Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 15 november 2015, 11:19 uur
(quote)
Met alle respect hoor, maar deze actie snap ik niet helemaal.....
Waarom niet?
Bij een concert van deze band zijn concertbezoekers gedood, gewond, getraumatiseerd door terroristen. Ook wij zijn concertbezoekers en je kan zo iets doen, behalve erover discussiëren.
Maar als je het niet ziet zitten, doe je gewoon niet mee natuurlijk. Wel leuk dat je reageert.
0
geplaatst: 15 november 2015, 11:21 uur
buizen schreef:
Heb ook maar even meegedaan, west. Het is een gebaar.
UFO kan wel even van nr. 1 af, nood breekt wet.
Heb ook maar even meegedaan, west. Het is een gebaar.
UFO kan wel even van nr. 1 af, nood breekt wet.

0
geplaatst: 15 november 2015, 14:52 uur
Zag net foto van de ravage en lichamen in de concertzaal op twitter voorbij komen. Daarnaast filmpje vanuit publiek waarop de eerste schoten te horen zijn...te erg voor woorden.
0
geplaatst: 15 november 2015, 15:28 uur
GrafGantz schreef:
Kippenvel als ik dit lees:
https://www.facebook.com/isobel.bowdery/posts/10153885280769893
Kippenvel als ik dit lees:
https://www.facebook.com/isobel.bowdery/posts/10153885280769893
Waanzinnig.
0
tuktak
geplaatst: 15 november 2015, 16:28 uur
En er zijn weer nieuwe filmpjes opgedoken! Snel kijken, vreselijk om te zien! Let op: Schokkend!
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:34 uur
tuktak schreef:
En er zijn weer nieuwe filmpjes opgedoken! Snel kijken, vreselijk om te zien!
En er zijn weer nieuwe filmpjes opgedoken! Snel kijken, vreselijk om te zien!
Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik pas. Je komt overigens onthutsend enthousiast over

0
geplaatst: 15 november 2015, 16:37 uur
GrafGantz schreef:
Ik hoop dat je het niet erg vindt als ik pas. Je komt overigens onthutsend enthousiast over
(quote)
Cynisme - laat ik het maar duiden.
0
tuktak
geplaatst: 15 november 2015, 16:50 uur
Iedereen zijn eigen manier van omgaan met gebeurtenissen natuurlijk. Voor mij geen Frans Facebookvlaggetje in elk geval. Neemt niet weg dat ik het ook een tragedie vind.
0
geplaatst: 15 november 2015, 16:53 uur
tuktak schreef:
Iedereen zijn eigen manier van omgaan met gebeurtenissen natuurlijk. Voor mij geen Frans Facebookvlaggetje in elk geval. Neemt niet weg dat ik het ook een tragedie vind.
https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/12241192_10153561905295813_6164363850701481102_n.jpg?oh=d8b57fcfb4af25f9b34f8bdec51d544d&oe=56F9D41E
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2015, 16:59 uur
tuktak schreef:
Voor mij geen Frans Facebookvlaggetje in elk geval.
Voor mij geen Frans Facebookvlaggetje in elk geval.
Afgelopen donderdag heb ik ook nergens Libanese vlaggen gezien...
0
geplaatst: 15 november 2015, 17:09 uur
Mind you:
Egalité Liberté Fraternité is géén Libanese uitvinding. Maar weet jij veel.
0
Misterfool
geplaatst: 15 november 2015, 17:48 uur
R.I.P slachtoffers Parijs en Beiroet.
Over het politieke debat rond deze aanslagen laat ik me hier niet uit. Er zijn andere plekken voor politiek verhitte discussies. Ik ben enorm geschokt door het geweld: komt wel erg dichtbij.
Over het politieke debat rond deze aanslagen laat ik me hier niet uit. Er zijn andere plekken voor politiek verhitte discussies. Ik ben enorm geschokt door het geweld: komt wel erg dichtbij.
0
Onweerwolf
geplaatst: 15 november 2015, 18:19 uur
dix schreef:
Mind you:
(quote)
Mind you:
Als je het niet snapt bemoei je er dan niet mee.
0
geplaatst: 15 november 2015, 18:47 uur
Ik heb inderdaad ook de foto gezien van binnen in de Bataclan. Eigenlijk wil ik dat niet zien maar toch weer met één klik op de muis en dan zit het weer voor altijd in je geheugen gegrift. Verschrikkelijk wat daar heeft moeten plaats vinden..
0
geplaatst: 16 november 2015, 13:13 uur
Prince heeft zn Europese tour ook afgezegd..ivm de aanslagen..
0
geplaatst: 16 november 2015, 13:15 uur
Ik ben ontzet over de gebeurtenissen in Parijs. Zoveel (met name jonge) levens weggerukt, op een avond van vertier en plezier. Mensen met plannen, dromen, vol mogelijkheden... In de stad van de liefde, nota bene.
Ik hoop dat de liefde zal overwinnen en religieus fanatisme zal verdwijnen. Alle kracht en sterkte voor de slachtoffers en nabestaanden van deze tragedie.
Ik hoop dat de liefde zal overwinnen en religieus fanatisme zal verdwijnen. Alle kracht en sterkte voor de slachtoffers en nabestaanden van deze tragedie.
0
geplaatst: 16 november 2015, 14:09 uur
Een initiatief van de fanclub van Eagles Of Death Metal:
http://www.ad.nl/ad/nl/37401/Aanslagen-Parijs-november-2015/article/detail/4187594/2015/11/16/Fans-willen-Save-a-Prayer-van-Eagles-of-Death-Metal-op-1.dhtml
AD: ",,Help Eagles Of Death Metal naar nummer één uit solidariteit, tegen terrorisme en voor vrede'', zo staat op de Facebookpagina van de actie te lezen."
http://www.ad.nl/ad/nl/37401/Aanslagen-Parijs-november-2015/article/detail/4187594/2015/11/16/Fans-willen-Save-a-Prayer-van-Eagles-of-Death-Metal-op-1.dhtml
AD: ",,Help Eagles Of Death Metal naar nummer één uit solidariteit, tegen terrorisme en voor vrede'', zo staat op de Facebookpagina van de actie te lezen."
0
geplaatst: 16 november 2015, 14:18 uur
luigifort schreef:
Dat vind ik eigenlijk van de zotte. Dat er concerten in Parijs worden afgezegd en dat Eagles of Death Metal hun volledige tour cancelled is volkomen logisch. Maar dat een Amerikaanse artiest opeens niet meer durft te spelen in Europa vind ik wel een beetje raar. Stel je voor dat veel artiesten en bands Prince hier in zouden volgen. Dan bereik je eigenlijk precies wat de terroristen willen.
0
geplaatst: 16 november 2015, 14:24 uur
Ja, rare kwibus. Past wel in het rijtje absurde toegangsprijzen, hondstrouwe fans aanklagen, een ziekelijke obsessie met copyright hebben...
0
geplaatst: 16 november 2015, 14:36 uur
Prince heeft niet gecancelled, alleen uitgesteld.
En dat was vrijdag al het geval, voordat al die ellende in Parijs begon. Dat had te maken met de zwarte kaartverkoop. Een terechte beslissing in mijn ogen.
Dat hij het nu tijdelijk uitstelt snap ik wel.
En dat was vrijdag al het geval, voordat al die ellende in Parijs begon. Dat had te maken met de zwarte kaartverkoop. Een terechte beslissing in mijn ogen.
Dat hij het nu tijdelijk uitstelt snap ik wel.
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:14 uur
west schreef:
Tja... het spijt me wel hoor, maar uit solidariteit een slechte cover naar nummer 1 helpen? Ik zie het nut er niet van in. Wat helpt dat de nabestaanden of de nog levende slachtoffers?
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:32 uur
lennon schreef:
Tja... het spijt me wel hoor, maar uit solidariteit een slechte cover naar nummer 1 helpen? Ik zie het nut er niet van in. Wat helpt dat de nabestaanden of de nog levende slachtoffers?
(quote)
Hier spreekt zeker een Duran Duran-fan
De band is waarschijnlijk ook getraumatiseerd en heeft ook een crewlid verloren. Ze op deze manier een hoop positivisme meegeven is dan toch helemaal niets mis mee?
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:36 uur
herman schreef:
De band is waarschijnlijk ook getraumatiseerd en heeft ook een crewlid verloren. Ze op deze manier een hoop positivisme meegeven is dan toch helemaal niets mis mee?
(quote)
De band is waarschijnlijk ook getraumatiseerd en heeft ook een crewlid verloren. Ze op deze manier een hoop positivisme meegeven is dan toch helemaal niets mis mee? Misschien ervaren ze dat zelf anders en willen ze gewoon ff niks, en er zo weinig mogelijk aan herinnerd worden... kan ik me zomaar voorstellen.
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:36 uur
Niets mis met het gebaar inderdaad. Muziek kan op alle mogelijke manieren verbinden. Je hoeft er niet aan mee doen, maar het kan wel. Vrijheid blijheid. Iedereen kan daar gelukkig een eigen keuze in maken.
Ik juich eigenlijk alles toe wat ervoor kan zorgen dat mensen verbroederen. Eigenlijk heb ik niet zo met Giel Beelen, maar deze actie van hem kan ik dan wel weer waarderen
En dit initiatief van een van de belangrijkste muziekbloggers vind ik ook mooi.
Ik juich eigenlijk alles toe wat ervoor kan zorgen dat mensen verbroederen. Eigenlijk heb ik niet zo met Giel Beelen, maar deze actie van hem kan ik dan wel weer waarderen
En dit initiatief van een van de belangrijkste muziekbloggers vind ik ook mooi.
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:44 uur
Hmmmm ..
Giel had zichzelf uit solidariteit natuurlijk ook een maand eerder in dat glazen huis kunnen laten opsluiten.
Giel had zichzelf uit solidariteit natuurlijk ook een maand eerder in dat glazen huis kunnen laten opsluiten.
0
geplaatst: 16 november 2015, 15:55 uur
herman schreef:
De band is waarschijnlijk ook getraumatiseerd en heeft ook een crewlid verloren. Ze op deze manier een hoop positivisme meegeven is dan toch helemaal niets mis mee? Afgezien van het feit dat ik een DD liefhebber ben, en deze cover echt verschrikkelijk vind, is het ook vrij raar dat je ineens een hit scoort omdat je publiek wordt vermoord door een stel hufters. Kan me indenken dat dat niet de manier is waarop ze een nummer 1 hit willen scoren.
Het doet me denken aan het postuum kiezen van Pim Fortuyn,.. Niks dan goed over de doden zeg maar... Vind het altijd een beetje luguber, maar da's mijn persoonlijke gevoel erbij.
0
geplaatst: 16 november 2015, 16:19 uur
lennon schreef:
.....is het ook vrij raar dat je ineens een hit scoort omdat je publiek wordt vermoord door een stel hufters. Kan me indenken dat dat niet de manier is waarop ze een nummer 1 hit willen scoren.
(quote)
.....is het ook vrij raar dat je ineens een hit scoort omdat je publiek wordt vermoord door een stel hufters. Kan me indenken dat dat niet de manier is waarop ze een nummer 1 hit willen scoren.
Eagles of Death Metal heeft hier op Musicmeter tot nu toe 462 stemmen gehaald. De feitelijke 2 bandleden & schrijvers zijn Jesse Hughes & ene Josh Homme (QOTSA). Het is niet één of ander obscuur groepje en daarom was helaas de zaal in Parijs ook uitverkocht met 1500 mensen. Dit is ook een initiatief van een fangroep, dat mogen zij toch zelf weten? En weer: wil je niet meedoen, dan doe je niet mee. Net als bij de rotatielijst hier. Ik snap oprecht niet dat mensen die niet mee willen doen, zich zo druk maken.
0
Onweerwolf
geplaatst: 16 november 2015, 16:24 uur
Gretz schreef:
Eigenlijk heb ik niet zo met Giel Beelen, maar deze actie van hem kan ik dan wel weer waarderen
Eigenlijk heb ik niet zo met Giel Beelen, maar deze actie van hem kan ik dan wel weer waarderen
Wat vind je er precies mooi aan dan?
Naar mijn smaak is onze nationale aandachtshoer hier weer gewoon aan het doen waar hij goed in is; de aandacht opeisen.
Ik zie alleen maar een vlug bij elkaar geraapt lijstje met liedjes die tekstueel op een of andere manier gelinkt kunnen worden aan virtueel elke vorm van geweld en verdriet. Volstrekt inwisselbaar voor nog eens 10 miljoen andere liedjes.
En wat moeten we daar dan nu mee? De liedjes op volgorde gaan beluisteren terwijl we overdenken hoe verrot de wereld is en hoe fantastisch het is dat Giel Beelen daar tenminste nog aandacht voor heeft?
Er staat nog net geen selfie bij waarop hij staat te janken bij de Eiffeltoren.
Begrijp me niet verkeerd; ik vind het prima als er initiatieven worden genomen hoor maar in de meeste gevallen vraag ik me sterk af wat het beoogde doel is.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.