Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 21 mei 2013, 10:39 uur
Daarmee wordt een mens dus wakker...
R.I.P., Ray. Bedankt voor de deuntjes.
R.I.P., Ray. Bedankt voor de deuntjes.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 21 mei 2013, 10:50 uur
Gelukkig in 2011 nog live gezien met Krieger en Dave Brock, die ik eigenlijk een betere zanger vind dan Jim Morrison. Fantastisch concert was dat. Ik heb het al vaker gezegd, de man die het meest verantwoordelijk voor de sound van The Doors was, is Manzarek.
Een paar maanden geleden las ik nog dat ze weer naar Europa zouden komen. Ik wist ook niet dat Manzarek ziek was.
Wel een merkwaardige timing. Net gisteren een reis naar Parijs geboekt om o.a. Jim de groeten te doen op Père-Lachaise...
R.I.P. voor een man die voor fans, muzikanten en de populaire cultuur veel heeft betekend.
Een paar maanden geleden las ik nog dat ze weer naar Europa zouden komen. Ik wist ook niet dat Manzarek ziek was.
Wel een merkwaardige timing. Net gisteren een reis naar Parijs geboekt om o.a. Jim de groeten te doen op Père-Lachaise...
R.I.P. voor een man die voor fans, muzikanten en de populaire cultuur veel heeft betekend.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 12:02 uur
Ray Manzarek werd een beetje ondergewaardeerd door mij als het kwam op wat hij bij The Doors deed, maar die onderwaardering verdween na het zien van die Classic Albums aflevering van het debuut van The Doors. Ray Manzarek is mede verantwoordelijk voor het succes van The Doors en dat maakt het verlies des te pijnlijker. 
R.I.P. Ray Manzarek!

R.I.P. Ray Manzarek!
0
geplaatst: 21 mei 2013, 12:04 uur
Het akelige nieuws kreeg ook ik bij het ontbijt mee. Sinds kort heb ik de Doors eigenlijk echt ontdekt en juist de belangrijke rol van Ray Manzarek viel mij op. Naar de fans toe is Ray zeer betrokken en positief geweest. Ik denk dat waar hij nu ook is, zijn warmte ook voelbaar zal zijn.
R.I.P. Ray Manzarek
Vandaag zal zijn muziek (ook) bij mij te horen zijn....
R.I.P. Ray Manzarek
Vandaag zal zijn muziek (ook) bij mij te horen zijn....
0
geplaatst: 21 mei 2013, 12:42 uur
Bij de film over The Doors (met Val Kilmer) kwam zijn rol ook al duidelijk naar voren; hij en Jim zouden hun kwaliteiten bij elkaar zetten en een band beginnen; zonder Manzarek geen The Doors.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 13:29 uur
Rust in vrede Ray Manzarek. Misschien wel een van de meest invloedrijke muzikanten uit de vorige eeuw. Samen met de hele Doors sound natuurlijk.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 15:19 uur
R.I.P. Ray Manzarek
Zonder Manzarek had The Doors heel anders geklonken, het orgel was namelijk een erg belangrijk onderdeel van de sound.
Zonder Manzarek had The Doors heel anders geklonken, het orgel was namelijk een erg belangrijk onderdeel van de sound.
0
geplaatst: 21 mei 2013, 15:29 uur
Keyboard...
Orgel, dat was het..
Vox Continental - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Edit: Ik zie dat Don het heeft veranderd! Prima!
Orgel, dat was het..
Vox Continental - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org
Edit: Ik zie dat Don het heeft veranderd! Prima!
0
geplaatst: 21 mei 2013, 16:03 uur
Wat gaat het hard ineens met de rock veteranen.
Ray Manzarek had zo'n ongelofelijk mooie eigen sound.
R.I.P Ray
Ray Manzarek had zo'n ongelofelijk mooie eigen sound.
R.I.P Ray
0
geplaatst: 21 mei 2013, 22:03 uur
En de volgende..
RIP Trevor Bolder
Bassist bij Uriah Heep maar zat ook een tijdje in de band van David Bowie
RIP Trevor Bolder
Bassist bij Uriah Heep maar zat ook een tijdje in de band van David Bowie
0
geplaatst: 21 mei 2013, 23:10 uur
Hij gaat lekker deze week... 
RIP Trevor Bolder
Trevor Bolder dead at 62 | News | Classic Rock - classicrockmagazine.com

RIP Trevor Bolder
Trevor Bolder dead at 62 | News | Classic Rock - classicrockmagazine.com
0
geplaatst: 21 mei 2013, 23:12 uur
Dat was weer even schrikken vanmorgen.
Rust In Vrede Ray Manzarek.
Bedankt voor het uit duizenden herkenbare 'Doors-orgeltje' op al die mooie songs.
Rust In Vrede Ray Manzarek.
Bedankt voor het uit duizenden herkenbare 'Doors-orgeltje' op al die mooie songs.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 12:39 uur
RIP Trevor Bolder...
Hoewel m'n jeugdliefde Uriah Heep al over hun hoogtepunt heen was, toen je je bij hen aansloot in '76, heb ik je toch altijd als 6e bandlid beschouwd.
Hoewel m'n jeugdliefde Uriah Heep al over hun hoogtepunt heen was, toen je je bij hen aansloot in '76, heb ik je toch altijd als 6e bandlid beschouwd.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 13:56 uur
Componist Anton aus Tirol op tragische wijze overleden
De componist van de Oostenrijkse schlager Anton aus Tirol is op tragische wijze om het leven gekomen. Dat meldde de Oostenrijkse krant Kurier woensdag. De 52-jarige Manfred Padinger kwam onder een trein en overleed aan zijn verwondingen. Met het après-ski-lied Anton aus Tirol brak de artiest DJ Ötzi in 1999 door.
De componist zou zondag na een barbecue bij een schlagerzangeres op een perron van het station van het Oostenrijkse Pölten in slaap zijn gevallen. Hij schrok volgens de politie waarschijnlijk wakker op het moment dat zijn trein vertrok. De politie gaat ervan uit dat hij de trein nog wilde halen en daarbij tussen het perron en het voertuig is gevallen. Hij overleed maandag in het ziekenhuis.
De componist van de Oostenrijkse schlager Anton aus Tirol is op tragische wijze om het leven gekomen. Dat meldde de Oostenrijkse krant Kurier woensdag. De 52-jarige Manfred Padinger kwam onder een trein en overleed aan zijn verwondingen. Met het après-ski-lied Anton aus Tirol brak de artiest DJ Ötzi in 1999 door.
De componist zou zondag na een barbecue bij een schlagerzangeres op een perron van het station van het Oostenrijkse Pölten in slaap zijn gevallen. Hij schrok volgens de politie waarschijnlijk wakker op het moment dat zijn trein vertrok. De politie gaat ervan uit dat hij de trein nog wilde halen en daarbij tussen het perron en het voertuig is gevallen. Hij overleed maandag in het ziekenhuis.
Bizar verhaal.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 22 mei 2013, 13:58 uur
Hm, qua historische importantie komt hij nipt tekort bij Ray Manzarek, maar voor de bijdrage aan een bepaalde fase in mijn leven ook een welgemeend
R.I.P. Manfred Padinger
R.I.P. Manfred Padinger
0
geplaatst: 22 mei 2013, 14:24 uur
Hier hetzelfde. 1 x serieus op wintersport geweest en het nummer is niet meer uit mijn hoofd te trimmen (evenals de herinneringen btw).
Bovendien één van de weinige echt leuke apres-ski deuntjes.
R.I.P.
Bovendien één van de weinige echt leuke apres-ski deuntjes.
R.I.P.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 16:48 uur

Ray Manzarek notabene muzikant op de #1 uit mijn top 10.
Ik lees het NU pas.
R.I.P Ray
0
geplaatst: 22 mei 2013, 17:06 uur
R.I.P. Manfred Paddinger. Ken het niet van de aprés-ski, maar 't is en blijft een populair nummer tijdens carnaval.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 20:04 uur
R.I.P. Trevor Bolder. Mijn Heeptijd was al geweest toen hij zich aandiende. Desalniettemin een zeer verdienstelijk bassist die ik nog enige albums gevolgd heb. Bijzonder kapsel ook destijds, heel lang met kort rechtopstaand bovenop. Staat me nog bij tot de dag van vandaag.
0
geplaatst: 22 mei 2013, 20:13 uur
R.I.P. Trevor Bolder
Aangezien ik Ziggy regelmatig draai ga ik nog vaak genoeg naar hem luisteren.
Aangezien ik Ziggy regelmatig draai ga ik nog vaak genoeg naar hem luisteren.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.