MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Shit.

Het was en blijft een held.

R.I.P.

dix
ow ....
69 ? Dacht dat ie al ouder was

Zie ook het R.I.P.-topic op het forum.

Dat blijft toch nog even schrikken.

Damn, jammer.

Ik las het net voor vertrek naar de wintersport op Teletekst

Over een maand zou hij 70 geworden zijn en nu zijn de 2 grootste muzikale helden (althans voor mij) van de 20e eeuw er niet meer !!!

Hopelijk is dit de doorslaggevende factor voor de erven Zappa om nu dan eindelijk eens de originele Bat Chain Puller uit te brengen...

R.I.P. Kapitein

Aquila
RIP Don

En nogmaals een diepe buiging voor je gezellige muziek en schilderijen

Damn!
Ik lees juist het droevige nieuws.
R.I.P. Don.

sq
Op de valreep van het jaar met daarin toch al zo veel grote namen.. en dit is er echt een! Hoewel misschien minder onverwacht, toch een naar bericht. RIP Captain Beefheart. Vandaag wel even iets van m draaien natuurlijk.

Verdomd, weer een held die ik nooit meer zal kunnen zien

Ik ben een beetje overdonderd door dit slechte bericht. R.I.P. Don Van Vliet.

Onverwacht, ja. Ik wist dat hij aan MS leed, maar dit zag ik niet aankomen.

Ik zeg het maar eerlijk: ik heb het geprobeerd, maar ik heb nooit zoveel met zijn muziek gehad. Te experimenteel voor mijn doen waarschijnlijk.

Maar ik kan er niet omheen dat hij in zijn stijl uniek was - 'one of a kind' in de meest letterlijke zin van het woord. Een grootheid wiens muziek en schilderkunst zal voortleven.

R.I.P. Don van Vliet

Damn, 1 van mijn helden is weggegaan. Hij was echt een genie
R.I.P. Don van Vliet

Held en genie Don van Vliet. Van je muziek zal ik nog lange tijd genieten!

R.I.P. Don van Vliet

My smile is stuck
I cannot go back to your Frownland

Bedankt Don

Godver, Don van Vliet.. Een van mijn grootste muziekhelden heeft het leven gelaten, echt een rotbericht dit. Hier ben ik even stil van..

R.I.P kap'tein.

Shit zeg, de eerste artiest wiens overlijden ik echt erg vind...

Rust in vrede, heer Kapitein .

Stijn_Slayer
Dat gevoel heb ik ook, hoi123.

Het is denk ik de eerste keer dat ik het bewust meemaak dat één van mijn favoriete artiesten me ontvalt. Hoewel hij sinds 1982 geen muziek meer maakte, was hij nog wel actief als schilder (ook niet onverdienstelijk).

Apart hoe zoiets je toch op een bepaalde manier kan raken, ook al ken je de persoon niet eens.

beaster1256
May you rest in peace , dear Captain , your art will always remain !

Mijn broer bracht me dit droeve nieuws vanmorgen en ik (ook al ken ik de man niet persoonlijk, Beefheart welteverstaan niet m'n broer) was er toch effe stil van.
Dankzij de ''Captain'' is mijn muzieksmaak 20? jaar terug rigoureus veranderd (óók dankzij wederom mijn broer die ik hiervoor voor de rest van mijn leven schuldig blijf) ik ging van N.W.A. en Slayer over naar bloedstollend mooie muziek, niet dat ik Slayer en N.W.A. nu niet meer goed vind, maar dit , dit is zoveel, zo onbeschrijfelijk mooi dat is met geen pen te beschrijven!!! (Daarom typ ik dit ook)
Ik vroeg mijn broer waaraan onze held leed en met een snik in zijn toch over het algemeen zware timbre wist hij te piepen dat de meester aan M.S. leed.
Maar daar wisten wij fans anders helemaal niks van, dat komt omdat, ketste mijn broer terug,
omdat hij een heel erg trug getrokken bestaan leed, trug zult u denken? ja trug, zo sprak mijn broer het uit.
Teruggetrokken, teruggetrokken???
Hij kreeg volgens mij gewoon de voordeur niet meer open!!!

Ja, ik maak er een (leuk?) grapje van maar wat een gemis!!!!!!!!!!!!!!!

Milestones
The Don is dead
Shiny Beast 4 ever
Saluut !

Stijn_Slayer
Dat hij aan MS leed was welbekend bij de fans, al is het tot gisteren nooit officieel bevestigd en door naasten van Beefheart ook wel eens ontkent. Hij zat de laatste jaren in een rolstoel.

Straks ook maar eens de Beefheart cd's uit de kast trekken.

kiriyama
RIP Don Van Vliet

Ookal was hij al bijna dertig jaar niet meer actief in de muziekwereld, toch is dit best een klap. Gister en eergister toevallig nog albums van hem gedraaid.

Gelukkig is er geen MS in het hiernamaals. Zal nu vast een jamsessie met Zappa en God aan het houden zijn.

Stijn_Slayer schreef:
Dat hij aan MS leed was welbekend bij de fans, al is het tot gisteren nooit officieel bevestigd en door naasten van Beefheart ook wel eens ontkent. Hij zat de laatste jaren in een rolstoel.

Straks ook maar eens de Beefheart cd's uit de kast trekken.

Was idd officieus wel bekend... ik heb The Dust Blows Forward alvast uit de kast getrokken... Beef moeten we toch wel even eren voor zijn baanbrekende werk....

Rust in vrede, Kap'tein. Kapitein, o mijn kapitein!

R.I.P. Don van Vliet

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:05 uur

geplaatst: vandaag om 11:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.