MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Onweerwolf
herman schreef:
(quote)

Ligt het aan mij of is dit wel een heel vreemde redenatie? Waarom zouden het er minder worden als je er wat aan doet?

Weinig MusicMeter-gebruikers hebben alleen muziek als referentiekader stelt Slowgaze. Probeer je deze groep te 'letteren' dan worden het er nog minder.

Het precieze besluit herinner ik me niet meer, maar ik weet nog wel dat Simon Vinkenoog hier langskwam en daar ook commentaar op kwam, terwijl die nota bene een plaat met Spinvis heeft gemaakt. Bernlef heeft heel veel over jazz geschreven en werd ook direct geëerd met muziek in De Wereld Draait Door. Het lijkt me dat we hem dan toch moeten kunnen noemen hier, net zoals we bv. muziekjournalisten kunnen noemen hier.

Ah, ok. Mij persoonlijk maakt het niet uit hoor, maar daar was destijds nogal commotie over. Toen ging het volgens mij wel over mensen die echt geen 'gepubliceerde' link met enige vorm van muziek hadden. Maar ik weet het ook niet helemaal precies meer.

R.I.P. Mitch Lucker

28 jaar, dat is echt geen leeftijd om te gaan! In zijn genre een van de beste zangers.

Lees de reacties nav het overlijden van Bernlef en ik sta echt perspex. Die man had meer jazz in zijn hele lijf dan menig MODAAL mume user aan de dag legt. En jazz - hoe gek alle rockers er ook over mogen denken - is wel de stroming die vanaf 1920 tot hedentendage nog steeds heeft overleefd en in meerdere formats dan menige rockband.

Bernlef, Deelder (still alive) = jazz en Chet Baker = literatuur. Perspectief zou niet beklemmend moeten zijn; bij Wolkers denk ik continue aan jazz, bij Giphart aan rock en bij 't Hart aan klassiek (m.n. Bach). Koch, daarentegen is radiomuziek

Het wordt gewoon tijd voor skimeter.nl, jazzmeter.nl, rockmeter.nl, klassiekmeter.nl en radiometer.nl. Zijn we van dit gezever ook eens een keer verlost.

Fock, Mitch Lucker... Best wel essentieel in de vorming van mijn muzieksmaak. R.I.P.

Op respectieve leeftijd van 103 is overleden Elliot Carter

k.grubs
Elliot Carter - mooie leeftijd

p.s. bij Deelder denk ik aan Sparta, bij Giphart aan potloodventers, bij Wolkers aan spuugbeestjes, bij Koch aan Derrick

Leuk interview!

Rust zacht Hetty Blok en bedankt voor de meezinger Ja Zuster, Nee Zuster.

Stijn_Slayer
R.I.P. en verder een eeuwigdurende disaffectie mijnerzijds voor dat akelige nummer.

Voor mensen van mijn generatie zijn de liedjes van "Ja zuster, nee zuster" jeugdsentiment.

R.I.P. Hetty Blok.

Ja zuster nee zuster is echt wel een klassieker - NOS heeft helaas wel heel veel materiaal gewist omdat de videobanden toen "zo duur" waren - een gigantische misser in onze tv-geschiedenis.

Titelsong is nog maar een klein onderdeel van het oeuvre; daarin zat ook deze die ik onlangs als single aan een vriendin gaf op haar 50ste verjaardag.

92 is een mooie leeftijd; dat heeft Leen niet gehaald; dankjewel voor de leuke liedjes! R.I.P.

Hetty Blok. R.I.P.

Precies Heicro, zo ervaar ik dat ook. Pure jeugdsentiment!

R.I.P. Hetty Blok.

R.I.P. Hetty Blok. Sluit mij helemaal aan bij Mjuman. Veel jeugdsentiment, er werd in het ouderlijk huis altijd naar gekeken. Heb de cd's met alle muziek en de rest van de overgebleven beelden...

R.I.P. Hetty Blok.

Vannacht is er om 00.10 uur op TV een herhaling van een programma over haar.

R.I.V. Hetty Blok.
Ja zuster, nee zuster was echt een event in ( ouderlijk) huize fart.

En nog een stukje weggenomen tv-jeugsentiment

Clive Dunn - Grandad

Clive Dunn (R.I.P.) is gisteren ook op 92 jarige leeftijd overleden. Hij is beter bekend als Corporal Jones uit de nog steeds uiterst populaire tv-serie Dad's Army (1968-1977). Voor de discussie losbarst, hij was naast acteur ook zanger, o.a. van de engelse nummer 1-hit Grandad. Hij speelde destijds al een oudere soldaat maar was toen de enige acteur die ouder werd gemaakt.

(afbeelding)

Corporal Jones in het midden

Geweldige serie. De Nederlandse vertaling was "Daar komen de schutters".
Clive Dunn speelde de nogal paniekerige slager die het had geschopt tot korporaal. "No Panic, No Panic" zei hij altijd en "Permission to Speak, Sir".
Wat heb ik gelachen om die man.

R.I.P.

Ook erg van genoten. Nu is alleen Ian Lavender (Pikey) nog over. Is inmiddels ook 66.

R.I.P Clive Dunn.

Dat hij nog leefde?! Ten tijde van de serie dus een veertiger. Ik dacht vroeger dat hij toen al zeventig was of zo. No Panic!

R.I.P. en bedankt Clive Dunn

Die dominee (Frank Williams, 1931) leeft overigens ook nog, net als de warden, de man van de "concurrerende" ARP (Bill Pertwee, 1926) ("lights out!!). Maar beiden ook van respectabele leeftijd...

Klopt inderdaad. Ik ging even van de soldaten uit.

k.grubs
Misschien een leuk topic: 'Goh, leeft die nog?' Zo zag ik van de week David Soul (aka Hutch) in een aflevering van Lewis. Als zanger vooral bekend van de hit 'Don't give up on us' (1976).

k.grubs schreef:
Misschien een leuk topic: 'Goh, leeft die nog?' Zo zag ik van de week David Soul (aka Hutch) in een aflevering van Lewis. Als zanger vooral bekend van de hit 'Don't give up on us' (1976).

Zo'n topic zou mij een heel erg Willebrord Fréquin/EO-gevoel geven. Wat interesseert mij het nou dat bij wijze van spreken Barry McGuire nu de bingo-avonden runt in een Home for the elderly in Pasadena? I couldn't care less - Eve of Destruction, daar gaat/ging het om

k.grubs
Dan behoor je blijkbaar niet tot de doelgroep.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:29 uur

geplaatst: vandaag om 05:29 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.