MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
dix
Stalin schreef:
Hij is nou niet bepaald in de wieg gestorven toch ?

70 jaar ? Als bluesmuzikant ben je dan bij wijze van spreken net uit de luiers. Veel te jong indeed

dix schreef:
(quote)

70 jaar ? Als bluesmuzikant ben je dan bij wijze van spreken net uit de luiers.

Hoe verklaar je Robert Johnson dan ?

Maar voor iemand van 1047 jaar oud, is 70 jaar natuurlijk wel erg jong

Inderdaad schrikken.
Ik ben anderhalf jaar geleden nog met mijn vader en oom na een concert van Cuby geweest.
Geweldige performer, Harry Muskee.

Stijn_Slayer schreef:
Wie weet komt er nog wel mooi een afscheidsconcert met Eelco en lui zoals Akkerman en andere muzikanten (van Q'65, Flavium, Rob Hoeke, etc.)?

"Kuipje en de Sneeuwstormen" zoals Wim Sonneveld hem ooit noemde, godfather of Dutch Blues. Tjeemig de peemig: terug naar de vroege/mid 70's - bier, whisky, blues.

Vorig jaar nog gezien in Raalte - living legend. Dat afscheidconcert mag er komen, en dan ook een piano erbij; Herman had bij Harry het vak geleerd.

A great loss

dix
Stalin schreef:

Hoe verklaar je Robert Johnson dan ?

Ik wist niet dat die zó jong gegaan was. Stel je eens voor dat hij 60 jaar extra zou hebben gehad ....

Ik heb twee keer met mijn Citroën DS vanuit Grolloo een toertocht gereden ter ere van Harry. Beide keren was ie bij de start aanwezig, 11 juni jl. nog:

(afbeelding)

en vorig jaar:

(afbeelding)

(afbeelding)

Ik wist niet dat ie ziek was. Ben erg geschrokken van dit bericht.

Rust zacht, Harry.

Wow dit is wel even schrikken zeg, heb alleen het laatste deel van VI gezien.
Harry speel ze daarboven helemaal gek, man. Het ga je goed.

Poeha schreef:

Harry speel ze daarboven helemaal gek, man. Het ga je goed.

Low Country Blues van je laatste album zullen ze zeker waarderen daarboven.

R.I.P.

Harry Muskee R.I.P.

Muskee werkte met Lohues aan nieuwe plaat

Harry Muskee en Daniël Lohues waren bezig met een nieuwe cd van Muskee. Dat zei de Drentse muzikant Lohues vanavond.

Lohues produceerde in 2009 al het album 'Cats Lost' van Harry Muskee, die de status goud behaalde. 'We zouden de opvolger voor dat album deze maand opnemen. Alle nummers zijn af', aldus Lohues. De cd zou de titel 'Dogs found' krijgen. Muskee schreef de teksten, die Lohues van muziek voorzag.

Harry Muskee overleed vandaag op 70-jarige leeftijd.

Bron: de Volkskrant

R.I.P Harry

Een van de grootste muzikanten van ons land. RIP

Rust in vrede Harry,
bedankt voor al die vele, vele concerten, en al die uren muziek die je me gaf......bedankt

Dit blijkt nu een van de laatste keren te zijn, dat Harry uitgebreid in de media te zien was:

Rust in vrede Harry Muskee.

Zeer jammer, ik heb de muziek van Cuby altijd erg goed gevonden.

RIP Harry Muskee

One misty morning, I'm gonna write your name in the sky

R.I.P. Cuby

R.I.P. Harry

Ceasar schreef:
Ik wist niet dat ie ziek was. Ben erg geschrokken van dit bericht.
...........wonend in Drenthe was het nieuws van het overlijden van Muskee iets minder een verrassing helaas.
Van allerlei kanten hoorde je regelmatig berichten dat het sinds een paar maand niet goed met hem ging.
Bijvoorbeeld een collega die een maand geleden achter hem stond te wachten in de apotheek, en erg schrok hoe slecht hij er uitzag. Dat soort verhalen hoorde je helaas veel.

Het niet kunnen komen bij de première van de Drenthse Blues Opera waar hij eregast zou zijn, was echt het signaal; het gaat niet goed met Harry.

Er werd elders in het land soms wat schampertjes gedaan over dat ' wereldberoemd' zijn van Harry Muskee hier in Drenthe: " moet zo'n man nu een standbeeld?"
Maar het is achteraf gezien mooi dat hij dit jaar al die dingen nog heeft meegemaakt: een eigen museum, en een festival ter ere van hem.

Het is ook mooi dat hij toch volop bezig was met plannen voor de toekomst; samen met ' neefje' Daniel een nieuwe plaat opnemen en zo.

Voor de meesten van jullie was Harry Muskee een levende legende, gelukkig hebben sommigen van jullie hem nog live kunnen zien.

Voor mij is nu een stuk van mijn jeugd heegegaan.
Ook ik had met balpen de letters C+B groot op mijn leren schooltas staan.
En Cuby and the Blizzards waren de eerste band die ik live zag, in Apeldoorn, en de impact was enorm.
Ik was veertien, en het kwam daarna nooit meer goed met mij ....rock'n roll was here to stay, ook daarvoor bedankt meneer Muskee.

Wat blijven zijn de vele herinneringen, de muziek, een traan, maar gelukkig ook een glimlach......

Desolation was de eerste elpee die ik kocht in mijn leven en opende mijn oren voor de blues.
Ik was een paar keer bij optredens in de jaren '60 en '70 en vond Cuby verfrissend allesbehalve popster. Toegewijd aan zijn muziek, wars van sterallures en toch trots. Een held. Nog steeds.

Kwam voor mij ook als een verrassing toen ik het gisteravond hoorde. Maar uit wat ik hier lees begrijp ik dat het voor insiders toch een beetje in de lucht hing.

Ik heb het altijd opmerkelijk gevonden dat Cuby internationaal nooit iets heeft klaargespeeld. En dat bedoel ik in positieve zin: zijn muziek had er de kwaliteiten voor. Ik bedoel, als de Golden Earring en Focus internationale hits gescoord hebben, had dat met Cuby toch ook moeten lukken, denk ik wel eens. Waarschijnlijk was zijn muziek minder single-georiënteerd en waren de jaren zeventig - toen Nederlandse popmuziek het internationaal aardig deed - niet echt goed voor hem.

Maar hoe dan ook: in Nederland was Harry Muskee al jaren een levende legende. Die status zal alleen nog maar toenemen. Ik ben het eens met Oldfart: het is mooi dat hij al die vormen van erkenning de afgelopen jaren nog heeft meegemaakt. Al blijft het natuurlijk een groot verlies.

R.I.P. Harry Muskee.

gaucho schreef:

Ik heb het altijd opmerkelijk gevonden dat Cuby internationaal nooit iets heeft klaargespeeld. En dat bedoel ik in positieve zin: zijn muziek had er de kwaliteiten voor. Ik bedoel, als de Golden Earring en Focus internationale hits gescoord hebben, had dat met Cuby toch ook moeten lukken, denk ik wel eens. Waarschijnlijk was zijn muziek minder single-georiënteerd en waren de jaren zeventig - toen Nederlandse popmuziek het internationaal aardig deed - niet echt goed voor hem.
.

Zijn beste werk maakte hij van van 1966 t/m 1970. Blues was toen populair.
Cuby & The Blizzards toerden intensief en uitputtend in binnen- en buitenland, tot diep in het toenmalige Oostblok. Hij scoorde enkele kleine hits in Polen en Duitsland, maar tot een doorbraak ala Golden Earring en Focus, die met hun Rock muziek een groter publiek bereikten, is het nooit gekomen.

Stijn_Slayer

Ik hoop wel dat fans dit kunnen doen zonder die 6 (?) euro voor het museum te hoeven betalen. Dat zou ik anders echt walgelijk vinden.

Ik woon uit de buurt, en als ik dichtbij zou wonen was ik nog niet gegaan. Vind het toch een wat vreemde gewaarwording om het lijk van iemand die je niet persoonlijk kent te zien. Voor mij is zo'n moment te persoonlijk, en daarom heb ik daar niets te zoeken.

Op zich wel oké dat het mogelijk wordt gemaakt voor wie er wel behoefte aan heeft.

Ik hoop wel dat fans dit kunnen doen zonder die 6 (?) euro voor het museum te hoeven betalen. Dat zou ik anders echt walgelijk vinden.
....kom op Stijn, een beetje meer vertrouwen in de mensheid.....natuurlijk vragen ze daar geen entree voor; ze zijn verder deze week zelfs dicht uit piëteit voor de nabestaanden.

Ik twijfel zelf nog of ik er naar toe ga om mijn laatste eer te betonen.
Want dat is wat je dan doet.
Je respect tonen voor een overledene.
Voor mij hoeft dat ook niet met open kist of zo.
Het gaat om de gedachte en dat je in je zelf letterlijk even stilstaat bij het feit dat iemand, die toch een rol in je leven heeft gespeeld, er niet meer is.
Noem het persoonlijk afscheid nemen.
De begrafenis of crematie is in besloten kring, daar hebben ' wij' terecht niets te zoeken.

Ik kan me de twijfel wel voorstellen, want al kende je hem niet persoonlijk, als luisteraar ben je wel één van degenen voor wie Harry uiteindelijk zijn muziek schreef.

Zelf had ik het ook met Arjen Grolleman, achteraf had ik er toch wel spijt van dat ik niet naar het afscheid was geweest om mijn respect te tonen. Dat afscheid was overigens niet besloten.

Stijn_Slayer
Oldfart schreef:
Je respect tonen voor een overledene.
Voor mij hoeft dat ook niet met open kist of zo.
Het gaat om de gedachte en dat je in je zelf letterlijk even stilstaat bij het feit dat iemand, die toch een rol in je leven heeft gespeeld, er niet meer is.

Ja, met dichte kist is het toch anders. De open kist is wat mij betreft een diep intiem en persoonlijk tafereel, en als liefhebber van iemands muziek vind ik niet dat ik daar recht op heb. Ik zeg niet dat iedereen er zo over moet denken, maar dat is hoe ik erin sta.

Een klopje op een dichte kist vind ik wel een passend gebaar.

RIP Harry Muskee

Dat van die open kist met zijn opgebaarde lichaam dat voor iedereen te bezichtigen is vind ik toch een beetje een luguber idee. Mijn gevoel zegt ook dat dat meer voor alleen de directe naasten van hem is, maar ja dat is dan ook slechts mijn gevoel.

Heb besloten vrijdag te gaan, wil niet met het gevoel blijven zitten wat Herman beschrijft: want angst is mar veur eben, spiet is veur altied.

En aangezien Harry niet geloofde zal die kist wel potdicht zitten.
Ik zal ook een klopje namens jou doen Stijn.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:04 uur

geplaatst: vandaag om 16:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.