Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 23 juni 2015, 08:49 uur
James heeft toch wel een aantal prachtige scores afgeleverd voor onder andere Braveheart, Legends of the Fall, The Legend of Zorro en mijn persoonlijke favoriet A Beautiful Mind. Vooral de films met emotionele diepgang paste uitstekend bij de muziekstukken die James componeerde. Treurig om te lezen dat zo'n grootheid dan door een vliegtuigcrash om het leven komt. Hij zou naar alle waarschijnlijkheid de muziek voor de nieuwe avatar films weer gaan componeren. R.I.P. Horner
0
geplaatst: 23 juni 2015, 10:36 uur
R.I.P. James Horner
Een groot soundtrack componist, inmiddels al een rijtje muzikanten die door een vliegtuigcrash het leven hebben gelaten.
Een groot soundtrack componist, inmiddels al een rijtje muzikanten die door een vliegtuigcrash het leven hebben gelaten.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 10:59 uur
Wauw dat is wel erg plots inderdaad.
R.I.P. James Horner. Prachtige componist. Had gisteren toevallig nog wat opstaan van zijn Zorro score!
R.I.P. James Horner. Prachtige componist. Had gisteren toevallig nog wat opstaan van zijn Zorro score!
0
geplaatst: 23 juni 2015, 15:30 uur
R.I.P. Zal hem altijd blijven associëren met de score voor The Land Before Time, mijn favoriete film toen ik klein was.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 13:32 uur
Verdorie, je wist dat dit ging komen maar toch komt zulk nieuws altijd met een shock...
Het zal op Werchter (terecht) waarschijnlijk wel eerbetonen gieten.
R.I.P. Thé Lau
Het zal op Werchter (terecht) waarschijnlijk wel eerbetonen gieten.
R.I.P. Thé Lau
0
geplaatst: 24 juni 2015, 13:34 uur
R.I.P. Thé Bijzondere man uit een bijzonder dorp. Heb mooie herinneringen aan de muziek.
Gelukig leeft zijn muziek voor altijd door

0
geplaatst: 24 juni 2015, 13:45 uur
Een aangekondigd overlijden, maar toch schrik ik, als ik het lees en stemt het me droef.
Een groot Nederlands tekstschrijver en artiest is overleden. In mijn ontdekkingstocht in de muziek, kwam ik eigenlijk tegelijkertijd met de Tröckener Kecks, in aanraking met The Scene via hun naamloze live-album. Natuurlijk had ik Blauw wel eens gehoord, maar dat deed me nooit heel veel. Dat live-album echter wel. Naast de kracht en energie die uitging van de muziek, was ik, als ongeveer 14-jarig jongetje, echt onder de indruk van de teksten (daar had ik eerlijk gezegd bij Blauw toch nog niet echt op gelet). Nummers als Geef Nooit Op, De Schaduw van het Kruis en Open, spraken me niet alleen aan, maar deden me ook echt iets. Dat had ik nog niet zo vaak gehad met teksten en zeker niet met Nederlandstalige teksten. Het was weer zo'n voorbeeld dat muziek echt weet te raken.
Door de jaren heen, eerst The Scene, daarna Thé Lau solo en later weer met The Scene blijven volgen. Vele prachtige, sterke, ontroerende en soms poëtische teksten en liedjes volgden. Hoogtepunt was het solo-optreden (nou ja, samen met één andere muzikant) in een kleine zaal in Vredenburg in 1998 (waar het prachtige 1998 ook de weergave van is) in een kleine intieme setting, waar hij zijn nummers prachtig bracht met slechts gitaar of piano, met zijn prachtige doorleefde stem. Daar heb ik nog een gesigneerde cd van over gehouden. Zo goed was het niet altijd, maar altijd werden de nummers intens en met emotie gebracht.
Hij is er niet meer. Rust in vrede, Thé Lau en dank voor alle prachtige muziek en teksten die je gebracht hebt. Omdat je het altijd al mooier kon zeggen:
Hier is het eind, het eind van het feest
kom, we gaan naar beneden
de bloemen zijn dood, de flessen zijn leeg
het was mooi, maar nu is het verleden
De menigte weg, de herrie verstomd
wat het waard was zal moeten blijken
kom met me mee, stap uit de zon
de wereld hoeft nu niet te kijken
Hemelvaartsochtend, heldere zon
het feest is geëindigd zoals het begon
lach nog eenmaal voor mij, wees tevreden
Jij was zo mooi
jij was prachtig
maar jij hebt je strijd nu gestreden
Feest (Thé Lau)
Een groot Nederlands tekstschrijver en artiest is overleden. In mijn ontdekkingstocht in de muziek, kwam ik eigenlijk tegelijkertijd met de Tröckener Kecks, in aanraking met The Scene via hun naamloze live-album. Natuurlijk had ik Blauw wel eens gehoord, maar dat deed me nooit heel veel. Dat live-album echter wel. Naast de kracht en energie die uitging van de muziek, was ik, als ongeveer 14-jarig jongetje, echt onder de indruk van de teksten (daar had ik eerlijk gezegd bij Blauw toch nog niet echt op gelet). Nummers als Geef Nooit Op, De Schaduw van het Kruis en Open, spraken me niet alleen aan, maar deden me ook echt iets. Dat had ik nog niet zo vaak gehad met teksten en zeker niet met Nederlandstalige teksten. Het was weer zo'n voorbeeld dat muziek echt weet te raken.
Door de jaren heen, eerst The Scene, daarna Thé Lau solo en later weer met The Scene blijven volgen. Vele prachtige, sterke, ontroerende en soms poëtische teksten en liedjes volgden. Hoogtepunt was het solo-optreden (nou ja, samen met één andere muzikant) in een kleine zaal in Vredenburg in 1998 (waar het prachtige 1998 ook de weergave van is) in een kleine intieme setting, waar hij zijn nummers prachtig bracht met slechts gitaar of piano, met zijn prachtige doorleefde stem. Daar heb ik nog een gesigneerde cd van over gehouden. Zo goed was het niet altijd, maar altijd werden de nummers intens en met emotie gebracht.
Hij is er niet meer. Rust in vrede, Thé Lau en dank voor alle prachtige muziek en teksten die je gebracht hebt. Omdat je het altijd al mooier kon zeggen:
Hier is het eind, het eind van het feest
de bloemen zijn dood, de flessen zijn leeg
het was mooi, maar nu is het verleden
De menigte weg, de herrie verstomd
wat het waard was zal moeten blijken
kom met me mee, stap uit de zon
de wereld hoeft nu niet te kijken
Hemelvaartsochtend, heldere zon
het feest is geëindigd zoals het begon
lach nog eenmaal voor mij, wees tevreden
Jij was zo mooi
jij was prachtig
maar jij hebt je strijd nu gestreden
Feest (Thé Lau)
0
Hendrik68
geplaatst: 24 juni 2015, 13:56 uur
Mooi geschreven Bonk. Zo heel geruisloos hoor je ineens een poosje niks meer en dan komt het nieuws waarvan je wist dat het komen zou toch nog onverwacht.
Rust in vrede Thé.
Rust in vrede Thé.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 24 juni 2015, 14:35 uur
Tja, een aangekondigde dood inderdaad. Hij kreeg wat langer respijt dan hem in eerste instantie gegeven was, maar nu is het dan zo ver.
R.I.P. Thé Lau, de stem die fluistert in de nacht
R.I.P. Thé Lau, de stem die fluistert in de nacht
0
geplaatst: 24 juni 2015, 15:34 uur
Het was stil rondom Thé de laatste tijd, maar wat er aan zat te komen is gebeurd. Gelukkig kreeg hij de laatste jaren de aandacht die hij al veel eerder had verdiend.
R.I.P. Thé Lau
R.I.P. Thé Lau
0
geplaatst: 24 juni 2015, 15:42 uur
Ik zag vandaag een affiche aan de hemel.
Luc en Thé samen in één band aan gene zijde.
rigoreus door dik en dun
rigoreus, rigoreus,
rigoreus maar altijd uit het hart
Stijn, Frank en Rick blijven nog even hier.
Begin jaren 90 werd het Nederlands officieel een rock-taal.
De God van Nederland heeft het eeuwige leven dubbel en dwars verdiend.
Luc en Thé samen in één band aan gene zijde.
rigoreus door dik en dun
rigoreus, rigoreus,
rigoreus maar altijd uit het hart
Stijn, Frank en Rick blijven nog even hier.
Begin jaren 90 werd het Nederlands officieel een rock-taal.
De God van Nederland heeft het eeuwige leven dubbel en dwars verdiend.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 15:56 uur
Een muzikant in hart en nieren is niet meer. Rust in vrede Thé Lau en dank voor de mooie dingen de je voor ons bracht in de media.
0
geplaatst: 24 juni 2015, 17:29 uur
Ik luisterde net het nummer Thuis van de cd Open .
Prachtig hoe deze tekst op zijn plek valt na het horen van het nieuws van het overlijden van The Lau .
Bedankt voor de vele mooie avonden in de jaren 90 toen ik nog een jochie was.
Rust zacht heer Lau .
Prachtig hoe deze tekst op zijn plek valt na het horen van het nieuws van het overlijden van The Lau .
Bedankt voor de vele mooie avonden in de jaren 90 toen ik nog een jochie was.
Rust zacht heer Lau .
0
geplaatst: 24 juni 2015, 18:25 uur
Taverne zit er tegenwoordig helaas niet meer in, maar een glas heffen op The ga ik vanavond zeker doen.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.