Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:29 uur
Bij Gerry Rafferty - Sleepwalking (1982):
Deze grote man is vandaag overleden. Helaas...
Daarom nog maar eens opzetten. Is ook al een hele tijd geleden.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:35 uur
Gerry Rafferty dood ? 
Nergens gelezen , goed dat deze site er nog is om dit soort nieuws te lezen .
Potdorrie de 1 na de ander wordt weggerukt .
Waaraan is Gerry gestorven ?
Ik ken Bakerstreet en City To City .
Stealers Wheel van Late Again en Stuck In The Middle With You .

Potdorrie de 1 na de ander wordt weggerukt .
Waaraan is Gerry gestorven ?
Ik ken Bakerstreet en City To City .
Stealers Wheel van Late Again en Stuck In The Middle With You .
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:35 uur
Sjonge. Mick Karn ook al.
Leuk jaar joh, dat 2011.
Verdomme zeg.
Leuk jaar joh, dat 2011.
Verdomme zeg.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 22:53 uur
strandsmurf schreef:
Verdomme, waaraan?
Waarom nou op mijn verjaardag?

RIP, beste, grootse man!
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 4 januari 2011, 22:56 uur
@ rudiger:
Leverfalen, veroorzaakt door alcoholmisbruik.
Leverfalen, veroorzaakt door alcoholmisbruik.
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:04 uur
rudiger schreef:
Gerry Rafferty dood ?
Gerry Rafferty dood ?

Het is ook nog maar net bekend, het zal morgen pas in de kranten staan.
Over Mick Karn:
Draai nu trouwens Japan's Quiet Life. Geweldig mooi laatste nummer, The Other Side of Life...

52 pas, veel te jong...

0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:10 uur
Een groots artiest heeft ons verlaten,
Moge U ruste in vrede, Gerry!
Moge U ruste in vrede, Gerry!
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:15 uur
Het enige wat ik van Mick Karn ken is het plaatje wat hij samen maakte met Midge Ure, wat een mooi vreemd nummer blijft. Daarom bij deze een link naar dat plaatje en R.I.P. Mick Karn.
YouTube - Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
YouTube - Midge Ure & Mick Karn - After A Fashion
0
geplaatst: 4 januari 2011, 23:52 uur
Mick Karn - zijn ziekte werd in de zomer bekend gemaakt en verschillende mensen betuigden toen ook hun financiële steun ivm de behandeling (chemotherapie) die Mick in Londen zou ondergaan. Het heeft dus niet geholpen.
Een van de beste bassisten, met een compleet eigen stijl. Zo Tin Drum maar eens draaien - trieste muziek voor een triest moment.
Een van de beste bassisten, met een compleet eigen stijl. Zo Tin Drum maar eens draaien - trieste muziek voor een triest moment.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 00:16 uur
Bij Gerry Rafferty - City to City (1978):
Geschokt dat Gerry Rafferty op 4 januari is overleden. Ben al meer dan 30 jaar een groot fan van hem.
Hij heeft na deze klassieker nog zeker 4 geweldige albums uitgebracht waar ik geen enkel slecht nummer op kan ontdekken. Dat zijn stem gaat vervelen is iets persoonlijks natuurlijk, maar ik heb zijn muziek al talloze malen gehoord, maar vervelen doet hij mij nooit.
Jammer maar een groot songwriter is heengegaan.
Geschokt dat Gerry Rafferty op 4 januari is overleden. Ben al meer dan 30 jaar een groot fan van hem.
Hij heeft na deze klassieker nog zeker 4 geweldige albums uitgebracht waar ik geen enkel slecht nummer op kan ontdekken. Dat zijn stem gaat vervelen is iets persoonlijks natuurlijk, maar ik heb zijn muziek al talloze malen gehoord, maar vervelen doet hij mij nooit.
Jammer maar een groot songwriter is heengegaan.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 01:55 uur
Damn wat jammer, ik kon de muziek van Gerry Rafferty zeer waarderen. Met Mick Karn had ik muzikaal wat minder maar evengoed spijtig dat hij is heengegaan.
R.I.P. heren!
R.I.P. heren!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 5 januari 2011, 08:07 uur
Herman sprong weer even van Gerry Rafferty naar Mick Karn...
0
geplaatst: 5 januari 2011, 08:33 uur
Sjongejonge, dat is alwéér schrikken, zeg. Japan heb ik pas jaren later echt goed op waarde weten te schatten en het kenmerkende fretloze basspel van Mick Karn speelde een belangrijke rol in het groepsgeluid.
Maar écht ontdaan ben ik van het overlijdensbericht van Gerry Rafferty. In 2008/2009 was hij nog in het nieuws omdat hij zomaar zeven maanden verdwenen was. Hij werd uiteindelijk door een vriend opgevangen in Italië en maakte vorig jaar zelfs nog een nieuw album, dus ik hoopte dat hij er weer bovenop zou komen. Jammer genoeg heeft de alcohol het toch gewonnen.
Wat een triest einde van een uniek artiest. "I should know better, but I can't say no", een tekst uit Night owl, die waarschijnlijk op zijn drankgebruik slaat. Het is hem uiteindelijk fataal geworden...
Ik heb bijna al zijn albums - ik kocht zijn voorlaatste, Another world, zelfs direct van zijn website die toen nog in de lucht was. Een geweldig componist (soms zeer Beatles-achtig, vooral bij Stealers Wheel) met een uniek timbre. Hij zal zeer onterecht vooral herdacht worden vanwege Baker Street. Prachtig nummer natuurlijk, maar hij maakte zoveel méér dat de moeite waard is.
Voor wie zich eens wil verdiepen in de achtergrond en de muziek van de Schotse muzikant met de bril: hier staat een mooi verhaal. Uit 2007, maar liefdevol geschreven en dus een mooie ode.
Beroerd begin van het nieuwe jaar.
R.I.P. Mick Karn
R.I.P. Gerry Rafferty
Maar écht ontdaan ben ik van het overlijdensbericht van Gerry Rafferty. In 2008/2009 was hij nog in het nieuws omdat hij zomaar zeven maanden verdwenen was. Hij werd uiteindelijk door een vriend opgevangen in Italië en maakte vorig jaar zelfs nog een nieuw album, dus ik hoopte dat hij er weer bovenop zou komen. Jammer genoeg heeft de alcohol het toch gewonnen.
Wat een triest einde van een uniek artiest. "I should know better, but I can't say no", een tekst uit Night owl, die waarschijnlijk op zijn drankgebruik slaat. Het is hem uiteindelijk fataal geworden...
Ik heb bijna al zijn albums - ik kocht zijn voorlaatste, Another world, zelfs direct van zijn website die toen nog in de lucht was. Een geweldig componist (soms zeer Beatles-achtig, vooral bij Stealers Wheel) met een uniek timbre. Hij zal zeer onterecht vooral herdacht worden vanwege Baker Street. Prachtig nummer natuurlijk, maar hij maakte zoveel méér dat de moeite waard is.
Voor wie zich eens wil verdiepen in de achtergrond en de muziek van de Schotse muzikant met de bril: hier staat een mooi verhaal. Uit 2007, maar liefdevol geschreven en dus een mooie ode.
Beroerd begin van het nieuwe jaar.
R.I.P. Mick Karn
R.I.P. Gerry Rafferty
0
geplaatst: 5 januari 2011, 09:04 uur
Als je het een beetje volgde zat de dood van Rafferty er al een tijdje aan te komen. Dat maakt het nieuws natuurlijk niet minder triest!
Het nieuws van Karn was voor mij dan wel weer geheel nieuw! Deze man volgde ik, in tegenstelling tot de meeste andere leden van Japan, eigenlijk niet echt.
R.I.P. Mick Karn
R.I.P. Gerry Rafferty
Het nieuws van Karn was voor mij dan wel weer geheel nieuw! Deze man volgde ik, in tegenstelling tot de meeste andere leden van Japan, eigenlijk niet echt.
R.I.P. Mick Karn
R.I.P. Gerry Rafferty
0
geplaatst: 5 januari 2011, 09:26 uur
Gerry Rafferty, een van de artiesten die in mijn tienerjaren veel indruk op mij hebben gemaakt met werkelijk rakende teksten en muziek. Dat zijn jeugd met een alcoholistische vader die hem pleegde te mishandelen hem altijd achtervolgd heeft is in zijn vaak weemoedige werk terug te vinden en is hem tenslotte toch fataal geworden. Ik heb altijd veel sympathie voor deze man gehad. R.I.P. Gerry. 

0
geplaatst: 5 januari 2011, 10:53 uur
Baker Street bezorgt mij nog steeds kippevel.
R.I.P. Gerry Rafferty.
R.I.P. Gerry Rafferty.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 12:15 uur
R.I.P Gerry Rafferty, City to city is een tijdloos monument.
R.I.P. Mick Karn.
De beste gaan het eerste. Bassist van Japan, hele eigen stijl. Volgens mij heeft hij veel mensen beïnvloed. Zijn solo platen zijn heel bijzonder. Erg muzikaal, origineel, meer ambiance en Avant/Garde dan pop of Rock. Toch had hij, ondanks zijn dwarsheid
van commercie een behoorlijke aanhang. The happy view. Ik was er één van.
R.I.P. Mick Karn.
De beste gaan het eerste. Bassist van Japan, hele eigen stijl. Volgens mij heeft hij veel mensen beïnvloed. Zijn solo platen zijn heel bijzonder. Erg muzikaal, origineel, meer ambiance en Avant/Garde dan pop of Rock. Toch had hij, ondanks zijn dwarsheid
van commercie een behoorlijke aanhang. The happy view. Ik was er één van.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 15:00 uur
Casartelli schreef:
Heb mijn post even aangepast om misverstanden te voorkomen.
0
geplaatst: 5 januari 2011, 16:32 uur
Iedere keer als ik in mijn updates kijk en ik zie weer een nieuw bericht staan bij dit topic dan denk ik wie is er nu weer overleden .
Gelukkig niemand .
Gelukkig niemand .

0
geplaatst: 5 januari 2011, 16:56 uur
R.i.p. ook Mick Karn, ik hoorde het pas tussen de middag.
Ik heb de leden altijd nog een succesvolle reünie van de oude band Japan gegund. Helaas kan hij daar nu niet meer bij zijn.
Ik heb de leden altijd nog een succesvolle reünie van de oude band Japan gegund. Helaas kan hij daar nu niet meer bij zijn.
0
geplaatst: 7 januari 2011, 14:42 uur
RIP
Phil Kennemore (Y&T):
Guitarist/vocalist Dave Meniketti of long-running California rockers Y&T has released the following statement:
"It is with profound sadness and disbelief that I tell you that my best buddy for 37 years, [Y&T bassist Phil Kennemore], passed away this morning, January 7, 2011 at 1 a.m. at Stanford Hospital. Bravely and steadfastly battling the horrible spectacle of lung cancer, at the end he was surrounded by his family members, and the Y&T family up until his final breath.
"All the beautiful things that I could say about my buddy Phil could never be summed up in a short sentence or two, and I promise that I will be back to say so much more about how I feel about him and his talents in due time. But for now, at 3 a.m., after just having returned home from his passing, let me at least put this out there.
"Phil Kennemore was not only a sweet and passionate man with his life, friends and family, but as an artist, he also had that rare ability to say what was on his mind with the most eloquent, clever, and to-the-point lyrics, yet could turn it on its head in a second with some other viewpoint on reality and nail the point dead center. He was able to do what very few can — say the things that others have been thinking, but could never quite seem to put into words. He has always had a keen knack for doing that.
"As a musician, with those huge fingers, his bass playing was always loud, strong, and deep, filling the largest or smallest of stages equally.
"He had an amazingly strong life force that has influenced everyone who ever had the opportunity to be called a friend of his. I am forever grateful for our lifelong friendship, that was always in place throughout the worst and best of times. I will miss his sense of humor, his amazing wit, but most of all I will always miss not seeing him to my left on the stages I will play from this moment forward.
"Yes, he was one of the class guys on this planet, and in this business, and I will always do what I can to spread the legacy of Phil Kennemore across the globe on every stage that I land on.
"You know how much I love you, Phil, and you knew how much your fans and fellow musicians loved and respected you. There was nothing left unsaid. You had a rich and wonderful life and I can only tell you that I was happy to have been alongside you every step of the glorious way.
"Cheers to you, Phil.
"Your friend forever, Dave."
Phil Kennemore was 57 years old.
Y&T organized a special New Year's Eve benefit concert for Kennemore at the Avalon in Santa, Clara, California. The event featured guest appearances by members of such acts as QUEENSRŸCHE, TESTAMENT, DOKKEN, KEEL and HEAVEN & HELL.
Y&T's first studio album in 13 years, "Facemelter", was released in Europe on May 21, 2010 via Frontiers Records.
Phil Kennemore (Y&T):
Guitarist/vocalist Dave Meniketti of long-running California rockers Y&T has released the following statement:
"It is with profound sadness and disbelief that I tell you that my best buddy for 37 years, [Y&T bassist Phil Kennemore], passed away this morning, January 7, 2011 at 1 a.m. at Stanford Hospital. Bravely and steadfastly battling the horrible spectacle of lung cancer, at the end he was surrounded by his family members, and the Y&T family up until his final breath.
"All the beautiful things that I could say about my buddy Phil could never be summed up in a short sentence or two, and I promise that I will be back to say so much more about how I feel about him and his talents in due time. But for now, at 3 a.m., after just having returned home from his passing, let me at least put this out there.
"Phil Kennemore was not only a sweet and passionate man with his life, friends and family, but as an artist, he also had that rare ability to say what was on his mind with the most eloquent, clever, and to-the-point lyrics, yet could turn it on its head in a second with some other viewpoint on reality and nail the point dead center. He was able to do what very few can — say the things that others have been thinking, but could never quite seem to put into words. He has always had a keen knack for doing that.
"As a musician, with those huge fingers, his bass playing was always loud, strong, and deep, filling the largest or smallest of stages equally.
"He had an amazingly strong life force that has influenced everyone who ever had the opportunity to be called a friend of his. I am forever grateful for our lifelong friendship, that was always in place throughout the worst and best of times. I will miss his sense of humor, his amazing wit, but most of all I will always miss not seeing him to my left on the stages I will play from this moment forward.
"Yes, he was one of the class guys on this planet, and in this business, and I will always do what I can to spread the legacy of Phil Kennemore across the globe on every stage that I land on.
"You know how much I love you, Phil, and you knew how much your fans and fellow musicians loved and respected you. There was nothing left unsaid. You had a rich and wonderful life and I can only tell you that I was happy to have been alongside you every step of the glorious way.
"Cheers to you, Phil.
"Your friend forever, Dave."
Phil Kennemore was 57 years old.
Y&T organized a special New Year's Eve benefit concert for Kennemore at the Avalon in Santa, Clara, California. The event featured guest appearances by members of such acts as QUEENSRŸCHE, TESTAMENT, DOKKEN, KEEL and HEAVEN & HELL.
Y&T's first studio album in 13 years, "Facemelter", was released in Europe on May 21, 2010 via Frontiers Records.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.