MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Damn... Overleden in zijn slaap, volgens geruchten. Rest in P. Een van de beste mc's.

panjoe (moderator)
Holy shit. R.I.P. Sean P...

Casartelli (moderator)
Giancarlo Golzi, drummer van de legendarische jaren '70 RPI-band Museo Rosenbach, maar hier wellicht bekender als de drummer van Matia Bazar, heeft op 63-jarige leeftijd het tijdelijke voor het eeuwige verwisseld.

Un infarto... Klinkt mooi maar dat is het natuurlijk helemaal niet. 63 is natuurlijk ook best jong.

R.I.P.

dix
Casartelli schreef:
...maar hier wellicht bekender als de drummer van Matia Bazar....

Zeker, wat een fantastische platen hebben die in de jaren 80 gemaakt. Alhoewel ik me die vooral herinner omwille van de ongekende vocalen in combinatie met de synthesizerstormen. Ti Sento kennen we allemaal, maat probeer deze eens:

Vijf Dylans inclusief Highway 61 revisited, Blonde on blonde (mijn all-time favoriete plaat) en John Wesley Harding, daarnaast Songs from a room en Songs of love and hate van Leonard Cohen en Sounds of silence van Simon & Garfunkel – alleen dát al is een indrukwekkend rijtje. R.I.P. Bob Johnston.

Bill Wilson En niet te vergeten dit prachtige album.
R.I.P Bob Johnston

Rip Bob Johnston..

R.I.P. Bob Johnston

I finally decided to write this book because I feel my mortality approaching me at the speed of light and I feel it’s time to set the pen and paper (to tell) the truth, whole truth and nothing but the truth.

Misschien wel mijn meest geliefde producer ooit, is overleden lees ik net na terugkomst vakantie
Niet alleen een held vanwege de legendarische lijst albums waaraan hij heeft meegewerkt.
Maar ook vanwege zijn (h)eerlijke karakter en de manier waarop hij over alles en iedereen zijn compleet ongezouten mening kon geven.

Fedde
Groot vakman, deze Bob Johnston. Eigenzinnig, in de zin van weten wat hij wilde horen in de studio. Was zelfs in staat met Bob Dylan samen te werken en maakte met hem zijn beste (BOB en John Wesley Harding) en slechtste (Self Portrait) platen .
Een Nashville cat, deze Johnston. Ik verwijs graag naar het recent uitgebrachte verzamelalbum Dylan, Cash and the Nashvil.... Veel nummers zijn hier door Johnston vakkundig geproduceerd. Lekker direct, helder, organisch en een tikje 'bronzen' geluid, als ik het zo mag noemen.

R.I.P. John. Je had een mooie leeftijd, 83 jaar.

Podcast van bijna een uur met Bob Johnston uit 2012

Doudou N'Diaye Rose R.I.P.

Rico Rodriguez (1934-2015)
Was een fantastische samenwerking met de High Notes.
Live in Den Bosch mogen meemaken.
Weer een reggae/ska-icoon minder.....

misschien niet helemaal op zijn plaats hier maar dit schokt me toch bepaald:
Volkskrant: Joost Zwagerman pleegt zelfmoord | NOS
RIP Joost Zwagerman?

Casartelli (moderator)

dix
Mooi zonde ... Dag Joost ...

Ja, daar schrok ik toch wel van. Vrij kort geleden Rogi Wieg nog, en nu Zwagerman

Joost Zwagerman R.I.P.

Schokkend en erg triest . Veel sympathie voor die man. R.I.P. Joost Zwagerman

Verschrikkelijk zeg: R.I.P. Joost Zwagerman.

Zwagerman altijd gezien als een schrijver van de pop/rockgeneratie. Zijn werk ademt actualiteit en muziek.

dix
Joost was ondanks de camera's altijd erg naturel, en bovendien niet te beroerd zijn mening te herzien. Veel te vroeg vertrokken en daardoor een onvoltooid oeuvre. Ook dat is jammer.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:22 uur

geplaatst: vandaag om 21:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.