MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Rust in Vrede, genoten van de concerten in de Lantaarn, Hellendoorn en Ribs& Blues Raalte oa.

Bij Cuby + Blizzards - Collected (2010):

R.I.P. Harry. Bedankt voor de geweldige muziek

R.I.P. Harry Muskee

Rizz
RIP Harry Muskee

De man die de Blues in Nederland op de kaart zette . Hij bleef de Blues trouw tot aan zijn dood .

Weer een legend minder . R.I.P Harry Muskee .

Deze documentaire werd hier al ergens door iemand genoemd:

Harry's laatste woorden lijken bijna profetisch, wist hij toen al dat hij ziek was?

Stijn_Slayer
Moeilijk te zeggen. Er zijn in begin juni wel wat optredens afgelast. Op 27 juli was hij ook opgenomen voor die operatie aan z'n galblaas(breuk). Ik las online dat hij vlak na zijn verjaardag ziek werd (dus wel iets na die aflastingen), maar ook dat hij al wel sukkelde met z'n gezondheid.

Hij zal het misschien al wel langer aangevoeld hebben, al ga je niet meteen van het ergste uit. En als er dan andere ziektes tussendoor komen denk je dat het dat is, denk ik.

Maar dat is wat ik er vanuit het nieuws uit kan opmaken. Mensen uit de omgeving weten vast meer.

Muskee had altijd wel opvallend weinig te melden in interviews. Zingen ging hem toch beter af. R.I.P.

Ik las vandaag een stuk over hem in De Pers.
Aardig om er wat over te lezen, maar erg goed ging het met hem de laatste tijd al niet.

Jammer dat Nederland een prima(grote) blues held moet gaan missen, maar voor de persoon zelf is het misschien wel beter..

Net terug van het afscheid nemen van Harry Muskee.
Ik was als eerste binnen, en toen ik buiten kwam, na het tekenen van het condoleance register en het afscheid, stond er ineens al een rij buiten van zeker driehonderd man.

En voor de genen die zich zorgen maakten; de kist was gesloten met aan het hoofdeinde een mooie foto van Harry.
Links van de kist, voor de twee bedstedes, lagen bloemstukken van ondermeer Hans Lafaille, Erwin Java en Barry Hay. De rest kon ik niet zo goed zien in het sfeervolle maar ook donkere kamertje.

Toch wel even emotioneel, en nog een klopje op de kist mede namens Stijn gegeven.

De sfeer was heel relaxed; zeer passend bij Harry.
Veel media toch ook, NOS journaal en de noordelijke radio en tv.

(afbeelding)
foto: Trouw

Ben blij dat ik toch geweest ben

Stijn_Slayer
Oldfart schreef:

Toch wel even emotioneel, en nog een klopje op de kist mede namens Stijn gegeven.

Bedankt.

O.a. foto impressie van de drukte in Grolloo;
http://www.rtvdrenthe.nl/ni...

Indrukwekkende begrafenis inderdaad, wat ik er dan van heb gezien.

Man met vele vrienden, fans en eigenlijk geen "vijanden". Ik hoor alleen lovende woorden, bewondering voor zijn werk. Zijn toewijding daar ook voor. Een bijzondere man.

Omdat niet iedereen rtv Drenthe kan ontvangen:

Stijn_Slayer
Heeft iemand eigenlijk al een reactie van Eelco Gelling gehoord op het overlijden van Muskee?

(afbeelding)

Sylvia Robinson 1936 -2011

Sylvia Robinson, de 'moeder van hiphop', is overleden. Dat melden Amerikaanse media vandaag. Robinson richtte in 1979 Sugar Hill Records op, samen met haar man Joe. Ze produceerde de eerste wereldwijde hiphophits Rapper's Delight (1979) en The Message (1982). (uit: de Volkskrant)

Ze had zelf ook een sexy hitje: Pillow Talk

R.I.P. Sylvia Robinson

R.I.P. Sylvia Robinson.

En ook R.I.P. Hella S. Haase, daar mag ook wel even bij stilgestaan worden.

Heeft iemand eigenlijk al een reactie van Eelco Gelling gehoord op het overlijden van Muskee?
.....nu je het zegt; helemaal niets inderdaad.

Ik zal over zijn werk niets zeggen, maar inzake Eelco Gelling komt het regelmatig tot een breuk van hem met deze of gene band waar hij in speelt of met wie hij samenwerkt.

Gelling lijkt mij niet de meest gemakkelijke man om mee te spelen, geldt waarschijnlijk ook voor hem zelf.
Zijn relatie met Muskee ook niet één van blijvende liefde. Volgens mij zijn ze de laatste keer ook niet al te vriendelijk uit elkaar gegaan. Misschien dat hij zich daardoor ook wat ongemakkelijk voelt om een reactie te geven.

Misterfool
R.I.P Hella Haase
R.I.P Sylvia robinson.

Op 30 september is Marv Tarplin overleden. Hij was als gitarist en co-componist de op één na belangrijkste man van Smokey Robinson & the Miracles. Hij schreef mee aan een groot aantal hits voor de groep en Smokey solo, zoals het beroemde The tracks of my tears en Being with you. Hij is 70 jaar geworden

Citaat van soultracks.com

Marvin "Marv" Tarplin (born 13 June 1941, in Atlanta, Georgia) died today at the age of 70. His quiet mystique and unconcerned demeanor would make you believe he was just an ordinary guy. But his creative back beat rhythms on guitar allowed the powers that be to find the creative juices to formulate what would become major classic hits for Motown.

Referred to as The Miracles' "secret weapon," Tarplin joined The Miracles in 1958. His playing technique along with Smokey Robinson's lyrical flair became the inspiration for most of the Miracles hit songs. As a songwriter, Tarplin helped co-compose many of the Miracles' hit singles, amongst them the million-selling Grammy Hall of Fame winner "The Tracks of My Tears for which he received the ASCAP Award Of Merit (1965), "My Girl Has Gone (1965), "I Like It Like That, (1964), "Going to a Go-Go (1965), "The Love I Saw in You Was Just a Mirage (1967), and Point It Out (1968).

In addition, Tarplin co-wrote several Robinson produced hits by Marvin Gaye, including the Top 10 million selling hits, "Ain't That Peculiar and "I'll Be Doggone. His guitar work is featured prominently on Gaye's Top 40 hit, "One More Heartache, which he also co-wrote,and another of Gaye's chart hits, 1965's "Take This Heart of Mine.
After Tarplin left the Miracles in 1973, Robinson and Tarplin continued to collaborate as writers on Robinson's solo recordings, including the Top 10 hits "Cruisin' (1978) and "Being with You (1981). Tarplin also continued to play guitar on record and in concert for Robinson, and, until 2008, continued to tour with Robinson.

Tarplin's phenomenal skills as a guitarist and songwriter were demonstrated on many hits of The Miracles, as well as many studio recordings and concert appearances. He served in The Miracles for well over a decade until joining Smokey Robinson after Smokey departed from The Miracles to pursue a solo career. His guitar riffs at the intro of The Miracles' million-seller "The Tracks of My Tears" , are among the most famous in Pop music history.

Tarplin retired from touring in 2008.

R.I.P. Marv Tarplin

Rust in vrede Marv Tarplin. Mooi citaat gaucho.

R.I.P. Hella Haase

Drummer metalband doodgereden door truck

De 30-jarige drummer van de Finse metalband Sole Remedy is in de nacht van zondag op maandag in Baarlo (Limburg) overleden door een verkeersongeval. Hij werd overreden toen de bestuurder van de truck met geluidsapparatuur van de band achteruit reed. Dat maakten politie en jongerencentrum Sjiwa vandaag bekend.

De band had vlak daarvoor opgetreden in het centrum. Het ongeval vond rond 1.30 uur plaats toen de drummer volgens een woordvoerder van Sjiwa tegen een hek lag te slapen en de truck vanaf de oprit de weg op reed. De 50-jarige chauffeur uit Baarlo zag de Fin daarbij over het hoofd. De man stierf ter plaatse.

Bron: de Volkskrant

Mag hij rusten in vrede.

Casartelli (moderator)
Alsof het nog niet erg genoeg was, bleek het slachtoffer iemand anders te zijn:

Als gevolg van een noodlottig ongeval is in de nacht van zondag 2 op maandag 3 oktober, een paar uur na ProgPower Europe, gitarist Mikko Laine van De Finse band Sole Remedy overleden. Omdat we als organisatie en alle vrijwilligers van Sjiwa zwaar aangeslagen zijn, hebben we besloten de website voorlopig offline te zetten.

bron: http://progpower.eu/

Je zet de website offline omdat je aangeslagen bent? Daar moet ik even over nadenken.

Wat een enorm lullige dood weer zeg. Om half 2 's nachts tegen een hek gaan liggen slapen, jaja... Klinkt ook eerder als een gevalletje ladderzat en/of onder invloed van dope. Maar ja, ik ken de Finse gewoontes niet.

Slaap rustig verder, beste man.

dix
lebowski schreef:
Je zet de website offline omdat je aangeslagen bent? Daar moet ik even over nadenken.

Dat was ook mijn eerste reactie die ik hier ook neergezet heb. En weer weggehaald, voor-je-het-weet heb je mume's fatsoenspolitie achter je aan. Jij bent duidelijk dapperder, maar dus niet alleen

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:32 uur

geplaatst: vandaag om 14:32 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.