MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
musician schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat je geen soulartiesten uit de jaren '60 en '70 meer kunt vinden? Four tops, Isley brothers, Stevie Wonder.... Het feit dat er is iemand doodgaat lijkt me geen reden het hele genre af te schrijven.

Al Green was ik inderdaad vergeten terwijl ik al zijn lp's heb!
Bill Withers en Mavis Staples houd ik nog steeds in de gaten.
Queen Aretha komt alleen als ze het echt leuk vindt voor de microfoon, ik zag haar voor het laatst bij de inauguratie van Obama.
Van Ron Isley vernemen we ook niet veel meer sinds zijn (mooie) Bacharach-project.
Stevie Wonder is natuurlijk soulzanger 'hors catagorie', het genre ontstegen en een planeet, een stralende zon, op zich.
De balans dode/levende soulzangers opnemend kunnen we gerust en met een dankbaar hart een kruis over de 60's Soul leggen.
Dus nu tijd voor Boris, John Legend e.a. TO KEEP THE SOUL ALIVE !!!

R.I.P. Solomon Burke
Weinig soulhelden zijn inderdaad nog in leven, mr er zijn er nog genoeg hoor, ze komen jammer genoeg amper nog aan de bak:
Aretha, Bill Withers, Al Green, Stevie Wonder, Allen Toussaint, Aaron Neville, Percy Sledge, Candi Staton, Bettye Lavette, Clarence Carter, Ann Peebles, Otis Clay, Martha Reeves, Etta James, Smokey Robinson, Sam Moore, Bobby 'Blue' Bland, Jerry Butler, Garnet Mimms, Mavis Staples, Gladys Knight, Irma Thomas, Millie Jackson,...

Ik lees net dat Gotthard zanger Steve Lee door een motorongeluk om het leven gekomen is.

Toch wel een bijzondere stem in het rockwereldje.

Misschien interessant voor degene die het "leuk" vinden om te kijken hoe hun overleden muziekhelden erbij "liggen"

Of die geintersseerd in andere begraafplaatsen van overleden "sterren"

Find A Grave - Millions of Cemetery Records - findagrave.com

Jablonski

Onverwachts? R.I.P. Eyedea

R.I.P. Eyedea

Bedorvenkebab schreef:
Onverwachts? R.I.P. Eyedea

Doodsoorzaak weten we nog niet.

Maar zo jong nog, ik kan hier echt geen vrede mee hebben. Eyedea kon geweldige freestyles rappen, en was een echte Rhymesayer. Groot verlies voor de rapscene in Minneapolis en de undergroundwereld.

Rust in vrede Eyedea.

Ik kende zijn muziek niet maar wist wel van zijn bestaan af. Verschrikkelijk nieuws natuurlijk.

MAS
Ik ken hem ook alleen van naam maar R.I.P.

Eyedea? Daar ken ik een geweldige Wake Up show freestyle met Slug van. Ook een drietal nummers en wat Youtube filmpjes. Ongelooflijk verlies want deze man kon freestylen als de beste. RIP Eyedea.

Ik ken hem ook alleen maar van die show met Slug:

R.I.P. Eyedea

R.I.P. Eyedea

R.I.P. Eyedea.

R.I.P. Eyedea.

Benno
Marion Brown is afgelopen maandag overleden

(afbeelding)

Marion Brown - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Weer een grootheid uit de free jazz overleden...

Kende hem niet, maar wat een mooie foto. Ik lees dat hij ook 'ethnomusicologist' was. Wat een geweldig beroep. R.I.P.

Hier nog een filmpje van The Slits in Berlijn, 1981:

R.I.P. Arianna

Ja, bizar inderdaad. Zo jong nog, en bracht vorig jaar nog een album uit met The Slits, heel onverwachts...
Heel inspirerend persoon, die volledig haar eigen pad heeft gevolgd. Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken), combineerde hun muziek met reggea en geflipte ritmes, en zijn door hun houding van grote betekenis geweest voor de riot grrrl-beweging en de alternatieve rock van de jaren 90 (denk Breeders, Hole, Belly.

voltazy
herman schreef:
Kende hem niet

ga je schamen

R.I.P marion brown

als ik ascension bij de hand had (ligt op ander adres) had ik um even gedraaid.

R.I.P arie en Marion Brown .

Wordt eens tijd om cut weer op te zetten.

Elliott Smith vandaag 7 jaar geleden overleden.

R.I.P.

Ari Up?

Het is kwestie van een goed lotje te trekken bij je geboorte.
Zij greep er jammerlijk naast.

Marion Brown R.I.P.

Ari Up , en op die leeftijd

R.I.P.

RIP voor de stiefbroer van Layne Staley , de kat van Layne (sadie) en de broer van Layne's (lang overleden) verloofde. Phew.

R.I.P. Ari.

Reint schreef:
Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken)

X-Ray Spex is toch een vrij grote.

Desalniettemin: RIP Ari Up. Best bizar, vorig jaar nog vrij levendig bezig gezien op Primavera.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 01:08 uur

geplaatst: vandaag om 01:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.