MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Jeetje, Magere Hein heeft het er maar druk mee in het nieuwe jaar. Nu Phil Kennemore weer. Ik ben geen metalhead van origine, maar een smakelijke plak hardrock gaat er bij mij doorgaans wel in. En Y&T beschouw ik als een van de betere classic (hard)rockbands, waarvan ik de meeste albums wel bezit. En Phil legde 37 jaar een stevige fundering onder hun muziek.

Je staat er niet bij stil als je ze live ziet spelen - en ik heb ze gelukkig een aantal malen gezien - maar kanker is een ziekte waar veel mensen op latere leeftijd door getroffen worden, muzikanten niet uitgezonderd.

Triest bericht. R.I.P Phil Kennemore.

Vanavond Hands of time maar eens draaien...

Jeetje Mick Karn ook al . Een beroerd begin van het nieuwe jaar . Rafferty is niet geheel verrassend , gezien zijn laatste turbulente jaren waar de drank nogal overheerste . Ik dacht eigenlijk dat hij weer op de weg terug was . Zonde . Zo rond 1987 was ik ineens erg in de ban van de schotse singer/songwriter en had ik veel solowerk op Lp . Ook Stealers Wheel had mijn goedkeuring . De laatste jaren heb ik 'm wat minder gevolgd , mede omdat zijn latere werk mij niet veel meer deed . Toch ben ik zijn oudere werk altijd blijven draaien .

R.I.P Gerry Rafferty .

Mick Karn ken ik vooral van zijn werk met Japan . Een zeer begaafd musicus . Ik lees het eigenlijk net .

R.I.P Mick Karn

Too soon gone .

Kef
R.I.P Phil Kennemore.

Goh, Mick Karn
Goh, Phil Kennemore
Goh, Gerry Rafferty
Goh, Captain Beefheart

Drukke weken M. Hein....

R.I.P.allen

Sir Spamalot (crew)
32 jaar oud en weeral die rotziekte...

Voormalig Mourning Caress gitarist overleden (bron: www.metal-fan.nl)

Naast Phil Kennemore blijkt recent nog een (voormalig) metalmuzikant aan kanker te zijn overleden. Benedikt Bjarnason maakte lange tijd deel uit van Mourning Caress en speelde mee op zowel het debuutalbum Imbalance (2002) als het vervolg Inner Exile (2008). Begin 2009 verliet de gitarist de Duitse melodic death metalformatie wegens andere (werk)verplichtingen. In de lente van 2010 werd kanker bij hem geconstateerd. Op 29 december is de gitarist gestorven. Benedikt Bjarnason is slechts 32 jaar oud geworden.

WTF: open je dit topic en zie je als reclame onderaan de posts staan "IkzoekGod.nl".
Google weet in elk geval goed hoe de reclames aan te passen aan de tekst.

reptile71 schreef:
WTF: open je dit topic en zie je als reclame onderaan de posts staan "IkzoekGod.nl".
Google weet in elk geval goed hoe de reclames aan te passen aan de tekst.

Ik kreeg reclame voor de uitvaartverzekeringen van OHRA

voltazy
Ik zie alleen reclame voor het aanschaffen van producten voor honden...

en m'n hond is niet eens overleden...
dus ik zie het verband niet zo.

vooral omdat ik geen hond heb en als ie dood zou zijn hoefde ik er niets meer voor te kopen.

dix
alleenstaande mama's ... ook toepasselijk

Casartelli (moderator)
Ik heb de reclames afgekocht... nu zie ik alleen nog een plaatje van Frank Zappa.

dix schreef:
alleenstaande mama's ... ook toepasselijk

Ja daar erger ik me sowieso aan, een datingsite waar je alle alleenstaande mama's bij elkaar hebt, speciaal voor mannen die een een vrouw met kind(eren) zoeken. Ik vraag me af of je ook kan zoeken op aantal kinderen.

Nu weer on topic...

Steeds vaker als ik zie dat er in dit topic een bericht bijgekomen is vrees ik dat er een 'held' van me is overleden. Ze komen allemaal zo op leeftijd en die K ziekte vreet ook maar raak.

Casartelli schreef:
Ik heb de reclames afgekocht... nu zie ik alleen nog een plaatje van Frank Zappa.

Doe eens wat met die tip...

voltazy
vigil schreef:
(quote)

Doe eens wat met die tip...

maar als je toevallig eens 'alleenstaande mama's' nodig hebt weet je wel meteen waar je moet kijken.

Stijn_Slayer
Dat ik allemaal tips voor het ontdekken van kanker krijg is het enige dat mij stoort. Denk je even gezellig over muziek te praten, wordt je telkens met deze ongein geconfronteerd.

Het heeft ook nog een direct effect: Mick Karn en Phil Kennemore..

Laatste officiële nieuws is dat Trish Keenan, de zangeres van Broadcast, voor haar leven vecht in het ziekenhuis. Inmiddels gonst het van de berichten op het internet dat ze is overleden

Klik

/edit: Godverdomme

(afbeelding)

R.I.P.

Het gegeven dat deze mevrouw me helemaal niets zegt doet niets af aan het feit dat dit bijzonder triest nieuws is.
2011, ik heb het er nu al mee gehad.

Aan een verdomde longontsteking nog wel...

Overigens had ik tot nu nooit eerder naar iets van Broadcast geluisterd.

R.I.P. mevrouw Keenan

Wat Rayman zegt... R.I.P.

Misterfool
Magere hein verdomme.
R.I.P

R.I.P. Trish Keenan..... ik heb haar een paar jaar geleden nog in de kleine zaal van Paradiso gezien

dix
Ik haalde Broadcast en Stereolab altijd door elkaar. Ze blijken meer gemeen te hebben dan ik dacht.

Aquila
Jeeminee!!!! Nee....

Een van de grootste ontdekkingen voor mij in de laatste jaren via de eigenaar van Distortion Records ontdekt die het mij aanraadde. Twee concerten gezien. Twee meer dan fabelachtige platen gemaakt. En ook later werk was goed maar minder overrompelend.

Ongelofelijk.

RIP Trish
reptile71 schreef:
Overigens had ik tot nu nooit eerder naar iets van Broadcast geluisterd.
Zeker doen, ik denk dat je er wel mee uit de voeten kunt. Probeer eens iets van hun vroege EP's op Work and Non Work.

Schokkend, het totaal onverwachte overlijden van Trish. Ik werd net gebeld door een vriend die me het vertelde.

Trish Keenan was een van mijn favoriete zangeressen ooit. Broadcast staat in mijn persoonlijke top 10. Heb ze ook twee keer live gezien en wachtte met veel spanning op een nieuw album.

Ik wens haar vrienden en familie veel sterkte. Ik zal vanavond zeker Broadcast opzetten om haar te herdenken.

Stijn_Slayer
Ik ken haar muziek niet, maar dit is toch geen manier om aan je einde te komen.... Zo jong... pfff.

Ik krijg hier echt de koude rillingen van... Broadcast is stiekem wel een heel erg favoriet bandje en Trish had zo'n fijne stem.

Zou ze deze zomer gaan zien op Primavera, maar dat gaat helaas niet door. Gelukkig heb ik ze in het verleden al 2 keer live mogen zien.

Godverdomme

reptile71 schreef:
Aan een verdomde longontsteking nog wel...

Als complicatie van Mexicaanse griep.

Jeetje.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:56 uur

geplaatst: vandaag om 18:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.