MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Misterfool
R.I.P Lou Reed

The Velvet Underground was voor mij, eind jaren '90, een van de eerste artiesten 'van voor mijn tijd' die ik leerde kennen. Daarna beetje bij beetje zijn solo-carriére uitgekamd (en nog steeds mee bezig). Kom dan eigenlijk tot dezelfde conclusie als Itchy. Voor mij ook een wisselvallig, maar fascinerend oeuvre waar je eigenlijk nooit mee klaar bent. Hoge pieken en ook wat miskleunen. Maar zoveel nummers waar ik echt wel iets mee heb. Na zo'n jaar of tien luisteren ook tot de conclusie gekomen dat het debuutalbum van VU in mijn top 10 hoort te staan en dat doet ie dan ook nog altijd.

Soms denk je, bepaalde artiesten zullen nooit dood gaan. Ongeacht hoe oud ze zijn. Er is al zoveel over de man geschreven en gezegd, maar vandaag is het belangrijkste: Bedankt!

RIP Lou Reed.

Nee dat is geen Perfect Day voor de muziek...

RIP Lou Reed!

Totaal onverwacht... RIP Lou Reed

Schrik me te pleuris, zet net het nieuws op TV aan.
Even geen woorden voor.
Wederom een legende en die gaan altijd te vroeg.
Inderdaad geen Perfect Day.
Moge hij rusten in vrede.

Schrikken. RIP, een legende. Velvet Underground kon me nooit zo bekoren maar solo was het iets wat dicht bij me stond.

Jeetje, Lou Reed was een grote meneer. R.I.P.

Dibbel schreef:
Schrik me te pleuris, zet net het nieuws op TV aan.
Even geen woorden voor.
Wederom een legende en die gaan altijd te vroeg.
Inderdaad geen Perfect Day.
Moge hij rusten in vrede.

Te vroeg? Oké, als er een artiest rond hun veertigste het leven laat dan snap ik het als je zoiets zegt. Maar gezien de levensstijl is 71 toch een behoorlijke leeftijd.

2MY
verdorie

RIP

Stijn_Slayer
Ja, mening junk haalt de helft van Lou Reeds leeftijd niet eens.

Artistiek was hij ook eigenlijk al wel dood, maar dat maakt het niet minder triest. Misschien vind ik zijn werk begin jaren 90 nog wel sterker dan dat uit de jaren 70. Hij stond altijd op mijn must see lijstje. Dat is er niet meer van gekomen, want na de live versie van Berlin hij was gewoon echt op. Iemand met zijn staat van dienst had een eervoller muzikaal afscheid verdiend.

johannesA
RIP Lou.

RIP Lou Reed

Ik kan er niet warm of koud van worden, maar het is toch altijd jammer als er zo'n legende overlijdt.

Hij heeft veel mooi spul gemaakt, zowel met VU als solo.

Weer een bijzonder mens van de wereld gerukt.

RIP ome Lou!

R.I.P. Ome Lou!

R.I.P. Lou Reed

Toevallig afgelopen nacht nog voor de tweede maal Velvet Underground & Nico gedraaid.

Lukk0
Verdorie zeg, Lou Reed.

Toen ik de plotse aandacht voor Lou Reed zag, grapte ik nog dat die waarschijnlijk het loodje had gelegd. Maar toen ik daarnet het nieuws aannam, kwam het toch wel even tot een shock. Ik had wel al langer door dat Lou's dagen waren geteld na zijn leveroperatie, maar toch zorgt dit nieuws er voor dat ik even sprakeloos ben. The Velvet Underground was voor mij de band die me de stap deed zetten naar de ietwat meer experimentele/kunstzinnige muziek en Joy Division. Ook is het door hen dat ik me meer bezig begon te houden met literatuur en ook een interesse begon op te bouwen voor de niet 'alledaagse' kunst. Straks maar even één van mijn favoriete platen The Velvet Underground & Nico opzetten en hem ook maar eens aanschaffen. Al was het maar om de dood van Lou ietwat te 'verzachten'.

Zojuist het trieste nieuws gehoord, ik draai nu zijn beste werk nog eens.

R.I.P. Lou Reed

Toch een serieuze schok toen ik dit net las.
Wat een prachtige muziek heeft hij toch gemaakt, een blijvend nalatenschap!

R.I.P. Lou Reed

Tjonge....

R.I.P. Lou Reed

één van de invloedrijkste popartiesten ooit is er niet meer. Gezien wat hij allemaal met zijn lichaam heeft uitgespookt heeft hij nog een respectabele leeftijd bereikt. Een moeilijke en soms ronduit onuitstaanbare man, maar wat een pioniersrol heeft hij vervuld. The beginning of a great adventure.

Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt

Bij mijn "25 meest afgespeelde" playlist op iTunes, staat Sunday Morning op nummer 1. Dit nummer heeft me, mede door wat Lou Reed met zijn stem kon verwezenlijken, altijd weten te raken.
Mogen we Lou Reed voor altijd herinneren.

Ponty Mython
Lou Reed is now Taking a Walk on the Other Side... R.I.P. Lou Reed.

itchy schreef:
Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt

Inderdaad, onbegrijpelijk en triestig dat dit het in memoriam moest voorstellen van een topartiest als Lou Reed.

Nou, daar heeft ie ons wel.

Bij Lou Reed - Berlin (1973):

Bij Lou Reed - Berlin (1973):

Trieste dag. We love you Lou. Rest in Peace. Mijn beastervriend zal er het hart van in zijn, net zoals velen hier.

Zucht.

Ponty Mython
Ervan uit gaande dat hij dit ook echt heeft gezegd. Met al die meme-generators vandaag de dag weet je het natuurlijk nooit.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.