MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Ik las dat hij in het vliegtuig een hartaanval heeft gekregen.

Was verder niet zo heel erg bekend met zijn muziek, maar het concert op Pinkpop staat me nog goed bij. En ook het geanimeerde interview met Huub van der Lubbe bij DWDD een paar weken terug. Die was vol trots om te kunnen samenwerken met zo'n grote zanger.

R.I.P.

dazzler schreef:
Wie zelfdoding niet van heel dichtbij heeft meegemaakt moet zwijgen.

Zo eenvoudig is dat.

Het is allemaal al erg genoeg voor de familie, nabestaanden en vrienden
om te moeten zien hoe een eens zo vitale en alerte geliefde door een depressie
kan aftakelen tot iemand die nauwelijks een schim van zichzelf is geworden.

Dat zo iemand dan nog voor hij helemaal koud is
als een "laffe zak" in het graf moet geschopt worden is het mes
in de wonde van de nabestaanden nog eens ronddraaien.

Dank voor dit dazz, had het zelf niet beter kunnen verwoorden.

Mb.
Sowieso een voor Solomon Burke. Wat een held was dat. R.I.P.

Bizar, dat ie in een vliegtuig is overleden... maar gezien zijn postuur is ie nog behoorlijk oud geworden. Die man trad in een stoel op! Weet nog wel dat ik em (op TV) op PinkPop zag, een paar jaar terug, echt tof!

Ben benieuwd of hij volgende week dan op nummer 1 staat, maar dat zal wel niet...

R.I.P. Solomon

De beste man was met zijn 200 kilo een muzikaal zwaargewicht te noemen. Desondanks wel een erg goede stem.

Tijd om dat schitterende Don't Give Up on Me weer eens te draaien.

R.I.P.

Een levende legende leeft niet meer. Bizar.

R.I.P. Solomon Burke.

"Don't you feel like crying?!"

R.I.P. Solomon Burke

R.I.P. mr. Burke

OmeWillem schreef:
De beste man was met zijn 200 kilo een muzikaal zwaargewicht te noemen.

Ook daarom een groot verlies.

R.I.P.

Erg natuurlijk, ook van Burke, maar wat me wel te binnen schoot (niet oneerbiedig bedoeld) is de vraag hoe ze hem het vliegtuig uit gekregen hebben. Dat zal een hele klus zijn geweest.

dix
reptile71 schreef:
... hoe ze hem het vliegtuig uit gekregen hebben. Dat zal een hele klus zijn geweest.

Had ie geen retourtje dan ?

Vast wel, maar om hem met vliegtuig en al te begraven in de VS gaat me toch wat ver.

harm1985 schreef:
... maar gezien zijn postuur is ie nog behoorlijk oud geworden

Dat was het eerste dat mijn vrouw zei toen we gisteravond het nieuws op het Journaal zagen. Dat-ie het met zoveel overgewicht nog zo lang uitgehouden heeft...

Maar zwaargewicht of niet, hier is opnieuw een soullegende heengegaan.
Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik hem tot zijn come-back met Don't give up on me alleen maar van naam kende. En wist dat-ie A change is gonna come en Everybody needs somebody had opgenomen. Dat laatste nummer kende ik tot een paar jaar geleden alleen van de Blues Brothers.

harm1985 schreef:
Ben benieuwd of hij volgende week dan op nummer 1 staat, maar dat zal wel niet

Tuurlijk wel. Als er nog een beetje rechtvaardigheid is in deze wereld...

Bereid je in elk geval maar voor op megaverkopen van die CD die hij met De Dijk opnam. Ergens wel blij dat dat album nog af gekomen is. Ik ben niet het type dat pas albums van een artiest koopt als-ie overleden is, maar hier word ik toch wel erg nieuwsgierig naar.

R.I.P. Solomon Burke.

Dan zullen ze em wel hard moeten gaan pluggen in DWDD vanavond. Het is heel hypocriet, maar ben niet bijzonder bekend met het werk van de man, al had ik de samenwerking tussen hem en De Dijk wel voorbij zien komen hier op MuMe, maar door zijn dood denk ik ineens, toch maar wat checken van de beste man.

Nu maar via DIME zijn concert op Glastonbury van 2 jaar terug aan het downloaden.

reptile71 schreef:
Vast wel, maar om hem met vliegtuig en al te begraven in de VS gaat me toch wat ver.

Dat is niet onmogelijk omdat de man tussen optredens oa een begrafenisbedrijf runde. Ja mensen, de laatste soulzanger dood, van zijn generatie dan.. Ik kan er tenminste geen meer vinden. Don Covay, hoor je niets meer van, Sly Stone? niet echt een soulzanger en reeds hersendood...
Daarom:
R.I.P. Solomon Burke.
R.I.P. sweet soulmusic !

Stijn_Slayer
willemmusic schreef:
Sly Stone? reeds hersendood...

willemmusic schreef:
Dat is niet onmogelijk omdat de man tussen optredens oa een begrafenisbedrijf runde.

Tja, belangrijk om een hobby te hebben naast je werk, hè...

willemmusic schreef:
Ja mensen, de laatste soulzanger dood, van zijn generatie dan.. Ik kan er tenminste geen meer vinden.

Je wilt toch niet zeggen dat je geen soulartiesten uit de jaren '60 en '70 meer kunt vinden? Four tops, Isley brothers, Stevie Wonder.... Het feit dat er is iemand doodgaat lijkt me geen reden het hele genre af te schrijven.

Gaucho schreef:
Bereid je in elk geval maar voor op megaverkopen van die CD die hij met De Dijk opnam. Ergens wel blij dat dat album nog af gekomen is. Ik ben niet het type dat pas albums van een artiest koopt als-ie overleden is, maar hier word ik toch wel erg nieuwsgierig naar.

Stond er zaterdag nog mee in mijn handen maar aarzelde te lang om hem te kopen. Maar misschien dat ik het nu wel doe... Eens kijken wat er gaat gebeuren met de prijs van de cd....

Die wordt heel wat prijziger gok ik.

dix
willemmusic schreef:
R.I.P. sweet soulmusic !

Je gaat voor het gemak ook voorbij aan onze eigen Boris

Die oude soul (en R&B) is toch al jaren dood. Artiesten als Four Tops treden op in de 14e bezetting met nog een origineel lid, kortom teren op oude hits. Om van de oude discogroepen maar te zwijgen. Soul is tegenwoordig slechts een gladde flirt met het glorieuze verleden van Stax en Motown

OmeWillem schreef:
Die oude soul (en R&B) is toch al jaren dood. Artiesten als Four Tops treden op in de 14e bezetting met nog een origineel lid, kortom teren op oude hits.

Ik snap wel wat je bedoelt, maar dit is wel een heel ongelukkig voorbeeld: als er één groep lang in de originele bezetting bij elkaar is gebleven, dan zijn het wel de Four Tops. 44 jaar maar liefst, en voor het feit dat sommigen van hen ergens na 2000 vervangen zijn, hadden ze een geldig excuus: drie van de vier originele Tops zijn inmiddels overleden, als ik het wel heb...

Maar inderdaad, soul is al héél lang niet meer wat het geweest is. De moderne R&B en de zogenaamde nu-soul zijn slechts slappe aftreksels van 'the real thing'.

Als je hier op MM de toplijst soul bekijkt is het inmiddels inderdaad een dooie boel. Maar we hebben gelukkig nog Al Green, Bill Withers en Stevie Wonder in ons midden.

OmeWillem schreef:
Die oude soul (en R&B) is toch al jaren dood. Artiesten als Four Tops treden op in de 14e bezetting met nog een origineel lid, kortom teren op oude hits.

Totaal niet het goede topic om hier over te beginnen, maar er zijn nog zeker wel oudgedienden die het nog steeds heel goed doen en ook nog met nieuw werk komen oa Al Green , Stevie Wonder, Lee Fields,

Sly Stone treedt nog wel eens op, maar dat is echt een wandelende robot. Komt geen zinnig woord meer uit. Eens een top 2000-item over geweest, is vast nog wel online te vinden.

thelion schreef:

Totaal niet het goede topic om hier over te beginnen, maar er zijn nog zeker wel oudgedienden die het nog steeds heel goed doen en ook nog met nieuw werk komen oa Al Green , Stevie Wonder, Lee Fields,

Eens, maar als we toch bezig zijn: Neville Bros, Tower of Power, Meters, Betty Lavette.

En als we ruimhartig zijn noemen we ook nog George Clinton (ronkend op North Sea) en daar was Sly echt wel pathetic; evt ook nog Earth Wind & Fire.

Ik vind Tina Turner (71) en haar 'ronkende' optreden (als we het daar toch over hebben) in het Gelredome in 2009 ook nog steeds een lichtend voorbeeld. Er is zelfs een prima cd als levend bewijs van uitgegeven. Maar er zijn ongetwijfeld ook jongere soul artiesten die nog steeds voor een opwindend avondje kunnen zorgen...

R.I.P. Solomon Burke, een groot zanger die ik jammer genoeg te laat heb ontdekt en daardoor hem op Dranouter gemist...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:19 uur

geplaatst: vandaag om 23:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.