob Dylan, Arlo Guthrie and numerous others to prominence, has died at age 84.
0
geplaatst: 13 september 2010, 23:16 uur
Soulzanger Big John Russell overleden
LEUSDEN - De Nederlandse soulzanger Big John Russell is zondag op 67-jarige leeftijd in zijn woonplaats Leusden overleden. Dat heeft zijn familie maandag laten weten. De uit Suriname afkomstige Russell, die wegens zijn postuur Big John werd genoemd, scoorde verschillende hits.
In 1966 schreef hij samen met Louis van Dijk de muziek voor de film Compromis. Dat leverde hun een Zilveren Roos op bij het festival van Montreux.
Hit
Een grote hit had hij begin jaren zeventig met het nummer Swingin' On A Star, een duet met de Britse zangeres Sue Chaloner. Het nummer werd uitgebracht onder de naam Spooky and Sue. De optredens werden niet door Russell gedaan maar door de Arubaan Ivan Groeneveld.
Andere hits van Russell waren You Talk Too Much en I Never Loved A Woman The Way That I Love You en Hokie Pokie.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
LEUSDEN - De Nederlandse soulzanger Big John Russell is zondag op 67-jarige leeftijd in zijn woonplaats Leusden overleden. Dat heeft zijn familie maandag laten weten. De uit Suriname afkomstige Russell, die wegens zijn postuur Big John werd genoemd, scoorde verschillende hits.
In 1966 schreef hij samen met Louis van Dijk de muziek voor de film Compromis. Dat leverde hun een Zilveren Roos op bij het festival van Montreux.
Hit
Een grote hit had hij begin jaren zeventig met het nummer Swingin' On A Star, een duet met de Britse zangeres Sue Chaloner. Het nummer werd uitgebracht onder de naam Spooky and Sue. De optredens werden niet door Russell gedaan maar door de Arubaan Ivan Groeneveld.
Andere hits van Russell waren You Talk Too Much en I Never Loved A Woman The Way That I Love You en Hokie Pokie.
© ANP
Mag hij rusten in vrede.
0
geplaatst: 14 september 2010, 14:08 uur
Lowell George, the Fat Man in the Bathtub, was behalve z'n lengte en z'n voeten groot in alle opzichten. Amen, brother.
0
geplaatst: 14 september 2010, 19:24 uur
Vandaag 20 jaar geleden stapte Wim De Craene uit het leven.
YouTube - Wim De Craene - Rozane
YouTube - Wim De Craene - Tim
YouTube - Wim De Craene & Della Bosiers - Mensen van 18
YouTube - Wim De Craene - Alles Is Nog bij het Oude
Soms raakt muziek je zo intens
dat huilen bij een plaat bevrijdend kan werken.
Dank je voor die zo vaak ondergewaardeerde schoonheid, Wim.
Voor onze Nederlandse vrienden ...
Wie van Robert Long houdt, kan niet om Wim De Craene heen.
De grootste schande in Vlaanderens platenland,
is het feit dat zijn werk nog nooit integraal op CD verscheen.
Je kan het bij elkaar sprokkelen als je de juiste stokoude,
budget CDcompilaties kan vinden in de discotheek.
Wat ik uiteraard ook al lang gedaan heb.
YouTube - Wim De Craene - Rozane
YouTube - Wim De Craene - Tim
YouTube - Wim De Craene & Della Bosiers - Mensen van 18
YouTube - Wim De Craene - Alles Is Nog bij het Oude
Soms raakt muziek je zo intens
dat huilen bij een plaat bevrijdend kan werken.
Dank je voor die zo vaak ondergewaardeerde schoonheid, Wim.
Voor onze Nederlandse vrienden ...
Wie van Robert Long houdt, kan niet om Wim De Craene heen.
De grootste schande in Vlaanderens platenland,
is het feit dat zijn werk nog nooit integraal op CD verscheen.
Je kan het bij elkaar sprokkelen als je de juiste stokoude,
budget CDcompilaties kan vinden in de discotheek.
Wat ik uiteraard ook al lang gedaan heb.
0
geplaatst: 30 september 2010, 10:15 uur
Geen muzikant, maar aangezien ik hem vorige week nog op TV zag, schrok ik wel een beetje.
Comedian Greg Giraldo Dead at 44.

edit: kom er net achter dat acteur Tony Curtis ook is overleden, op 85 jarige leeftijd.
Bekend van o.a. Some Like It Hot, Spartacus en de heerlijke TV serie The Persuaders
Comedian Greg Giraldo Dead at 44.

Greg Giraldo died at a New Jersey hospital Wednesday, four days after being admitted following an accidental overdose of prescription medication. He was 44.
Read more: Comedian Greg Giraldo Dead at 44 - E! Online - uk.eonline.com
Read more: Comedian Greg Giraldo Dead at 44 - E! Online - uk.eonline.com
edit: kom er net achter dat acteur Tony Curtis ook is overleden, op 85 jarige leeftijd.
Bekend van o.a. Some Like It Hot, Spartacus en de heerlijke TV serie The Persuaders

0
geplaatst: 1 oktober 2010, 08:35 uur
Waarschijnlijk bij de meeste MuMe'ers niet bekend, maar ik vermeld het toch maar even: Dick Griffey, oprichter en hoofd van het beroemde SOLAR-label is op 71-jarige leeftijd overleden.
S.O.L.A.R. Records Visionary Dick Griffey Dies - blackamericaweb.com
In de disco- en funkwereld gold SOLAR (Sound Of Los Angeles Records) eind jaren zeventig en in de jaren tachtig als een toonaangevend onafhankelijk label. Het bracht acts voort als Shalamar (met latere solo-artiesten als Jody Watley en Howard Hewitt), The Whispers, Midnight Star, Lakeside en Klymaxx.
Als platenbaas was hij tevens talentscout en ontdekte zo onder meer de funkband The Deele, waar Kenny 'Babyface' Edmonds in zat. Die zou zich op zijn beurt ontwikkelen tot een bekend als uitvoerend artiest en producer.
R.I.P. Dick Griffey
S.O.L.A.R. Records Visionary Dick Griffey Dies - blackamericaweb.com
In de disco- en funkwereld gold SOLAR (Sound Of Los Angeles Records) eind jaren zeventig en in de jaren tachtig als een toonaangevend onafhankelijk label. Het bracht acts voort als Shalamar (met latere solo-artiesten als Jody Watley en Howard Hewitt), The Whispers, Midnight Star, Lakeside en Klymaxx.
Als platenbaas was hij tevens talentscout en ontdekte zo onder meer de funkband The Deele, waar Kenny 'Babyface' Edmonds in zat. Die zou zich op zijn beurt ontwikkelen tot een bekend als uitvoerend artiest en producer.
R.I.P. Dick Griffey
0
geplaatst: 6 oktober 2010, 16:04 uur
R.I.P. Steve Lee
(
Een geweldige keel en groots entertainer was ie....
De zanger van het Zwitserse GOTTHARD is niet meer ;-((
Vandaag omgekomen in een Motorongeluk in de US
(Een geweldige keel en groots entertainer was ie....
De zanger van het Zwitserse GOTTHARD is niet meer ;-((
Vandaag omgekomen in een Motorongeluk in de US
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 10:32 uur
rayman schreef:
RIP Antonie Kamerling.
RIP Antonie Kamerling.

Jezus, wat erg en volstrekt onbegrijpelijk, gezien het gegeven dat hij (ogenschijnlijk dat blijkt wel weer...) een prachtleven, vrouw en 2 kinderen had.
Zonder sensatie-belust te willen klinken, ik ben erg benieuwd wat hier de oorzaak van is.
Het blijkt wel weer dat zulk soort tragische dingen niet blijken te stoppen.
Zelfs iemand die (althans voor de buitenstaander) alle schaapjes op het droge heeft en een zorgeloos leven kent, kan in gevecht zijn met innerlijke demonen.
Heel veel sterkte toegewenst aan de nabestaanden.

edit: alleen de Telegraaf heeft het voorlopig over zelfmoord, dus wellicht ben ik iets te voorbarig met mijn relaas...
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 10:33 uur
rayman schreef:
RIP Antonie Kamerling.
RIP Antonie Kamerling.
AMSTERDAM – Acteur Antonie Kamerling is overleden. Dat bevestigt zijn management donderdag tegenover de Telegraaf. Het lichaam van de 44-jarige acteur zou in de nacht van woensdag op donderdag zijn gevonden in zijn woning.
Over de omstandigheden rond zijn dood is nog niets bekend, aldus de krant.
De acteur laat zijn vrouw Isa Hoes en zijn zoon Merlijn en dochter Vlinder achter. Zijn zus Liesbeth Kamerling is tevens actrice.
Kamerling brak door in de soapserie Goede tijden, slechte tijden als Peter Kelder. Later speelde hij in een aantal speelfilms zoals in De kleine blonde dood (1993) waarvoor hij genomineerd werd voor de Gouden Kalf als beste acteur. In 1997 speelde hij in de film All Stars.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis. De acteur speelde verder nog in de televisieseries Windkracht 10 (1996), Onderweg naar Morgen (2005) en Voetbalvrouwen (2008).
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 10:42 uur
Hij liet al vaker weten aan depressies te lijden. Zeer triest dit.
Rust zacht Antonie.
Rust zacht Antonie.
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 10:55 uur
Stalin schreef:
Zonder sensatie-belust te willen klinken, ik ben erg benieuwd wat hier de oorzaak van is.
Zelfs iemand die (althans voor de buitenstaander) alle schaapjes op het droge heeft en een zorgeloos leven kent, kan in gevecht zijn met innerlijke demonen.
.
.
Kamerling leek me allesbehalve zorgeloos anders...
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 7 oktober 2010, 10:58 uur
pjh1967 schreef:
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis.
Onder de artiestennaam Hero scoorde hij in 1997 een nummer één-hit met het nummer Toen Ik Je Zag, geschreven door Guus Meeuwis.
Mooi nummer... treurig nieuws.
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 11:13 uur
Wat triest zeg. Leek me wel een sympathieke man ook. 
Dit mooie nummer dan nog maar eens draaien:

Dit mooie nummer dan nog maar eens draaien:
0
geplaatst: 7 oktober 2010, 11:15 uur
Was destijds mijn favoriete film.
Goed, eigenlijk kon Antonie niet zingen, maar het is 'm vergeven.
Goed, eigenlijk kon Antonie niet zingen, maar het is 'm vergeven.Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.