MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
RIP Sherwood

JCB, Motorhead, Zappa zelf, Beefheart.... het wordt daarboven gezelliger dan hier...

RIP Motorhead Sherwood.....

Jazzmuzikant Sam Rivers overleden - muziek - VK - volkskrant.nl

RIP Sam Rivers

Geweldige jazzmuzikant die zelf geweldige albums afleverde, maar ook op geweldige albums van anderen speelde.

Sam Rivers R.I.P.

Rust in vrede Sam Rivers

Rust zacht Sam Rivers

dix
Oldfart schreef:
R.I.V. Andy Tielman
De vrede zal even kortstondig verstoord worden, zo lijkt het. Ik hoorde net dat Mathijs van Nieuwkerk na een item van Leo Blokhuis over de Tielman Brothers z'n kijkers opriep toch vooral een optreden van deze oude mannen bij te gaan wonen. Ze waren nog volop actief, werd het publiek voorgehouden.

Een erg pijnlijke fout in een programma wat ten opzichte van vorig jaar erg rommelig aan het worden is.

Nou moet ik tegen wil en dank toch even voor Van Nieuwkerk opkomen. Volgens mij had hij het toen meer over Indorockers in het algemeen.

Ja, dat leek me ook vrij duidelijk.

dix
Marty McFly schreef:
Nou moet ik tegen wil en dank toch even voor Van Nieuwkerk opkomen. Volgens mij had hij het toen meer over Indorockers in het algemeen.

Zonder het recente overlijden van Andy Tielman te memoreren, en dat na zo'n item. Ik had niet het idee dat hij daarvan op de hoogte was. En welke oude indorockers dienen we dan nu te gaan bekijken ?

Marty McFly schreef:

Ja, zo heb ik dat ook begrepen. Niks aan de hand dus.. enne.. als je vraagt wie? 50% van de Blue Diamonds doet nog wel eens wat, soms met zijn zoon, en anders kan je m altijd nog kokend aan het werk zien op een Pasar Malam ofzo

dix schreef:
(quote)

Zonder het recente overlijden van Andy Tielman te memoreren, en dat na zo'n item. Ik had niet het idee dat hij daarvan op de hoogte was. En welke oude indorockers dienen we dan nu te gaan bekijken ?

Het betreffende item was er juist vanwege het heengaan van Andy Tielman eerder dit jaar, zo werd het ook ingeleid door dhr. Blokhuis. Dus het is gewoon gememoreerd en dhr. Van Nieuwkerk was er dus wel degelijk van op de hoogte.

dix
dhr. GrafGantz schreef:
Het betreffende item was er juist vanwege het heengaan van Andy Tielman eerder dit jaar, zo werd het ook ingeleid door dhr. Blokhuis. Dus het is gewoon gememoreerd en dhr. Van Nieuwkerk was er dus wel degelijk van op de hoogte.

Dan werd het zonder die door mij gemiste inleidende zin wel een heel ander item. Maar inderdaad on second thoughts is het onwaarschijnlijk dat dhr. Blokhuis niet op de hoogte zou zijn van het heengaan van dhr. Tielman. Het viel mij juist op dat ze volstrekt níet in de verleden tijd spraken over hem, maar enthousiast beelden toonden van een recent optreden met daar achteraan de oproep deze oude rockers eens aan het werk te gaan zien. Ik begreep er weinig van. Zand erover ... oh wacht. Basta.

Het is ook lastig om een optreden van na zijn dood te laten zien.
Ik vond het een mooi stukje, en weet me nog te herinneren dat Tielman er mee pronkte dat The Beatles na het zien van hun optreden met soortgelijke muziek kwamen (alsof er op de rest van de wereld geen Rock & Roll was ).
Beetje hetzelfde verhaal van Urban Dance Squad die vertelde dat Rage Against The Machine ontstond na het zien van hun optreden. Dat Red Hot Chili Peppers en Fishbone al lang crossover maakten ( en daarvoor Mothers Finest) waren ze ook vergeten.

Sir Spamalot (crew)
R.I.P. Nicole Bogner: klik. 27 jaar...

Dat is wel heel jong (beruchte leeftijd)

Ik heb de site bekeken maar ik ken haar niet.

R.I.P. Nicole

Inderdaad veel te jong om de ogen voor altijd te sluiten. Rust in vrede Nicole Bogner.

Er is wat.. met muzikanten die niet ouder worden dan 27...

Mogen zij in vrede rusten.

Ik ken haar ook niet, maar 27 jaar is veel te jong.

R.I.P. Nicole Bogner

Bob Weston R.I.P.

R.I.P. Bob Weston

Een man met een roemruchte geschiedenis bij Fleetwood mac. Zijn herkenbare (slide-)gitaarspel op de behoorlijk onbekend gebleven FM cd's Penguin en Mystery to me is onmiskenbaar. Maar hij kon in die tijd toch niet opboksen tegen de andere gitarist en de eigenlijke verantwoordelijken voor het bandgeluid, Christine McVie en vooral Bob Welch.

Helemaal onbekend gebleven is hij niet doordat hij werd ontslagen na een affaire met de vrouw van Mick Fleetwood , wat uiteraard vragen om problemen was. Fleetwood mac ging daarna even door als viertal.

(afbeelding)

Van links naar rechts Christine McVie, Mick Fleetwood, Bob Weston, Bob Welch. Zittend voor de tafel John McVie.

Ik heb hem in diverse documentaires over Fleetwood mac gezien, een heel beschaafde man (geworden), iemand die keurig gestudeerd had en die eigenlijk niet goed pastte in de wereld van rock, ruzies en alle bijbehorende facetten. Zijn (beperkte) deel van de muziek die hij voor de twee albums van FM heeft aangedragen was toen al eigenlijk te braaf.

Maar ook 64 is natuurlijk veel te jong.

Vandaag is Piet Römer overleden, bekend uitereraard als comissaris De Cock met C-o-c-k.
83 geworden maar wel weer deel uit makend van een belangrijk stukje Nederlandse geschiedenis. Al was hij alleen al bekend als hoofdpiet voor een jaar of 16.

Ik kan niet nalaten even te wijzen op de kleine muzikale erfenis die hij heeft achtergelaten. Hij werd vooral eind jaren '60 bekend (en geliefd) met de oorspronkelijke serie van 't Schaep met de Vijf Poten, ook in Huize musician een zeer grote hit. Vandaar ook nog steeds een grote voorliefde voor hits uit die serie zoals:

Het zal je kind maar wezen

R.I.P.....

Misterfool
R.I.P Piet Römer

Baantjer is voor mij jeugdsentiment.

musician schreef:
Piet Römer

Het zal je kind maar wezen R.I.P.....

R.I.P.

Leuke tv was dat toen; alleen Adele B. leeft nog. De 'kroegband' op de achtergrond is The Moan, uit Arnhem - vroeger in te huren in dubbelformaat: na de pauze converteerden ze dan naar "Long Tall Ernie & The Shakers"; al snel verdween The Moan

R.I.P. Piet Römer

Rust in Vrede meneer Römer

R.I.P.

Jammer, toevallig de laatste tijd weer een aantal keer Baantjer gekeken. Blijft een geweldige serie.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:51 uur

geplaatst: vandaag om 04:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.