Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 16 november 2010, 20:24 uur
RIP voor de mensen die dit weekend zijn omgekomen in België ten gevolge van de overstromingen... (Mag toch, he, steun betuigen aan niet-muzikanten?)
0
geplaatst: 17 november 2010, 19:01 uur
RIP Henryk Górecki 
En hoe zit het nu dan met zijn 4de symphonie? In juni van dit jaar in het concertgebouw is uiteindelijk de 3de ten gehore gebracht, omdat de 4de nog niet af was.

En hoe zit het nu dan met zijn 4de symphonie? In juni van dit jaar in het concertgebouw is uiteindelijk de 3de ten gehore gebracht, omdat de 4de nog niet af was.
0
geplaatst: 17 november 2010, 20:08 uur
HammerHead schreef:
RIP Henryk Górecki
RIP Henryk Górecki

Wat denk je er zelf van - en de 9e van Beethoven?
Der Unvollendete!
0
ClassicRocker
geplaatst: 24 november 2010, 06:20 uur
R.I.P. Freddie Mercury 05-09-1946 - 24-11-1991

0
geplaatst: 24 november 2010, 07:14 uur
Inderdaad! Alweer 19 jaar geleden.... Ik ben die dag niet naar m'n werk gegaan, kan ik mij nog heugen.
0
geplaatst: 25 november 2010, 11:54 uur
Coil is weer bij elkaar gekomen :

R.I.P. Peter Christopherson
The sad news has reached us that Peter 'Sleazy' Christopherson has died in
his sleep last night at the age of 55. Chris Carter twittered "Our dearest
beautiful Sleazy left this mortal coil as he slept in peace last night.
Words cannot express our grief." and the TG site simply displays the
message "Peter 'Sleazy' Christopherson 1955 - 2010".

The sad news has reached us that Peter 'Sleazy' Christopherson has died in
his sleep last night at the age of 55. Chris Carter twittered "Our dearest
beautiful Sleazy left this mortal coil as he slept in peace last night.
Words cannot express our grief." and the TG site simply displays the
message "Peter 'Sleazy' Christopherson 1955 - 2010".

0
geplaatst: 25 november 2010, 14:54 uur
Zo'n band waar ik al lange tijd aan wil beginnen. Wat ik heb gehoord kon mij in ieder geval bekoren.
Zo'n band waar ik al lange tijd aan wil beginnen. Wat ik heb gehoord kon mij in ieder geval bekoren.
0
geplaatst: 25 november 2010, 15:07 uur
Dat heb ik dus ook.
Hun betere albums zijn alleen zo moeilijk ( of erg duur) te vinden.
Zal nu wel weer gemakkelijker worden.
Zo gaat het helaas vaak na het overlijden van artiesten.
Dan pas komt de herwaardering.
0
geplaatst: 25 november 2010, 15:14 uur
deric raven schreef:
Dat heb ik dus ook.
Dat heb ik dus ook.
Lijkt me dat dat in dit geval alleen maar moeilijker gaat worden. Hij was zelf buitengewoon betrokken bij de distributie van Coil titels, ook na het overlijden van Balance.
0
geplaatst: 25 november 2010, 18:29 uur
Dat wist ik niet, maar het blijft jammer dat bijvoorbeeld een geweldig album als Horse Rotorvator zo moeilijk verkrijgbaar is.
0
geplaatst: 25 november 2010, 18:53 uur
De laatste schepping van Sleazy was de geweldig mooie en ook geweldig dure DVD collectie van Coil: "Colour Sound Oblivion". Hij heeft dit jaar persoonlijk vanuit Bangkok het hele productieproces en de verzending van de houten box naar de fans gecoördineerd.
Ik ben blij dat ik een exemplaar bezit.
Sleazy, bedankt. R.I.P.
Ik ben blij dat ik een exemplaar bezit.
Sleazy, bedankt. R.I.P.
0
geplaatst: 25 november 2010, 21:36 uur
Begrijp ik nou je berichtje niet of wil je suggereren dat de 9e van Beethoven niet af is? Bedoel je niet toevallig de 8e van Schubert of de 10e van Mahler?
0
geplaatst: 25 november 2010, 22:02 uur
Peter Christopherson is vooral bekend van TG en Coil, maar zijn veelzijdigheid was groot.
Zo ontwierp hij platenhoezen, en bepaald niet voor de minsten: Led Zep, Peter Gabriel, Pink Floyd.
In de jaren 90 is hij actief geweest als clipregisseur, waarbij z'n werk voor Ministry, Nine Inch Nails en Rage against the Machine wellicht het bekendst is. Maar ook K's Choice wist hem te vinden.
Zo ontwierp hij platenhoezen, en bepaald niet voor de minsten: Led Zep, Peter Gabriel, Pink Floyd.
In de jaren 90 is hij actief geweest als clipregisseur, waarbij z'n werk voor Ministry, Nine Inch Nails en Rage against the Machine wellicht het bekendst is. Maar ook K's Choice wist hem te vinden.
0
geplaatst: 25 november 2010, 23:10 uur
Paalhaas schreef:
Begrijp ik nou je berichtje niet of wil je suggereren dat de 9e van Beethoven niet af is? Bedoel je niet toevallig de 8e van Schubert of de 10e van Mahler?
(quote)
Begrijp ik nou je berichtje niet of wil je suggereren dat de 9e van Beethoven niet af is? Bedoel je niet toevallig de 8e van Schubert of de 10e van Mahler? Het was idd de 10e van Beethoven - Barry Cooper heeft die in 1988 bewerkt en afgerond; de 8e van Schubert was ook mogelijk geweest, maar de 9e van hem was wel afgerond; het ging mij om een niet afgerond laatste magnum opus. Ik herinner me overigens meerdere versies van de 9e.
On topic: niet alle werken van Coil zijn moeilijk te vinden; m.n de vroegere zoals Horse Rotorvator; verwacht trouwens dat een aantal platen opnieuw geperst zal worden.
0
geplaatst: 29 november 2010, 10:39 uur
Dankzij Airplane! een van m'n helden van het witte doek. Moest toch even slikken toen ik het vanochtend las, al was hij natuurlijk de jongste niet meer.
0
geplaatst: 29 november 2010, 13:12 uur
De Naked Gun reeks vind ik echt legendarisch, als ik al denk aan het hoofd van die man moet ik al lachen. Rust in vrede, Frank Drebin 

0
geplaatst: 29 november 2010, 14:18 uur
Als kind de videobanden van alle Naked Guns gekeken tot ze versleten waren. Legendarisch inderdaad. Rust in vrede.
"Surely you can't be serious?"
"I am serious. And don't call me Shirley."
"Surely you can't be serious?"
"I am serious. And don't call me Shirley."
0
geplaatst: 29 november 2010, 14:47 uur
R.I.P. Leslie
. Dit doet me toch wel wat. Tot zijn dood blijven acteren.
. Dit doet me toch wel wat. Tot zijn dood blijven acteren.
0
geplaatst: 29 november 2010, 15:22 uur
Geweldig komisch talent heen gegaan.
Dat stukje met die gepelde pinda's bij The Naked Gun was geniaal.
Dat stukje met die gepelde pinda's bij The Naked Gun was geniaal.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.