MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Godver R.I.P. Gil Scott-Heron.

Gil Scott-Heron RIP

Misterfool
R.I.P Gil scott-heron
62 jaren jong nog

Rust zacht.

Heel bizar, net nu ie een bredere waardering - buiten de soulio's - leek te krijgen.

R.I.P. - meeting your maker

Wat!?! Hij moet zo'n beetje mijn favoriete artiest zijn...
Gelijk Winter in America opzetten, en waarschijnlijk een potje huilen.. R.I.P. Gil Scott-Heron

R.I.P. Gil Scott-Heron

Mjuman schreef:
Heel bizar, net nu ie een bredere waardering - buiten de soulio's - leek te krijgen.

R.I.P. - meeting your maker

Inderdaad bizar. Ik begon de muziek pas dit jaar te ontdekken nadat ik het nummer Home is where the hatred is had gehoord. Toen was ik verkocht!

Rust zacht, Gil Scott-Heron!

Godver hee... vandaag nog de hele dag Lady Day & John Coltrane zitten neuriëren op het werk Eigenlijk pas recentelijk ontdekt, maar kan zijn muziek erg waarderen.

R.I.P. Gil Scott-Heron

R.I.P. Gil Scott-Heron

Mjuman schreef:

Dat is ook mijn indruk, met name ook doordat hij vorig jaar weer een nieuw album uitbracht. Hoe dan ook, The revolution will not be televised en The bottle zijn zeer invloedrijke 'classics'. De klasse van zijn muziek staat op zichzelf, maar hij is ook belangrijk geweest voor de ontwikkeling van de hiphop.

Dat zijn muziek lang moge voortleven. Niet dat ik daaraan twijfel...

R.I.P. Gil Scott-Heron

Heel onverwacht maar toch niet verbaasd. Wat mij betreft een legende.

R.I.P. Gil Scott-Heron

Ik kende hem alleen van zijn laatste albums, maar op teletekst stond dat hijook veel betekend heeft voor de hiphop in de vroege jaren.

62 jaar maar geworden. Triest en heel jammer.

Mb.
But there ain't no peace on earth, man
Maybe peace when you'll die, yeah."

Aldus Gil Scott-Heron in A Sign Of The Ages. Mag hij vrede vinden.

R.I.P. Gil Scott-Heron...

Bij Gil Scott-Heron and Jamie xx - We're New Here (2011):

En opeens overleden, Gill Scott Heron, vrijdag 27 5 2011.

R.I.P. Gil Scott-Heron

Erg triest nieuws, want hij was goed bezig met zijn nieuwe album en de samenwerking met Jamie xx. Gelukkig heeft hij dat nog kunnen doen, anders hadden een hoop jongeren hem nooit leren kennen.

Sir Spamalot (crew)
Vreemd, als metalhead heb ik weinig met Gil Scott-Heron maar ik herinner me nog het album Pieces of a Man, dat ik in een lang verleden heb beluisterd en "bestudeerd". Ik herinner me vooral die stem. RIP, Gil.

Rust in vrede, Gil Scott-Heron. The revolution has not been televised.

no more battle

R.I.P. Gill Scott-Heron

Oldfart schreef:
(embed)

no more battle

R.I.P. Gill Scott-Heron

Pas in deze versie valt me op dat Thou Shalt Always Kill van Dan Le Sac op dit nummer gebaseerd was. Of hoor ik dat nu fout?

Zou het niet weten FlyLo, ben zelf ook oldschool zeg maar.
Maar ben er ook even niet voor in de stemming.
Want hoewel Scott-Heron al lang op het randje van de dood leefde, raakt het me behoorlijk.

Alleen de opname die je meestuurt spreekt al boekdelen Oldfart.

RIP Gil...

Prachtig clipje, Oldfart! Een soortgelijk moment was er vorig jaar op z'n concert in Brussel, pakkend nummer! En je maakt er We Almost Lost Fukushima van, en het blijft (ergens jammer genoeg) brandend actueel. De muziek van Gil Scott-Heron, ja, die draait nog wel een tijdje mee!

FlyLo schreef:
(quote)

Pas in deze versie valt me op dat Thou Shalt Always Kill van Dan Le Sac op dit nummer gebaseerd was. Of hoor ik dat nu fout?

De overeenkomsten zijn opvallend, da's geen toeval meer.

R.I.P. Gil Scott-Heron! Hoewel zijn nieuwere muziek niet geheel mijn smaak is, vind ik zijn vroegere albums echt geweldig! Echt jammer!

Mooie video Oldfart!

Gil! RIP, ben nog steeds een beetje verdwaast.

Shiiit ik leef echt onder een steen. Gil Scott Heron is dood!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 02:05 uur

geplaatst: vandaag om 02:05 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.