MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Jij leeft tenminste nog onder een steen.

Ben zeer benieuwd wat de autopsie naar boven brengt. Zou me niet verbazen als het zelfmoord is geweest... Net nog eens zijn laatste album gehoord en sommige dingen daarop kun je postuum nogal wrang interpreteren.

Die tekst van I'm New Here alleen al... En New York is Killing Me... waar is hij overleden? Juist. Me and the Devil... Maar misschien is het het late tijdstip en ben ik gewoon allerlei complottheoriën aan het bedenken. Kan ook

Randy Savaga is ook al een tijdje niet meer onder ons.

(afbeelding)

De-noir schreef:
Ben zeer benieuwd wat de autopsie naar boven brengt. Zou me niet verbazen als het zelfmoord is geweest... Net nog eens zijn laatste album gehoord en sommige dingen daarop kun je postuum nogal wrang interpreteren.

Die tekst van I'm New Here alleen al... En New York is Killing Me... waar is hij overleden? Juist. Me and the Devil... Maar misschien is het het late tijdstip en ben ik gewoon allerlei complottheoriën aan het bedenken. Kan ook

Hij had AIDS (of was toch HIV-positief).. Kan net zo goed een verkoudheid zijn geweest.

FlyLo schreef:
(quote)

Hij had AIDS (of was toch HIV-positief).. Kan net zo goed een verkoudheid zijn geweest.

Klopt inderdaad, maar meestal gaat het niet zo snel wanneer je seropositief bent.. dan heb je met de huidige medicamenten nog altijd wel een jaar of 10 te leven. Maar goed ik weet ook niet hoelang hij al besmet was... we zullen het waarschijnlijk nooit weten. Feit is dat hij op een bijzonder treurig moment overlijdt aangezien hij net op de weg terug leek..

tuktak
...en zwaar drugsverslaafd en sowieso geen gezond leven met meerdere fysieke kwalen, 62 jaar is dan eerder nog knap volgehouden.

Terugkijkend, luisterend naar de teksten op I'm New Here lijkt die plaat ook eerder een zwanenzang eerder dan het begin van een tweede carrière. Logisch gezien zijn gezondheidstoestand al vele jaren, niet omwille van suïcidale neigingen denk ik.

RIP Willem Duis

Misterfool
Inderdaad Willem Duis rust in vrede.

Zephyr
Voor De Vuist Weg.... legendarisch !

R.I.P. Willem.

Willem Duis R.I.P.

dix
Svendra schreef:
Het is zo ongeveer aan Willem Duys te danken dat ook de Nederlanders Toots Thielemans leerden kennen.

Welnu, ik heb gedurende mijn hele jeugd op zondagochtend van Willem Duys mogen 'genieten' .... . Om hem nu alleen te memoreren voor het draaien van Toots gaat me wat te ver. Er kwam daarnaast nogal wat tinnef voorbij, to say the least

@dix: sorry, ik was mijn berichtje weer aan het aanpassen.

Willem Duys heeft in mijn herinnering enorm Toots gepromoot; het werd zelfs een beetje een gimmick. Dat zie ik als een verdienste van Duys, want Thielemans is een geweldig kunstenaar.

Rust in vrede Willem Duys en dank voor wat u voor de muziek heeft gedaan.

Inderdaad. Een belangrijke animator van de Nederlandse muziekgeschiedenis op radio en tv is ons ontvallen. R.I.P. Willem....

We hebben ook Lee Towers aan Willem te danken. En of we daar nu zo blij mee moeten zijn....
Maar het neemt niet weg dat die man een enorme invloed op de muziekwereld heeft gehad, de ene keer positief en de andere keer wat minder leuk.

dix
Rest in Peace deed ie natuurlijk al zeker twintig jaar daar in het zuid Franse saint Paul.
Wat dat aangaat zal de grote overstap hem niet al teveel aanpassing gekost hebben

Nooit geweten dat deze man iets met muziek had gedaan. Dacht dat 'ie alleen tv-presentator was geweest.

Willem Duys heeft jaren lang een radioprogramma gehad op Hilversum 3 en later op Hilversum 2 op zondag, met vooral rustig muziek en Franse chansons en zo. Deze programma's maakte hij in zijn studio in Frankrijk en stuurde deze op naar Hilversum om daar uitgezonden te worden.

herman schreef:
Nooit geweten dat deze man iets met muziek had gedaan. Dacht dat 'ie alleen tv-presentator was geweest.

Deze man leefde voor de muziek, hij ademde het zelfs. RIP Willem Duys.

En was de ontdekker van o.a. Martine Bijl, Patricia Paay, Lee Towers. Bovendien had ie twee platenmaatschappijen. Hij had o.a. The Outsiders (van Wally Tax) onder contract.

R.I.P. Willem

Andrew Gold (59) overleden ten gevolge van een hartaanval. Zijn grootste hits waren Lonely Boy, Thank You For Being A Friend, Never Let Her Slip Away e.a. Hij werkte samen met de allergrootsten op popgebied Paul McCartney, Art Garfunkel, The Eagles, John Lennon, 10cc e.v.a.. Ik ga 'm missen.

Idd Ad, hij had met Lonely boy één van de mooiste hits van 1977.

R.I.P., Andrew...

De Lonely Boy is niet meer. RIP Andrew Gold

Hij heeft ons in ieder geval een aantal perfecte popsongs nagelaten, Zoals inderdaad Lonely Boy. Rust in vrede.

Rust in vrede Andrew Gold, en bedankt voor de tijdloze songs.

Andrew Gold R.I.P.

Jester schreef:
Hij heeft ons in ieder geval een aantal perfecte popsongs nagelaten, zoals inderdaad Lonely Boy.

Eens. Lonely boy behoort tot de meest perfecte popsingles van de jaren zeventig. En Never let her slip away en Thank you for being a friend doen daar nauwelijks voor onder.

Andrew Gold werd ook bekend door zijn samenwerking met 10cc-songwriter Graham Gouldman, onder de naam Wax. Het nummer klinkt een beetje plastich (typische jaren tachtig-productie), maar Bridge to your heart is toch wel een jaren-tachtig klassiekertje.

Minder bekend is dat Andrew Gold op veel instrumenten uit de voeten kon. Op zijn eerste, titelloze solo-album (1975) speelt-ie bijna alles zelf.

Vanavond maar eens een of meerdere albums van hem draaien.

Andrew Gold R.I.P.

Al weer een tijdje geleden (22 maart jl.) maar ik heb het nog niemand zien opmerken, of schoon hier 10 albums van de man aanwezig zijn (met ongeveer evenveel stemmen, dat dan weer wel....) Zoogz Rift RIP.....

Zoogz Rift - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:24 uur

geplaatst: vandaag om 00:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.