MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:

R.I.P. Gerry Goffin, geweldige songs geschreven van tijdloze klasse.

R.I.P. Gerry Goffin.

Een catalogus aan songs die reikt van Will you still love me tomorrow, Pleasant valley sunday, Some kind of wonderful (zo'n beetje mijn favoriet, maar dan in de versie van Grand Funk) en You make me feel like a natural woman (qua bekendheid waarschijnlijk zijn allergrootste topper) tot latere hits als Theme from Mahogany (Do you know where you're going to) en Saving all my love for you. Dat is me nogal een nalatenschap - dit soort nummers zullen tot in lengten van jaren te horen blijven. Goffin was op zijn terrein een van de grootsten.

R.I.P. Gerry Goffin, ook een legende natuurlijk.

R.I.P. Gerry Goffin

Stijn_Slayer
R.I.P. 'Pleasant Valley Sunday' is zo heerlijk flauw dat 'ie leuk wordt, krijg je ook meteen niet meer uit je hoofd. Ta ta ta taaa... 'Crying in the Rain' wel wat zwijmelend, maar mooi.

Pleasant Valley Sunday The Wedding Present - YouTube

zo wordt ie minder flauw en nog leuker....

Robert Dwayne "Bobby" Womack (Cleveland, Ohio, 4 maart 1944 - 27 juni 2014) R.I.P.

Soulzanger Bobby Womack overleden - AD.nl

"It's All Over Now"

Vaarwel Bobby Womack

panjoe (moderator)

R.I.P. Bobby. It's All Over Now

'The Poet' is niet meer...

Geweldige zanger, gitarist én songschrijver. Bobby Womack had it all.

Ik heb wel wat muziek van hem, maar veel te weinig eigenlijk. Wordt tijd voor een herontdekking. Alleen triest dat zijn overlijden daar de aanleiding voor moet zijn.

R.I.P. Bobby Womack

Bobby Womack R.I.P.

One of the last Soul Legends has past away......

Ai ai ai ai ai ai,
Soms heb je even koude rillingen als je hier leest wie er heen is gegaan bij Bobby is dat helaas weer eens het geval.
Het zat er aan te komen maar toch nog onverwacht zeker na zijn zeer goede optreden van een jaar geleden op NSJ......

R.I.P. Bobby Womack

R.I.P. Bobby

Zijn nummer Across 110th Street vind ik een van de beste soul songs, een groot verlies.

laxus11 schreef:

Zijn nummer Across 10th Street vind ik een van de beste soul songs, een groot verlies.

110th bedoel je neem ik aan...... i.d.d. een van de betere Soul nummers ooit

thelion schreef:
(quote)

110th bedoel je neem ik aan...... i.d.d. een van de betere Soul nummers ooit

Die bedoel ik idd

Alweer een Soul legende die ons verlaten heeft.

Bobby Womack R.I.P.

Ben ook weer niet zo bekend met zijn oeuvre, maar er zijn toch weinig artiesten waarvan ik nummers heb stukgedraaid waar grofweg 50 jaar tussen de releasedatum zit (van It's All Over Now uit 1964 tot de nummers uit 2011 die hij zingt op het album van Gorillaz en Dayglo Reflection uit 2012).

R.I.P. Bobby Womack

buizen
Wat was die Bobby ontzettend lang muzikaal actief zeg.
Er stond op korte termijn bijv. nog een optreden in Paradiso gepland.
Dank voor alle muzikale kadootjes aan de wereld.

R.I.P. Bobby.

BOBBY WOMACK 1944-2014- REVISITING ONE OF HIS LAST INTERVIEWS

Link

R.I.P. Bobby Womack

Had 'm graag nog gezien volgende maand in het openluchttheater.
Hij laat alleszins een boeiend oeuvre achter, waar wel voor elk wat wils te vinden is.

Best frappant: "It's All Over Now" werd precies 50 jaar geleden uitgebracht 26-06-1964 (!) in de U.K.
Ondanks zijn dementie trad de soullegende nog steeds op. Er stond nog een optreden in Paradiso vast 19-07 maar helaas En thanks Stalin (hier boven) dat concert ga ik eerdaags bekijken!

Ter ere van Bobby Womack - na ca 2 min, de soulio herkent de stem:

So sad, one of the last - piece yo!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:21 uur

geplaatst: vandaag om 07:21 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.