MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Casartelli (moderator)
R.I.P. Ray Manzarek

R.I.P. Ray Manzarek

R.I.P. Ray Manzarek

Daarmee wordt een mens dus wakker...
R.I.P., Ray. Bedankt voor de deuntjes.

Stijn_Slayer
Gelukkig in 2011 nog live gezien met Krieger en Dave Brock, die ik eigenlijk een betere zanger vind dan Jim Morrison. Fantastisch concert was dat. Ik heb het al vaker gezegd, de man die het meest verantwoordelijk voor de sound van The Doors was, is Manzarek.

Een paar maanden geleden las ik nog dat ze weer naar Europa zouden komen. Ik wist ook niet dat Manzarek ziek was.

Wel een merkwaardige timing. Net gisteren een reis naar Parijs geboekt om o.a. Jim de groeten te doen op Père-Lachaise...

R.I.P. voor een man die voor fans, muzikanten en de populaire cultuur veel heeft betekend.

R.I.P. Ray Manzarek

Ray Manzarek werd een beetje ondergewaardeerd door mij als het kwam op wat hij bij The Doors deed, maar die onderwaardering verdween na het zien van die Classic Albums aflevering van het debuut van The Doors. Ray Manzarek is mede verantwoordelijk voor het succes van The Doors en dat maakt het verlies des te pijnlijker.

R.I.P. Ray Manzarek!

Het akelige nieuws kreeg ook ik bij het ontbijt mee. Sinds kort heb ik de Doors eigenlijk echt ontdekt en juist de belangrijke rol van Ray Manzarek viel mij op. Naar de fans toe is Ray zeer betrokken en positief geweest. Ik denk dat waar hij nu ook is, zijn warmte ook voelbaar zal zijn.

R.I.P. Ray Manzarek

Vandaag zal zijn muziek (ook) bij mij te horen zijn....

Bij de film over The Doors (met Val Kilmer) kwam zijn rol ook al duidelijk naar voren; hij en Jim zouden hun kwaliteiten bij elkaar zetten en een band beginnen; zonder Manzarek geen The Doors.

R.I.P.

Rust in vrede Ray Manzarek. Misschien wel een van de meest invloedrijke muzikanten uit de vorige eeuw. Samen met de hele Doors sound natuurlijk.

R.I.P. Ray Manzarek

Zonder Manzarek had The Doors heel anders geklonken, het orgel was namelijk een erg belangrijk onderdeel van de sound.

Keyboard...

Orgel, dat was het..

Vox Continental - Wikipedia, the free encyclopedia - en.wikipedia.org

Edit: Ik zie dat Don het heeft veranderd! Prima!

Wat gaat het hard ineens met de rock veteranen.

Ray Manzarek had zo'n ongelofelijk mooie eigen sound.

R.I.P Ray

Rest in peace.

beaster1256
rip , ray is terug bij jim !

Nee, Jim is in Parijs.

En de volgende..

RIP Trevor Bolder

Bassist bij Uriah Heep maar zat ook een tijdje in de band van David Bowie

Vorig jaar Jon Lord, nu Ray Manzarek. Tja...

Dat was weer even schrikken vanmorgen.
Rust In Vrede Ray Manzarek.
Bedankt voor het uit duizenden herkenbare 'Doors-orgeltje' op al die mooie songs.

RIP Trevor Bolder...

Hoewel m'n jeugdliefde Uriah Heep al over hun hoogtepunt heen was, toen je je bij hen aansloot in '76, heb ik je toch altijd als 6e bandlid beschouwd.

R.I.P. Trevor Bolder

Componist Anton aus Tirol op tragische wijze overleden

De componist van de Oostenrijkse schlager Anton aus Tirol is op tragische wijze om het leven gekomen. Dat meldde de Oostenrijkse krant Kurier woensdag. De 52-jarige Manfred Padinger kwam onder een trein en overleed aan zijn verwondingen. Met het après-ski-lied Anton aus Tirol brak de artiest DJ Ötzi in 1999 door.

De componist zou zondag na een barbecue bij een schlagerzangeres op een perron van het station van het Oostenrijkse Pölten in slaap zijn gevallen. Hij schrok volgens de politie waarschijnlijk wakker op het moment dat zijn trein vertrok. De politie gaat ervan uit dat hij de trein nog wilde halen en daarbij tussen het perron en het voertuig is gevallen. Hij overleed maandag in het ziekenhuis.

Bizar verhaal.

Casartelli (moderator)
Hm, qua historische importantie komt hij nipt tekort bij Ray Manzarek, maar voor de bijdrage aan een bepaalde fase in mijn leven ook een welgemeend

R.I.P. Manfred Padinger

Hier hetzelfde. 1 x serieus op wintersport geweest en het nummer is niet meer uit mijn hoofd te trimmen (evenals de herinneringen btw).

Bovendien één van de weinige echt leuke apres-ski deuntjes.

R.I.P.

Ray Manzarek notabene muzikant op de #1 uit mijn top 10.
Ik lees het NU pas.

R.I.P Ray

R.I.P. Manfred Paddinger. Ken het niet van de aprés-ski, maar 't is en blijft een populair nummer tijdens carnaval.

R.I.P. Trevor Bolder. Mijn Heeptijd was al geweest toen hij zich aandiende. Desalniettemin een zeer verdienstelijk bassist die ik nog enige albums gevolgd heb. Bijzonder kapsel ook destijds, heel lang met kort rechtopstaand bovenop. Staat me nog bij tot de dag van vandaag.

R.I.P. Trevor Bolder
Aangezien ik Ziggy regelmatig draai ga ik nog vaak genoeg naar hem luisteren.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:58 uur

geplaatst: vandaag om 09:58 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.