MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
66 jaar en zelfmoord, wat triest. Dat Bob Welch de rust die hij zocht gevonden mag hebben.

Stijn_Slayer
Ben benieuwd met welke gezondheidsproblemen hij kampte waardoor hij tot deze daad kwam. Moet opbiechten dat ik niet op de hoogte ben van die tussenfase van Fleetwood Mac en ik ben ook niet genoeg liefhebber van FM om daar direct verandering in te brengen. Van wat ik gelezen heb, is hij echter de man die de band draaiende hield in een moeilijke, zoekende periode.

R.I.P.

Fleetwood Mac - Angel
Fleetwood Mac - Bright Fire
Fleetwood mac - Miles Away

Vooruit dan, drie tracks om even een impressie te krijgen
Angel is van Heroes Are Hard to Find, heeft in dit geval niets met Stevie Nicks te maken.
Of ze echt zoekende waren weet ik niet. Het ontbeerde vooral aan succes.

Stijn_Slayer
Niet slecht. Vooral 'Miles Away' is wel een sterke compositie, maar de productie is zo Amerikaans.

Bob Welch R.I.P.

k.grubs
Morgen word ik 47 en kom er net achter dat Adam Yauch alweer een maand dood is. Namaste.

R.I.P. Bob Welch

Casartelli (moderator)
Zanger 'Guus Kom Naar Huus' overleden - muziek - VK - volkskrant.nl

Ik hoor de naam van de goede man (Harm Breemer / Alexander Curly) verder voor het eerst... hij is nu niet meer onder ons.

Oh? Dat is sneu zeg! Alexander Curly is toch wel een bekende naam in de jaren 70 en 80. Veel geziene gast in Op Volle Toeren e.d.

65 jaar is niet oud.

R.I.P!

Dat programma Hollanders bij Veronica was best grappig, daar deed hij ook aan mee.

Rust in vrede Alexander Curly , en bedankt voor de gezellige hits.

Ook natuurlijk bekend van de hit "Hollanders".

R.I.P.

Erg triest weer. Guus is toch een klassieker. Op het 25-jarig bruiloftsfeest van mijn ouders hebben we nog een bewerking van dat liedje gebracht.

R.I.P.

Hendrik68
Winnaar van de Zilveren Harp in 1976, dus bepaald geen kleine jongen. Tja Guus kom noar huus, I'll never drink again, Hollanders. Heb je die tijd meegemaakt dan zitten die nummers nou eenmaal op je harde schijf en je krijgt ze er nooit meer af. 65 is niet echt oud.

R.I.P.

Alexander Curly R.I.P. Je leuke liedjes blijven voor altijd in herinnering.

Naar bericht weer, veel te jong ook overleden.

R.I.P. Alexander Curly

Net van mn werk lees ik weer dit trieste bericht. Het gaat maar door lijkt het wel. R.I.P. Alexander Curly, erg populair in de 70's, ook met het van een rake maar omstreden tekst voorziene nummer ''Aggesus'' over het toenmalige beeld van de Turkse gastarbeider.

Alexander Curly R.I.P.

Hier schrok ik ook wel weer even van.
En alweer die rotziekte.
Alexander Curly maakte in de jaren zeventig en tachtig een aantal goede Nederlandstalige platen, met immer sterke teksten.
Hij was de enige artiest tot nu toe die 2 nummer-1 hits had in Nederland in 2 verschillende talen.
Nu is het voor hem helaas ook I'll Never Drink Again en Guus, ik ben noar huus...
Moge hij rusten in vrede.

R.I.P. Alexander Curly

Zilverdael is wat mij betreft een unicum binnen de Nederlandse muziek, goede herinneringen aan. RIP Harm.

johannesA
RIP Alexander Curly, je zal altijd degene blijven die op nummer 1 stond toen ik geboren werd (Guus Kom Naar Huus).

R.I.P. Guus. De single I'll never drink again is voor mij onlosmakelijk verbonden met een leuke tijd uit de Veronica Top 40, september 1972.

Dat laatste heb ik ook, al worden die herinneringen bij mij nog iets meer ingekleurd door Guus-kom-naar-huus. Weliswaar een tamelijk carnavalesk nummer, maar wel met een ijzersterke tekst.

Gisteravond het enige cd'tje dat ik van Alexander Curly heb, er nog maar eens op nagedraaid. Staan toch wel mooie nummers op, inclusief een paar mooie luisterliedjes. Twee nummers van die verzamel-CD vestigden mijn aandacht op de LP Zilverdael. Ik ken die plaat niet in zijn geheel, maar het lijkt me een soort luistersprookjes-achtige conceptplaat, wat mijn vermoeden bevestigt dat Alexander Curly muzikaal toch wel meer in huis had dan die paar meezinghits.

Op fok.nl staat een mooie 'in memoriam': FOK.nl cookie-informatie - frontpage.fok.nl, Als je de tijd hebt, kun je Zilverdael hier in z'n geheel beluisteren. Saillant detail dat ik nooit geweten heb: hij schreef Guus in eerste instantie voor het Cocktail Trio...

R.I.P. Alexander Curly

Kwam dit vandaag min of meer toevallig tegen op internet:

Nederlandse platenproducer Will Hoebee overleden
Will Hoebee, de man van ex-Luv'-zangeres José Hoebee, is in de nacht van zaterdag op zondag overleden aan de gevolgen van kanker. Will Hoebee was een Nederlandse platenproducer. Hij was al enige tijd ziek. Will Hoebee is 64 jaar geworden.

(Bron: RTL.Boulevard: 11-6-2012)

Misschien niet bij iedereen bekend, maar toch een grote naam op het gebied van muziekproducties. Hij produceerde platen van veel Nederlandse en soms ook buitenlandse artiesten, onder wie Rob de Nijs, Benny Neyman, Saskia & Serge, George Zamfir, Vicky Leandros en Nana Mouskouri.

R.I.P. Will Hoebee

Exclaim reports that Tim Mooney, who drummed for Sun Kil Moon and American Music Club, has died.

R.I.P. Sun Kil Moon, American Music Club Drummer Tim Mooney | News | Pitchfork

RIP

Was echt geweldig bij AMC

Ik had net Sun Kil Moon ontdekt..

Rust in Vrede!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 14:42 uur

geplaatst: vandaag om 14:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.