MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Dewey was ook de vader van Joshua Redman.

lebowski schreef:
Misschien is dit al gepost, maar gisterenmorgen op 3 FM was er een aangepast programma wegens het overlijden van...

Zucht

Ik hoop dat je een geintje maakt?

Marty McFly schreef:

Ik hoop dat je een geintje maakt?

Helaas...

http://www.dgmlive.com/news.htm?entry=566

of

http://sidsmith.blogspot.com/2006/09/boz-burrell-1st-august-1946-21st.html

Zanger / bassist Bozz Burrell (King Crimson / Bad Company) is op 21 september jl. plotseling overleden.

Hmm... vanavond maar ff het King Crimson album Islands opzetten. Overigens, volgens mij is dat album een beetje ondergewaardeerd.

Relax
lebowski schreef:
Misschien is dit al gepost, maar gisterenmorgen op 3 FM was er een aangepast programma wegens het overlijden van...

Zucht

Van wie?

Van die krokodillen held

neo
Filmcomponist Sir Malcolm Arnold is overleden. The Bridge on the River Kwai schreef hij zo de score voor.

BBC artikel

Lin
zanger Freddy Fender (69) overleden

Ruby1966
LONDEN (ANP) - Sandy West, drummer van de in de jaren zeventig populaire vrouwenrockband The Runaways, is afgelopen weekeinde op 47-jarige leeftijd aan longkanker overleden. Dat heeft de groep op de eigen website gemeld.
Bij West was een jaar geleden vastgesteld dat ze longkanker had. Ze overleed in een ziekenhuis in San Dimas, ten oosten van Los Angeles.

West was in 1975 een van de oprichters van The Runaways. Andere bandleden waren onder anderen Joan Jett, Cherie Curry en Lita Ford. De band scoorde hits met nummers als Cherry Bomb en Born to be Bad. De groep werd in 1979 ontbonden.

Kende haar niet, maar 47 is wel jong. Triest.

sxesven
Lees net erg sneu nieuws:

The Azusa Plane's Jason DiEmilio Passes Away

Our hearts sank this afternoon upon reading an item posted on Philebrity.com today, which reports that Philadelphia psych icon Jason DiEmilio has passed away. Born in 1970, DiEmilio was an integral figure in Philly's celebrated Psychedelphia scene, releasing countless albums, singles, and cassettes under the Azusa Plane moniker on his own Doorstep Vinyl and Colorful Clouds for Acoustics labels. The Azusa Plane live band also included Mazarin's Quentin Stoltzfus on drums, and DiEmilio sometimes performed solo under the name the Spires of Oxford.

DiEmilio excelled at conjuring sprawling, hypnotic sounds from his guitar, drawing inspiration from Spacemen 3 and other propagators of psych, drone, and noise. He found a devout audience among fans of spiritual cousins like Bardo Pond, Windy & Carl, and Flying Saucer Attack. Beyond his music, DiEmilio was admired for his strong DIY ethic. No additional details of DiEmilio's passing are known at this time. He will be missed.

Amen. Erg jammer, erg jong.

neo
Filmcomponist Basil Poledouris is overleden aan kanker.

(afbeelding)

Zie ook zijn officiële forum

Poledouris is vooral bekend van wereldbefaamde scores voor Conan the Barbarian en de samenwerkingen met Verhoeven (Robocop, Flesh and Blood, Starship Troopers).

R&B zanger Gerald LeVert
Amper 40 en overleden aan een hartaanval.

Artikel uit de Detroit Free Press

Donderdag 23/11:
Anita O'Day (87 years old)
Jazz vocalist, known for her hard-swinging style

Artikel uit de New York Times

neo
Filmcomponist Shirley Walker is overleden na een korte ziekte. Ze was een componiste die veel heeft gedaan, maar nooit werkelijk de waardering leek te krijgen die ze zonder meer verdiende... Ze stond Hans Zimmer en Danny Elfman bij als orkestleider/orchestrator bij het begin van hun succes in in de filmmuziek wereld. Ze deed veel muziek voor Batman animaties films en tv series, en daarnaast zo ook alle delen uit de Final Destination serie.

(afbeelding)

Na Basil Poledouris's dood nu dit....

Zangeres Mariska Veres overleden
Mariska Veres, de zangeres van de band Shocking Blue, is overleden. Ze was 59 jaar. Shocking Blue verwierf wereldfaam met het nummer Venus, dat in februari 1970 op de eerste plaats stond van de Amerikaanse hitparade.

In 1968 kwam Veres, de dochter van een Hongaarse violist, bij Shocking Blue dat was opgericht door Robbie van Leeuwen. Met haar aparte stem werd de exotische Veres de blikvanger. Mighty Joe en Never Marry a Railroad Man werden ook hits.

In 1986 maakte de groep een comeback. In 1993 richtte Veres The Shocking Jazz Quintet op. Onlangs kreeg Veres te horen dat ze ongeneeslijk ziek was.

Jee zeg, wat een naar nieuws

Ja, erg triest inderdaad...

Naar , een van de weinigen uit de Nederlandse popwereld van wie het overlijden menig Buitenlands blad zal halen.

Mariska, bedankt voor jouw muzikale erfenis die wij zullen koesteren. Je zult altijd in onze herinneringen blijven.

Ik moest meteen aan de Mannen van de Radio denken.

sq
Ik wist t nog niet, wegens sinterklaasdrukte niet gehoord.
Is wel iets om even bij stil te staan, ja.

BoordAppel schreef:
Ik moest meteen aan de Mannen van de Radio denken.

Hier nog één. Zielig voor de nabestaanden natuurlijk, maar ik moest gelijk denken aan de kapitein die het schip als eerste verliet met 2 fotomodellen.

R.I.P. Mariska en bedankt voor je geweldige muziek

Victoria Beckham van het liedje I'm you're venus , I'm you're fire you're desire .
Was best een goeie zangeres eigenlijk..
En ik vond het liedje ook wel goed.

Jammer

mu$ic schreef:
Victoria Beckham

T.O. schreef:
(quote)

Hij bedoelt: artistiek gesproken dood, denk ik...

Ruby1966

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:24 uur

geplaatst: vandaag om 21:24 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.