Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:52 uur
The Velvet Underground was voor mij, eind jaren '90, een van de eerste artiesten 'van voor mijn tijd' die ik leerde kennen. Daarna beetje bij beetje zijn solo-carriére uitgekamd (en nog steeds mee bezig). Kom dan eigenlijk tot dezelfde conclusie als Itchy. Voor mij ook een wisselvallig, maar fascinerend oeuvre waar je eigenlijk nooit mee klaar bent. Hoge pieken en ook wat miskleunen. Maar zoveel nummers waar ik echt wel iets mee heb. Na zo'n jaar of tien luisteren ook tot de conclusie gekomen dat het debuutalbum van VU in mijn top 10 hoort te staan en dat doet ie dan ook nog altijd.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:55 uur
Soms denk je, bepaalde artiesten zullen nooit dood gaan. Ongeacht hoe oud ze zijn. Er is al zoveel over de man geschreven en gezegd, maar vandaag is het belangrijkste: Bedankt!
RIP Lou Reed.
RIP Lou Reed.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:02 uur
Schrik me te pleuris, zet net het nieuws op TV aan.
Even geen woorden voor.
Wederom een legende en die gaan altijd te vroeg.
Inderdaad geen Perfect Day.
Moge hij rusten in vrede.
Even geen woorden voor.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:03 uur
Schrikken. RIP, een legende. Velvet Underground kon me nooit zo bekoren maar solo was het iets wat dicht bij me stond.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:16 uur
Dibbel schreef:
Even geen woorden voor.
Even geen woorden voor.
Te vroeg? Oké, als er een artiest rond hun veertigste het leven laat dan snap ik het als je zoiets zegt. Maar gezien de levensstijl is 71 toch een behoorlijke leeftijd.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:22 uur
Ja, mening junk haalt de helft van Lou Reeds leeftijd niet eens.
Artistiek was hij ook eigenlijk al wel dood, maar dat maakt het niet minder triest. Misschien vind ik zijn werk begin jaren 90 nog wel sterker dan dat uit de jaren 70. Hij stond altijd op mijn must see lijstje. Dat is er niet meer van gekomen, want na de live versie van Berlin hij was gewoon echt op. Iemand met zijn staat van dienst had een eervoller muzikaal afscheid verdiend.
Artistiek was hij ook eigenlijk al wel dood, maar dat maakt het niet minder triest. Misschien vind ik zijn werk begin jaren 90 nog wel sterker dan dat uit de jaren 70. Hij stond altijd op mijn must see lijstje. Dat is er niet meer van gekomen, want na de live versie van Berlin hij was gewoon echt op. Iemand met zijn staat van dienst had een eervoller muzikaal afscheid verdiend.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:27 uur
Ik kan er niet warm of koud van worden, maar het is toch altijd jammer als er zo'n legende overlijdt.
Hij heeft veel mooi spul gemaakt, zowel met VU als solo.
Hij heeft veel mooi spul gemaakt, zowel met VU als solo.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:32 uur
R.I.P. Lou Reed
Toevallig afgelopen nacht nog voor de tweede maal Velvet Underground & Nico gedraaid.
Toevallig afgelopen nacht nog voor de tweede maal Velvet Underground & Nico gedraaid.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:34 uur
Toen ik de plotse aandacht voor Lou Reed zag, grapte ik nog dat die waarschijnlijk het loodje had gelegd. Maar toen ik daarnet het nieuws aannam, kwam het toch wel even tot een shock. Ik had wel al langer door dat Lou's dagen waren geteld na zijn leveroperatie, maar toch zorgt dit nieuws er voor dat ik even sprakeloos ben. The Velvet Underground was voor mij de band die me de stap deed zetten naar de ietwat meer experimentele/kunstzinnige muziek en Joy Division. Ook is het door hen dat ik me meer bezig begon te houden met literatuur en ook een interesse begon op te bouwen voor de niet 'alledaagse' kunst. Straks maar even één van mijn favoriete platen The Velvet Underground & Nico opzetten en hem ook maar eens aanschaffen. Al was het maar om de dood van Lou ietwat te 'verzachten'. 

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:35 uur
Zojuist het trieste nieuws gehoord, ik draai nu zijn beste werk nog eens.
R.I.P. Lou Reed
R.I.P. Lou Reed
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:44 uur
Toch een serieuze schok toen ik dit net las. 
Wat een prachtige muziek heeft hij toch gemaakt, een blijvend nalatenschap!
R.I.P. Lou Reed

Wat een prachtige muziek heeft hij toch gemaakt, een blijvend nalatenschap!
R.I.P. Lou Reed
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:53 uur
één van de invloedrijkste popartiesten ooit is er niet meer. Gezien wat hij allemaal met zijn lichaam heeft uitgespookt heeft hij nog een respectabele leeftijd bereikt. Een moeilijke en soms ronduit onuitstaanbare man, maar wat een pioniersrol heeft hij vervuld. The beginning of a great adventure.
Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt
Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 20:54 uur
Bij mijn "25 meest afgespeelde" playlist op iTunes, staat Sunday Morning op nummer 1. Dit nummer heeft me, mede door wat Lou Reed met zijn stem kon verwezenlijken, altijd weten te raken.
Mogen we Lou Reed voor altijd herinneren.
Mogen we Lou Reed voor altijd herinneren.
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:03 uur
Lou Reed is now Taking a Walk on the Other Side... R.I.P. Lou Reed. 

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:04 uur
itchy schreef:
Inderdaad, onbegrijpelijk en triestig dat dit het in memoriam moest voorstellen van een topartiest als Lou Reed.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:09 uur
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:10 uur
Bij Lou Reed - Berlin (1973):
Trieste dag. We love you Lou. Rest in Peace. Mijn beastervriend zal er het hart van in zijn, net zoals velen hier.
Zucht.
Trieste dag. We love you Lou. Rest in Peace. Mijn beastervriend zal er het hart van in zijn, net zoals velen hier.
Zucht.
0
Ponty Mython
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:11 uur
Ervan uit gaande dat hij dit ook echt heeft gezegd. Met al die meme-generators vandaag de dag weet je het natuurlijk nooit. 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.