MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Laatste Ramone. R.I.P. Hoop dat ze ergens anders weer herenigd worden.

Charlie Haden - vandaag meermaals gedraaid. The man upstairs heeft nu ook een hemelse bassist tot z'n beschikking. Ik heb ' em live gezien op NSJ met o.m. Jack DeJohnette. Jazz van een andere planeet.

A great man - Lord, take care of him!

RIP Charlie

Bassist op mijn favoriete "ouderwetse" jazzplaat: Coleman's Free Jazz...

Las het ook net. R.i.P. Johnny Winter. Laatste weken deze clip veel bekeken:

Johnny Winter - een jeugdheld - heeft ons platenkopers ooit 'ns beetgehad met 1,5 lp, dwz een dubbel-lp waarvan kant 4 glad was. Weet nog wel dat ik dat album meenam en tegen onze sologitarist zei dat ie dat maar 'ns moest leren naspelen.

Play on Johnny - with, the band in heaven is playing ...

Net weer opnieuw aan het ontdekken, unieke gitarist. R.I.P.

Hendrik68
Elke keer als er een nieuw bericht is in het topic Nieuws denk je: Wie is er nu weer dood? Terwijl het veel meer onderwerpen bevat dan alleen R.I.P. Helaas is er dan toch weer een grootheid heengegaan.

Johnny Winter. R.I.P.

"You've gotta remember that if it wasn't for the blues, there wouldn't be no rock & roll."
en zo is't maar net, R.I.P. Johnny Winter.

Tja, die anderhalve dubbelelpee, 'Second Winter', had hij nu teveel voor één lp, of te weinig voor twee, hij kan het niet meer vertellen, maar ik vind het z'n mooiste.

Op de clip hieronder duelleert hij met Rick Derringer (die met rode broek en zilveren schoenen met plateauzolen, hoe seventies wil je het hebben...) en zowat de gehele McCoys (Hang On Sloopy).
Kreeg er tranen in de ogen van.

Het is weer schrikken, de laatste dagen. Eerst Charlie Haden, en nu Johnny Winter.

R.I.P. Johnny Winter en Charlie Haden. Ik zal nog vaak naar uw albums luisteren!

Rust in Vrede,Johnny Winter. Zijn uitvoering van Jumpin'JackFlash is top.

OEI Johnny Winter! RIP Johnny....

Triest, R.I.P. Johnny.

Johnny Winter. R.I.P.

RIP Johnny Winter

Ik moet vooral aan Hard Again denken van Muddy Waters. Wat een plaat en wat een geweldige sound en productie van Johnny.

Dick Wagner overleden.

Deed gitaarwerk voor o.a. Alice Cooper en Lou Reed. Schreef mee aan een aantal Kissdingen en is verantwoordelijk voor het schrijven van de Alice Cooper-tearjerker "Only Women Bleed".

Lees het ook net. Geen heel bekende naam, maar wel een gitarist die uitstekende dingen heeft gedaan. Hier een recent interview (van vorig jaar) dat aardig aangeeft waar hij aan heeft bijgedragen.

R.I.P. Dick Wagner. Ik draai vanavond Black widow maar weer eens.

Las dit eerder vanochtend op de Lou Reed FB-pagina:

Dick Wagner played guitar in Lou's band alongside Steve Hunter in 1973, appearing on Berlin and Rock and Roll Animal. Dick and Steve formed a formidable guitar duo that many fans considered to be the finest in Lou's history.
Dick passed away this morning so we wanted to share a choice clip from the 1973 tour. Here's a recording of Sister Ray from Glasgow on September 24, 1973.

(geen beeld, wel geluid)

Luister nu toevallig naar het album King Bee van Muddy Waters. Geproduceerd door Johnny Winter. Kijk ik op dit topic, lees ik dat de goede man gestorven is. In de zomer nog wel! RIP Johnny.

Niet heel bekend, maar toch een grootheid: jazz- en souldrummer Idris Muhammad overleden:

Jazzdrummer Idris Muhammad overleden | Spitsnieuws

Dick Wagner, de helft van het leadgitaarduo op Rock n roll animal, de elpee die me de ogen opende voor wat rock kan zijn. Echt een gitaarbeul, R.I.P.

Rory Gallagher drummer tussen 1972 en 1978 Rod de'Ath
RIP Rod de'Ath

R.I.P. Rod de'Ath

Fantastische drummer met een heerlijke swing in zijn spel.

gaucho schreef:
Niet heel bekend, maar toch een grootheid: jazz- en souldrummer Idris Muhammad overleden:

Jazzdrummer Idris Muhammad overleden | Spitsnieuws

RIP. De beste man had een aantal lekkere funkkrakers op zijn naam staan:

Niet het soort muziek dat veel MuMe-liefhebbers zaal aanspreken, maar vanwege haar internationale bekendheid moet ze hier natuurlijk wel genoemd worden:

R.I.P. Christina Deutekom

Idris Muhammad R.I.P.
Christina Deutekom R.I.P.

Geen muzikant maar... WTF nou weer????
Acteur Robin Williams overleden - AD.nl

RIP Robin Williams

Jumanji was in mijn kindertijd mijn favoriete film. RIP.

Onweerwolf
Ik was geen groot fan van de films waarin hij speelde met uitzondering van Dead Poets Society & What Dreams May Come, die beide prachtig zijn.

Geen verrassing overigens, hij was al lang depressief.

freakey schreef:
Geen muzikant maar... WTF nou weer????
Acteur Robin Williams overleden - AD.nl

RIP Robin Williams

Laatste nieuws was al niet positief, maar dit is wel schrikken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 22:20 uur

geplaatst: vandaag om 22:20 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.