Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
Misterfool
geplaatst: 27 juli 2011, 12:12 uur
R.I.P Dan Peek. Horse with no name is een klassiekertje
0
geplaatst: 27 juli 2011, 12:13 uur
R.I.P. Dan Peek
Ik ken niet veel meer dan A Horse with No Name, maar dat wel altijd een erg leuk nummer gevonden. Van jongs af aan al.
Ik ken niet veel meer dan A Horse with No Name, maar dat wel altijd een erg leuk nummer gevonden. Van jongs af aan al.

0
geplaatst: 27 juli 2011, 12:35 uur
Rust in vrede Dan Peek en bedankt voor de fijne song A Horse with No Name.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 12:58 uur
Weer een grootheid overleden.
Als je in de USA on the road bent en een classic rock station aanzet komen zijn klassiekers als A Horse With No Name, I Need You, Sandman, Ventura Highway, Sister Golden Hair en The Border steevast een paar keer per dag voorbij. Tijdloos.
R.I.P. Dan Peek
Als je in de USA on the road bent en een classic rock station aanzet komen zijn klassiekers als A Horse With No Name, I Need You, Sandman, Ventura Highway, Sister Golden Hair en The Border steevast een paar keer per dag voorbij. Tijdloos.
R.I.P. Dan Peek
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 juli 2011, 13:01 uur
R.I.P. Dan Peek. Straks maar even iets van America uit de kast pakken.
0
geplaatst: 27 juli 2011, 13:15 uur
Neem een Greatest Hits. Ik dacht vanmorgen Hideaway te draaien, pffffff.... (hoewel over de doden natuurlijk niets dan goeds).
0
geplaatst: 27 juli 2011, 15:27 uur
R.I.P. Dan Peek. Het debuut van America is één van de eerste albums die ik ooit kocht en ik draai hem nog steeds regelmatig. A Horse With No Name, I Need You, Sandman 

0
geplaatst: 27 juli 2011, 16:12 uur
corn1holio1 schreef:
R.I.P. Frank Foster
R.I.P. Frank Foster
Ja wie kent hem niet, en zo jong ook, pas 82. R.I.P. Franky
0
geplaatst: 28 juli 2011, 10:15 uur
Running On Empty schreef:
R.I.P. Dan Peek
R.I.P. Dan Peek
Sister Golden Hair, natuurlijk! Hoe kon ik die vergeten! Ook van America.
RIP Frank Foster.
0
geplaatst: 28 juli 2011, 11:43 uur
Running On Empty schreef:
Dit herken ik wel van mijn trips door de USA. In Amerika (uiteraard, waar anders?
) was de band America gedurende de jaren zeventig veel groter dan hier in NL, waar ze volgens mij maar één echte hit hebben gehad. Dan Peek maakte de glorietijd van de band mee, hij vertrok in '77, waarna de muziek van de band minder interessant werd.Al heeft Stijn_Slayer wel een punt: met een goed gekozen 'best of' ben je klaar met America, al vind ik het titelloze debuut niet te versmaden.
Leuk weetje: de band refereerde in de hit Ventura highway voor het eerst aan 'Purple rain' (in het tweede couplet). Al is nooit officieel bevestigd dat Prince hier zijn inspiratie vandaan heeft. Maar het lijkt me wel waarschijnlijk, als je bedenkt dat het nummer al die jaren onontkoombaar op de radio was in de VS.
R.I.P. Dan Peek
0
geplaatst: 29 juli 2011, 21:14 uur
Ik lees op de Belgische teletekst dan de Duitse schlagerzanger Bernd Cluver is overleden (63). Hij viel van een trapje in zijn huis in Spanje.
Alleen hele oude mensen op deze site zoals ik weten nog dat hij de Veronica Top 40 in 1973 wist te halen met nummers als Der Junge mitt der Mundharmonica en Der Kleine Prinz. Ik vond zijn muziek toen al vreselijk, getuige het feit dat ik Der Junge ... met een zwarte stift heb doorgekrast op de oorspronkelijke versie van de Top 40 in het blad PopTelescoop.
Maar zijn actie om in 1976 het lied Mike und sein Freund uit te brengen moet iedereen toch sympathiek overkomen. Het nummer werd helaas voor hem overal geboycot en Bernd Cluver moest ook nog eens uitleggen dat hij zelf geen homo was.
Maar toen waren de hoogtijdagen voor de Duitsche schlager in de Nederlandse hitlijsten overigens allang voorbij. R.I.P. Bernd...
Alleen hele oude mensen op deze site zoals ik weten nog dat hij de Veronica Top 40 in 1973 wist te halen met nummers als Der Junge mitt der Mundharmonica en Der Kleine Prinz. Ik vond zijn muziek toen al vreselijk, getuige het feit dat ik Der Junge ... met een zwarte stift heb doorgekrast op de oorspronkelijke versie van de Top 40 in het blad PopTelescoop.
Maar zijn actie om in 1976 het lied Mike und sein Freund uit te brengen moet iedereen toch sympathiek overkomen. Het nummer werd helaas voor hem overal geboycot en Bernd Cluver moest ook nog eens uitleggen dat hij zelf geen homo was.
Maar toen waren de hoogtijdagen voor de Duitsche schlager in de Nederlandse hitlijsten overigens allang voorbij. R.I.P. Bernd...
0
geplaatst: 30 juli 2011, 14:04 uur
0
geplaatst: 30 juli 2011, 15:34 uur
R.I.P. Gene McDaniels... de schrijver van een aantal van mijn favoriete liedjes...

En het geweldige Sunday and Sister Jones, ook gezongen door Roberta Flack, maar helaas staat dat nummer niet op YouTube.
Een groot songschrijver dus, dat hij moge rusten in vrede.

En het geweldige Sunday and Sister Jones, ook gezongen door Roberta Flack, maar helaas staat dat nummer niet op YouTube.
Een groot songschrijver dus, dat hij moge rusten in vrede.
0
geplaatst: 30 juli 2011, 15:56 uur
Potdikkie zeg, het lijkt wel of iedereen uit mijn 5*-lijst eraan moet geloven dit jaar! Na Gil en Amy, nu Eugene!
Geen idee in welke staat hij de laatste tijd verkeerde, maar zijn Headless Heroes of the Apocalypse zal nog zeker een tijdje in mijn top 10 verkeren! Prachtig zinderende, beladen psych-soul, zijn muziek! Vaak gesampled ook.
R.I.P. Eugene McDaniels
En als iedereen nummers plaatst, zet ik er ook twee van mijn favorieten bij!
Geen idee in welke staat hij de laatste tijd verkeerde, maar zijn Headless Heroes of the Apocalypse zal nog zeker een tijdje in mijn top 10 verkeren! Prachtig zinderende, beladen psych-soul, zijn muziek! Vaak gesampled ook.R.I.P. Eugene McDaniels
En als iedereen nummers plaatst, zet ik er ook twee van mijn favorieten bij!

0
geplaatst: 30 juli 2011, 21:08 uur
Tja, Stijn, zowel zelfs users, als muzikanten gaan het loodje leggen, als ze wat ouder worden t.z.t.. Jammer, maar da's realiteit. Ik betreur het altijd heel erg, als,'één van mijn idolen' ovelijdt, maar om bij iedere muzikant "mijn RIP" te plaatsen, vind ik onzinnig
0
geplaatst: 1 augustus 2011, 14:31 uur
RIP Tim Smooth (39)
RIP Joe Arroyo (55)
RIP Rei Harakami (40)
RIP Bernd Clüver (63)
RIP Nella Martinetti (65)
RIP Ljubiša Stojanović (59)
Enzovoorts.
RIP Joe Arroyo (55)
RIP Rei Harakami (40)
RIP Bernd Clüver (63)
RIP Nella Martinetti (65)
RIP Ljubiša Stojanović (59)
Enzovoorts.

0
geplaatst: 4 augustus 2011, 18:07 uur
Former THRESHOLD Singer ANDREW 'MAC' MCDERMOTT Dies
Andrew "Mac" McDermott, the former lead singer of U.K. progressive metallers THRESHOLD, reportedly passed away in England yesterday (Wednesday, August 3). A condolences page has been launched at this location.
McDermott had "serious health problems" in the months leading up to his death, according to a June 2011 statement from the German melodic metal band POWERWORLD, with whom McDermott recorded the 2010 album "Human Parasite".
"I'm very sad about our big loss," POWERWORLD bassist Ilker Ersin stated about his former bandmate's passing. "I can't find the right words in this moment."
McDermott performed in clubs in England and tried to establish a band there in his early years before he moved to Germany to join the band SARGANT FURY. After three albums, the band dissolved and in 1998 McDermott joined THRESHOLD as lead singer, replacing Damian Wilson.
Shortly after the release of THRESHOLD's 2007 album "Dead Reckoning", McDermott left the band, resulting in Wilson's return to the group.
McDermott's most recent musical venture was the band SWAMP FREAKS, which "took some of the cool 'n' heavy from the '70s [FREE, LED ZEPPELIN, BLACK SABBATH] and mashed it up with some '90s anarchy [PEARL JAM, NIRVANA, ALICE IN CHAINS] threw in some RED HOT CHILI PEPPERS and a sprinkle of punk rock," according to the band's Facebook page.
RIP
Andrew "Mac" McDermott, the former lead singer of U.K. progressive metallers THRESHOLD, reportedly passed away in England yesterday (Wednesday, August 3). A condolences page has been launched at this location.
McDermott had "serious health problems" in the months leading up to his death, according to a June 2011 statement from the German melodic metal band POWERWORLD, with whom McDermott recorded the 2010 album "Human Parasite".
"I'm very sad about our big loss," POWERWORLD bassist Ilker Ersin stated about his former bandmate's passing. "I can't find the right words in this moment."
McDermott performed in clubs in England and tried to establish a band there in his early years before he moved to Germany to join the band SARGANT FURY. After three albums, the band dissolved and in 1998 McDermott joined THRESHOLD as lead singer, replacing Damian Wilson.
Shortly after the release of THRESHOLD's 2007 album "Dead Reckoning", McDermott left the band, resulting in Wilson's return to the group.
McDermott's most recent musical venture was the band SWAMP FREAKS, which "took some of the cool 'n' heavy from the '70s [FREE, LED ZEPPELIN, BLACK SABBATH] and mashed it up with some '90s anarchy [PEARL JAM, NIRVANA, ALICE IN CHAINS] threw in some RED HOT CHILI PEPPERS and a sprinkle of punk rock," according to the band's Facebook page.
RIP
0
geplaatst: 4 augustus 2011, 19:35 uur
Veel te vroeg. Een geweldige zanger, entertainer en bijzonder mens. Rust in vrede Big Mac. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.