Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 mei 2012, 18:16 uur
R.I.P. Donna Summer
Met dank aan Giorgio Moroder dé blauwdruk voor alle dance tot dusver.
Met dank aan Giorgio Moroder dé blauwdruk voor alle dance tot dusver.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 18:49 uur
R.I.P. Donna Summer
Ik kom haar platen nog zeer regelmatig tegen. Het gevoel wat ik daar bij heb zal nu toch anders zijn.
Ik kom haar platen nog zeer regelmatig tegen. Het gevoel wat ik daar bij heb zal nu toch anders zijn.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 18:56 uur
Damn, Doug Dillard overleden. 
En natuurlijk ook RIP Donna Summer.

En natuurlijk ook RIP Donna Summer.
0
Hendrik68
geplaatst: 17 mei 2012, 18:59 uur
Och van Doug "met de banjo" Dillard had ik nog helemaal niet meegekregen, een man uit mijn top 10 zelfs. 75 jaar geworden. Ja dan mag je niet klagen. Bedankt voor al het moois man.
Summer is toch net even te vroeg zeg, die had ik nog wel op diverse retro festivals verwacht de komende 10 jaar, deze Queen of Disco.
Beiden R.I.P.
Summer is toch net even te vroeg zeg, die had ik nog wel op diverse retro festivals verwacht de komende 10 jaar, deze Queen of Disco.
Beiden R.I.P.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 19:30 uur
Drie legendes - elk op hun eigen muzikale terrein - op een rij overleden in krap twee dagen:
R.I.P. Chuck Brown
R.I.P. Doug Dillard
R.I.P. Donna Summer
Vooral van het overlijden van Donna Summer schrik ik wel. Wist niet dat ze aan kanker leed, dus dit komt onverwacht. Een dame met een fantastische stem, aanvankelijk een marionet in de handen van producers, maar al snel een eigen geluid en zelfgeschreven nummers. En I feel love blijft natuurlijk een van de belangrijkste platen ooit gemaakt (allemaal IMO natuurlijk).
Tjonge, wat gaat het weer hard. Maar ja, als je ervan uitgaat dat je helden in je jeugdjaren gemiddeld een jaar of tien ouder waren dan jij. weet je dat dit gaat komen als je - zoals ik - tegen de vijftig begint te lopen. Hoewel 63 jaar natuurlijk nog steeds veel te jong is.
R.I.P. Chuck Brown
R.I.P. Doug Dillard
R.I.P. Donna Summer
Vooral van het overlijden van Donna Summer schrik ik wel. Wist niet dat ze aan kanker leed, dus dit komt onverwacht. Een dame met een fantastische stem, aanvankelijk een marionet in de handen van producers, maar al snel een eigen geluid en zelfgeschreven nummers. En I feel love blijft natuurlijk een van de belangrijkste platen ooit gemaakt (allemaal IMO natuurlijk).
Tjonge, wat gaat het weer hard. Maar ja, als je ervan uitgaat dat je helden in je jeugdjaren gemiddeld een jaar of tien ouder waren dan jij. weet je dat dit gaat komen als je - zoals ik - tegen de vijftig begint te lopen. Hoewel 63 jaar natuurlijk nog steeds veel te jong is.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 20:04 uur
Donna R.I.P. mrs.
Oei daar schrok ik zo even toch wel van. Wist ook niet dat ze ziek was en dat heeft ze ook aardig verborgen weten te houden voor de rest van de wereld. Niet dat ik haar de laatste jaren zo volgde...maar ze is in verhouding nog zo jong.
Erg triest dit.
Oei daar schrok ik zo even toch wel van. Wist ook niet dat ze ziek was en dat heeft ze ook aardig verborgen weten te houden voor de rest van de wereld. Niet dat ik haar de laatste jaren zo volgde...maar ze is in verhouding nog zo jong.
Erg triest dit.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 20:05 uur
Mijn allereerste kennismaking met La Donna.

Er gaat een moment komen dat er hierboven betere muziek gemaakt wordt dan hier beneden.

Er gaat een moment komen dat er hierboven betere muziek gemaakt wordt dan hier beneden.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 20:19 uur
Wat een nieuws, Donna Summer overleden ben er ondersteboven van. Rust in vrede mevrouw Summer en bedankt voor de fijne hits.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 20:30 uur
Zie het net op het journaal.
Hier schrik ik toch wel even van, wist niet dat ze ziek was.
Veel te jong en alweer die rotziekte.
Bedankt, Queen Of Disco, voor de vele lekkere hits.
Donna Summer, R.I.P.
Hier schrik ik toch wel even van, wist niet dat ze ziek was.
Veel te jong en alweer die rotziekte.
Bedankt, Queen Of Disco, voor de vele lekkere hits.
Donna Summer, R.I.P.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 20:43 uur
R.I.P. Donna Summer.
Onverwacht en daarom toch een behoorlijke schok. Onvermijdelijk één van de iconen die in de jaren '70 en '80 met haar muziek de hitlijsten aanvoerde.
Laten we zeggen vanaf 1974. Ik weet nog dat ik haar zag verschijnen in Van Oekel's Discohoek, een favoriet tv programma van mij in die tijd. Nederland was één van de eerste landen die haar lief had, The Hostage werd hier ook één van haar eerste hits. Vandaar dat een optreden, nu ja, bij Van Oekel nog mogelijk was.
Ik kan mij herinneren haar in 2005 of iets dergelijks er nog over te hebben gehoord: zo'n programma had ze nooit meer meegemaakt.
Donna Summer in Van Oekel's Discohoek
Onverwacht en daarom toch een behoorlijke schok. Onvermijdelijk één van de iconen die in de jaren '70 en '80 met haar muziek de hitlijsten aanvoerde.
Laten we zeggen vanaf 1974. Ik weet nog dat ik haar zag verschijnen in Van Oekel's Discohoek, een favoriet tv programma van mij in die tijd. Nederland was één van de eerste landen die haar lief had, The Hostage werd hier ook één van haar eerste hits. Vandaar dat een optreden, nu ja, bij Van Oekel nog mogelijk was.
Ik kan mij herinneren haar in 2005 of iets dergelijks er nog over te hebben gehoord: zo'n programma had ze nooit meer meegemaakt.
Donna Summer in Van Oekel's Discohoek
0
geplaatst: 17 mei 2012, 21:05 uur
judgepaddy schreef:
Eerst Levon Helm, toen Adam Yauch en nu Donald 'Duck' Dunn.
Zo is het voorlopig wel weer genoeg, dank je wel
Eerst Levon Helm, toen Adam Yauch en nu Donald 'Duck' Dunn.
Zo is het voorlopig wel weer genoeg, dank je wel

Ja hoor. Donna Summer
(((Tering zooi.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 22:01 uur
Het lijkt wel of beroemde artiesten niet oud mogen worden. Donna Summer was de volgende in de rij. R.I.P.
0
geplaatst: 17 mei 2012, 22:55 uur
Mijn eerste album was van Donna Summer (I remember yesterday). Tot ik Kate Bush leerde kennen, was Donna mijn favoriete zangeres. In de jaren 70 maakte ze zoveel geweldige singles, en State of independence was, na het ongelofelijke I feel love, een tweede meesterwerk. Helaas is ze daarna wat weggezakt, maar oude liefde roest niet.
Rust zacht, Donna.
Rust zacht, Donna.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.