Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 14 juni 2015, 12:58 uur
Wij zien hier voor ons oog een onverbiddelijke wet
Want als ik niet de veerman was dan was een ander het
Rust in vrede Drs. P.
Want als ik niet de veerman was dan was een ander het
Rust in vrede Drs. P.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 13:30 uur
Ja Omsk is een mooie stad... maar net iets te ver weg.
Gezegende leeftijd gehaald desalwelteplus.
R.I.P. Drs. P.
Gezegende leeftijd gehaald desalwelteplus.
R.I.P. Drs. P.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 17:28 uur
Ik koester al jaren een zondagochtendoptreden van Drs P in Castricum (aan zee), maar hij mag niet klagen met z'n 95 jaar. 80 had ie ook wel goed gevonden las ik laatst.
Nou tabee Drs P
Nou tabee Drs P
0
geplaatst: 14 juni 2015, 17:49 uur
wilbur schreef:
Nou tabee Drs P
Nou tabee Drs P
Het zou zijn grafschrift hebben kunnen zijn. Helemaal in overeenstemming met zijn albumtitels.
Drs. P is overleê....begonnen aan zijn eigen 'dodenrit'. En het idee van die veerpont - zijn andere top-40 hit - krijgt in het licht van zijn overlijden ook wel iets definitiefs: de veerpont naar de overkant, oftewel 'the other side'.
Heinz Polzer - van geboorte een Zwitser notabene - was een taalvirtuoos als geen ander in de Nederlandse lichte muziek, met een volstrekt eigen stijl. Die werd gekenmerkt door relativering, spitsvondigheid, absurditeit en bizarre, soms onnavolgbare maar altijd onweerlegbare logica. Hier in huize Gaucho worden met name de strofen uit zijn 'Dodenrit' nog altijd van stal gehaald als er iets moet rijmen op ....aar.
Zijn verschijning in Toppop was destijds onbetaalbaar.
Dit zijn de vijf beste liedjes van ?plezierdichter? Drs. P - nrc.nl
0
geplaatst: 14 juni 2015, 21:21 uur
EttaJamesBrown schreef:
Dat gaat met strokarton.
Ah, een Oost-Groninger?Dat gaat met strokarton.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 21:34 uur
R.I.P. drs. P.
Ik heb een prachtige bloemlezing uit zijn werk. Hits had hij in 1973 en 1974.
Het is gewoon opvallend, hoeveel artiesten uit die voor hen zeer succesvolle periode (Demis Roussos, Albert West, Ton van der Kley van Earth & Fire) de laatste tijd overlijden. Nu was drs. P vijfennegentig dus daar valt weinig van te zeggen.
Maar als we de gemiddelde leeftijd van 83 hanteren zijn de artiesten uit die jaren eerlijk gezegd voorlopig nog niet aan de beurt.
Meld ik de man met de zeis maar even....
Ik heb een prachtige bloemlezing uit zijn werk. Hits had hij in 1973 en 1974.
Het is gewoon opvallend, hoeveel artiesten uit die voor hen zeer succesvolle periode (Demis Roussos, Albert West, Ton van der Kley van Earth & Fire) de laatste tijd overlijden. Nu was drs. P vijfennegentig dus daar valt weinig van te zeggen.
Maar als we de gemiddelde leeftijd van 83 hanteren zijn de artiesten uit die jaren eerlijk gezegd voorlopig nog niet aan de beurt.
Meld ik de man met de zeis maar even....
0
geplaatst: 14 juni 2015, 21:44 uur
Wat dat aangaat kunnen we stellen dat Drs. P een laatbloeier was.
Nam zijn liedjes altijd mee op vakantie, in de periode dat ik en wat vrienden een camping onveilig maakten. S'nachts bij voorkeur de Drs draaien en we lagen keer op keer echt helemaal in een deuk. Spitsvondig maar ook heel humoristisch.
Die man kon echt alles met de Nederlandse taal.
Wel een mooie leeftijd bereikt overigens.
Nam zijn liedjes altijd mee op vakantie, in de periode dat ik en wat vrienden een camping onveilig maakten. S'nachts bij voorkeur de Drs draaien en we lagen keer op keer echt helemaal in een deuk. Spitsvondig maar ook heel humoristisch.
Die man kon echt alles met de Nederlandse taal.
Wel een mooie leeftijd bereikt overigens.
0
geplaatst: 14 juni 2015, 21:49 uur
Hee... ik kan me toch niet herinneren dat je bij mij in de tent lag.
Bij ons was de Grand Prix favoriet!
Krak krak krak krak Jezus mijn versnellingsbak
Flits flits flits even stoppen bij de pits
Bij ons was de Grand Prix favoriet!
Krak krak krak krak Jezus mijn versnellingsbak
Flits flits flits even stoppen bij de pits
0
geplaatst: 14 juni 2015, 21:56 uur
Nee, we verschillen een jaar of wat Adrie.
In jou camping periode ging ik nog netjes met pa en ma met vakantie.
Flits, flits, flits....etc....... die ken ik dan weer niet.
Zal vast heel gezellig geweest zijn !!
In jou camping periode ging ik nog netjes met pa en ma met vakantie.

Flits, flits, flits....etc....... die ken ik dan weer niet.
Zal vast heel gezellig geweest zijn !!

0
geplaatst: 14 juni 2015, 22:27 uur
Drs. P 
Op de zaak werkt ook een bonenpikster,
die verzot is op gebakken poon,
schertsend noemt men haar de "ponenbikster"
maar zij vindt het heel gewoon.
R.I.P...

Op de zaak werkt ook een bonenpikster,
die verzot is op gebakken poon,
schertsend noemt men haar de "ponenbikster"
maar zij vindt het heel gewoon.
R.I.P...
0
geplaatst: 14 juni 2015, 23:15 uur
Jazeker, geboren in Foxhol (Hoogezand-Sappemeer) vlakbij de aardappel- en kartonfabrieken.
0
Hendrik68
geplaatst: 15 juni 2015, 10:23 uur
Over Retropop gesproken: Die kunnen dus fluiten naar Drs. P .Midden jaren 80 verdiende ik wat bij met onkruid wieden tussen de diverse gewassen. Op een gegeven moment werden we op een stuk land gedropt in de buurt van Lelystad. Ik ben opgegroeid op het platteland, maar had dat wat ik daar zag nog nooit gezien. Dat waren nou schorseneren. Wist ik dat ook weer. We hadden zo'n radiootje op batterijen mee om een beetje afleiding te hebben en vanaf 14.00 uur was er radio Tour de France natuurlijk. Hoor ik zo ineens een nieuw nummer van Drs P getiteld: Knolraap en lof, schorseneren en prei. Hoe bestaat het, dacht ik. Nooit van gehoord en dezelfde week hoor ik er een nummer over op de radio. Ik dacht dat Heinz toen al 95 was trouwens.
Vermaak u wat tijdens de dodenrit mijnheer P.
Vermaak u wat tijdens de dodenrit mijnheer P.
0
geplaatst: 15 juni 2015, 19:42 uur
Er staat helaas weinig van Drs. P op Spotify. Mijn dochtertje van 7 vindt de Grenadiertjes leuk. Ik ook. Pom pom. 

0
geplaatst: 15 juni 2015, 22:06 uur
Het Journaal opende gisteren met een uitgebreid item over Drs P. Dat deed me deugd.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 16:03 uur
Afgelopen zondag naar een ingelaste documentaire over Drs. P. gekeken. Het deed mij goed iemand te horen en te zien die zó trefzeker formuleerde en zo goed articuleerde. Daar kunnen heel veel mensen een voorbeeld aan nemen. Toen ik nog werkte had ik diverse collega's die ik amper kon verstaan omdat ze zo onduidelijk spraken. Naar DWDD keek ik het afgelopen seizoen ook nog zelden vanwege de te snelle en onduidelijke spraak van de presentator.Op Radio 1 komen vaak mensen aan het woord die veel te snel en ook nog eens onduidelijk en slordig spreken. Heinz Polzer zag met leedwezen het verval van de Nederlandse taal aan. Ik deelde die mening.
In de Volkskrant van hedenmorgen nam Drs.P. overigens afscheid met een "ollekebolleke".
http://www.volkskrant.nl/muziek/drs-p-schreef-eigen-rouwadvertentie-als-ollekebolleke~a4077986/
Ongelooflijk.
R.I.P. Heinz Polzer.
In de Volkskrant van hedenmorgen nam Drs.P. overigens afscheid met een "ollekebolleke".
http://www.volkskrant.nl/muziek/drs-p-schreef-eigen-rouwadvertentie-als-ollekebolleke~a4077986/
Ongelooflijk.
R.I.P. Heinz Polzer.
0
geplaatst: 16 juni 2015, 18:10 uur
Een prachtig en markant figuur. Bedankt Drs. P. voor al die geweldige taal kapriolen.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 00:15 uur
Hans Kosterman van onder meer Braak is overleden. Ik las dit droevige nieuws via een tweet van zijn zoon, de rapper Steen.
Dat hij mag rusten in vrede.
Dat hij mag rusten in vrede.
0
geplaatst: 19 juni 2015, 00:25 uur
Aha de man die jaarlijks de popprijs uitreikte tijdens Noorderslag, wist niet dat Steen zijn zoon was. Een hersenbloeding gehad lees ik, ook niet echt oud geworden.
RIP
RIP
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 20 juni 2015, 12:49 uur
Kom ik ten laatste ook Drs. P nog even memoreren. Heb de laatste tijd De Veerpont weer prominent in mijn gedachten, niet wetende dat... maar goed, 95 en al enige jaren moe en der dagen zat, dat kunnen we bezwaarlijk al te tragisch noemen.
0
geplaatst: 23 juni 2015, 06:11 uur
Componist James Horner, bekend voor soundtracks van onder meer Titanic en Braveheart, is overleden in een vliegtuigcrash.
James Horner Dead: 'Titanic' Composer Killed in Plane Crash - Hollywood Reporter - The Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com
James Horner Dead: 'Titanic' Composer Killed in Plane Crash - Hollywood Reporter - The Hollywood Reporter - hollywoodreporter.com
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.