MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Misterfool
musician schreef:
(quote)

Zeg dat wel. Ik hoorde het 's morgens op het nieuws en ....... besloot thuis te blijven van mijn werk. De enige keer dat ik dat ooit bij een overleden artiest heb gedaan. Volgens mij was pas de avond er voor officieel bekend gemaakt dat hij aids had....

Ik vraag me zelfs soms al een beetje af hoe dat gaat als Thom Yorke, en Robert Fripp overlijden. Toch beide artiesten die bepalend zijn voor mijn jeugd en met wiens muziek ik een persoonlijke band heb.

Of Dries Roelvink. Dan blijf ik de hele week thuis op de bank in een gele zwembroek.

The Scientist schreef:
als je elke dag stilstaat bij een relevant iemand die x jaar geleden overleed kun je wel bezig blijven...morgen Nick Drake

Ow, sorry hoor...

Misterfool schreef:

Ik vraag me zelfs soms al een beetje af hoe dat gaat als Thom Yorke, en Robert Fripp overlijden. Toch beide artiesten die bepalend zijn voor mijn jeugd en met wiens muziek ik een persoonlijke band heb.

Wie zijn dat ??

rudiger schreef:
(quote)

Wie zijn dat ??

Kom eens uit Mark Knopfler's kont

Misterfool
Robert fripp(65) is de gitarist en het enige constante lid van King Crimson
Thom Yorke(43) is de zanger van Radiohead.

Titmeister schreef:
(quote)

Kom eens uit Mark Knopfler's kont

Heeft hij onder een muzikale steen gelegen?

Op zich een geruststellende gedachte. Het zou pas echt erg worden als hij deze artiesten wel ko(e)n(de) en nog steeds met Knopfler en co. aankwam

musician schreef:
Volgens mij was pas de avond er voor officieel bekend gemaakt dat hij aids had....
Ja klopt. Ik heb die dag ook de hele tijd op school tegen iedereen die vertelde dat hij dood was beweerd dat ze het nieuws toch echt verkeerd hadden begrepen. Aids is nog niet dood. Totdat ik door kreeg dat hij écht was overleden

vigil schreef:
Op zich een geruststellende gedachte. Het zou pas echt erg worden als hij deze artiesten wel kon

schieten?

Misterfool schreef:
Robert fripp(65) is de gitarist en enige constante lid van King Crimson
Thom Yorke(43) is de zanger van Radiohead.

Oke bedankt dan weet ik dat ook weer .

GrafGantz schreef:
(quote)

schieten?

in welke kontext?

Maar wie is nou Mark Knopfler - the fattest man an earth, qua cont-ext?

in ieder geval niet de fastest man

vigil schreef:
(quote)

in welke context?

Kon is de verleden tijd van kunnen, kende is de verleden tijd van kennen. Die gooide je door elkaar, en dan staat Micha al klaar om er een grap over te maken.

Twintig jaar geleden dat Freddie overleed... net zo oud als dat ik ben. Kan me wel indenken wat een schok dat teweeg bracht.

Arrie schreef:
(quote)

Die gooide je door elkaar, en dan staat Micha al klaar om er een grap over te maken.

Ik gooi nooit wat zo maar door elkaar, altijd met een reden

Ik stel Luke gewoon een normale vraag en mag iedereen in dit land zelf weten welke muziek hij of zij draait en ook hier op MM .
Ik heb ooit een cd`tje gehad van Crimson en die gratis weg gegeven aan mede user Ricardo en van Radiohead heb ik een verzamelaar liggen en je kan niet alles weten , ik weet bijvoorbeeld niet hoe de zanger heet van Radiohead en al helemaal niet hoe de leden van Crimson heten .
Vraag me af wat daar zo vreemd aan is.

Arrie schreef:
(quote)

Kon is de verleden tijd van kunnen, kende is de verleden tijd van kennen. Die gooide je door elkaar, en dan staat Micha al klaar om er een grap over te maken.

Twintig jaar geleden dat Freddie overleed... net zo oud als dat ik ben. Kan me wel indenken wat een schok dat teweeg bracht.

Qua schok was de dood van Lennon de grootste; zal ook nooit vergeten hoe en waar ik het hoorde - Freddy's zwanenzang was immers "Show must go on" en het was hem al langer aan te zien dat het heel slecht met hem ging; vriendin was destijds in tranen.

en vandaag is het dus 37 jaar geleden dat Nick Drake overleed... RIP

A soul with no footprint
A rose with no thorn

R.I.P.

Barry Llewellyn R.I.P.

The Scientist schreef:
en vandaag is het dus 37 jaar geleden dat Nick Drake overleed... RIP

The Scientist schreef:
als je elke dag stilstaat bij een relevant iemand die x jaar geleden overleed kun je wel bezig blijven...

We kunnen het hetzelfde aanpakken als de 52 essentiële klassiekers.... wie zou er volgende week genoemd worden? Ramses Shaffy? George Harrison? of toch gevaarlijke outsider Scatman John?

Boeiend kan het wel worden of geheugen opfrissend. Zo was bij mij het overlijden van Scatman John gewist in mijn grijze cellen.

Gerards Dream schreef:
Boeiend kan het wel worden of geheugen opfrissend. Zo was bij mij het overlijden van Scatman John gewist in mijn grijze cellen.

Als dat het enige is, kan je gewoon alcohol blijven drinken.

Casartelli (moderator)
Mjuman schreef:

Don DeVito

DeVito is most known to Bob Dylan fans for his production of the 1976 album, Desire. He co-produced the live albums Hard Rain and At Budokan, was "Captain In Charge" (and behind the remix of the 1999 reissue) on the 1978 album Street Legal, and produced the "concert audio" for The 30th Anniversary Concert Celebration.

Mjuman schreef:
(quote)

Ik zet mijn geld in op Scatman John - baanbrekende artiest met enorme invloed op de emancipatie van stotteraars wereldwijd.

The Scientist schreef:
We kunnen het hetzelfde aanpakken als de 52 essentiële klassiekers.... wie zou er volgende week genoemd worden? Ramses Shaffy? George Harrison? of toch gevaarlijke outsider Scatman John?

Wat ben jij bitter zeg

Herdenken is juist iets moois, iets wat wij Nederlanders veel te weinig voor de doden doen...

Donkere dagen voor kerstsyndroom ofzo?

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:26 uur

geplaatst: vandaag om 09:26 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.