MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Een steek in mijn maag bij het lezen van dit verdrietige nieuws. Donna Summer stal mijn hart een drietal jaar geleden met haar albums die op vinyl voor een eurootje ergens in een stoffige hoek van de tweedehandsplatenwinkel te vinden waren.

Dat ging met gemengde gevoelens gepaard. Verheugd en dankbaar om de vondst maar ook wat frustratie dat een ooit erg populaire en belangrijke artieste, een geweldige zangeres, zo vergeten wordt.

En dit terwijl haar laatste wapenfeit Crayons nog recent (2008) verschenen is en mij veel beter in de oren klinkt dan de dansbare troep van jonkies die op Jim TV en TMF voorbijkomt. Alles is vergankelijk en vooral roem natuurlijk.

Nu maar hopen dat iets van de liefde die Donna met haar muziek over de wereld uitstrooide tot in de eeuwigheid blijft nazinderen. Once upon a Time... mag een mens toch eens dromen dat een sprookje uitgekomen is.

R.I.P. LaDonna.

(afbeelding)

(binnenkant gatefold, album Once upon a Time...)

R.I.P. Donna,

het gaat weer hard de laatste tijd

Bizar, draaide vandaag nog onderweg het debuut van Bronski Beat, cd met bonus-tracks, oa twee versies van I Feel Love en dacht ondertussen aan de optredens van La Donna in Oekels Discohoek (toen ze nog niet zo bekend was) - zie ook YouTube. Thuisgekomen nam ik kennis van haar heengaan, bizar

Bijv I Feel Love, vooral in de Patrick Cowley remix en State of Independence zijn buitengewone giften aan de muziekwereld.

R.I.P.

"This is it, look no further. This single is going to change the sound of club music for the next 15 years.”

Brian Eno overdreef niet toen hij deze woorden uitsprak over I Feel Love... en het was lang niet het enige geweldige nummer van Donna. State of Independence doet me misschien nog wel meer. Er zit zo veel gevoel in dat nummer. 24 karaats popgoud.

R.I.P. Donna

R.I.P. Queen of Disco

Donna Summer is een artiest die op mij een grote indruk heeft achter gelaten.
En dat terwijl disco niet mijn muziek is.
The Hostage, daar begon het mee. En haar optreden bij van Oekel, fantastisch.
Andere topnummers zijn, zoals gememoreerd, I Feel Love, State of Independence (een Jon & Vangelis cover) en vooral ook Mac Arthurs Park.
Verder hits als Hot Stuff, Bad Girls, The Last Dance en Love to Love.
Mijn favorite nrs staan op het album Bad Girls. Met name de 2e lp.
All Through the Night en ook There Will Always Be a You.

R.I.P. Donna.

dix
Donna Summer ... Één van de mooiste stemmen 'met een snik erin' ...

Waar was je de afgelopen twintig jaar ? Jammer, een comeback a la Dusty Springfield maar dan niet met PSB maar bv Underworld aan de knoppen was mooi geweest.

R.I.P. Donna Summer. Dat wordt binnenkort weer Van Oekel's Discohoek kijken.

In 1995 ontdekte ik dit nummer en ik was meteen verkocht. Later pas kwam ik erachter dat het origineel nog bijna 20 jaar ouder was, maar deze versie vind ik ook nog steeds erg goed (met name de laatste paar minuten). Met dank aan Rollo en Sister Bliss van Faithless. En Donna, uiteraard.

Casartelli (moderator)
Ik wilde een antwoord aan dix typen en zag toen dat Herman me voor was. Afijn, dat was dus ook mijn kennismaking met Donna Summer, past nog net binnen de afgelopen twintig jaar.

Ex-Crowded House drummer Peter Jones overleden - muziek - VK - volkskrant.nl

Rust in vrede Peter Jones.

(Weer iemand overleden door die rot ziekte)

Dat is al de tweede drummer van Crowded House die komt te overlijden. Ik zou toch zenuwachtig beginnen te worden als ik de huidige drummer van Crowded House was...

R.I.P. Peter Jones

R.I.P. Peter Jones

Rust in vrede Peter Jones.

Peter Jones R.I.P.

R.I.P. Peter Jones

Neeeeeee Net toevallig drie weken terug nog veel filmmateriaal van ze bekeken.
Zat er ontegenzeggelijk aan te komen, maar..... R.I.P. Robin.
Weer verenigd met je tweelingbroer. Wat een klap toch weer.

R.I.P. Robin Gibb...

En weer een kopstuk uit de disco. En ook Robin had gerust nog 20 jaar ouder had mogen worden.

R.I.P. Robin Gibb

Damn wat gaat het toch hard de laatste tijd.

R.I.P. Robin Gibb

R.I.P. Robin Gibb.

Je zou Barry maar zijn, ooit oudste van vier broers en nu is hij 65 en alleen over.

En inderdaad weer een hoofdrolspeler uit het discotijdperk dood.

.....en weer een wereldster dood. R.I.P. Robin Gibb.

beaster1256
R.I.P. Robin met je nachtegaalstem !

Peter Jones en Robin Gibb in 1 weekend, R.I.P.
Het gaat erg hard in mei .... Tragedy !

Misterfool
Robin Gibb
R.i.P

R.I.P. Robin Gibb.
Onmiskenbaar een belangrijke stempel achtergelaten op de muziek vanaf begin jaren '60....

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:43 uur

geplaatst: vandaag om 21:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.