MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Volgende week Greatest Hits of Whitney Houston?

Waarom niet? Het was nog eens tijd voor een vrouw, voor soul en voor een hit kanon.

Ik ben nooit een fan van haar geweest, maar op zo'n moment kan je er
niet omheen dat deze zangeres toch een stukje van mijn jeugd heeft gekleurd.

I Wanna Dance with Somebody vind ik haar mooiste.

Ponty Mython
Haar platenmaatschappij ruikt al een cash cow!

Ja, daar kun je op wachten. Je wordt doodgegooid met Amy Winehouse, dus daar kan Whitney mooi naast "liggen" in de winkel. Altijd standaard koek.

Misschien die discussie bij Whitney zelf houden en dit topic alleen houden voor R.I.P.'s.

reptile71 schreef:
Dat was wel even slikken toen ik dit hoorde

Bij Houston was het meer snuiven, dacht ik.

Anyway, het zat er aan te komen en om eerlijk te zijn vind ik er weinig tragisch aan.

Het was wel duidelijk dat ze al een tijdje wankel stond, maar dit is toch wel erg plots! En veel te vroeg. Met het merendeel van haar oeuvre heb ik vrij weinig, maar één nummer kan ik oprecht een van mijn favoriete nummers noemen:

R.I.P. Whitney Houston

Stijn_Slayer
Verschrikkelijke artieste, maar natuurlijk wel veel te jong. R.I.P.

Brunniepoo schreef:
Bij Houston was het meer snuiven, dacht ik.
Anyway, het zat er aan te komen en om eerlijk te zijn vind ik er weinig tragisch aan.

Beetje meer respect mag wel hier en daar. 48 is gewoon veel te jong, ongeacht welke artiest ook.

R.I.P. Whitney Houston

R.I.P. Whitney Houston

Ze heeft absoluut een stempel op de popmuziek nagelaten, elke muziekkenner, ongeacht de muzieksmaak die je hebt, moet dat erkennen. Tragisch, de liefde heeft haar kapot gemaakt.

Triest... R.I.P. Whitney Houston

Die danser Timor Steffens zou met Michael Jackson gaan touren.
Waylon met Whitney Houston....
Tournee die ook niet door ging.

Er lijkt wel een vloek te rusten op Nederlands talent.
Beetje raar idee.

Hè, bah, wat een vervelend nieuws. Onverwacht, maar aan de andere kant ook niet. De foto’s van Houston die gisteren (of eergisteren?) opdoken van het feestje van R&B-zangeres Kelly Price, lieten al zien dat het nog steeds niet goed met haar ging. Treurig gewoon.

Het verbaast me dat ze het nog zo lang op deze manier heeft volgehouden, en dat bedoel ik niet lullig. Volgens mij dateren de eerste berichtgevingen omtrent haar overmatig alcohol- en drugsgebruik al sinds 1999 of 2000 (!), toen zij en Brown werden betrapt op drugsbezit op een vliegveld. Sindsdien is het ook niet meer goed gekomen met haar.

Ik kan me nog herinneren dat ze in 2001 of 2002 optrad tijdens een feestje o.i.d. van Michael Jackson, toen zag ze er ook schrikbarend slecht uit. De pers speculeerde toen al veelvuldig dat Houston’s gezondheid snel achteruit ging en er werd geschreven dat zelfs Cissy, haar moeder (!), vreesde voor Whitney’s leven. Vandaar dat ik vermelde dat ik van mening ben dat ze ’t nog aardig lang op deze voet heeft volgehouden.

R.I.P.

deric raven schreef:
Die danser Timor Steffens zou met Michael Jackson gaan touren.
Waylon met Whitney Houston....
Tournee die ook niet door ging.

Waylon heeft gewoon met Whitney getourd hoor (in het Verenigd Koninkrijk in ieder geval sowieso), of had je het alleen over Timor?

Ik dacht dat die tour ook niet door ging; blijkbaar wat gemist.

R.I.P. Whitney Houston. Mijn gedachten gaan uit naar Bobby Brown, die er compleet kapot van is. Arme jongen.

[modknipje]

R.I.P. Whitney Houston.

Haar muziek was niet echt mijn smaak maar de eerste keer toen ik haar zag/hoorde op de Nederlandse televisie (midden jaren tachtig) was me meteen duidelijk dat we met een erg talentvolle zangeres te maken hadden.

Niet te onderschatten, een leven in de spotlights, waarbij het blijkbaar zelfs nieuws is (voor de aasgieren van de rioolpers en hun lezers dan toch) dat je buikje niet meer zo strak is dan toen je twintig was (te zien in eerder bericht hier).

Heb er inderdaad maar de bezem doorgehaald. Ik snap de discussie, maar dat is misschien meer iets voor in een ander topic. Laten we het hier over Whitney hebben.

Waar was Kevin Costner?!?

Maar serieus, tragisch om te zien hoe een artiest zover kan afglijden.

De etalage van Demonfuzz Records te Rotterdam vandaag:

(afbeelding)

Mooi eerbetoon, uiteraard met een commercieel randje maar de schoorsteen moet ook roken.

DIe plaat met oranje hoes heb ik ook staan

deric raven schreef:
Ik dacht dat die tour ook niet door ging; blijkbaar wat gemist.

Die ging wel door... en kreeg niet echt malse kritieken.. zoek maar eens op Youtube, dan weet je waarom

Laat ik het er maar niet over hebben dat het haar eigen schuld is, ik denk dat er wel meer speelde dan alleen een verslaving, en als Bobby Brown het nodig vind om tijdens een optreden in een stuip te schieten moet ie dat verder ook helemaal zelf weten, het boeit me verder niet.

Feit is dat een jong talent deze wereld veel te vroeg heeft verlaten.

Mijn muziek is het niet en haar manier van zingen ligt me ook niet, maar er zijn miljoenen andere mensen die er anders over denken en voor hen wens ik sterkte.

Mijn gedachten gaan vooral uit naar haar familie en kinderen die het ongetwijfeld zwaar te verduren hebben.

En Whitney, rust zacht in vrede. Ik hoop dat je dat laatste eindelijk hebt gevonden.

Dit zit meer in de experimentele no wave hoek, maar het was de eerste vocale bijdrage van Whitney aan een plaatje en wel eentje van Bill Lasswell's Material, met een solo van freejazzsaxofonist Archie Shepp:

Ja, dat las ik vandaag in de krant, en was ook al van plan het op te zoeken. Zo maar eens luisteren.

Overigens is 'eerste vocale bijdrage aan een plaatje' niet helemaal correct, want ze heeft ook achtergrondvocalen gedaan op Chaka Khan - I'm Every Woman uit 1979.

Edit: '78 zelfs! Toen was ze dus hoogstens 15.

Aquila
herman schreef:
Dit zit meer in de experimentele no wave hoek, maar het was de eerste vocale bijdrage van Whitney aan een plaatje en wel eentje van Bill Lasswell's Material, met een solo van freejazzsaxofonist Archie Shepp
Dan heb ik Whitney dus ook in de kast staan...

Aquila schreef:
(quote)
Dan heb ik Whitney dus ook in de kast staan...

Dat zal gaan ruiken.

Sir Spamalot (crew)
38 jaar, geen leeftijd, me dunkt: Lordi-drummer Tonmi 'Otus' Lillman is overleden.

Opnieuw iemand veel te jong gegaan. Rust in vrede Tonmi 'Otus' Lillman.

2MY
Robbie Keane schreef:
(quote)

Dat zal gaan ruiken.

Misschien is het nog nét te vroeg daarvoor, maar hier moest ik dus echt keihard om lachen

R.I.P. Tonmi 'Otus' Lillman. Veel te jong.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:40 uur

geplaatst: vandaag om 14:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.