Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 25 december 2006, 12:23 uur
0
geplaatst: 25 december 2006, 12:48 uur
Ik las het pas net. Wat een rotnieuws. May he rest in peace. En mag zijn muziek ons nog jaren met de voetjes op de vloer krijgen.
Respect voor James Brown.
Respect voor James Brown.
0
geplaatst: 25 december 2006, 12:51 uur
Inderdaad, de dood van James Brown verwerk je niet door in een hoekje te gaan huilen, laat de mensen nog jaren dansen op James Brown !
0
geplaatst: 25 december 2006, 12:58 uur
Hebben die lui van L.A.Style toch gelijk gekregen 
Voor mij blijft The King of Soul altijd 'alive'
Hij heeft schitterende muziek nagelaten...
Peace!

Voor mij blijft The King of Soul altijd 'alive'
Hij heeft schitterende muziek nagelaten...
Peace!

0
geplaatst: 25 december 2006, 15:15 uur
Lees het pas net.... Ging wel even een schok door me heen... Jammer, een legende is heengegaan 

0
luisteraart
geplaatst: 25 december 2006, 18:17 uur
Ja, ja, een legende... Opvallend hoe weinig stemmen er zijn uitgebracht op de platen van deze legende.
Zijn naam is duidelijk bekender dan zijn muziek, op enkele liedjes na dan.
Niet mijn smaak overigens, maar wel een groot artiest.
Nou James, er vlak voor kerst eventjes stilletjes tussenuit knijpen, niet jouw stijl, dat had je beter kunnen doen.
Anayway: veel plezier daar boven.
Zijn naam is duidelijk bekender dan zijn muziek, op enkele liedjes na dan.
Niet mijn smaak overigens, maar wel een groot artiest.
Nou James, er vlak voor kerst eventjes stilletjes tussenuit knijpen, niet jouw stijl, dat had je beter kunnen doen.
Anayway: veel plezier daar boven.
0
geplaatst: 26 december 2006, 00:17 uur
Ja, ja, een legende... Opvallend hoe weinig stemmen er zijn uitgebracht op de platen van deze legende.
Inderdaad, ik schaam me diep. Wilde al langer wat van de beste man checken maar dat komt er dan nooit van. Je kent het wel.
Graag geziene gast binnen hiphopsamplekringen trouwens, vooral vroeger.
0
geplaatst: 26 december 2006, 14:34 uur
Heeft muziek gemaakt die niet erg in mijn straatje lag maar vond hem wel een opvallend persoon.
0
geplaatst: 28 december 2006, 18:33 uur
"Sting voorspelt einde der rocktijden "
en het James Brown topic al een week op slot: 't is toch een bloody shame!?
en het James Brown topic al een week op slot: 't is toch een bloody shame!?
0
Joy
geplaatst: 31 december 2006, 14:21 uur
jammer is dat er langzamerhand geen 'dinosaurs' meer overblijven die in hun uppie verantwoordelijk zijn voor hele aardverschuivingen binnen de muziek
echte grote voorbeelden verdwijnen helaas
Joy
echte grote voorbeelden verdwijnen helaas
Joy
0
raffael77
geplaatst: 31 december 2006, 14:49 uur
R.I.P. James Brown. De voorganger die er voor heeft gezorgd dat hiphop is gaan leven thx to you
0
geplaatst: 31 december 2006, 17:38 uur
Nooit geweten dat al die mooie nummers, met zoveel jaar ertussen, van dezelfde schepper kwamen. Nooit van hem gehoord ook, maar toch dus wel een grote, invloedrijke meneer in de muziek. Ik ga die naam maar eens onthouden.
0
geplaatst: 2 januari 2007, 23:48 uur
Heeft ook mede "Une Belle Histoire" van Michel Fugain geschreven volgens mij.
0
geplaatst: 11 januari 2007, 14:03 uur
Sneaky Pete Kleinow is ook overleden. Weer een markant artiest minder
:
Steelguitar-speler 'Sneaky' Pete Kleinow, bekend geworden met de Flying Burrito Brothers, is zaterdag op 72-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn dochter bekendgemaakt. Hij leed aan Alzheimer.
Kleinow, wiens muzikantenloopbaan zes decennia omvatte, speelde eind jaren zestig een belangrijke rol in de ontwikkeling van de countryrock. Zijn spel beïnvloedde groepen als de Eagles, de Steve Miller Band en Poco.
Behalve als lid van de Flying Burrito Brothers, die hij in 1968 oprichtte met de voormalige Byrds-leden Chris Hillman en Gram Parsons, vergaarde hij ook faam als sessiemuzikant. Hij is te horen op platen van artiesten als John Lennon, Linda Ronstadt en Joni Mitchell, maar werkte ook met bijvoorbeeld de Bee Gees en Sly and the Family Stone.
In 2000 richtte hij Burrito Deluxe op, waarmee hij optrad tot er ongeveer twee jaar geleden Alzheimer bij hem werd vastgesteld. Volgende maand verschijnt er een cd van de groep waarop 'Sneaky' Pete nog meespeelt.
Behalve als muzikant was Kleinow ook actief als maker van animatiefilms, bedenker van specialeffects en regisseur van tv- en bioscoopcommercials. In 1983 won hij een Emmy Award voor zijn aandeel in de miniserie The Winds of War.
Bron: nieuws.nl
--
:Steelguitar-speler 'Sneaky' Pete Kleinow, bekend geworden met de Flying Burrito Brothers, is zaterdag op 72-jarige leeftijd overleden. Dat heeft zijn dochter bekendgemaakt. Hij leed aan Alzheimer.
Kleinow, wiens muzikantenloopbaan zes decennia omvatte, speelde eind jaren zestig een belangrijke rol in de ontwikkeling van de countryrock. Zijn spel beïnvloedde groepen als de Eagles, de Steve Miller Band en Poco.
Behalve als lid van de Flying Burrito Brothers, die hij in 1968 oprichtte met de voormalige Byrds-leden Chris Hillman en Gram Parsons, vergaarde hij ook faam als sessiemuzikant. Hij is te horen op platen van artiesten als John Lennon, Linda Ronstadt en Joni Mitchell, maar werkte ook met bijvoorbeeld de Bee Gees en Sly and the Family Stone.
In 2000 richtte hij Burrito Deluxe op, waarmee hij optrad tot er ongeveer twee jaar geleden Alzheimer bij hem werd vastgesteld. Volgende maand verschijnt er een cd van de groep waarop 'Sneaky' Pete nog meespeelt.
Behalve als muzikant was Kleinow ook actief als maker van animatiefilms, bedenker van specialeffects en regisseur van tv- en bioscoopcommercials. In 1983 won hij een Emmy Award voor zijn aandeel in de miniserie The Winds of War.
Bron: nieuws.nl
--
0
geplaatst: 13 januari 2007, 13:41 uur
In Muziek > Algemeen > In Memoriam:
Dit bericht zal voor vele Brucefans en bootverzamelaars van Bruce een grote schok zijn.
Jan is een begrip onder de Brucefans
Zojuist bereikte mij het droevige bericht dat Jan Joosse in Brazilie is overleden. Jan was 1 van de grote verspreiders van bootlegs van Bruce in Nederland, en zondermeer ook 1 van zijn grootste fans.
Jan heeft altijd veel over gehad voor de fans van Springsteen.
Hij verkoos er vorig jaar voor om een nieuw leven te beginnen in Brazilie en heeft Nederland toen verlaten....en nu dit bericht vanuit Brazilie...........
Ik wens de familie en alle goede bekenden van hem heel veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.
http://www.spl-messages.net/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=85629&page=1#Post85629
Dit bericht zal voor vele Brucefans en bootverzamelaars van Bruce een grote schok zijn.
Jan is een begrip onder de Brucefans
Zojuist bereikte mij het droevige bericht dat Jan Joosse in Brazilie is overleden. Jan was 1 van de grote verspreiders van bootlegs van Bruce in Nederland, en zondermeer ook 1 van zijn grootste fans.
Jan heeft altijd veel over gehad voor de fans van Springsteen.
Hij verkoos er vorig jaar voor om een nieuw leven te beginnen in Brazilie en heeft Nederland toen verlaten....en nu dit bericht vanuit Brazilie...........
Ik wens de familie en alle goede bekenden van hem heel veel sterkte met het dragen van dit grote verlies.
http://www.spl-messages.net/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=85629&page=1#Post85629
0
geplaatst: 15 januari 2007, 13:49 uur
Alice Coltrane 1937-2007
Jazz titan Alice Coltrane died in Los Angeles on Friday, January 12, the Los Angeles Times reports. She was 69 years old and suffered from respiratory failure.
Born Alice McLeod in Detroit in 1937, the pianist/harpist/organist started studying music as a child. She was an accomplished performer in her own right long before she met husband John Coltrane in 1963. The pair was married in 1965 and Alice joined John's band, replacing pianist McCoy Tyner.
John Coltrane died in 1967, and Alice continued on as a bandleader, performing with such musicians as Pharoah Sanders, Joe Henderson, and Rashied Ali. She released several groundbreaking albums, including A Monastic Trio, Ptah the El Daoud, Universal Consciousness, and the spectacular Journey in Satchidananda, before embarking on a long retirement from recording and public performance in 1978.
Alice spent much of the following decades focused on raising her children, overseeing John Coltrane's estate, and engaging in spiritual pursuits. A devoted follower of Hinduism, Alice founded an ashram in the Los Angeles area in the mid-1970s.
In 2004, Alice Coltrane released Translinear Light, her first album in 26 years. She supported it with a smattering of performances, the last of which occurred in November of 2006. At the time of her death, Alice was working on a new album, Sacred Language of Ascension, which combined music with religious chants.
Jazz titan Alice Coltrane died in Los Angeles on Friday, January 12, the Los Angeles Times reports. She was 69 years old and suffered from respiratory failure.
Born Alice McLeod in Detroit in 1937, the pianist/harpist/organist started studying music as a child. She was an accomplished performer in her own right long before she met husband John Coltrane in 1963. The pair was married in 1965 and Alice joined John's band, replacing pianist McCoy Tyner.
John Coltrane died in 1967, and Alice continued on as a bandleader, performing with such musicians as Pharoah Sanders, Joe Henderson, and Rashied Ali. She released several groundbreaking albums, including A Monastic Trio, Ptah the El Daoud, Universal Consciousness, and the spectacular Journey in Satchidananda, before embarking on a long retirement from recording and public performance in 1978.
Alice spent much of the following decades focused on raising her children, overseeing John Coltrane's estate, and engaging in spiritual pursuits. A devoted follower of Hinduism, Alice founded an ashram in the Los Angeles area in the mid-1970s.
In 2004, Alice Coltrane released Translinear Light, her first album in 26 years. She supported it with a smattering of performances, the last of which occurred in November of 2006. At the time of her death, Alice was working on a new album, Sacred Language of Ascension, which combined music with religious chants.
0
geplaatst: 16 januari 2007, 04:57 uur
Saxophonist Michael Brecker dead at 57
NEW YORK (AP) -- Michael Brecker, a versatile and influential tenor saxophonist who won 11 Grammys over a career that spanned more than three decades, died Saturday. He was 57.
Brecker died in a hospital in New York City of leukemia, according to his longtime friend and manager, Darryl Pitt.
In recent years, the saxophonist had struggled with myelodysplastic syndrome, a cancer in which the bone marrow stops producing enough healthy blood cells. The disease, known as MDS, often progresses to leukemia.
NEW YORK (AP) -- Michael Brecker, a versatile and influential tenor saxophonist who won 11 Grammys over a career that spanned more than three decades, died Saturday. He was 57.
Brecker died in a hospital in New York City of leukemia, according to his longtime friend and manager, Darryl Pitt.
In recent years, the saxophonist had struggled with myelodysplastic syndrome, a cancer in which the bone marrow stops producing enough healthy blood cells. The disease, known as MDS, often progresses to leukemia.
0
luisteraart
geplaatst: 20 januari 2007, 01:02 uur
121 Teletekst za 20 jan
Lid Mamas & the Papas overleden
` Denny Doherty van de groep de Mamas
and the Papas is in zijn huis bij de
Canadese stad Toronto overleden.Hij had
sinds december nierproblemen.De Mamas
and the Papas hadden in de jaren zestig
grote hits met California Dreamin' en
Monday Monday.
De groep maakte vier albums en stopte
in 1969.Doherty ging solo verder als
zanger en liedjesschrijver.Zo deed hij
alle stemmen voor de televisieserie
Theodore Thugboat,voor kleine kinderen.
Michelle Phillips is nu het enige lid
van de band dat nog leeft."Mama Cass"
Elliot stierf in 1974,John Phillips in
2001.Denny Doherty werd 66 jaar.
Ik vermoed dat ik "The Mama's and the Papa's" wel de meest onaantrekkelijke bandnaam aller tijden vind. Al zou ik weten dat ze uitzonderlijk briljante muziek zouden maken, dan nog zou ik geen CD/LP met zo'n bandnaam willen bezitten.
Maar dat doet niets af aan het feit dat er dus ook vandaag weer een stukje muziekhistorie is overleden.
Sterkte daarboven, of waar je ook bent, Denny!
Lid Mamas & the Papas overleden
` Denny Doherty van de groep de Mamas
and the Papas is in zijn huis bij de
Canadese stad Toronto overleden.Hij had
sinds december nierproblemen.De Mamas
and the Papas hadden in de jaren zestig
grote hits met California Dreamin' en
Monday Monday.
De groep maakte vier albums en stopte
in 1969.Doherty ging solo verder als
zanger en liedjesschrijver.Zo deed hij
alle stemmen voor de televisieserie
Theodore Thugboat,voor kleine kinderen.
Michelle Phillips is nu het enige lid
van de band dat nog leeft."Mama Cass"
Elliot stierf in 1974,John Phillips in
2001.Denny Doherty werd 66 jaar.
Ik vermoed dat ik "The Mama's and the Papa's" wel de meest onaantrekkelijke bandnaam aller tijden vind. Al zou ik weten dat ze uitzonderlijk briljante muziek zouden maken, dan nog zou ik geen CD/LP met zo'n bandnaam willen bezitten.
Maar dat doet niets af aan het feit dat er dus ook vandaag weer een stukje muziekhistorie is overleden.
Sterkte daarboven, of waar je ook bent, Denny!
0
geplaatst: 20 januari 2007, 01:09 uur
Nog maar eentje over zeg. Erg oud worden al die mama's en papa's niet 

0
geplaatst: 20 januari 2007, 18:55 uur
lebowski schreef:
Nog maar eentje over zeg.
Nog maar eentje over zeg.
Das beter dan niks. Positief denken. TSJAKKAAAAAA!!
0
geplaatst: 20 januari 2007, 19:14 uur
gemaster schreef:
Positief denken. TSJAKKAAAAAA!!
Positief denken. TSJAKKAAAAAA!!
Ik denk ook positief, het is absoluut de mooiste die nog leeft

0
geplaatst: 21 januari 2007, 23:31 uur

Het gaat ineens snel; had het overlijden van "Sneaky" Pete Kleinow helemaal gemist.
Was jarenlang mr. pedal steel himself.
Mooie bijdragen o.a. voor John Lennon ( Mind Games) en Joni Mitchell ( Blue) en Steve Miller Band ( album the Joker).
May you R.I.P.
0
geplaatst: 21 januari 2007, 23:37 uur
Oldfart schreef:
(afbeelding)
Het gaat ineens snel; had het overlijden van "Sneaky" Pete Kleinow helemaal gemist.
Mooie bijdragen o.a. voor John Lennon ( Mind Games) en Joni Mitchell ( Blue) en Steve Miller Band ( album the Joker).
May you R.I.P.
(afbeelding)
May you R.I.P.
zoals ik al gemeld had.

0
geplaatst: 21 januari 2007, 23:44 uur
Was ook een reactie op jouw bericht, met wat toevoegingen. Toch een beetje beangstigend, al die muzikanten uit mijn jeugd die overlijden: Time Fades Away !
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.