Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 oktober 2010, 10:49 uur
musician schreef:
Je wilt toch niet zeggen dat je geen soulartiesten uit de jaren '60 en '70 meer kunt vinden? Four tops, Isley brothers, Stevie Wonder.... Het feit dat er is iemand doodgaat lijkt me geen reden het hele genre af te schrijven.
Je wilt toch niet zeggen dat je geen soulartiesten uit de jaren '60 en '70 meer kunt vinden? Four tops, Isley brothers, Stevie Wonder.... Het feit dat er is iemand doodgaat lijkt me geen reden het hele genre af te schrijven.
Al Green was ik inderdaad vergeten terwijl ik al zijn lp's heb!
Bill Withers en Mavis Staples houd ik nog steeds in de gaten.
Queen Aretha komt alleen als ze het echt leuk vindt voor de microfoon, ik zag haar voor het laatst bij de inauguratie van Obama.
Van Ron Isley vernemen we ook niet veel meer sinds zijn (mooie) Bacharach-project.
Stevie Wonder is natuurlijk soulzanger 'hors catagorie', het genre ontstegen en een planeet, een stralende zon, op zich.
De balans dode/levende soulzangers opnemend kunnen we gerust en met een dankbaar hart een kruis over de 60's Soul leggen.
Dus nu tijd voor Boris, John Legend e.a.
TO KEEP THE SOUL ALIVE !!! 
0
geplaatst: 14 oktober 2010, 16:18 uur
R.I.P. Solomon Burke
Weinig soulhelden zijn inderdaad nog in leven, mr er zijn er nog genoeg hoor, ze komen jammer genoeg amper nog aan de bak:
Aretha, Bill Withers, Al Green, Stevie Wonder, Allen Toussaint, Aaron Neville, Percy Sledge, Candi Staton, Bettye Lavette, Clarence Carter, Ann Peebles, Otis Clay, Martha Reeves, Etta James, Smokey Robinson, Sam Moore, Bobby 'Blue' Bland, Jerry Butler, Garnet Mimms, Mavis Staples, Gladys Knight, Irma Thomas, Millie Jackson,...
Weinig soulhelden zijn inderdaad nog in leven, mr er zijn er nog genoeg hoor, ze komen jammer genoeg amper nog aan de bak:
Aretha, Bill Withers, Al Green, Stevie Wonder, Allen Toussaint, Aaron Neville, Percy Sledge, Candi Staton, Bettye Lavette, Clarence Carter, Ann Peebles, Otis Clay, Martha Reeves, Etta James, Smokey Robinson, Sam Moore, Bobby 'Blue' Bland, Jerry Butler, Garnet Mimms, Mavis Staples, Gladys Knight, Irma Thomas, Millie Jackson,...
0
geplaatst: 16 oktober 2010, 13:52 uur
Ik lees net dat Gotthard zanger Steve Lee door een motorongeluk om het leven gekomen is.
Toch wel een bijzondere stem in het rockwereldje.
Toch wel een bijzondere stem in het rockwereldje.
0
geplaatst: 17 oktober 2010, 23:22 uur
Misschien interessant voor degene die het "leuk" vinden om te kijken hoe hun overleden muziekhelden erbij "liggen"
Of die geintersseerd in andere begraafplaatsen van overleden "sterren"
Find A Grave - Millions of Cemetery Records - findagrave.com
Of die geintersseerd in andere begraafplaatsen van overleden "sterren"
Find A Grave - Millions of Cemetery Records - findagrave.com
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 12:17 uur
Doodsoorzaak weten we nog niet.
Maar zo jong nog, ik kan hier echt geen vrede mee hebben.
Eyedea kon geweldige freestyles rappen, en was een echte Rhymesayer. Groot verlies voor de rapscene in Minneapolis en de undergroundwereld. Rust in vrede Eyedea.

0
geplaatst: 18 oktober 2010, 12:21 uur
Ik kende zijn muziek niet maar wist wel van zijn bestaan af. Verschrikkelijk nieuws natuurlijk.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 13:38 uur
Eyedea? Daar ken ik een geweldige Wake Up show freestyle met Slug van. Ook een drietal nummers en wat Youtube filmpjes. Ongelooflijk verlies want deze man kon freestylen als de beste. RIP Eyedea.
0
geplaatst: 18 oktober 2010, 13:47 uur
Ik ken hem ook alleen maar van die show met Slug:
R.I.P. Eyedea
R.I.P. Eyedea
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 09:18 uur
Ari Up van The Slits overleden 

Slits' Ari Up Dead at 48 - Spinner
Pitchfork: R.I.P. Ari Up of the Slits

0
Benno
geplaatst: 21 oktober 2010, 09:32 uur
Marion Brown is afgelopen maandag overleden 

Marion Brown - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Weer een grootheid uit de free jazz overleden...

Marion Brown - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Weer een grootheid uit de free jazz overleden...
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 11:12 uur
Kende hem niet, maar wat een mooie foto. Ik lees dat hij ook 'ethnomusicologist' was. Wat een geweldig beroep. R.I.P.
Hier nog een filmpje van The Slits in Berlijn, 1981:
Hier nog een filmpje van The Slits in Berlijn, 1981:
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 15:33 uur
herman schreef:

Ja, bizar inderdaad. Zo jong nog, en bracht vorig jaar nog een album uit met The Slits, heel onverwachts...
Heel inspirerend persoon, die volledig haar eigen pad heeft gevolgd. Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken), combineerde hun muziek met reggea en geflipte ritmes, en zijn door hun houding van grote betekenis geweest voor de riot grrrl-beweging en de alternatieve rock van de jaren 90 (denk Breeders, Hole, Belly.
0
voltazy
geplaatst: 21 oktober 2010, 16:10 uur
herman schreef:
Kende hem niet
Kende hem niet
ga je schamen

R.I.P marion brown
als ik ascension bij de hand had (ligt op ander adres) had ik um even gedraaid.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 17:36 uur
R.I.P arie en Marion Brown
.
Wordt eens tijd om cut weer op te zetten.
.Wordt eens tijd om cut weer op te zetten.
0
geplaatst: 21 oktober 2010, 18:44 uur
Ari Up? 
Het is kwestie van een goed lotje te trekken bij je geboorte.
Zij greep er jammerlijk naast.

Het is kwestie van een goed lotje te trekken bij je geboorte.
Zij greep er jammerlijk naast.
0
geplaatst: 22 oktober 2010, 16:32 uur
RIP voor de stiefbroer van Layne Staley , de kat van Layne (sadie) en de broer van Layne's (lang overleden) verloofde. Phew. 

0
geplaatst: 22 oktober 2010, 21:15 uur
Reint schreef:
Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken)
Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken)
X-Ray Spex is toch een vrij grote.
Desalniettemin: RIP Ari Up. Best bizar, vorig jaar nog vrij levendig bezig gezien op Primavera.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.