MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Break On Through to the Other Side...R.I.P. Ray.

Alsof ik een klap in mijn gezicht krijg. Dit doet pijn.
Na die andere toetsenvirtuoos Jon Lord, kort geleden, is er weer een held van vroeger van ons heen gegaan.

R.I.P. Ray Manzarek

R.I.P Ray.

R.I.P. Ray Manzarek

Oeh, heb toch wel erg veel naar The Doors geluisterd de afgelopen tien jaar, ze hebben ook best wel wat voor me betekend. Geen idee waar 'ie aan is overleden, maar hij was ook al op leeftijd natuurlijk. R.I.P. en bedankt voor de geweldige muziek.

Rest in Peace Ray.

RIP Ray Manzarek...

R.I.P. Ray Manzarek........ net als Jon Lord geveld door de gevreesde ziekte... Mijn grootste keyboardhelden zijn niet meer...

Jeetje wat een droevig nieuws vanmorgen.

R.I.P. Ray

Ray met Jim herenigd.....R.I.P.

Cured
Ik heb altijd erg genoten van de toetsenpartijen bij The Doors....R.I.P

Rip ray... Dank voor de trip!

Dank voor de geweldige muziek...

Rust zacht Ray Manzarek, en bedankt voor uw fraaie toetsenwerk.

The Doors hadden het succes natuurlijk vooral te danken aan de uitstraling, de power en de zang- en poëtische kwaliteiten van Jim Morrison, maar de inbreng van Ray Manzarek is nauwelijks te onderschatten. Ik hoorde vanmorgen op het radiojournaal weer dat fragmentje uit de 'Classic albums'-reeks, waarin Ray uitlegde dat 'er nog iets ontbrak aan Light my fire'.

Waarna hij, geïnspireerd door 'one of my better angels' op de proppen kwam met het intro dat we allemaal zo goed kennen. Prachtig fragment en een mooie manier om hem te herinneren.

Ik vind trouwens die elektrische piano-partij in Riders on the storm ook magistraal.

R.I.P. Ray Manzarek.

En nog een mooie Doors top-10 om hem te herinneren: niet de mijne, maar wel een mooie lijst, inclusief de uitleg.

Doors Top 10

Wat me er weer eens bij bepaalt hoe groot de invloed van Ray Mazarek eigenlijk was in de muziek van The Doors. Al was het maar omdat hij met zijn keyboard ook de bas voor z'n rekening nam. The Doors hadden namelijk geen bassist.

R.I.P. Ray Manzarek en bedankt voor alle indrukwekkende toetspartijen van de Doors....

Zephyr
Eén van mijn muzikale helden is niet meer , ik ben sprakeloos ...

Dank voor vele, vele geweldige songs.

R.I.P. Ray Manzarek

ClassicProgRock1
Eerst Jon Lord, nu Ray Manzarek.

R.I.P. Ray Manzarek.

Het was toch even schrikken vanmorgen bij het ochtendnieuws. R.I.P. Ray Manzarek!

Now your music's over; rust in vrede Ray Manzarek.

Het was al lang bekent dat hij niet meer beter zou worden. Maar als het dan toch zo ver is, is het toch even slikken.

R.I.P. Ray Manzarek

Dit is echt slecht nieuws om wakker mee te worden. R.I.P Ray

ClassicProgRock1
Oldfart schreef:
Now your music's over; rust in vrede Ray Manzarek.

R,I.P.!

R.I.P. Ray
Ik leg even Light My Fire op.

Gisteren was ik nog aan het luisteren naar een optreden The Doors. Ben toen toevallig volledig opgegaan in Ray zijn spel, zo'n heerlijk lange jam waarbij Jim ondertussen het publiek bespeelde.

RIP Ray

Geen grote Doors fan maar wist wel altijd zijn inbreng op waarde te schatten. Veel bands van nu zijn door hem beïnvloed.

Mooi interview Oldfart, thnx

Zijn naam zei mij even niets, maar nu ik zijn status lees: een hele diepe buiging voor Ray Manzarek.

R.I.P.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 00:43 uur

geplaatst: vandaag om 00:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.