Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 11:30 uur
Verschrikkelijk nieuws op mijn vrije dag . 
Heb zonet Transformer beluisterd.
Nu staat Berlin op.
En daarna is het tijd voor het werk dat de ochtend minder verdraagt.
VU
The Velvet Underground and Nico
The Velvet Underground
Loaded
en als laatste White Light White Heat.
En reken maar dat ik Sister Ray loeihard ga draaien.
Want op de radio zal je het zeker niet horen.

Heb zonet Transformer beluisterd.
Nu staat Berlin op.
En daarna is het tijd voor het werk dat de ochtend minder verdraagt.
VU
The Velvet Underground and Nico
The Velvet Underground
Loaded
en als laatste White Light White Heat.
En reken maar dat ik Sister Ray loeihard ga draaien.
Want op de radio zal je het zeker niet horen.

0
geplaatst: 28 oktober 2013, 12:27 uur
GrafGantz schreef:
Vanavond een herhaling van de Classic Album aflevering van Transformer:
3voor12 - Classic Albums: David Bowie geeft Lou Reed een muzikale injectie op Transformer - 3voor12.vpro.nl
Om 23:10 uur op Nederland 3.
3voor12 - Classic Albums: David Bowie geeft Lou Reed een muzikale injectie op Transformer - 3voor12.vpro.nl
Was gisteren ook op de belg. Wat ik bij Reed altijd jammer vind is dat het altijd over de Velvets, Transformer en Berlin gaat terwijl de informatie over (voor mij) interessantere periode tweede helft jaren 70 en de jaren 80 erg dun is.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 12:40 uur
In zijn algemeenheid een goed punt, maar dat ze voor de Classic album-reeks naar Transformer kijken en niet naar bijv. The Bells is ook wel weer vrij logisch natuurlijk.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 13:55 uur
De mooiste zin die ik vandaag gelezen heb:
~ John Cale
The world has lost a fine songwriter and poet…I’ve lost my ‘school-yard buddy’
~ John Cale
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:04 uur
:(
Goed plan, ingevuld.
judgepaddy schreef:
Bij deze
1. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
2. Lou Reed - Berlin
3. Lou Reed - Magic and Loss
4. Lou Reed - Transformer
5. Lou Reed - New York
(quote)
Bij deze
1. The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico
2. Lou Reed - Berlin
3. Lou Reed - Magic and Loss
4. Lou Reed - Transformer
5. Lou Reed - New York
Goed plan, ingevuld.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:23 uur
itchy schreef:
Was gisteren ook op de belg. Wat ik bij Reed altijd jammer vind is dat het altijd over de Velvets, Transformer en Berlin gaat terwijl de informatie over (voor mij) interessantere periode tweede helft jaren 70 en de jaren 80 erg dun is.
Heel irritant was dat, want ik wilde graag de docu Lemmy zien.
0
Stijn_Slayer
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:41 uur
Wie geen zin heeft in wéér die Classic Albums kan ook YouTube - Rock and Roll Heart -- Lou Reed Documentary (American Masters) bekijken. Geen onwijs goede docu, maar wel aardig om een keer te zien.
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 14:54 uur
GrafGantz schreef:
Allereerst RIP, Lou. Jouw muziek betekent veel voor me. Bedankt voor het vermelden van die uitzending, Grafgantz!
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 17:07 uur
R.I.P lou reed
ken lou nog niet zo heel lang, ben begonnen met transformer en een paar weekjes terug begonnen met berlin en gelijk helemaal fan geworden. hij is gewoon een held voor mij geworden! ik kon het eerst gewoon niet geloven, na het trieste nieuws was het eerste nummer was ik moest draaien : sad song. ik zat met tranen in mijn ogen 
ken lou nog niet zo heel lang, ben begonnen met transformer en een paar weekjes terug begonnen met berlin en gelijk helemaal fan geworden. hij is gewoon een held voor mij geworden! ik kon het eerst gewoon niet geloven, na het trieste nieuws was het eerste nummer was ik moest draaien : sad song. ik zat met tranen in mijn ogen 
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 19:50 uur
Dacht eerst aan en hoax, maar dus toch echt waar. Ben niet heel erg bekend met zijn werk, op Take a Walk on the Wild Side en Perfect Day na. En Metal Machine Music natuurlijk 
De dood van Ad Brouwers doet me dan meer, toch een naam die ik regelmatig zag bij albums die ik ook erg waardeer (met name CSNY dus). Ben zelf de laatste tijd ook niet heel actief op MuMe (drukke baan, kind van nog geen 5 maanden, dat kost tijd). Dit ik heb het een beetje gemist allemaal. Rust in Peace zou ik zeggen Ad!

De dood van Ad Brouwers doet me dan meer, toch een naam die ik regelmatig zag bij albums die ik ook erg waardeer (met name CSNY dus). Ben zelf de laatste tijd ook niet heel actief op MuMe (drukke baan, kind van nog geen 5 maanden, dat kost tijd). Dit ik heb het een beetje gemist allemaal. Rust in Peace zou ik zeggen Ad!
0
geplaatst: 28 oktober 2013, 21:24 uur
Lees pas zojuist dat Ad Brouwers overleden is, ik had al een naar voorgevoel omdat hij vanaf 6 februari niet meer op de site actief was en ik een enkele keer PM contact met hem had. Een enthousiaste vent die ik nog gewezen heb op een artiest als Ray La Montagne waar hij mij uitgebreid voor bedankt heeft.
Wij hadden muzikaal wel de nodige raakvlakken, ik zal je missen op deze site.
RIP Ad en sterkte voor familie & vrienden.
Tweede schok was toch wel het overlijden van Lou Reed, een eigenzinnig artiest die enkele zeer fraaie platen heeft nagelaten, in het bijzonder het kwartet Berlin, Transformer, Magic & Loss & New York.
Wij hadden muzikaal wel de nodige raakvlakken, ik zal je missen op deze site.
RIP Ad en sterkte voor familie & vrienden.
Tweede schok was toch wel het overlijden van Lou Reed, een eigenzinnig artiest die enkele zeer fraaie platen heeft nagelaten, in het bijzonder het kwartet Berlin, Transformer, Magic & Loss & New York.
0
geplaatst: 29 oktober 2013, 17:25 uur
BoyOnHeavenHill schreef:
Is dat Mars Bonfire, schrijver van Born to be wild?
Is dat Mars Bonfire, schrijver van Born to be wild?
Paard van Anky van Grunsven

0
geplaatst: 29 oktober 2013, 23:41 uur
Bruce Springsteen is toch bekend van de hit Whohoho I'm Bonfire?
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 00:00 uur
Bonfire heeft anders wel behoorlijk wat successen beleefd, er zat behoorlijk wat muziek in dat paard. En hij heeft toch nog zo'n 10 jaar van zijn "ouwe dag" kunnen genieten. Dat laatste neem ik dan maar aan. Weet niet of hij echt genoten heeft.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 00:52 uur
Als het paard nou geen naam had gehad, dan had ik een melding in dit topic wel begrepen.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 08:34 uur
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 13:24 uur
Rip Kadir Nurman. Bedankt voor je uitvinding.
'Uitvinder' van broodje döner kebab overleden - AD.nl
En ik hoop niet dat de dood van Bonfire verband hier mee heeft trouwens....of gaat hebben zeg maar.
'Uitvinder' van broodje döner kebab overleden - AD.nl
En ik hoop niet dat de dood van Bonfire verband hier mee heeft trouwens....of gaat hebben zeg maar.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 15:17 uur
0
Misterfool
geplaatst: 30 oktober 2013, 15:27 uur
Nou ja, na een avondje stappen( met uiteraard muziek) geniet ik maar al te graag van zijn uitvinding
.
0
geplaatst: 30 oktober 2013, 15:56 uur
Handig ook als je in je bedje de drumroffeltjes nog even na wil doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.