Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 03:33 uur
obsessed schreef:
X-Ray Spex is toch een vrij grote.
(quote)
X-Ray Spex is toch een vrij grote.
Daar zaten toch echt een paar mannetjes in!
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 13:07 uur
@Ceasar:
Ik denk dat in de leden van The Slits ook mannetjes in gezeten hebben.
Ik denk dat in de leden van The Slits ook mannetjes in gezeten hebben.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 13:38 uur
herman schreef:
Kende hem niet, maar wat een mooie foto. Ik lees dat hij ook 'ethnomusicologist' was. Wat een geweldig beroep. R.I.P.
Hier nog een filmpje van The Slits in Berlijn, 1981:
(embed)
Kende hem niet, maar wat een mooie foto. Ik lees dat hij ook 'ethnomusicologist' was. Wat een geweldig beroep. R.I.P.
Hier nog een filmpje van The Slits in Berlijn, 1981:
(embed)
Leuk, een cover van Man Next Door!

0
geplaatst: 24 oktober 2010, 18:39 uur
Dat is op zich waar, maar The Slits bestonden in hun belangrijkste line-up voor drievierde uit vrouwen. Alleen hun drummer is in twee line-ups een man geweest, maar bij die andere 3 line-ups was de band geheel vrouwelijk. Daarnaast hadden de uitstraling van een meidenband.
''Although not all line-ups were exclusively female, the three main female members appeared on most record covers and publicity photos, and the group was generally presented as a female band.''
Dit was bij X-Ray Spex toch anders. Anders had ik Blondie, Penetration en The Patti Smith Group ook wel kunnen noemen.
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 20:51 uur
Nope, bij mannen het dat ding "lid" bij vrouwen heet dat anders. Ik weet dat je practizerend reproduceert, maar een juiste aanduiding van het vagijn, ware wel fijn!
0
geplaatst: 24 oktober 2010, 20:56 uur
pjh1967 schreef:
Zie ik daar ook ene Neneh Cherry ??
Zie ik daar ook ene Neneh Cherry ??
Goed gezien. The Slits tourden destijds ook met Don Cherry, de stiefvader van Neneh. Hij zal haar wel op sleeptouw hebben genomen.
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 11:46 uur
Reint schreef:
Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken)
Zong in één van de weinig 'vrouwelijke' punkbands (sterker nog, ik kan, Raincoats uitgezonderd, helemaal geen andere bedenken)
Kleenex / LiLiPUT wellicht?
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 14:53 uur
Lees het net in de Volkskrant:
Reggaelegende Gregory Isaacs(59) overleden - muziek - VK - volkskrant.nl
Ik ben geen groot reggae-kenner, maar deze man mag je binnen het genre toch met recht legendarisch noemen.
R.I.P. Gregory Isaacs.
Reggaelegende Gregory Isaacs(59) overleden - muziek - VK - volkskrant.nl
Ik ben geen groot reggae-kenner, maar deze man mag je binnen het genre toch met recht legendarisch noemen.
R.I.P. Gregory Isaacs.
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 16:48 uur
Verdomme....
Rest In Peace Mr. Isaacs, rest in peace....the cool ruler is no more.
Rest In Peace Mr. Isaacs, rest in peace....the cool ruler is no more.
0
geplaatst: 25 oktober 2010, 23:24 uur
John Peel - zes jaar al; weet nog heel goed wat voor schok door me heenging.
Ongelofelijk wat die man en zijn programma's heeft betekend; heel veel had ik anders nooit leren kennen; gee whiz, de krakende cassettes (het 'weglopen' van de zender) van Gijs die altijd opnames van zijn programma's maakte om ons te informeren.
JP - the legend lives on.
Gregory Isaacs - Cool Ruler; no more. R.I.P.
Ongelofelijk wat die man en zijn programma's heeft betekend; heel veel had ik anders nooit leren kennen; gee whiz, de krakende cassettes (het 'weglopen' van de zender) van Gijs die altijd opnames van zijn programma's maakte om ons te informeren.
JP - the legend lives on.
Gregory Isaacs - Cool Ruler; no more. R.I.P.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 11:25 uur
RIP Harry Mulisch
Ik heb genoten - en geniet nog steeds - van je schrijfsels.
Ik heb genoten - en geniet nog steeds - van je schrijfsels.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 11:32 uur
De NOS heeft al een aantal keer kunnen repeteren, helaas is het eindelijk zover.
RIP Harry Mulsich.
RIP Harry Mulsich.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 31 oktober 2010, 11:32 uur
Dat is wel erg snel, las vorige week ofzo pas dat hij waarschijnlijk nog maar kort zou leven, maar als je niet meer eet gaat het natuurlijk snel.
Verder geen hoge pet op van zijn werk, maar natuurlijk wel een icoon voor de Nederlandse literatuur.
Verder geen hoge pet op van zijn werk, maar natuurlijk wel een icoon voor de Nederlandse literatuur.
0
Misterfool
geplaatst: 31 oktober 2010, 12:01 uur
harry mulisch.
Urenlang was ik boven te vinden. Mijn neus haast op het boek gedrukt. Elk detail moest innig in mijn hoofd geprind worden. De man die dit soort boeken schreef, is niet meer. De grote een is overleden en zelfs de wolken lijken te wenen. Harry!,grote vrind, het ga je goed!
Urenlang was ik boven te vinden. Mijn neus haast op het boek gedrukt. Elk detail moest innig in mijn hoofd geprind worden. De man die dit soort boeken schreef, is niet meer. De grote een is overleden en zelfs de wolken lijken te wenen. Harry!,grote vrind, het ga je goed!
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 12:13 uur
Ik geloof toch wel dat je kunt spreken van de beste Nederlandse schrijver sinds 1945.
Geweldige boeken geschreven, liet je fantasie helemaal tot leven komen. De man die precies wist 'hoe het zat met de oorlog'. Hij is nu zelf geschiedenis geworden, R.I.P.
Geweldige boeken geschreven, liet je fantasie helemaal tot leven komen. De man die precies wist 'hoe het zat met de oorlog'. Hij is nu zelf geschiedenis geworden, R.I.P.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 12:50 uur
musician schreef:
Ik geloof toch wel dat je kunt spreken van de beste Nederlandse schrijver sinds 1945.
Alle respct voor HM, maar dat lijkt me toch eerder een persoonlijke opvatting.
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 12:54 uur
Ik hoor graag alternatieven, maar daar is het hier niet het topic en het moment voor....
0
geplaatst: 31 oktober 2010, 12:56 uur
GrafGantz schreef:
(quote)
Inderdaad want Jan Wolkers is al weer 3 jaar dood, en W.F. al heel wat langer; en in Wolkers zat in iig meer rock dan in Mulisch. Simon Vestdijk weer wat langer; en gaan we nog verder terug,kom ik bij Couperus.
Mijn 'dark horse' is en blijft Eddy du Perron - Het land van herkomst (prachtboek).
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.