MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Dus mensen mogen voor eigen rechter gaan spelen?
Het is niet enkel om iemand te straffen, maar ook om de samenleving te beschermen, en de veiligheid op straat wordt minder als je dit soort vergeldingsacties verheerlijkt.
Prominent persoon of niet.

Al zal Arrie het met Misterfool eens zijn

skyline schreef:
(quote)

Je hebt gelijk. 't Is een held. Vlug, richt een fanclub voor hem op.

Wie doet mee? Hoesten we met z'n allen een beetje geld op, dan hebben we zo die gesigneerde LP van Mark te pakken. Als clubhuis zat ik te denken aan Ted "The Unabomber" Kaczynski's bunker, dat onlangs zijn debuut op de huizenmarkt heeft gemaakt voor minder dan 70.000 USD. Vervolgens hangen we daar die plaat aan de muur. Reken maar dat iedereen dan op je Halloween feestje komt.

Misterfool
Dat zeg ik niet Robbie Keane. Als je iemand vermoord dan moet je daar boete voor doen. 30 jaar in de gevangenis zitten is een behoorlijke straf. Bovendien denk ik, op basis van de uitspraken van meneer chapman die ik gelezen heb, dat hij niet langer een gevaar is voor de samenleving. Van een verheerlijking van een geweldsactie is al helemaal niet sprake. Als Meneer Chapman een onbekend iemand had vermoord,was hij nu al lang vrij geweest en dagelijks wordt meneer Chapman met de dood bedreigd.

Bovendien veel mensen kunnen, onder omstandigheden, zo vreselijk in de war raken dat ze een misdaad plegen, waar ze in rationele toestand nooit achter zouden staan. Dat spreekt het feit niet goed,maar het hoort wel in de straf eis te worden meegenomen. Zelfs voor een gewone moord vind ik 30 jaar al hoog. Laat staan als er, zoals hier, verzachtende omstandigheden zijn.

Ik zeg toch ook niet dat Chapman zelf een gevaar is.
Maar hij vormt een gevaar omdat mensen hem dood willen, zoals jij zegt.
En schieten op straat vind ik niet bevorderlijk voor de veiligheid, persoonlijk,

Stijn_Slayer
Misterfool schreef:
En dat voor iets dat hij als 25jarige drugsgebruiker deed, waarschijnlijk onder psychische druk. Mijn rechtsgevoel zegt toch, dat hij al te lang heeft vast gezeten. Iedere andere moordenaar zou nu vrij zijn gekomen. Alleen omdat meneer Lennon zo beroemd is,zit hij nog steeds vast. Ik heb niks tegen Lennon als persoon, maar dit is wel van den gekke.

Andere moordenaars worden gewoon veel te laag gestraft.

Van de week nog, 8 jaar voor het wurgen van een ex. Belachelijk...

Als Chapman losgelaten wordt leeft hij denk ik niet lang. Er is vast wel iemand die hem per se dood wil hebben.

Misterfool
Met andere woorden als ik jou met de dood bedrijg, hoor jij en niet ik achter de tralies te zitten. .
Aangezien je dan ook volgens jouw redenatie een gevaar vormt voor de veiligheid van de samenleving. Bedenk wel dat Meneer chapman zelf vrijgelaten wil worden, dan zou dat laatste juist een reden moeten zijn om hem,uiteraard met beveiliging, in vrijheid te stellen. Naast de uitgezeten straf zou er altijd voor de rest van zijn leven leedtoevoeging zijn. Is ook geen pretje om elke dag voor je leven te moeten vrezen.

Stijn_Slayer
Euh nee...

Hoe je dat er van maakt is me tevens een raadsel.

Edit: of was dit aan Robbie Keane gericht?

Jij maakt je naam wel waar hé.
Geweld lokt geweld uit, als iemand op een anders schiet, of deze dit nu "verdient" (ik geloof niet in geweld), dan lokt dit toch een reactie uit.

Misterfool
@ Stijn: Het was aan Robbie Keane gericht.
@ Robbie keane, leuke samenleving wordt het zo. Als iemand een misdaad pleegt is het zo gelijk een vrijbrief om die ander te bedrijgen,neer te schieten etc. Bovendien is het ook nog eens een reden om iemand langer vast te houden.

Misterfool, doe je dit nu expres?
Ik zeg juist het omgekeerde.

Misterfool
Volgens mij lullen we langs elkaar heen. Ik zeg dat mark chapman vrij moet(pyschische stoornis etc). Jij was het hier niet met mij eens omdat het vrijlaten een gevaar voor de samenleving zou vormen doordat mensen op chapman gaan schieten. Ik zeg dat hierdoor juist chapman vrij gelaten moet worden omdat dit leedtoevinging is. Waarop jij reageert met geweld lokt geweld uit. en als iemand op iemand schiet lokt dit een reactie uit. Ik interperteer dit als het goed proberen te praten van iemand bedreigen. Als iemand een misdaad pleegt dan is het maar wat logisch dat hij daarom bedreigd wordt, iemand zou daarom zelfs niet vrijgelaten moeten worden. Deze redenatie begint van mij op een behoorlijk vrijblief te lijken om iemand te mogen bedrijgen!.

Robbie Keane schreef:
J(ik geloof niet in geweld)

Maar inderdaad, ik interpreteerde jou fout en jij mij niet perfect

Knuffelen?

Misterfool
ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik niet altijd juist te interperteer(of juist spel for that matter). Maar ik hou wel van een leuke discussie . Anyway het is laat, ik laat het nu rusten.

Je wilt dus niet knuffelen ?
Ook niet als Arrie mee doet ?

Misterfool
Nah, think i'll pas

Een moord is een tijdlijn beëindigen van een ander, waarom zou de dader dan juist wel het recht hebben om in diezelfde tijdlijn door te gaan in de vrije wereld? Dat wat de ander niet meer kan dankzij hem/haar vind ik dan ook geen recht om te bezitten voor de dader... levenslang is dan rechtvaardig aangezien de doodstraf een te simpele uitgang is.

Misterfool
Er bestaat niet zo iets als "een moord.". Er zijn verschillende redenen,verschillende achtergronden en verschillende geestenstoestanden. De redenantie dat moord per sé voor levenslange gevangenisstraf moet zorgen vind ik dan ook te simpel. Hé bah reageer ik toch weer

@Misterfool: je weet echt niet waar je het over hebt. US recht (common law en federatief) is niet te vergelijken met Europees (NL) recht. De persoonlijkheidsstoornis bij Chapman is vastgesteld; hij is (wordt) behandeld; de rechter heeft vonnis geveld en hij is de bajes in gegaan. Zijn zesde verzoek om gratie is afgewezen. Meer is er niet over te vertellen,

US strafrecht is anders dan het onze; in menige staat bestaat nog de doodstraf ("on death row"); in die zin heeft Chapman 'mazzel'. Ook andere rechtsaspecten zijn anders in de US: er worden ook exorbitante vergoedingen toegekend tgv schade door een product.

By all means: dit is niet de plaats om er over te discussiëren; dat ontsiert de nagedachtenis aan Lennon (ja ik was diep geschokt op 8 december 1980, toen ik het iets over 8 's ochtends hoorde op de radio, terwijl ik in een groot boekenmagazijn bezig was met order picking).

Shame on you!

Misterfool
beste Mjuman. Blijkbaar heb ik het niet duidelijk genoeg gemaakt dat ik hier een morele afweging beoog te maken, geholpen met inderdaad teremen uit het nederlandse recht. Ik was mij welbewust van het feit dat Amerikaanse Recht anders is als Nederlands recht en daarom heb ik me ook niet gewaagd aan verlerlei jurisdische vraagstukken. MAAR, ik neem aan dat ook in de juryrechtspraak van amerika actief naar de waarheid gezocht moet worden. Voor de rest zijn mijn argumeten morele afwegingen. Ik vind dat het zo zou moeten zijn. Bovendien zijn er in grote lijnen wel degelijk paralellen te trekken tussen het nederlandse en het amerikaanse recht, dit doen we ook wel eens in het college. Ik noem voor de rest weinig jurisdische, maar slechts morele gronden voor mijn betoog. Hier ben ik me ook bewust van. Dit haalt, voor mij althans, geen van mijn stellingen naar beneden.

John lennon is niet gisteren overleden en ik vind het daarom ook niet onrespectvol om nu deze mening van mij op te werpen

dix
skyline schreef:
Dat noem ik geen rechtsgevoel maar linksgevoel.

Simplificaties helpen je wellicht om de boel overzichtelijk te houden, maar je stompt er wel van af.

Op 9 december is James Moody overleden aan de gevolgen van pancreaskanker. Ik ben niet heel bekend met z'n werk, en ook op MusicMeter moet nog zo goed als z'n gehele discografie worden toegevoegd, maar 1 Moody-nummer is een eigen leven gaan leiden: Moody's Mood for Love (gebaseerd op I'm in the Mood for Love). Ontelbare keren gecoverd.

Hij was voornamelijk jazzsaxofonist, maar hier zingt hij op heerlijke wijze het nummer:

"James, you can blow now if you want to, I'm through"

R.I.P. James Moody

Ah, dat nummer op het debuutalbum van Amy Winehouse?

Inderdaad!

En ook: King Pleasure, Van Morrison, George Benson, Aretha Franklin, Queen Latifah, Tito Puente, Kermit Ruffins, The Ray Gelato Giants, Georgie Fame en Quincy Jones.

Op 13 december heeft Stuart John `Wooly` Wolstenholme, toetsenist van Barclay James Harvest tot 1979, thuis zelfmoord gepleegd na psychische problemen.

R.I.P. James Moody

Villableeker schreef:
Op 13 december heeft Stuart John `Wooly` Wolstenholme, toetsenist van Barclay James Harvest tot 1979, thuis zelfmoord gepleegd na psychische problemen.

Dat is een triest bericht - de inbreng van 'Woolly' Wolstenholme, met name op de mellotron, was altijd zeer kenmerkend voor het geluid van de 'vroege' BJH. Voor mij is de band daarna nooit meer de oude geworden.

Sowieso altijd een naar bericht als een muzikant overlijdt die je weet te waarderen. Maar zelfmoord vind ik toch altijd net een graadje erger. Het 'wat als...' gevoel speelt dan altijd op: wat als iemand uit zijn omgeving echt tot hem door had kunnen dringen en van deze daad af had kunnen houden? Maar dat soort vragen doen zich meestal pas voor als het te laat is...

R.I.P. Stuart 'Woolly' Wolstenholme.

(afbeelding)

Avant-garde rock legend and visual artist Don Van Vliet, who performed under the name Captain Beefheart, passed away today at age 69.

Bron

Stijn_Slayer
Shit...............

Eén van de meest kunstzinnige artiesten van de laatste 100 jaar.

Ondanks zijn MS zag ik dit toch niet aankomen. Normaal sterf je daar niet aan.

Misterfool
Ai daar gaat voor de eerste keer een van mijn idolen heen,Veel gestemd heb ik nog niet op zijn platen,om dat ze op momenten ondoordringbaar lijken. Don je hebt voor mij een aantal prachtige platen achter gelaten, bedankt man!

Inderdaad een hele grote naam uit de geschiedenis van de muziek.
R.I.P. Captain Beefheart

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:25 uur

geplaatst: vandaag om 09:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.