Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2014, 01:21 uur
Wow, je zou er haast kippenvel van krijgen, zo mooi geschreven. Ik ken Selim verder ook niet, maar na dat stuk lijkt het wel of je hem enigszins hebt gekend. Die laatste twee alinea's, zo duidelijk.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 10:39 uur
Het is gewoon een kleine roman waarin een heel leven wordt verteld, dat stukje van Henk van Straten. Prachtig in zijn onbegrijpelijke onafwendbaarheid... Zit zeker een boek in.
Bedankt voor de link, Gloeilamp!
***** vijf sterren.
Bedankt voor de link, Gloeilamp!
***** vijf sterren.
0
geplaatst: 7 maart 2014, 12:43 uur
Ik vind het ook een geweldig mooi stuk, ik betrapte mezelf zelfs op wat kippenvel.
0
geplaatst: 10 maart 2014, 11:59 uur
Ik las net dat Robert Ashley is overleden. 83 jaar oud. Bijzonder componist.
0
geplaatst: 12 maart 2014, 19:35 uur
Eurovision 1970 Belgium - Jean Vallée - Viens l'oublier (achtste)
Eurovision 1978 Belgium - Jean Vallée - L'amour ça fait chanter la vie.
Eindigde met dit liedje op de tweede plaats. Hoogst behaalde positie van Belgie op het ESF tot 1986.
R.I.P. Jean Vallée
Eurovision 1978 Belgium - Jean Vallée - L'amour ça fait chanter la vie.
Eindigde met dit liedje op de tweede plaats. Hoogst behaalde positie van Belgie op het ESF tot 1986.
R.I.P. Jean Vallée
0
geplaatst: 14 maart 2014, 11:57 uur
RIP Reggy Tielman
Ik ken niet zoveel muziek van ze, maar het is wel duidelijk dat de Indische broers Tielman zo'n beetje de eersten waren die met rock 'n' roll begonnen in Nederland. Ware pioniers dus.
Reggy Tielman (80) overleden
Ook R.I.P. Jean Vallée.
Zijn naam zei me in eerste instantie niets, maar dat l'Amour ça fair chanter la vie is toch wel een van de mooiste Eurovisie-liedjes ooit gemaakt. Ik heb destijds het singletje nog gekocht en weet nog dat ik het jammer vond dat het geen hit werd. Eind jaren zeventig was het aantal Franstalige nummers in de Nederlandse hitparade al drastisch afgenomen ten opzichte van de jaren daarvoor.
Ik ken niet zoveel muziek van ze, maar het is wel duidelijk dat de Indische broers Tielman zo'n beetje de eersten waren die met rock 'n' roll begonnen in Nederland. Ware pioniers dus.
Reggy Tielman (80) overleden
Ook R.I.P. Jean Vallée.
Zijn naam zei me in eerste instantie niets, maar dat l'Amour ça fair chanter la vie is toch wel een van de mooiste Eurovisie-liedjes ooit gemaakt. Ik heb destijds het singletje nog gekocht en weet nog dat ik het jammer vond dat het geen hit werd. Eind jaren zeventig was het aantal Franstalige nummers in de Nederlandse hitparade al drastisch afgenomen ten opzichte van de jaren daarvoor.
0
Martial
geplaatst: 15 maart 2014, 12:35 uur
RIP Cees Veerman
Altijd een zwak gehad voor The Cats en nog steeds de beste band allertijden uit Volendam.
Altijd een zwak gehad voor The Cats en nog steeds de beste band allertijden uit Volendam.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 14:32 uur
The Cats - tjsonge, koekieponge; zomidisco in het buurthuis en dan slowen op Lea; Cats, nooit mijn smaak geweest, wel gretig benut én belangrijk voor de palingsound (toen een mix van Demis Roussos, Barry Ryan en 'Jan Smit' - nu veelal alleen de laatste). Volgens mij was de stem trouwens van Piet Veerman, Cees deed gitaar
Thank you for the music!
Thank you for the music!
0
geplaatst: 15 maart 2014, 14:37 uur
Mjuman schreef:
Volgens mij was de stem trouwens van Piet Veerman, Cees deed gitaar.
Volgens mij was de stem trouwens van Piet Veerman, Cees deed gitaar.
Correct. Piet is van de zinkende veerboten, onze eigen Brian Ferry zeg maar.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:13 uur
Mjuman schreef:
Volgens mij was de stem trouwens van Piet Veerman, Cees deed gitaar
Volgens mij was de stem trouwens van Piet Veerman, Cees deed gitaar
Gewoon even de link aanklikken en lezen wil nog wel eens helpen. Voor de luien mensen alhier:
"Gitarist, componist en eerste leadzanger van The Cats, Cees Veerman, is overleden. Samen met de latere frontman Piet Veerman maakte hij jarenlang deel uit van de Volendamse popgroep (...).
0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:28 uur
GrafGantz schreef:
Gewoon even de link aanklikken en lezen wil nog wel eens helpen. Voor de luien mensen alhier:
(quote)
(quote)
Kan je wel een potje zwampeledippen over "lui", maar lees dan zelf tenminste de wiki van The Cats - daarop kan je duidelijk lezen dat de hits veelal gezongen werden door Piet (bariton, krachtiger stem) Veerman - Cees (tenor) had de lichtere stem en zong vaak de tweede zanglijn, de harmonie. Vraag OL's hier en iedereen zal zeggen dat Piet dé stem was van The Cats - Piet ging ook solo (net als Demis - aan wie hij wel doet denken (zij het niet qua omvang).
Alsof NU en NOS geen vauten maken met muziekberichten

0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:33 uur
Tja, de eerste jaren was toch echt Cees de leadzanger van de groep, pas vanaf 1968 werd Piet dat. Staat toch echt ook op die manier in het artikel van de NOS (en ook op wikipedia trouwens). Ik stel nergens dat de hits niet door Piet Veerman gezongen worden, vooral ook omdat dat een leugen zou zijn
.
.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:37 uur
R.I.P Cees Veerman.
Voor altijd verbonden aan de palingsound. Deze term werd overigens verzonnen door wijlen Jip Golsteijn.
Voor altijd verbonden aan de palingsound. Deze term werd overigens verzonnen door wijlen Jip Golsteijn.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 15:50 uur
GrafGantz schreef:
Tja, de eerste jaren was toch echt Cees de leadzanger van de groep, pas vanaf 1968 werd Piet dat. Staat toch echt ook op die manier in het artikel van de NOS (en ook op wikipedia trouwens). Ik stel nergens dat de hits niet door Piet Veerman gezongen worden, vooral ook omdat dat een leugen zou zijn
.
. Dan heb je het enkel en alleen over de eerste 2 van 19 jaar; de band viel uiteen toen Piet Veerman, blijkbaar toen toch het belangrijkste lid, solo ging in 1985. Laat verder maar zitten - ik ben gewoon niet dol op die eenzijdige manier van geschiedenisherschrijving.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 18:49 uur
Martial schreef:
RIP Cees Veerman
RIP Cees Veerman
Ja en ja. Ik heb de Cats nooit tot mijn favorieten gerekend. Ik heb er - op Rock 'n' roll (the best years of my life) na - bijvoorbeeld nooit singles van gekocht, maar ze maakten toch op een onuitwisbare manier deel uit van de (radio-)soundtrack van mijn jeugd.
Dat gold natuurlijk ook voor dorpsgenoten als BZN, maar waar ik die band echt nooit heb kunnen pruimen, had ik bij de Cats altijd wel zoiets van: te sentimenteel voor mijn smaak, maar toch goed gemaakt, gecomponeerd en gezongen. En als (voormalig) hitparadeliefhebber wilde ik destijds bij het opbouwen van een CD-collectie toch één compilatie van de band in huis hebben waar werkelijk alle hits op stonden. Dat viel nog niet mee trouwens; dit was de enige die in aanmerking kwam. Vooruit, ik zal hem vanavond weer eens draaien...
R.I.P. Cees Veerman
0
geplaatst: 15 maart 2014, 18:53 uur
Ik heb toch ook wel een zwak voor The Cats. Ik ken wel voornamelijk de hele grote hits, maar die vind ik toch stiekem wel erg mooi in hum sentimentaliteit (nummers als Lea en Why) en de prachtige zang van Piet Veerman natuurlijk.
R.I.P. Cees Veerman
R.I.P. Cees Veerman
0
geplaatst: 15 maart 2014, 20:48 uur
R.I.P. Cees Veerman.
De palingsound zal nooit meer zijn wat het was.
Ach, de singles van The Cats vielen best mee, in de periode 1969-1975.
Maar het was vooral een Nederlandse aangelegenheid, dat wel.
Veerman had een belangrijk aandeel in de ontwikkeling van de muziek vanuit Volendam.
Slechts weinigen wisten zijn niveau te evenaren.
De palingsound zal nooit meer zijn wat het was.
Ach, de singles van The Cats vielen best mee, in de periode 1969-1975.
Maar het was vooral een Nederlandse aangelegenheid, dat wel.
Veerman had een belangrijk aandeel in de ontwikkeling van de muziek vanuit Volendam.
Slechts weinigen wisten zijn niveau te evenaren.
0
geplaatst: 15 maart 2014, 20:58 uur
De melanchonie van The Cats was een heel sterk punt in de songs die pakweg eind jaren 60 verschenen.
Ook The Cats begon onder invloed van de sterk heersende Mersey Beat, met Cees als leadzanger. Maar met Arnold Muhren hadden ze een heel goede songsmit in huis.
Cees had een sympatieke herkenbare stem, die op een bepaald moment ruimte moest maken voor de enorme strot van Piet Veerman.
Cees zong uiteindeljk nog wel prachtig op The End Of The Show. Een hitje uit 1980, maar in de mid 70's al opgenomen. En dat is dus het liedje wat nu de hele dag door mijn hoofd spookt.
Thanx for the music Cees.
Ook The Cats begon onder invloed van de sterk heersende Mersey Beat, met Cees als leadzanger. Maar met Arnold Muhren hadden ze een heel goede songsmit in huis.
Cees had een sympatieke herkenbare stem, die op een bepaald moment ruimte moest maken voor de enorme strot van Piet Veerman.
Cees zong uiteindeljk nog wel prachtig op The End Of The Show. Een hitje uit 1980, maar in de mid 70's al opgenomen. En dat is dus het liedje wat nu de hele dag door mijn hoofd spookt.
Thanx for the music Cees.
0
geplaatst: 16 maart 2014, 22:52 uur
Och...de drummer van The Stooges. Zijn broer Ron overleed al in 2009 (gitarist). Triest 
R.I.P. Scott Asheton
Alleen Iggy is nog over van de originele bezetting van de band. Las dat de basgitarist al in 1975 overleed.

R.I.P. Scott Asheton
Alleen Iggy is nog over van de originele bezetting van de band. Las dat de basgitarist al in 1975 overleed.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.