Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 30 december 2010, 23:49 uur
R.I.P. Bobby Farrell. Ook al heeft hij nooit echt gezongen op de hits, hij blijft de stem van Boney M
0
geplaatst: 31 december 2010, 15:02 uur
Rust in vrede, Bobby. Ook al maakte je kutmuziek, of eigenlijk niet, doodgaan is nooit leuk. 
En rust in vrede, Billy Taylor.

En rust in vrede, Billy Taylor.

0
geplaatst: 31 december 2010, 15:10 uur
Had idd meegekregen dat de goede man was overleden - herinner me het tenenkrommende optreden bij Jensen (nooit naar kijken vlak na het eten
), wens hem zijn verdiende rust., maar stond vanochtend echt even paf:
NRCNext, op p3: 2 kolom 80 (incl foto): het overlijden van Bobby; vlak ernaast: 1 kolom 60 - 57 journalisten gedood dit jaar. Alles is relatief
), wens hem zijn verdiende rust., maar stond vanochtend echt even paf:NRCNext, op p3: 2 kolom 80 (incl foto): het overlijden van Bobby; vlak ernaast: 1 kolom 60 - 57 journalisten gedood dit jaar. Alles is relatief

0
geplaatst: 31 december 2010, 15:20 uur
rudiger schreef:
(...) R.I.P. Bobby Farrell .
Velen zullen toch wel een vezamelaar van Boney M in de kast hebben staan , ik tenminste wel.
(...) R.I.P. Bobby Farrell .
Velen zullen toch wel een vezamelaar van Boney M in de kast hebben staan , ik tenminste wel.
Ik ook en waarom ook niet. Een zekere must voor liefhebbers van hitparades want daar heeft Boney M vanaf 1975 met een ongekende hardnekkigheid toch geruime tijd vertoefd.
Hij gaf wel gezicht aan Boney M (geen stem) en hij heeft geen gemakkelijke, pakweg, laatste 25 jaar gehad. Gezien de inactiviteit van de band en de discussies met Frank Farian inzake geld.
0
geplaatst: 31 december 2010, 16:42 uur
Mjuman schreef:
.... - herinner me het tenenkrommende optreden bij Jensen (nooit naar kijken vlak na het eten
),
.... - herinner me het tenenkrommende optreden bij Jensen (nooit naar kijken vlak na het eten
), Überhaupt niet naar kijken, zul je bedoelen. Zoveel platvloersheid is ook in nuchtere toestand niet te verdragen.
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:32 uur
Bobby Farrell is gestorven aan hartfalen....... Dit is bekend geworden na autopsie op zijn lichaam in St. Petersburg
0
geplaatst: 31 december 2010, 17:57 uur
Dat was me wel duidelijk gezien de klachten die hij had; pijn op de borst, kortademigheid..
0
geplaatst: 2 januari 2011, 00:15 uur
Ma ma ma ma ... Lady Baker Poker Face Gaga.
Barbra Streisand ... Gotta Go Home Duck Sauce.
Bobby Farell was de laatste twee jaren alomtegenwoordig in popland.
De danser die geen gevoel voor ritme had, bezat echter zoveel ontroerend charisma
dat hij meer dan het gezicht van Boney M was. Hij was ook het kapsel van de hele discoscene.
Het klinkt misschien wat sarcastisch, maar het is uit respect geschreven.
Mary's Boy Child van Boney M, de kerstsingle die mijn vader zaliger
ieder jaar uit de kast haalde om vol overgave te draaien ... en dan kwam dat door Boney M
toegevoegde stukje Oh My Lord, waarbij je enkel maar aan Bobby kon denken die in een zilverwit
glinstergewaad om het kindje Jezus danste en daarbij playbackte op de basstem van Frank Farian.
Barbra Streisand ... Gotta Go Home Duck Sauce.
Bobby Farell was de laatste twee jaren alomtegenwoordig in popland.
De danser die geen gevoel voor ritme had, bezat echter zoveel ontroerend charisma
dat hij meer dan het gezicht van Boney M was. Hij was ook het kapsel van de hele discoscene.
Het klinkt misschien wat sarcastisch, maar het is uit respect geschreven.
Mary's Boy Child van Boney M, de kerstsingle die mijn vader zaliger
ieder jaar uit de kast haalde om vol overgave te draaien ... en dan kwam dat door Boney M
toegevoegde stukje Oh My Lord, waarbij je enkel maar aan Bobby kon denken die in een zilverwit
glinstergewaad om het kindje Jezus danste en daarbij playbackte op de basstem van Frank Farian.
0
geplaatst: 2 januari 2011, 02:28 uur
thelion schreef:
Bobby Farrell is gestorven aan hartfalen....... Dit is bekend geworden na autopsie op zijn lichaam in St. Petersburg
Knappe conclusie na een autopsie: als zijn hart niet had gefaald zou hij nog leven toch?
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:32 uur
Ik heb een scoop :
Gerry Rafferty dood....van die evergreen Baker Street.
Gerry Rafferty dood....van die evergreen Baker Street.
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 4 januari 2011, 21:43 uur
Gatver, weer een stuk uit mijn schone jeugd weggesneden. R.I.P. Gerry. De rotzak met de zeis weet jammer genoeg van geen ophouden.
0
Misterfool
geplaatst: 4 januari 2011, 21:47 uur
Via mijn vader leerde ik Gerry kennen.
Hoewel ik nooit een groot fan geworden ben.
Baker street bleef wel een klassieker.
Gerry hoeft nu niet meer van city naar city,
R.I.P
Hoewel ik nooit een groot fan geworden ben.
Baker street bleef wel een klassieker.
Gerry hoeft nu niet meer van city naar city,
R.I.P
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:48 uur
R.I.P. Gerry.....
Enkele fabelachtige albums van Stealers wheel en solo. Mooi werk ook om te herontdekken, het verveelt nooit.
Enkele fabelachtige albums van Stealers wheel en solo. Mooi werk ook om te herontdekken, het verveelt nooit.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:52 uur
Casartelli schreef:
Idem...
R.I.P.
(quote)
Idem...
R.I.P.
Hier ook ja... groot geworden met City to City. Ik draai 'm zelf nog vrij regelmatig!
RIP Gerry Rafferty
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 januari 2011, 21:56 uur
Ik hoorde het net van Slowgaze.
Dit is na Beefheart verdomme de tweede artiest die ik hoog heb zitten het aardse verlaat...
Hoewel ik dit jaar pas in aanraking ben gekomen met zijn muziek vind ik met name Stealers Wheel een geweldige band.......
R.I.P.
Dit is na Beefheart verdomme de tweede artiest die ik hoog heb zitten het aardse verlaat...
Hoewel ik dit jaar pas in aanraking ben gekomen met zijn muziek vind ik met name Stealers Wheel een geweldige band.......
R.I.P.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 21:58 uur
Dat word maar weer eens wat plaatje van hem opzoeken. City to City heb ik dankzij mijn ouders ontdekt en Stuck in the Middle with You en Baker Street waren 2 van mijn favoriete nummers toen ik klein was en nu eigenlijk nog steeds wel. Een groot gemis 
R.I.P. Gerry Rafferty

R.I.P. Gerry Rafferty
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:01 uur
Ik heb 3 LP's van 'm, maar lang niet meer gedraaid. Nog eens opzetten. R.I.P. Gerry Rafferty.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:03 uur
Geen verrassing. Een bekende van me zei 2 dagen geleden nog: die gaat niet lang meer mee.
En een paar jaar geleden was ie nog een tijdje vermist.
Nooit geweten dat hij ook in Stealers Wheel zat, ik dacht altijd dat Bakerstreet zijn enige grote hit was geweest.
RIP Gerry.
En een paar jaar geleden was ie nog een tijdje vermist.
Nooit geweten dat hij ook in Stealers Wheel zat, ik dacht altijd dat Bakerstreet zijn enige grote hit was geweest.
RIP Gerry.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:04 uur
Mick Karn (bassist van Japan) is trouwens ook overleden.

Gaat wel erg hard zo ineens in 2011 (muziek niet meegerekend ook nog Pete Postlethwaite en Coen Moulijn).

Gaat wel erg hard zo ineens in 2011 (muziek niet meegerekend ook nog Pete Postlethwaite en Coen Moulijn).
0
Aquila
geplaatst: 4 januari 2011, 22:07 uur
herman schreef:

.

.
Jeez, dat is ook wel weer schrikken. Was ook erg ziek meen ik.
52 jaar.. RIP Mick
En trouwens hij was wel veel meer dan alleen de bassist van Japan inmiddels (en ook niet alleen bassist trouwens
). Paar geweldige dingen gedaan erna. Rafferty heb ik niet in de kast staan, maar van Karn meer dan een beetje. Dreams of Reason maar opzetten. De afsluiting 'Answer' lijkt me een prachtig eerbetoon.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:09 uur
Wat Mick Karn ook, 1 van de beste bassisten ter wereld, 2 helden van mij zo vlak achter elkaar overleden 
Morgen ook Tin Drum maar opzetten waar hij geweldig bast ook zijn zij-projecten zijn erg aante raden.
Gaat veel te hard

Morgen ook Tin Drum maar opzetten waar hij geweldig bast ook zijn zij-projecten zijn erg aante raden.
Gaat veel te hard

0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:17 uur
Aquila schreef:
52 jaar.. RIP Mick
En trouwens hij was wel veel meer dan alleen de bassist van Japan inmiddels. Paar geweldige dingen gedaan erna. Rafferty heb ik niet in de kast staan, maar van Karn meer dan een beetje. Dreams of Reason maar opzetten. De afsluiting 'Answer' lijkt me een prachtig eerbetoon.
(quote)
52 jaar.. RIP Mick
En trouwens hij was wel veel meer dan alleen de bassist van Japan inmiddels. Paar geweldige dingen gedaan erna. Rafferty heb ik niet in de kast staan, maar van Karn meer dan een beetje. Dreams of Reason maar opzetten. De afsluiting 'Answer' lijkt me een prachtig eerbetoon.
Answer is inderdaad een prachtig eerbetoon, die ga ik ook maar opzetten

0
Misterfool
geplaatst: 4 januari 2011, 22:18 uur
fuck, Mick Karn vond ik geniaal bij Japan.
Prachtige baspartijen.
1 dag twee rasartiesten van de kaart.
Prachtige baspartijen.
1 dag twee rasartiesten van de kaart.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.