Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 december 2006, 16:21 uur
0
geplaatst: 14 december 2006, 16:25 uur
Erg triest nieuws...... niet dat ik erg veel met zijn muziek had..... maar weer iemand dood aan die k....ziekte. R.I.P
0
geplaatst: 14 december 2006, 16:34 uur
Triest inderdaad. 
Een tijdje geleden leek het juist weer goed met hem te gaan, nadat hij al een moeilijke tijd achter de rug had. En dan dit...

Een tijdje geleden leek het juist weer goed met hem te gaan, nadat hij al een moeilijke tijd achter de rug had. En dan dit...
0
geplaatst: 14 december 2006, 16:58 uur
Ben opgegroeid met zijn liedjes én in dezelfde straat, was als jongetje stiekem altijd erg onder de indruk als hij bij de bakker op de Zijlweg in Haarlem binnenkwam in zijn spijkerbroekie en met zijn krullenkop. Zeer aardige man, die af en toe in de bakkerij een liedje ten gehore bracht.
Moge hij Ruste in Vrede...
Moge hij Ruste in Vrede...
0
titan (crew)
geplaatst: 14 december 2006, 17:52 uur
Het is de laatste dagen wel heel erg snel gegaan. Met het heengaan van Robert Long nemen we afscheid van een aimabele en onconventionele man die één van de scherpste pennen van Nederland bezat en baanbrekend werk heeft verricht voor de homo-emancipatie.
0
geplaatst: 14 december 2006, 18:08 uur
Robert rust in vrede
bedankt voor al de liedjes die je hebt nagelaten
bedankt voor al de liedjes die je hebt nagelaten
0
geplaatst: 14 december 2006, 19:02 uur
Ontzettend triest. 
Vond het een sympathieke kerel.
Dat hij inderdaad moge ruste in vrede.

Vond het een sympathieke kerel.
Dat hij inderdaad moge ruste in vrede.
0
geplaatst: 14 december 2006, 19:42 uur
titan schreef:
en baanbrekend werk heeft verricht voor de homo-emancipatie.
en baanbrekend werk heeft verricht voor de homo-emancipatie.
Absoluut. Een groot gemis nu hij is heengegaan
Zijn liederen zullen voortleven. Rust zacht, Robert.
0
geplaatst: 14 december 2006, 19:44 uur
musicfriek schreef:
Zijn liederen zullen voortleven. Rust zacht, Robert.
(quote)
Zijn liederen zullen voortleven. Rust zacht, Robert.Er zijn hem dit jaar meer voorvechters voorgegaan op dat gebied: John Blankenstein, Walter Kamp, Friso Wiegersma en Gerard Reve. Daarbij schijnt ook bij Henk Krol weer wat ontdekt te zijn (is niet lang geleden genezen verklaard).....
De dood van Robert Long is zeker een gemis en hij was te jong helaas.
0
Lost Highway
geplaatst: 14 december 2006, 19:54 uur
Ik moet bekennen dat ik de man niet kende (shame on me). Als eerbetoon draaide men op Studio Brussel deze namiddag het nummer Kalverliefde van hem. Erg mooi.
0
Ruby1966
geplaatst: 14 december 2006, 20:26 uur
Kalverliefde is een prachtig lied inderdaad...
In de jaren '70 ben ik opgegroeid met platen van Robert.
Mijn moeder was erg dol op zijn muziek en teksten.
En nu is hij dus overleden in hetzelfde jaar als zij.
Rust zacht Robert en zing nog maar eens een liedje voor mijn moeder..daar waar jullie nu ook mogen zijn.
In de jaren '70 ben ik opgegroeid met platen van Robert.
Mijn moeder was erg dol op zijn muziek en teksten.
En nu is hij dus overleden in hetzelfde jaar als zij.

Rust zacht Robert en zing nog maar eens een liedje voor mijn moeder..daar waar jullie nu ook mogen zijn.
0
geplaatst: 14 december 2006, 23:59 uur
Een van de groten van het Nederlandse lied is ons ontvallen...
Veel te vroeg moeten gaan... 63 jaar is veel te jong.
Moge hij rusten in Vrede !
Veel te vroeg moeten gaan... 63 jaar is veel te jong.
Moge hij rusten in Vrede !
0
geplaatst: 15 december 2006, 20:34 uur
Paar berichten verwijderd. Vind dit een te 'delicaat' topic om dingen uit te gaan vechten. Daar kun je je bedenkingen bij hebben, maar dit is misschien niet het topic om die bedenkingen te uiten.
0
geplaatst: 15 december 2006, 20:35 uur
Hmmm, ik geloof dat mijn medeleven net geschrapt is, dus bij deze wil ik dat alsnog doen.
Robert rust zacht en bedankt voor al wat je nagelaten hebt.
Vanmorgen vloog ze nog...
Robert rust zacht en bedankt voor al wat je nagelaten hebt.
Vanmorgen vloog ze nog...
0
geplaatst: 25 december 2006, 09:19 uur
Vanochtend goede muziek bij mij op mijn wekkerradio. Helaas vergezeld van slecht nieuws
James Brown overleden.
James Brown overleden.
0
geplaatst: 25 december 2006, 09:49 uur
In Muziek > Nieuws > Soulzanger James Brown Overleden.:
De amerikaanse soulzanger James Brown is overleden.Brown werd gisteren met een longontsteking in een ziekenhuis in Atlanta opgenomen,maar de verwachting was dat hij snel weer zou kunnen optreden.Hij was 73 jaar.
De amerikaanse soulzanger James Brown is overleden.Brown werd gisteren met een longontsteking in een ziekenhuis in Atlanta opgenomen,maar de verwachting was dat hij snel weer zou kunnen optreden.Hij was 73 jaar.
0
Relax
geplaatst: 25 december 2006, 10:12 uur
Zo hij is de laatste waarvan je zou verwachten dat hij zou overleiden.. Rest in Peace James Brown.
0
geplaatst: 25 december 2006, 10:22 uur
´Doing It to Death´ was altijd al mijn favoriete JB-nummer. Ik denk dat het vandaag als eerbetoon wel op menige plek zal klinken. In elk geval hier bij mij thuis, kant 1 nummer 1 van ´the LP of JB´.
0
geplaatst: 25 december 2006, 10:44 uur
Een ware legende inderdaad. Een hoofdstuk in popgeschiedenisboeken kan worden afgesloten.
0
geplaatst: 25 december 2006, 11:21 uur
James, meer dan een legende.
Retestrakke soul, spetterende live shows. Een perfectionist live.
Wanneer James weer eens op de maat met zijn handje mee aan het zwaaien was, of alleen maar hoofdknikjes gaf, had niemand in het publiek wat door, behalve de betreffende muzikant. Elke knik of zwaai betekende zoveel boete, vanwege een foutje dat de betreffende muzikant gemaakt had tijdens het nummer. Zo hield The Godfather of Soul zijn live show's retestrak.
Make it funky daarboven James, je bent een meer als goede aanvulling daar in bar heaven!
James
.
Retestrakke soul, spetterende live shows. Een perfectionist live.
Wanneer James weer eens op de maat met zijn handje mee aan het zwaaien was, of alleen maar hoofdknikjes gaf, had niemand in het publiek wat door, behalve de betreffende muzikant. Elke knik of zwaai betekende zoveel boete, vanwege een foutje dat de betreffende muzikant gemaakt had tijdens het nummer. Zo hield The Godfather of Soul zijn live show's retestrak.
Make it funky daarboven James, je bent een meer als goede aanvulling daar in bar heaven!
James
.
0
geplaatst: 25 december 2006, 11:54 uur
0
geplaatst: 25 december 2006, 12:09 uur
satie schreef:
Wanneer James weer eens op de maat met zijn handje mee aan het zwaaien was
Wanneer James weer eens op de maat met zijn handje mee aan het zwaaien was
Ja, met handjes zwaaien kon hij als hij geen ander...
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.