Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 17 juni 2012, 11:40 uur
Dit keer geen muzikant, maar waarschijnlijk een crewlid:
dode voorafgaand aan Radioh...
Je moet er niet aan denken als het tijdens het concert zou zijn gebeurd.....je zou maar vooraan staan.
dode voorafgaand aan Radioh...
Je moet er niet aan denken als het tijdens het concert zou zijn gebeurd.....je zou maar vooraan staan.
0
geplaatst: 17 juni 2012, 16:31 uur
Inderdaad...
Radiohead Stage in Toronto Collapses - Show Cancelled - ateaseweb.com
Het gaat waarschijnlijk om de drum tech, Scott Johnson.
Radiohead Stage in Toronto Collapses - Show Cancelled - ateaseweb.com
Het gaat waarschijnlijk om de drum tech, Scott Johnson.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 17 juni 2012, 16:33 uur
Oldfart schreef:
Op zich best wel een enge gedachte, want het zou je zomaar kunnen overkomen (hoe klein de kans ook is)...

0
geplaatst: 25 juni 2012, 13:38 uur
Beetje laat, maar toch. RIP Gerry Bron (19 juni) vooral bekend als producer van de LP's van Uriah Heep
0
Jocharo-T
geplaatst: 25 juni 2012, 16:58 uur
Michael Jackson heeft ons alweer drie jaar geleden verlaten. 

0
geplaatst: 25 juni 2012, 23:16 uur
Stijn_Slayer schreef:
Op zich best wel een enge gedachte, want het zou je zomaar kunnen overkomen (hoe klein de kans ook is)...
Heb je enig idee hoeveel dingen er zijn die zomaar zouden kunnen gebeuren? Slaap zacht.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 09:45 uur
Weet nog goed dat we in de taxi zaten - we kwamen terug uit de Algarve - en toen werd het nieuws op de radio herhaald: we waren écht verbijsterd. Zoveel goede muziek, zo'n bizar leven, nog relatief jong. Bij zulke momenten vergeet je niet snel waar je was toen je het hoorde - net als bijv met de dood van John Lennon.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 10:39 uur
Yup ik weet ook nog exact waar ik was, Café California in Boechout. Hadden een beach-volley toernooi onder collega's achter de rug, en waren onze overwinning aan het vieren. Kleine domper toch (samen met de zelfmoord van Yasmine niet te vergeten).
0
ClassicRocker
geplaatst: 26 juni 2012, 10:42 uur
Eveningguard schreef:
Vorige jaar twee jaar en volgend jaar vier jaar.
Vorige jaar twee jaar en volgend jaar vier jaar.
En voor altijd onsterfelijk (ook voor mij als niet-fan). Binnenkort worden een drietal duetten van Michael met een ander onsterfelijk icoon officieel uitgebracht en zal de wereld wederom bevestigd worden in zijn eeuwigheidswaarde.

Maar wat jammer toch dat het topic waarin in het verleden overleden artiesten rond hun sterfdatum herdacht konden worden (onterecht) is verwijderd om verwarring met dit topic te voorkomen. Had daar de mogelijkheid bestaan om stil te staan bij Michael's overlijden, dan had bovenstaand geqoute troll-bericht ons bespaard gebleven.

0
geplaatst: 26 juni 2012, 10:58 uur
Inprincipe bestaat dat topic gewoon:
Muziek >> Algemeen >> Wààr was jij toen.... John Lennon stierf?
Er staat .... John Lennon stierf...
Maar veel mensen posten ook over hun overleden helden, omdat de naam niet werd aangepast.
Maar veel mensen posten ook over hun overleden helden, omdat de naam niet werd aangepast.
0
ClassicRocker
geplaatst: 26 juni 2012, 11:40 uur
Ducoz schreef:
Wow, wie de link van dat topic aanklikt komt als eerste bij een indrukwekkende story van Jocharo: http://www.musicmeter.nl/fo...
Toch dekt het de lading niet helemaal; het topic spitst zich immers toe op waar iemand was tijdens het overlijden van John Lennon of andere artiesten, het herdenken en eren van overlijden artiesten zou er off-topic zijn.
Wat mij betreft komt er alsnog een topic waarin in het verleden overleden artiesten rond hun sterfdatum herdacht en geëerd kunnen worden...
0
geplaatst: 26 juni 2012, 23:31 uur
Nou dat kan je dan wel vergeten want ik had zo'n topic geopend en dat is gesloten, zie hier
Flauw he! Herinneren moet je doen op de artiestendiscussiepagina, is de opgegeven reden.
Flauw he! Herinneren moet je doen op de artiestendiscussiepagina, is de opgegeven reden.
0
geplaatst: 26 juni 2012, 23:42 uur
En dat gebeurt dan ook al jaren, nog een forumtopic waar je artiesten kunt bespreken zorgt alleen maar voor versplintering. Mensen weten het R.I.P.-topic vaak al niet te vinden, laat staan dan een herdenktopic.
0
geplaatst: 27 juni 2012, 00:01 uur
zullen we wikipedia er dan maar bijpakken, morgen John Entwhistle, overmorgen Petri Walli, Red Nichols en GG Allinen de dag erna Eric Dolphy en nog een hele lijst... op die manier kun je hier wel bezig blijven...
Ik snap dat je hier een bericht neer wilt zetten als iemand is overleden, maar om elk jaar weer ouwe koeien uit het graf te halen vind ik een beetje overdreven... Als hij/zij echt wat voor je betekende denk je er toch sowieso af en toe aan, en niet specifiek op de dag dat het exact zoveel jaar geleden is (ik zie ook niet wat een bericht dan toevoegt)[/ouwe zeur modus uit]
Het is vandaag trouwens ook exact 12.733 dagen geleden dat Elvis is overleden
Ik snap dat je hier een bericht neer wilt zetten als iemand is overleden, maar om elk jaar weer ouwe koeien uit het graf te halen vind ik een beetje overdreven... Als hij/zij echt wat voor je betekende denk je er toch sowieso af en toe aan, en niet specifiek op de dag dat het exact zoveel jaar geleden is (ik zie ook niet wat een bericht dan toevoegt)[/ouwe zeur modus uit]
Het is vandaag trouwens ook exact 12.733 dagen geleden dat Elvis is overleden

0
geplaatst: 27 juni 2012, 00:16 uur
Ja jullie hebben wel gelijk. Er worden over het algemeen natuurlijk alleen maar zeer zinvolle dingen gedaan hier op het forum. 

0
geplaatst: 27 juni 2012, 00:19 uur
rushanne schreef:
Beetje laat, maar toch. RIP Gerry Bron (19 juni) vooral bekend als producer van de LP's van Uriah Heep
Ook een beetje te laat, maar RIP Gerry Bron.
Behalve dat hij producer en zelfs naamgever was van Uriah Heep, was hij ook eigenaar van het befaamde Bronze label.
Kon er uren naar kijken als het draaide op m'n ouwe pick-up.
Behalve The Heep zaten o.a. ook Motörhead, Manfred Mann's Earth Band en The Damned
op het label.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 09:40 uur
Wat een verlies. Uw scherpe geest en pen zullen worden gemist.
Rust in Vrede Gerrit Komrij
Rust in Vrede Gerrit Komrij
0
geplaatst: 6 juli 2012, 10:50 uur
Ik hoorde het vandaag op de radio, ik ben me kapot geschrokken. Toffe vent was hij, die Gerrit Komrij. Rust in vrede.
0
Misterfool
geplaatst: 6 juli 2012, 12:23 uur
Tsja, het is wel een zeer bekende schrijver. Van mij mogen best erg belangrijke niet-muzikanten een laatste eer krijgen in dit topique.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 12:45 uur
Gerrit Komrij schreef ook de tekst van Kinderballade van Boudewijn de Groot.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 15:34 uur
Hij heeft ook een album gemaakt met Louis Gauthier.
Komrij & Gauthier - Dansen op Spijkers (2009)
En hij postte ook vaak muziek op zijn Facebook of Twitter.
Zal hem ook wel missen. Sowieso een aardige man, maar zijn scherpe en soms vileine teksten kon ik altijd wel waarderen.
Komrij & Gauthier - Dansen op Spijkers (2009)
En hij postte ook vaak muziek op zijn Facebook of Twitter.
Zal hem ook wel missen. Sowieso een aardige man, maar zijn scherpe en soms vileine teksten kon ik altijd wel waarderen.
0
geplaatst: 6 juli 2012, 16:02 uur
Rust in vrede Gerrit Komrij en veel sterkte voor de nabestaanden.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.