Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 18:59 uur
Doen we deze keer ook weer zo'n actie als destijds bij MJ? ... Het debuut van Velvet Underground bovenaan je rotatielijst gooien als eerbetoon?
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:01 uur
De man die de moderne rockmuziek uitvond is niet meer. Niet meer zo geschrokken van het overlijden van een artiest sinds de dood van Michael Jackson vier jaar geleden. RIP Lou 
Nou, ik doe zeker mee. Ben hem net weer even aan het beluisteren ook.

AGE-411 schreef:
Doen we deze keer ook weer zo'n actie als destijds bij MJ? ... Het debuut van Velvet Underground bovenaan je rotatielijst gooien als eerbetoon?
Nou, ik doe zeker mee. Ben hem net weer even aan het beluisteren ook.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:02 uur
Dat valt wel mee. Hij zag er al jaren slecht uit, zong al jaren slecht en hij had onlangs te maken gehad met ziekenhuisopnames. Met zijn vroegere levensstijl heeft hij het nog lang uitgehouden.
Desondanks R.I.P. voor één van de meest invloedrijke rockartiesten.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:04 uur
Rust in vrede Lou Reed en ontzettend bedankt voor uw bijdrage aan de muziek.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:10 uur
AGE-411 schreef:
Ik doe mee!
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:10 uur
Net bekend, één van de grootsten uit de geschiedenis van de rockmuziek, RIP Lou Reed....
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:13 uur
AGE-411 schreef:
Bij deze
1. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
2. Lou Reed - Berlin
3. Lou Reed - Magic and Loss
4. Lou Reed - Transformer
5. Lou Reed - New York
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:21 uur
Ik dacht, ik spring nog eens binnen op MusicMeter...
Helaas voor het verlies van een groot muzikant.
De man z'n minder bekende werk en archiefstukjes zijn nog beter dan het belangrijkste van de doorsnee artiest. Ik ben hevig geschrokken.
Waarschijnlijk draai ik morgen ook weer alle albums die ik heb.
RIP, Lou Reed. Thank you for the music.
Ook RIP Ad Brouwers, een user die mij vaak opviel. Veel sterkte aan iedereen die hem goed kende.
Helaas voor het verlies van een groot muzikant.
De man z'n minder bekende werk en archiefstukjes zijn nog beter dan het belangrijkste van de doorsnee artiest. Ik ben hevig geschrokken.
Waarschijnlijk draai ik morgen ook weer alle albums die ik heb.
RIP, Lou Reed. Thank you for the music.
Ook RIP Ad Brouwers, een user die mij vaak opviel. Veel sterkte aan iedereen die hem goed kende.
0
Fedde
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:33 uur
Heel gek, gisteren draaide ik nog Berlin, jaren niet meer gedaan en ik dacht: hoe zou het met Lou Reed zijn. Denk ik anders nooit. Triest bericht.
0
Dat is weer een hoofdstuk muziekgeschiedenis waar een streep onder kan...
Je weet dat het gaat gebeuren als je veel naar artiesten luistert die al vanaf de jaren '60 bezig zijn. Dat er eens eentje doodgaat. En Lou Reed leek me gezien zijn vroegere jaren en gezondheid niet iemand die 100 zou worden. Maar toch is dit wel behoorlijk schrikken.
Ik zet ook maar VU in mijn rotatielijst. Je moet toch wat.
R.I.P. man van de grote hoeveelheid bijzondere muziek
Je weet dat het gaat gebeuren als je veel naar artiesten luistert die al vanaf de jaren '60 bezig zijn. Dat er eens eentje doodgaat. En Lou Reed leek me gezien zijn vroegere jaren en gezondheid niet iemand die 100 zou worden. Maar toch is dit wel behoorlijk schrikken.

Ik zet ook maar VU in mijn rotatielijst. Je moet toch wat.

R.I.P. man van de grote hoeveelheid bijzondere muziek
0
Zephyr
Eén van de aller-, allergrootsten uit de historie van de rockmuziek .. Een legende is niet meer 
R.I.P. Lou Reed

R.I.P. Lou Reed
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:36 uur
Er gaan massa's artiesten dood, maar dit is er wel één waarvan ik eventjes echt schrok.
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:37 uur
Godver, nee echt?
Live was het niet meer aan te zien, jammer dat Lulu zijn laatste echte output is geweest...
Een van de weinige artiesten waarvan je dacht dat die voor altijd zouden leven.. ze zijn gewoon niet dood te krijgen! (Bawd, Keith, Lou...) . Nu heeft de dood toch gewonnen, dat is geen goed teken voor eerder genoemde..
Schitterende muziek, dat maakte Lou. Tegendraads, schoppend, egoischtisch.. soms. Vooral doen waar hij zelf zin in had en als het er op neer kwam, was de aardscynicus, bezig met het opnemen van een meditatie plaat en schreef een boek over mediteren...
De Velvets, solo, zijn samenwerking met Cale en Nico.. huiveringwekend met Antony Hegarthy. Een demise met Metallica. De output was en is gigantisch.
Ik begon de dag vandaag met Loaded, mijn eerste Velvet Underground plaat.. Later kwam er een oude bekende van mijn baas langs die voor het eerst sinds 20 jaar weer langs kwam. Hij(mijn baas) had hem Lou Reed aangeraden, en was hem daar altijd nog dankbaar voor. Gek, hoe dat zo loopt op een dag..
RIP Lou Reed, ik draai vanavond Berlin met een kaarsje..

Dat de herinnering voor altijd mag leven..
Een van de mooiste nummers ooit..
Live was het niet meer aan te zien, jammer dat Lulu zijn laatste echte output is geweest...
Een van de weinige artiesten waarvan je dacht dat die voor altijd zouden leven.. ze zijn gewoon niet dood te krijgen! (Bawd, Keith, Lou...) . Nu heeft de dood toch gewonnen, dat is geen goed teken voor eerder genoemde..
Schitterende muziek, dat maakte Lou. Tegendraads, schoppend, egoischtisch.. soms. Vooral doen waar hij zelf zin in had en als het er op neer kwam, was de aardscynicus, bezig met het opnemen van een meditatie plaat en schreef een boek over mediteren...
De Velvets, solo, zijn samenwerking met Cale en Nico.. huiveringwekend met Antony Hegarthy. Een demise met Metallica. De output was en is gigantisch.
Ik begon de dag vandaag met Loaded, mijn eerste Velvet Underground plaat.. Later kwam er een oude bekende van mijn baas langs die voor het eerst sinds 20 jaar weer langs kwam. Hij(mijn baas) had hem Lou Reed aangeraden, en was hem daar altijd nog dankbaar voor. Gek, hoe dat zo loopt op een dag..
RIP Lou Reed, ik draai vanavond Berlin met een kaarsje..

Dat de herinnering voor altijd mag leven..
Een van de mooiste nummers ooit..
0
Vento Vivimus
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:41 uur
In Genres > Overigen > Lou Reed 02-03-42, New York / 27-10-42, nEw York:
Another great one ... has gone
Another great one ... has gone
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:47 uur
Tien jaar geleden werd hij al eens doodverklaard op de radio. Toen was het een belachelijk misverstand. Nu is het helaas wel waar.
En, net als Fedde, heb ik dus gisteren toevallig na maanden nog eens een volledige cd van hem beluisterd. The Blue Mask. Ik zou ook al beginnen geloven dat toeval niet bestaat.
RIP, ome Lou!
En, net als Fedde, heb ik dus gisteren toevallig na maanden nog eens een volledige cd van hem beluisterd. The Blue Mask. Ik zou ook al beginnen geloven dat toeval niet bestaat.
RIP, ome Lou!
0
geplaatst: 27 oktober 2013, 19:47 uur
Ik schrok ook wel even toen ik het zojuist op het journaal langs zag komen, het album van The Velvet Underground met Nico is een album dat erg belangrijk is geweest voor mij, en ik kan er nog steeds van genieten.
R.I.P. Lou Reed
R.I.P. Lou Reed
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.