MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

Mjuman schreef:
Inderdaad want Jan Wolkers is al weer 3 jaar dood, en W.F. al heel wat langer; en in Wolkers zat in iig meer rock dan in Mulisch.

Hoewel het idd hier niet de plaats en het moment is, moet ik eerlijk bekennen dat de schrijfstijl van Wolkers mij iets meer aanspreekt. Spontaner, meer emotie, meer geschreven vanuit het gevoel. De schrijfstijl van Mulisch komt op mij meer "doordacht" over. Maar nog steeds groots natuurlijk.

Misterfool
Mulisch was de progger van de nederlandse taal

hij is nog niet eens onder de grond en wordt nu al ernstig beledigd

Is die niet eerder met epische post-rock of zo te vergelijken? Maar goed we dwalen af.

Misterfool
GrafGantz schreef:
hij is nog niet eens onder de grond en wordt nu al ernstig beledigd

het blijft moeilijk, hé,complimenten en beledigingen uit elkaar houden. Dat gezegd te hebben,wat een leuk bericht

Leek mij meer een liefhebber van Open-raamzang!

Maar goed, weer een groot schrijver heen; gold lang en vaak als goede kandidaat voor de Nobelprijs voor literatuur. 2007 - "Beste Nederlandse roman aller tijden" voor De ontdekking van de hemel

R.I.P. - in 't stenen grafbed

dix
musician schreef:
Ik hoor graag alternatieven, maar daar is het hier niet het topic en het moment voor....

Tenzij jij het kwijt wilt ?

Tabula Rasa
Jammer van Mulisch.

Heb hem altijd een interessant schrijver gevonden, groot talent, maar wachtte nog immer op dat ene boek dat zijn grote doorbraak zou worden. Het kwam er helaas nooit van. Uiteindelijk een net-niet schrijver gebleven.

Tabula Rasa schreef:
een net-niet schrijver gebleven.

Ontdekking van de Hemel wel gelezen?

Of bedoel je internationaal gezien? Net niet gemaakt internationaal.

Eén van de vier belangrijkste Nederlandse schrijvers wordt hier even weggezet als een net niet schrijver.

Door een onbeschreven blad nota bene.

Die zag ik niet aankomen! R.I.P. Harry Mulisch!

En ik heb op school geleerd dat Mulisch tot de "grote drie" van na de oorlog behoort, samen met Hermans en Reve...

Edwynn schreef:
Eén van de vier belangrijkste Nederlandse schrijvers wordt hier even weggezet als een net niet schrijver.

Door een onbeschreven blad nota bene.

Net-niet schrijver valt bij mij in de categorie: net-niet doeltreffend; net-niet gepast; net-niet droog achter de oren (een beschreven blad had net beter geweten).

Mulisch: niet alles vind/vond ik goed - De ontdekking van de hemel had voor mij als heiden niet plaats hoeven te vinden; De aanslag en Stenen bruidsbed staan buiten kijf.

En al verschillen smaken kan je zo'n opmerking na zo'n recent verscheiden net niet maken.

Mulisch vond ik altijd meer iemand voor de schouwburg (Boekenbal) en Wolkers voor Rottumeroog of Texel, de natuur - maar da's wederom perzoonlijk!

Stijn_Slayer
Het Stenen Bruisbed is afschuwelijk. Niet doorheen te komen ook.

Mjuman schreef:
(quote)

Net-niet schrijver valt bij mij in de categorie: net-niet doeltreffend; net-niet gepast; net-niet droog achter de oren (een beschreven blad had net beter geweten).

Mulisch: niet alles vind/vond ik goed - De ontdekking van de hemel had voor mij als heiden niet plaats hoeven te vinden; De aanslag en Stenen bruidsbed staan buiten kijf.

En al verschillen smaken kan je zo'n opmerking na zo'n recent verscheiden net niet maken.

Mulisch vond ik altijd meer iemand voor de schouwburg (Boekenbal) en Wolkers voor Rottumeroog of Texel, de natuur - maar da's wederom perzoonlijk!

Meneer had het over de doorbraak die uitbleef. Ik denk dat dat wel te weerleggen is.
Zo interpreteerde ik 'net niet'

Tabula Rasa schreef:
Jammer van Mulisch.

Heb hem altijd een interessant schrijver gevonden, groot talent, maar wachtte nog immer op dat ene boek dat zijn grote doorbraak zou worden. Het kwam er helaas nooit van. Uiteindelijk een net-niet schrijver gebleven.

Moet ik dit serieus nemen?

Nee hoor, dat doet niemand hier.

http://www.nu.nl/algemeen/2...

Stijn_Slayer schreef:
Het Stenen Bruisbed is afschuwelijk. Niet doorheen te komen ook.

Je mot 't ook niet op willen eten. Neil Young erbij (om mijn part die hele fucking box) en je leest het uit.

@Edwynn: mijn commentaar gold het kale herfstblaadje, niet jou!

Harry Mulisch is al eens eerder doodverklaard en heeft aangegeven het de eerstvolgende keer wel zelf naar buiten te brengen.

Toch mooi, de beste man zal nu eindelijk ontdekken wat de hemel te bieden heeft

R.I.P. Harry Mulisch

R.I.P. Harry Mulisch.

Een groot muzikant is heen gegaan.

Als nu iedereen The Discovery of Heaven op de eerste plek in zijn rotatielijst zet, dan kunnen we hem eren.

Blijft een sterk album.

Verwacht De Aanslag volgende week wel op de 1e plaats in de download Top 100.

P.S. Een groot gemis, maar we zitten hier niet op http://www.boekmeter.nl/

Nuclear Assault ?

Een nogal bekrompen reactie, had ik niet van je verwacht deric.
Het komt vaker dat er hier kort wordt stilgestaan bij het overlijden van een groot mens, anders dan een muzikant.

En bij Mulisch ook niet meer dan terecht.
Muziek en literatuur; beiden onmisbaar om een samenleving leefbaar te houden/ te maken.

Daarom : Rust in Vrede meneer Mulisch. Nederland zal u missen.

Ja, inderdaad. We hebben toch ook gewoon een' wat voor boeken lees je' topic hier. En gedichtjesschrijverij komen we hier ook gewoon op Mume tegen, etcetera.

Zal wel weer te vroeg zijn, maar ik meld het toch maar even, aangezien heilige huisjes er zijn om af en toe eens lekker tegenaan te schoppen

Las vanmiddag bij mijn zus een oud Psychologie Magazine interview met Ronald Plasterk (nog ruim voor zijn ministerschap) waarin zijn EQ doormiddel van 5 trefwoorden uit de doeken werd gedaan.

Daarin kwam de interviewer terug op een door Plasterk ooit gemaakte opmerking waarin hij Mulisch een ''omgevallen boekenkast'' noemde en dat zijn lezers wel een ''groter risico op hersenkanker zouden lopen''.

Wie had dat ooit verwacht van de ogenschijnlijk zo geciviliseerde Plasterk ?

En wat wil je er in het R.I.P. topic precies mee zeggen?

voltazy
Henryk Gorecki R.I.P

voltazy schreef:
Henryk Gorecki R.I.P

Wat een mooie muziek heeft die man gecomponeerd. Als zelfs een rockband als de Smashing Pumkins je symfonie draait in een volgepakt Ahoy voordat je show begint.....

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:41 uur

geplaatst: vandaag om 04:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.