Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:19 uur
Triest nieuws hoewel ik eigenlijk nooit zo van zijn muziek gehouden heb.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:20 uur
I'm beginning to see the light, schiet door mijn gedachten. En 'there's no xmas in february, no matter how much you save' . Weer een held minder.
0
UnknownPleasure
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:28 uur
ik ben voor het eerst echt verdrietig om de dood van een artiest.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:30 uur
Ome Lou niet meer, wat een triest nieuws. Weer een poplegende minder 

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:34 uur
Naar aanleiding van het trieste bericht Magic & Loss maar even beluisterd.Blijft toch een mooie plaat en zeker nu heeft hij nog een nog diepere lading.Life's good ,but not fair at all.
Een groot eigenzinnig artiest is heen gegaan ,maar zijn nalatenschap is groot.
Een groot eigenzinnig artiest is heen gegaan ,maar zijn nalatenschap is groot.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:42 uur
Ik was vandaag op familiebezoek en hoorde van het nieuws doordat m'n broer me belde. Het werd serieus waar even zwart voor m'n ogen toe hij het vertelde. De grootste muziekheld van m'n tienerjaren is niet meer, en dat doet pijn. Uiteraard is 71 een respectabele leeftijd voor iemand met zijn levensstijl, maar stiekem hoopte ik altijd dat het nog wel even uit zou houden.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 21:59 uur
Ponty Mython schreef:
Ervan uit gaande dat hij dit ook echt heeft gezegd. Met al die meme-generators vandaag de dag weet je het natuurlijk nooit.
Ik vraag het me ook af, ik kan de quote op Google ook niet terugvinden. Ervan uit gaande dat hij dit ook echt heeft gezegd. Met al die meme-generators vandaag de dag weet je het natuurlijk nooit.
Niettemin heeft de persoon die het geschreven heeft gelijk wat mij betreft.

0
geplaatst: 27 oktober 2013, 22:21 uur
itchy schreef:
één van de invloedrijkste popartiesten ooit is er niet meer. Gezien wat hij allemaal met zijn lichaam heeft uitgespookt heeft hij nog een respectabele leeftijd bereikt. Een moeilijke en soms ronduit onuitstaanbare man, maar wat een pioniersrol heeft hij vervuld. The beginning of a great adventure.
Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt
één van de invloedrijkste popartiesten ooit is er niet meer. Gezien wat hij allemaal met zijn lichaam heeft uitgespookt heeft hij nog een respectabele leeftijd bereikt. Een moeilijke en soms ronduit onuitstaanbare man, maar wat een pioniersrol heeft hij vervuld. The beginning of a great adventure.
Dat ze bij het journaal dan één of andere totaal niet reperesentatieve rukversie van Perfect Day moeten draaien, zeker bang dat de goegemeente wegzapt
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, Lou was toch muzikaal wel een van mijn aller grootste helden.
Hij heeft in ieder geval een bijzonder leven gehad.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 22:28 uur
damn..live fast and die young..te vroeg gegaan...doodjammer ....RIP Lou Reed
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 27 oktober 2013, 23:20 uur
RIP Lou, gelukkig hebben we je muziek nog om te luisteren
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 23:34 uur
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 23:51 uur
Ik zag Lou Reed op Pinkpop, en eigenlijk vond ik hem toen niet zo bijzonder.
Beetje een vreemd figuur met zijn geleerde brilletje.
Walk On The Wild Side, ja, dat nummer kende ik wel, met dat lelijke doo do doo do doo koortje, welke Boudewijn De Groot ook bij Jimmy gebruikte.
Eigenlijk leerde ik Lou Reed pas later waarderen, via in eerste instantie David Bowie en vervolgens Iggy Pop.
Drie artiesten die in de jaren 70 verschillende connecties met elkaar hadden, en een levenslijn bewandelen die erg op het randje was.
Take A Walk On A Wild Side.
Satellite Of Love was al een stuk beter, maar Perfect Day is natuurlijk nog steeds tijdloos.
Onze eigen Bløf liet met hun Mooie Dag horen dat de voordracht van een song heel gemakkelijk te verknallen is.
Ook de Beautiful Day van U2 is zeker niet perfect.
Zondag 27 oktober is geen mooie dag.
Gewoon een klote herfstdag, met de aankondiging van zwaar weer.
Misschien moet het wel gewoon zo zijn.
R.I.P. Lou Reed.
Beetje een vreemd figuur met zijn geleerde brilletje.
Walk On The Wild Side, ja, dat nummer kende ik wel, met dat lelijke doo do doo do doo koortje, welke Boudewijn De Groot ook bij Jimmy gebruikte.
Eigenlijk leerde ik Lou Reed pas later waarderen, via in eerste instantie David Bowie en vervolgens Iggy Pop.
Drie artiesten die in de jaren 70 verschillende connecties met elkaar hadden, en een levenslijn bewandelen die erg op het randje was.
Take A Walk On A Wild Side.
Satellite Of Love was al een stuk beter, maar Perfect Day is natuurlijk nog steeds tijdloos.
Onze eigen Bløf liet met hun Mooie Dag horen dat de voordracht van een song heel gemakkelijk te verknallen is.
Ook de Beautiful Day van U2 is zeker niet perfect.
Zondag 27 oktober is geen mooie dag.
Gewoon een klote herfstdag, met de aankondiging van zwaar weer.
Misschien moet het wel gewoon zo zijn.
R.I.P. Lou Reed.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 00:06 uur
https://lh4.googleusercontent.com/-p9C88SMuuZU/TrhR6rTtluI/AAAAAAAAAEo/X8lt-2Lqzd4/w800-h800/lou_reed_al_the_bells.jpg]
Wat zou Lou nu het liefste willen? Ik denk dat hij zou willen dat we nu een borrel/biertje nemen en keihard TRANSFORMER opzetten. Dat is precies wat ik nu ga doen. Maling aan de buren.
RIP Lou!!
Wat zou Lou nu het liefste willen? Ik denk dat hij zou willen dat we nu een borrel/biertje nemen en keihard TRANSFORMER opzetten. Dat is precies wat ik nu ga doen. Maling aan de buren.
RIP Lou!!
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 00:23 uur
Ik had niet zoveel met Reed als mens of muzikant, maar ik zou gek zijn om te proberen te ontkennen dat hier een heel grote is heengegaan. En ik bepaal zelf wel wat ik schrijf als iemand overleden is, dank u vriendelijk meneer Reed: RIP.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 00:44 uur
Ondanks dat Ik ook vrij weinig met de man als muzikant op heb, schrok ik toch ook wel toen ik het nieuws van zijn dood vanavond voorbij zag komen. Absoluut een invloedrijk persoon in de muziekbizz. Goede reis Lou.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 02:51 uur
Lou Reed ...
Dat is voor mij in de eerste plaats de banaan van de VU,
daarna het onwaarschijnlijk sublieme concert op Werchter 1989
waar hij met zijn band New York integraal bracht + hits als bisnummers
en natuurlijk Transformer en Berlin, twee classic albums in de 70's.
Ik stond vandaag (gisteren) op de platenbeurs in Kortrijk tot tweemaal toe
met Magic & Loss in mijn handen (een plaat waarin Reed de pijn van het afscheid
van twee van zijn dierbaarste vrienden in een songcyclus giet) ... toeval bestaat niet.
Reed kon platen schrijven als waren het romans.
Je moet ze dan ook van a tot z uitlezen, iets wat in de mp3 download cultuur
niet zo vanzelfsprekend meer is. Zijn beste teksten schreef ie voor New York, vind ik.
En dan vergat ik nog even Songs for Drella met John Cale.
Dat is voor mij in de eerste plaats de banaan van de VU,
daarna het onwaarschijnlijk sublieme concert op Werchter 1989
waar hij met zijn band New York integraal bracht + hits als bisnummers
en natuurlijk Transformer en Berlin, twee classic albums in de 70's.
Ik stond vandaag (gisteren) op de platenbeurs in Kortrijk tot tweemaal toe
met Magic & Loss in mijn handen (een plaat waarin Reed de pijn van het afscheid
van twee van zijn dierbaarste vrienden in een songcyclus giet) ... toeval bestaat niet.
Reed kon platen schrijven als waren het romans.
Je moet ze dan ook van a tot z uitlezen, iets wat in de mp3 download cultuur
niet zo vanzelfsprekend meer is. Zijn beste teksten schreef ie voor New York, vind ik.
En dan vergat ik nog even Songs for Drella met John Cale.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 07:30 uur
Erg spijtig, maar de man had er natuurlijk wel een bovenmatig gevuld leven opzitten. Vandaag nog wat cd'tjes van hem draaien 

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 07:47 uur
lou Reed dood?
Ik schrik niet zo snel, maar dit is echt klote nieuws. Toch een van de echte weinige icoons.
Feit blijft dat de rock elite oud is geworden en er de komende 10 jaar nog heel veel gaan ontvallen.
Rust zacht Lou
Ik schrik niet zo snel, maar dit is echt klote nieuws. Toch een van de echte weinige icoons.
Feit blijft dat de rock elite oud is geworden en er de komende 10 jaar nog heel veel gaan ontvallen.
Rust zacht Lou
0
IJsbergsla
geplaatst: 28 oktober 2013, 08:28 uur
Een van de grootste iconen in de popmuziek is niet meer onder ons.
Lou stond in de jaren 70 al in de dodenlijst, samen met Keith Richards, maar heeft de tijd nog aardig vol kunnen maken. Keith ook gelukkig. Het lichaam is toch taaier dan men denkt.
Wat rest is heel veel goeds, Velvet Underground, Berlin, Transformer, Rock N Roll Animal, New York. De man durfde ook te experimenteren (Metal Machine Music) en stak vaak zijn nek uit, met wisselend succes. Berlin blijft mijn persoonlijke favoriet, tijdloos meesterwerk. Respect !!
Lou stond in de jaren 70 al in de dodenlijst, samen met Keith Richards, maar heeft de tijd nog aardig vol kunnen maken. Keith ook gelukkig. Het lichaam is toch taaier dan men denkt.
Wat rest is heel veel goeds, Velvet Underground, Berlin, Transformer, Rock N Roll Animal, New York. De man durfde ook te experimenteren (Metal Machine Music) en stak vaak zijn nek uit, met wisselend succes. Berlin blijft mijn persoonlijke favoriet, tijdloos meesterwerk. Respect !!
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 09:19 uur
R.I.P. Lou Reed
Toch wel een hele grote artistieke en muzikale meneer.
Daarnet Berlin opgezet en bij Men of Good Fortune kreeg ik zowaar tranen in mijn ogen...
Gezien zijn levensstijl en geschiedenis nog behoorlijk onwaarschijnlijk dat Lou uberhaupt zo oud is geworden, maar de man met de zeis durfde het klaarblijkelijk niet eerder aan
Toch wel een hele grote artistieke en muzikale meneer.
Daarnet Berlin opgezet en bij Men of Good Fortune kreeg ik zowaar tranen in mijn ogen...
Gezien zijn levensstijl en geschiedenis nog behoorlijk onwaarschijnlijk dat Lou uberhaupt zo oud is geworden, maar de man met de zeis durfde het klaarblijkelijk niet eerder aan

0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 28 oktober 2013, 09:46 uur
Sandokan-veld schreef:
Ik had niet zoveel met Reed als mens of muzikant, maar ik zou gek zijn om te proberen te ontkennen dat hier een heel grote is heengegaan. En ik bepaal zelf wel wat ik schrijf als iemand overleden is, dank u vriendelijk meneer Reed: RIP.
Dit hadden ook mijn woorden kunnen zijn. Bij deze: R.I.P.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 10:30 uur
R.I.P. Lou Reed
weer een held uit mijn jeugd die zijn laatste adem heeft uitgeblazen.
weer een held uit mijn jeugd die zijn laatste adem heeft uitgeblazen.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 11:08 uur
n.a.v. het overlijden van Lou Reed vanmorgen de volgende albums beluisterd;
The Velvet Underground:
The Velvet Underground & Nico en Loaded
Lou Reed;
Transformer, Berlin en New York
R.I.P. Lou Reed
The Velvet Underground:
The Velvet Underground & Nico en Loaded
Lou Reed;
Transformer, Berlin en New York
R.I.P. Lou Reed
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 11:12 uur
Vanavond een herhaling van de Classic Album aflevering van Transformer:
3voor12 - Classic Albums: David Bowie geeft Lou Reed een muzikale injectie op Transformer - 3voor12.vpro.nl
Om 23:10 uur op Nederland 3.
3voor12 - Classic Albums: David Bowie geeft Lou Reed een muzikale injectie op Transformer - 3voor12.vpro.nl
Om 23:10 uur op Nederland 3.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.