MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Mb.
Toch een ondergewaarderde soulzanger onder de liefhebbers. Althans, dat is altijd mijn indruk geweest. Bobby Womack wist wat soulmuziek was. Zeggen waar het op staat. Daarvan is het onderstaande nummer het bewijs. Geen poespas, nee, niks van dat, gewoon een man die zijn liefde uit. "Plain, catchy, simple, and yet another hit by Bobby Womack.... because thats the way he feels about CHA!!!" Rust in vrede, Bobby.

Vaarwel Gerry Goffin en Bobby Womack

RIP Bobby Womack

Mooi gebaar van de Stones op TW Classic afgelopen zaterdag: It's All Over Now spelen als R.I.P. Bobby Womack.

Al 3 dagen geen popdoden gevallen!
Dat geeft ruimte om Bobby Womacks 'It's All Over Now ' uit te spitten.
Wat 'Lawdy Miss Clawdy' van Lloyd Price betekende voor Elvis Presley, namelijk de aanzet tot diens duizelingwekkendhoge sterrendom, werd 'It's All Over Now' van The Valentinos (Bobby Womack) voor The Rolling Stones, ze werden sterren. Vijf sterren! *****.
Presley was de eerste blanke zanger die een donkerbruine rythm&bluessong met zijn versie overtrof en de Stones deden het als groep hetzelfde, het werd hun eerste nummer 1 op de hitlijsten.
Bobby Womack vond hun interpretatie zo goed (en de royalty's zo hoog), dat hij verklaarde dat ze àlles van hem op mochten nemen als ze wilden.
Het begin van een vriendschap tot aan zijn dood voortduurde. En resulteerde in een mooie tribute...

John Spinks, gitarist van The Outfield, op 60-jarige leeftijd overleden aan kanker:

In de VS goed voor een handvol hits. Bij ons een echte eendagsvlieg, maar wie opgroeide in de jaren tachtig, kan dit vast nog wel meezingen:

Die stem leek wel wat op die van Sting, vond ik. Maar de muziek was meer in de lijn van Bryan Adams. Altijd gedacht dat het een Amerikaanse band was, trouwens. Lees nu voor het eerst dat ze uit Engeland kwamen. Waar hun muziek totaal niet aansloeg.

En zestig jaar is natuurlijk veel te jong...

R.I.P. John Spinks

Typische AOR muzikant, ik kon/kan het wel waarderen.

R.I.P. John Spinks

buizen
16 augustus a.s. is het (weer) de sterfdag van Elvis Presley.
Even in de gaten houden.

panjoe (moderator)
Okee, bedankt voor de herinnering.

Hendrik68
Tja als je de naam John Spinks noemt gaat me geen lichtje branden. De naam Outfield zegt me des te meer. Your love vond ik als scholier toch wel een van de mooiste nummers van dat moment. Ik lustte wel pap van dat genre in die tijd. 60 jaar nog maar die man. Zo jong nog. Jammer.

dix
buizen schreef:
16 augustus a.s. is het (weer) de sterfdag van Elvis Presley. Even in de gaten houden.
Gaat ie herrijzen of zo? Geef terzijnertijd in ieder geval maar even een kattebelletje.

R.I.P. John Spinks

Casartelli (moderator)
R.I.P. John Spinks

kiriyama
R.I.P. Charlie Haden.

Charlie Haden

Een van mijn favoriete jazzmuzikanten.

Misterfool
R.I.P Charlie Haden
lk ken Liberation music orchestra en dat vind ik een prima plaat, met mooi warm baswerk.

Damn, Charlie Haden overleden

Rip Tommy Ramone

Zephyr
Daarmee is de laatste Ramone van ons heen gegaan...

Legendarische band natuurlijk

RIP Tommy Ramone

Cured
Ik hoorde het net in het nieuws helaas....

R.i.P. Tommy Ramone

R.I.P. Charlie Haden, wat een grootheid was het

R.I.P. Tommy Ramone

dix
Tommy Ramone ....

Even tellen .... 1, 2, 3, 4 ...

Ja, allemaal dood.

R.I.P Charlie Haden

En daar gaat ook de laatste R.I.P. Tommy Ramone

RIP Tommy Ramone

Hij nam het initiatief en zette de drie anderen aan een band te beginnen. Nadat gebleken was dat aanvankelijke drummer Joey niet strak genoeg was en bassist Deedee niet kon zingen en bassen tegelijk, werd Joey als zanger aangewezen. Toen vele audities geen geschikte drummer opleverden, ging Tommy het zelf maar doen met zijn volledig eigen stijl. 4 jaar en 3 fantastische albums later verliet Tommy de band zonder deze definitief vaarwel te zeggen. Hij bleef aan als producer en maakte en passant zijn opvolger en 'brudder' Marky duidelijk hoe er binnen de Ramones gedrumd moest worden.

Tommy was als enige 'normale' persoonlijkheid binnen de band geen man van de road. Zijn, volgens eigen zeggen, grote invloed op het geluid van de band wordt overigens betwijfelt door broertjes Johnny en Deedee. Zie hiervoor de geweldige documentaire End of the century. Dit was slechts een van de vele tegenstrijdigheden die deze band zo kenmerkte.

De band was geweldig en had grote invloed op de muziek. En ze waren bijzonder. Zelfs nu nog, want ik ken geen andere band waarvan alle oorspronkelijke leden overleden zijn.

Heel de band verdwenen. Een vreemde gewaarwording ja. Heel erg triest

R.I.P. Tommy

deedee schreef:
.... ik ken geen andere band waarvan alle oorspronkelijke leden overleden zijn.

The Jimi Hendrix Experience

Hendrik68
R.I.P. Tommy Ramone.

Mooi stukje Deedee.

RIP Tommy, ongelooflijk dat the originals nu allemaal elders hun Gabba Gabba Hey scanderen

Sir Spamalot (crew)
RIP Tommy Ramone.

Ik heb jaren gedacht, tot de jaren van verstand er aan kwamen, dat ze broers waren. Die documentaire toonde een heel andere facet van de waarheid aan maar ik heb toch veel plezier beleefd aan hun muziek, waarvoor mijn dank.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:31 uur

geplaatst: vandaag om 10:31 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.