MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
k.grubs schreef:
Dan behoor je blijkbaar niet tot de doelgroep.

Juist geconcludeerd Watson, maar wat let je om het in het leven te roepen. Via het navigatiepaneel links (Forum), kom je bij index en daar kan je in de relevante subcategorie een nieuw topic openen en zien wat je idee brengt - Just do it!

Alleen, maar dat wist je al .....dat non-muzikale activiteiten van musici mij zelden interesseren omdat ze niet het niveau van Triviant ontstijgen

k.grubs schreef:
Misschien een leuk topic: 'Goh, leeft die nog?' Zo zag ik van de week David Soul (aka Hutch) in een aflevering van Lewis. Als zanger vooral bekend van de hit 'Don't give up on us' (1976).

Ik zag hem ook! En wilde het melden maar wist niet waar...
Een goed idee dus van k.grubs, zo'n topic dat misschien dan L.I.P. genoemd kan worden...

Volgens mij vul ik niet anders dan pagina's bij L.I.P. artiesten......
Hoezo een apart topic?

Zangeres Miggy van de hit Annie (Hou Jij M’n Tassie Even Vast) is na een kort ziekbed op 51-jarige leeftijd overleden.

Rust zacht Miggy.

Niet bepaald muziek in mijn straatje maar uiteraard veel te jong voor een leuke meid als zij was en die ook veel heeft moeten doorstaan. R.I.P. Marina

Een wereldberoemd liedje uit mijn prille jeugd. 51 is wel erg jong.

Hendrik68
Veel te jong.

Het leuke van dit soort one hit wonders uit de jaren 70-80 is dat iedereen die erbij was dit soort nummers vaak nog letterlijk mee kan zingen. Hits als Puntje erin puntje eruit of Joke stop toch met koken.

Wie ook zo vroeg overleed in dit genre was Nico Haak. Die vlak voor zijn dood met "Uw laatste jas meneer" zowaar nog artistiek interessant begon te worden. Ook hij werd maar 51.

Met als enig verschil dat Nico Haak geen one hit wonder was maar al veel langer bekend onder het publiek. Er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden op te noemen. Het leven van een artiest kan zwaarder zijn dan meestal wordt gedacht...

Stijn_Slayer
Ukelele, 't is om te gillen.

Is je moeder niet thuis?

Bluebird schreef:
Met als enig verschil dat Nico Haak geen one hit wonder was maar al veel langer bekend onder het publiek. Er zijn natuurlijk veel meer voorbeelden op te noemen. Het leven van een artiest kan zwaarder zijn dan meestal wordt gedacht...

Nico Haak gevraagd, feest geslaagd - herinner ik me. Net als Miggy écht een artiest voor gezellige mensen. Beide werden hier dan ook niet gedraaid. Desalniettemin frappant dat zo'n nietsig liedje tot zo'n grote hoogte (over Bowie en Queen heen) kon stijgen.

Vervelende is wel dat ik nu - voor straf? - de hele tijd met dat liedje in mijn kop zit; of nog erger de 'boerse' variant ervan Drikus hoal ie mien klomp'n even vast (want dat wichie wol ...)

R.I.P.

dix
Mjuman schreef:
Vervelende is wel dat ik nu - voor straf? - de hele tijd met dat liedje in mijn kop zit.

Inderdaad, het RIP geldt niet voor de achterblijvers. Ging Nico Haak eigenlijk in een sinasappelkissie?

Jim Starace (Puny Human) RIP.... sad sad sad....

The Obelisk: R.I.P. Jim Starace of Puny Human - theobelisk.net

R.I.P. Martin Fay

Link

The death has been announced of fiddler Martin Fay who was a founding member of The Chieftains.

Rust in vrede Pete Namlook en bedankt voor de bijzondere en mooie platen die u maakte met Klaus Schulze.

Telex: Ambientpionier Namlook werd slechts 51 | daMusic

Miggy meer aandacht hier op MuMe dan Jim Starace....

Pete Namlook, werkte ook met Geir Jenssen, indeed a true loss R.I.P.

freakey schreef:
Miggy meer aandacht hier op MuMe dan Jim Starace....

In de klaagmodus vandaag?

Er zijn ook artiesten overleden die hier helemaal nog niet genoemd zijn, zoals Major Harris van de Delfonics (R.I.P.).

En ook nog een R.I.P. voor Nanne Tepper.

Nanne Tepper, ik zag het. Dat was schrikkend verdomme. Hier kun je een mooi stuk over hem] vinden. Het stuk dat Herman deelt is ook uitstekend en Tepper ten voeten uit.
Naast schrijver was Tepper ook actief als muziekrecensent voor de Oor, waarvoor hij allerlei avant-gardeplaten recenseerde waar nooit iemand van had gehoord. Deed hij altijd met een heerlijke stijl en hij heeft me toen destijds nog aan For Kings & Queens geholpen, heerlijk rustgevende noise. Daarnaast speelde muziek ook een grote rol in zijn novelle De Avonturen van Hillebillie Veen, of specifieker: Zappa was erg belangrijk voor de titelheld.
Rust in vrede, Tepper.

Nu je het zegt, Maarten. Er was me in de OOR inderdaad een recensent opgevallen die alle vreemde muziekjes deed, en die heette Nanne. Nanne Tepper was dat dus. R.I.P.

herman schreef:
(quote)

Er zijn ook artiesten overleden die hier helemaal nog niet genoemd zijn, zoals Major Harris van de Delfonics (R.I.P.).

Hmmmm.... hier moest ik dan wel weer om glimlachen....

herman schreef:

Wát een recensie ook, een aparte gast die Tepper. Maar hij had er geen zin meer in. R.I.P.

R.I.P. Nanne Tepper. Veel te vroeg overleden

Die recensie is inderdaad wel grappig, uit een tijd dat blijkbaar antwoordapparaten van vrienden nog in de mode waren om je verhaal te doen bij een geweldige muzikale ontdekking. Gelukkig kun je nu hier je verhaal gelijk kwijt...

Pete Namlook R.I.P.

herman schreef:

Kijk, en daar leest iedereen dus kennelijk overheen. Fantastische zanger. Solo vooral bekend dankzij deze prachtige 'slow jam', die ooit op 1 stond in de Amerikaanse R&B-lijsten (en volgens mij ook de 'gewone' Amerikaanse Billboard Top 10 haalde).

Het zou me ontgaan zijn als Herman het niet had vermeld. Dank daarvoor.

R.I.P. Major Harris III

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:06 uur

geplaatst: vandaag om 07:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.