Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 9 september 2015, 00:35 uur
Kwam altijd over als een aardige man. Schrok er wel van toen ik het las. 

0
geplaatst: 9 september 2015, 06:38 uur
Met Groeten van Rottumerplaat stelde hij het interessantste Nederlandse boek over popmuziek samen dus zijn plaats in dit topic is wat mij betreft dik verdiend. Zijn bijdrage daaraan: Elvis Costello - This Year's Model.
Verlies voor de literatuur, vooral als beschouwer. RIP.
Verlies voor de literatuur, vooral als beschouwer. RIP.
0
geplaatst: 9 september 2015, 08:25 uur
Pff.. RIP Joost Zwagerman, heftig zeg, vond hem altijd mooi schrijven en vertellen. Depressie is kut.
0
geplaatst: 9 september 2015, 11:33 uur
Shocked door het nieuws van Zwagerman's zelfmoord. Ken hem niet zo heel goed als schrijver maar vond hem op radio / t.v. een bevlogen verteller over kunst en muziek waar ik graag naar luisterde. Iemand die, in ieder geval wat mij betreft, de gave had door zijn manier van vertellen je te enhousiasmeren voor de onderwerpen die hij besprak.
R.I.P. Joost
R.I.P. Joost
0
geplaatst: 9 september 2015, 12:15 uur
Ben er erg ontdaan van
..zit juist midden in Americana te lezen..groot talent..rust zacht Joost!
..zit juist midden in Americana te lezen..groot talent..rust zacht Joost!
0
geplaatst: 9 september 2015, 13:17 uur
Vond Joost Zwagerman een goede verteller een graag geziene gast in talkshows en verder leek het mij ook een prettige persoonlijkheid, kon daarom vanochtend het nieuws niet bevatten dat de man er een eind aan heeft gemaakt. Mag hij nu de rust vinden die het aardse hem niet bracht.
0
geplaatst: 9 september 2015, 14:27 uur
Dat was even schrikken toen ik vanmorgen de krant opraapte. Op de voorpagina van het trouw het bericht dat Zwagerman een einde aan zijn leven heeft gemaakt. Altijd erg om te zien hoe depressies je leven kunnen overnemen. Rust zacht Joost.
0
geplaatst: 9 september 2015, 15:27 uur
Onwezelijk. Joost Zwagerman is niet meer.
Fijne persoonlijkheid en altijd een gedreven en gepassioneerd verteller en schrijver, een echte liefhebber.
Maar het binnenste in ons is nu eenmaal niet te zien.
R.I.P Joost Zwagerman.
Fijne persoonlijkheid en altijd een gedreven en gepassioneerd verteller en schrijver, een echte liefhebber.
Maar het binnenste in ons is nu eenmaal niet te zien.
R.I.P Joost Zwagerman.
0
geplaatst: 9 september 2015, 19:41 uur

Dit is toch wel schrikken. Deel volledig de mening van El Ninjo. Tijdje terug was hij nog vol overgave bezig bij De Wereld Draait Door. En dan dit...
Depression's a bitch!
0
geplaatst: 9 september 2015, 20:31 uur
Kende zijn literaire werk niet goed (op een enkele dichtbundel na), maar uit zijn columns en verhalen sprak een grote bevlogenheid. Hij had veel verstand van een hoop onderwerpen. Verschrikkelijk dat het hem niet is gelukt om uit deze toestand te ontsnappen. Een zelfgekozen dood is imo nooit een ontsnapping.
R.I.P.
R.I.P.
0
geplaatst: 9 september 2015, 23:49 uur
In een diepe depressie kan de intense wanhoop erg groot zijn. Helaas lijkt de dood dan de enige ontsnapping. Jij schrijft dan ook: imo, in mijn ogen, maar het zijn die van andere mensen. Zoals die van Joost Zwagerman. Ik zag net zijn recente interview over de dood.
Nogmaals R.I.P.
0
geplaatst: 14 september 2015, 08:03 uur
R.I.P. Gary Richrath (65), gitarist van REO Speedwagon in hun hoogtijdagen.
Zoals veel Amerikaanse rockbands uit die tijd neigden ze na hun grote doorbraak (met Hi Infidelity, wereldwijd de best verkochte plaat van 1980) teveel naar softe ballads en een gepolijste productie, maar bij mij konden ze altijd wel een potje breken. Ik heb nog een aardig stapeltje REO-platen liggen.
De doodsoorzaak heb ik op heb web nog niet kunnen achterhalen, maar recente video's laten zien dat hij er erg slecht uitzag.
Zoals veel Amerikaanse rockbands uit die tijd neigden ze na hun grote doorbraak (met Hi Infidelity, wereldwijd de best verkochte plaat van 1980) teveel naar softe ballads en een gepolijste productie, maar bij mij konden ze altijd wel een potje breken. Ik heb nog een aardig stapeltje REO-platen liggen.
De doodsoorzaak heb ik op heb web nog niet kunnen achterhalen, maar recente video's laten zien dat hij er erg slecht uitzag.
0
Cured
geplaatst: 14 september 2015, 09:38 uur
Ok, Richrath ken ik dan ook via Hi Infidelity , die ik destijds op plaat kocht op basis van de singles en de hoes.....Heel af en toe speel ik het nog wel eens af en denk nu aan ....We Have To Let Him Go... 
REO Speedwagon - Don't Let Him Go (1981) (Richrath is de man van de gitaarsolo)

REO Speedwagon - Don't Let Him Go (1981) (Richrath is de man van de gitaarsolo)
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 14 september 2015, 09:40 uur
REO Speedwagon... de albumtitels waren soms beter dan de muziek die erop stond. Ik wilde eerst The Earth, A Small Man, His Dog and a Chicken memoreren, maar dat is het eerste album van na Richraths vertrek. Dan doen we het maar met You Can Tune a Piano, But You Can't Tuna Fish.
Toch in zijn soort wel een fijne band, die in mijn muzikale ontwikkeling een aardige rol gespeeld heeft.
R.I.P. Gary Richrath
Toch in zijn soort wel een fijne band, die in mijn muzikale ontwikkeling een aardige rol gespeeld heeft.
R.I.P. Gary Richrath
0
geplaatst: 14 september 2015, 10:00 uur
R.I.P. Gary Richrath
de hits werden vrijwel allemaal geschreven door zanger Kevin Cronin maar ook Richrath schreef wel eens een nummertje, het bekendste is het toch wel het heel fijne Take it on the Run.
de hits werden vrijwel allemaal geschreven door zanger Kevin Cronin maar ook Richrath schreef wel eens een nummertje, het bekendste is het toch wel het heel fijne Take it on the Run.
0
Onweerwolf
geplaatst: 17 september 2015, 16:55 uur
Kiddie van Bolt Thrower. 
Bolt Thrower Drummer Martin 'Kiddie' Kearns Dead At 38 - Blabbermouth.net

Bolt Thrower Drummer Martin 'Kiddie' Kearns Dead At 38 - Blabbermouth.net
0
Sir Spamalot (crew)
geplaatst: 17 september 2015, 17:03 uur
Ik lees het ook zopas, 38 jaar nog maar... R.I.P. Kiddie. 

0
Onweerwolf
geplaatst: 17 september 2015, 17:12 uur
Ik heb menigmaal dagenlang een stijve nek gehad wegens zijn ongelooflijk lompe mokerslagen tijdens live optredens. Ik ken geen enkele deathmetal band die zo onweerstaanbaar uitnodigt tot headbangen en moshpits als good old Bolt Thrower en Kiddie's drumwerk was daar een hele grote factor in.
0
geplaatst: 17 september 2015, 17:35 uur
Ik heb helaas geen live-ervaringen met Bolt Thrower, maar ze zijn sowieso sentiment (eerste deathmetalband die ik beluisterde, toen ik nog niet wist wat death metal was) en Bolt Thrower is ook de enige band die death metal kan spelen met echte klasse. Heel sterke band.
0
geplaatst: 28 september 2015, 17:16 uur
Crusaders Sax Man Wilton Felder Passes | Houston Press - houstonpress.com
Er blijven steeds minder Crusaders over: vorig jaar overleed toetsenman Joe Sample, ditmaal is Wilton Felder ons ontvallen. Allebei 75 jaar geworden.
Wilton Felder is vooral bekend als saxofonist van de Crusaders, maar ook een uitstekend bassist. Met name in die laatste rol vervulde hij veel sessiewerk, onder meer op albums van Joni Mitchell, Steely Dan, The Jackson 5, Barry White en vele anderen.
Tevens goed voor enkele uitstekende solo-albums, waarvan deze 2-on-1 set een absolute aanrader is: We All Have a Star/Inherit the Wind - Wilton Felder | Songs, Reviews, Credits | AllMusic.
Daarop staat ook het nummer waarmee hij onder eigen naam een hit in Engeland scoorde, met Bobby Womack als zanger.
R.I.P. Wilton Felder
Er blijven steeds minder Crusaders over: vorig jaar overleed toetsenman Joe Sample, ditmaal is Wilton Felder ons ontvallen. Allebei 75 jaar geworden.
Wilton Felder is vooral bekend als saxofonist van de Crusaders, maar ook een uitstekend bassist. Met name in die laatste rol vervulde hij veel sessiewerk, onder meer op albums van Joni Mitchell, Steely Dan, The Jackson 5, Barry White en vele anderen.
Tevens goed voor enkele uitstekende solo-albums, waarvan deze 2-on-1 set een absolute aanrader is: We All Have a Star/Inherit the Wind - Wilton Felder | Songs, Reviews, Credits | AllMusic.
Daarop staat ook het nummer waarmee hij onder eigen naam een hit in Engeland scoorde, met Bobby Womack als zanger.
R.I.P. Wilton Felder
0
geplaatst: 8 oktober 2015, 05:09 uur
RIP Gail Zappa... hoe overwacht is dat... 
Frank Zappa's Widow Gail Zappa Dead at 70 | Rolling Stone - rollingstone.com
In Memoriam | Gail Zappa Has Passed Away on JamBase

Frank Zappa's Widow Gail Zappa Dead at 70 | Rolling Stone - rollingstone.com
In Memoriam | Gail Zappa Has Passed Away on JamBase
0
geplaatst: 10 oktober 2015, 14:20 uur
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.