Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 12 juli 2014, 20:00 uur
Laatste Ramone. R.I.P. Hoop dat ze ergens anders weer herenigd worden.
0
geplaatst: 12 juli 2014, 21:25 uur
Charlie Haden - vandaag meermaals gedraaid. The man upstairs heeft nu ook een hemelse bassist tot z'n beschikking. Ik heb ' em live gezien op NSJ met o.m. Jack DeJohnette. Jazz van een andere planeet.
A great man - Lord, take care of him!
A great man - Lord, take care of him!
0
geplaatst: 12 juli 2014, 21:49 uur
RIP Charlie 
Bassist op mijn favoriete "ouderwetse" jazzplaat: Coleman's Free Jazz...

Bassist op mijn favoriete "ouderwetse" jazzplaat: Coleman's Free Jazz...
0
geplaatst: 17 juli 2014, 13:09 uur
Las het ook net. R.i.P. Johnny Winter. Laatste weken deze clip veel bekeken:
0
geplaatst: 17 juli 2014, 13:15 uur
Johnny Winter - een jeugdheld - heeft ons platenkopers ooit 'ns beetgehad met 1,5 lp, dwz een dubbel-lp waarvan kant 4 glad was. Weet nog wel dat ik dat album meenam en tegen onze sologitarist zei dat ie dat maar 'ns moest leren naspelen.
Play on Johnny - with, the band in heaven is playing ...
Play on Johnny - with, the band in heaven is playing ...
0
Hendrik68
geplaatst: 17 juli 2014, 15:31 uur
Elke keer als er een nieuw bericht is in het topic Nieuws denk je: Wie is er nu weer dood? Terwijl het veel meer onderwerpen bevat dan alleen R.I.P. Helaas is er dan toch weer een grootheid heengegaan.
Johnny Winter. R.I.P.
Johnny Winter. R.I.P.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 16:17 uur
"You've gotta remember that if it wasn't for the blues, there wouldn't be no rock & roll."
en zo is't maar net, R.I.P. Johnny Winter.
Tja, die anderhalve dubbelelpee, 'Second Winter', had hij nu teveel voor één lp, of te weinig voor twee, hij kan het niet meer vertellen, maar ik vind het z'n mooiste.
Op de clip hieronder duelleert hij met Rick Derringer (die met rode broek en zilveren schoenen met plateauzolen, hoe seventies wil je het hebben...) en zowat de gehele McCoys (Hang On Sloopy).
Kreeg er tranen in de ogen van.
en zo is't maar net, R.I.P. Johnny Winter.
Tja, die anderhalve dubbelelpee, 'Second Winter', had hij nu teveel voor één lp, of te weinig voor twee, hij kan het niet meer vertellen, maar ik vind het z'n mooiste.
Op de clip hieronder duelleert hij met Rick Derringer (die met rode broek en zilveren schoenen met plateauzolen, hoe seventies wil je het hebben...) en zowat de gehele McCoys (Hang On Sloopy).
Kreeg er tranen in de ogen van.
0
geplaatst: 17 juli 2014, 18:47 uur
Het is weer schrikken, de laatste dagen. Eerst Charlie Haden, en nu Johnny Winter.
R.I.P. Johnny Winter en Charlie Haden. Ik zal nog vaak naar uw albums luisteren!
R.I.P. Johnny Winter en Charlie Haden. Ik zal nog vaak naar uw albums luisteren!
0
geplaatst: 17 juli 2014, 20:02 uur
Rust in Vrede,Johnny Winter. Zijn uitvoering van Jumpin'JackFlash is top.
0
geplaatst: 20 juli 2014, 16:23 uur
RIP Johnny Winter
Ik moet vooral aan Hard Again denken van Muddy Waters. Wat een plaat en wat een geweldige sound en productie van Johnny.
Ik moet vooral aan Hard Again denken van Muddy Waters. Wat een plaat en wat een geweldige sound en productie van Johnny.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 08:03 uur
Dick Wagner overleden.
Deed gitaarwerk voor o.a. Alice Cooper en Lou Reed. Schreef mee aan een aantal Kissdingen en is verantwoordelijk voor het schrijven van de Alice Cooper-tearjerker "Only Women Bleed".
Deed gitaarwerk voor o.a. Alice Cooper en Lou Reed. Schreef mee aan een aantal Kissdingen en is verantwoordelijk voor het schrijven van de Alice Cooper-tearjerker "Only Women Bleed".
0
geplaatst: 31 juli 2014, 09:10 uur
Lees het ook net. Geen heel bekende naam, maar wel een gitarist die uitstekende dingen heeft gedaan. Hier een recent interview (van vorig jaar) dat aardig aangeeft waar hij aan heeft bijgedragen.
R.I.P. Dick Wagner. Ik draai vanavond Black widow maar weer eens.
R.I.P. Dick Wagner. Ik draai vanavond Black widow maar weer eens.
0
geplaatst: 31 juli 2014, 09:26 uur
Las dit eerder vanochtend op de Lou Reed FB-pagina:
(geen beeld, wel geluid)
Dick Wagner played guitar in Lou's band alongside Steve Hunter in 1973, appearing on Berlin and Rock and Roll Animal. Dick and Steve formed a formidable guitar duo that many fans considered to be the finest in Lou's history.
Dick passed away this morning so we wanted to share a choice clip from the 1973 tour. Here's a recording of Sister Ray from Glasgow on September 24, 1973.
Dick passed away this morning so we wanted to share a choice clip from the 1973 tour. Here's a recording of Sister Ray from Glasgow on September 24, 1973.
(geen beeld, wel geluid)
0
geplaatst: 31 juli 2014, 12:11 uur
Luister nu toevallig naar het album King Bee van Muddy Waters. Geproduceerd door Johnny Winter. Kijk ik op dit topic, lees ik dat de goede man gestorven is. In de zomer nog wel! RIP Johnny.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 08:29 uur
Niet heel bekend, maar toch een grootheid: jazz- en souldrummer Idris Muhammad overleden:
Jazzdrummer Idris Muhammad overleden | Spitsnieuws
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 09:30 uur
Dick Wagner, de helft van het leadgitaarduo op Rock n roll animal, de elpee die me de ogen opende voor wat rock kan zijn. Echt een gitaarbeul, R.I.P.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 16:09 uur
Rory Gallagher drummer tussen 1972 en 1978 Rod de'Ath
RIP Rod de'Ath
RIP Rod de'Ath
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 16:48 uur
R.I.P. Rod de'Ath
Fantastische drummer met een heerlijke swing in zijn spel.
Fantastische drummer met een heerlijke swing in zijn spel.
0
geplaatst: 1 augustus 2014, 22:41 uur
gaucho schreef:
Niet heel bekend, maar toch een grootheid: jazz- en souldrummer Idris Muhammad overleden:
RIP. De beste man had een aantal lekkere funkkrakers op zijn naam staan:
0
geplaatst: 8 augustus 2014, 08:45 uur
Niet het soort muziek dat veel MuMe-liefhebbers zaal aanspreken, maar vanwege haar internationale bekendheid moet ze hier natuurlijk wel genoemd worden:
R.I.P. Christina Deutekom
R.I.P. Christina Deutekom
0
geplaatst: 12 augustus 2014, 01:17 uur
0
Onweerwolf
geplaatst: 12 augustus 2014, 01:40 uur
Ik was geen groot fan van de films waarin hij speelde met uitzondering van Dead Poets Society & What Dreams May Come, die beide prachtig zijn.
Geen verrassing overigens, hij was al lang depressief.
Geen verrassing overigens, hij was al lang depressief.
0
geplaatst: 12 augustus 2014, 01:58 uur
freakey schreef:
Geen muzikant maar... WTF nou weer????
Acteur Robin Williams overleden - AD.nl
RIP Robin Williams
Geen muzikant maar... WTF nou weer????
Acteur Robin Williams overleden - AD.nl
RIP Robin Williams
Laatste nieuws was al niet positief, maar dit is wel schrikken.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.