MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
Gloeilamp schreef:
Foo Fighters cancelen ook de rest van hun tour na de gebeurtenissen van ugisteravond/nacht.

Wat is daar de reden voor? Ik zie de link met Parijs niet helemaal?

lennon schreef:
(quote)

Omdat...

Ook U2 trekt de stekker eruit...
Lees verder...

Quote van Bono, via The Guardian.
U2 lead singer Bono has said the Paris massacres especially the attack on the heavy metal concert was IS’s first “direct hit against music.”

Bono said the bombs and bullets at the Eagles of Death Metal concert showed the attackers don’t like music.

Die Geburt der Tragodie aus dem Geiste der Musik...

Het dodental is terug geschroefd naar 87. Maar nog veel te veel..

Ducoz schreef:
Het dodental is terug geschroefd naar 87. Maar nog veel te veel..

Waar lees je dat ?
Ziet hier met zootje live streams voor me, maar zie het nergens staan...

lennon schreef:
(quote)

Dave Grohl is ook bevriend met de leden van Eagles en zeker met Josh dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Stalin schreef:
(quote)

Waar lees je dat ?

129 intussen

Te veel verwarrende informatie door de social media.
Nog erger is de race voor allemaal het juiste berichtje/mening te posten en te oordelen over dingen die pas binnen paar dagen duidelijk worden.

Collectief medeleven = met een lachende profielfoto op een doorzichtige vlag staan van een land dat juist een tragedie meemaakt.

vigil schreef:
(quote)

Dave Grohl is ook bevriend met de leden van Eagles en zeker met Josh dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.

Aha. Dat wist ik niet.

U2 heeft alleen de shows in Parijs gecancelled en niet de tournee toch?

Casartelli (moderator)
Stalin schreef:
Quote van Bono, via The Guardian.

U2 lead singer Bono has said the Paris massacres especially the attack on the heavy metal concert was IS’s first “direct hit against music.”

Bono said the bombs and bullets at the Eagles of Death Metal concert showed the attackers don’t like music.

Ik was even te lui om het hele interview op te zoeken (iets met bladeren door inmiddels gesloten liveblogs), dus op gevaar af dat ik me ook op het glibberige pad der socialemediadiarree begeef... begrijp ik hieruit dat Bono concludeert dat de IS-terroristen "don't like music" en dat hij daarop antwoordt door hun concert maar te annuleren?

Enige tijd geleden was hier in Amsterdam wat reuring over een debat over persvrijheid, satire (en de islam?) dat in de Balie plaats zou vinden en dat ter elfder ure afgelast werd omdat de veiligheid niet gegarandeerd kon worden (of niet tegen het beschikbare budget, of iets dergelijks...). Uiteraard vond toen ook jan en alleman dat er niet voor bedreigingen gezwicht mocht worden en er kwamen toen ook wat reacties van betrokkenen die vonden dat dat allemaal wel wat makkelijk vanaf de zijlijn geroepen was. Of de afgelasting nou laf of verstandig of allebei een beetje was, met een onderwerp dat zo overduidelijk middenin de gevoeligheden zat, viel de afgelasting in elk geval tot op zekere hoogte te billijken. Maar in dit geval...?

Casartelli schreef:
(quote)

Ik was even te lui om het hele interview op te zoeken (iets met bladeren door inmiddels gesloten liveblogs), dus op gevaar af dat ik me ook op het glibberige pad der socialemediadiarree begeef... begrijp ik hieruit dat Bono concludeert dat de IS-terroristen "don't like music" en dat hij daarop antwoordt door hun concert maar te annuleren?

U2 lead singer Bono has said the Paris massacres, especially the attack on the music concert, was Islamic State’s first “direct hit against music”.

“Our first thoughts at this point are with the Eagles of Death Metal fans,” Bono told the Dave Fanning Show on Irish radio 2FM on Saturday.

The U2 star added: “When you think about it, the majority of victims from last night’s attacks were music fans.

“So this really is the first direct hit on music we’ve had on this so-called war on terror.

“We know that they don’t like music … and this and the cold-blooded aspect of last night’s attacks are what are really upsetting because it means it could have been any of us.

En dit staat op de officiele site van U2...
As a result of the ongoing state of emergency across France, the U2 Paris concerts scheduled for the 14th and 15th November will not be going ahead as planned. U2 and Live Nation, along with HBO who were due to live broadcast the Saturday concert, are fully resolved to go ahead with this show at an appropriate time.

dix
Casartelli schreef:
...dus op gevaar af dat ik me ook op het glibberige pad der socialemediadiarree begeef... begrijp ik hieruit dat Bono concludeert dat de IS-terroristen "don't like music" en dat hij daarop antwoordt door hun concert maar te annuleren...?

De band heeft natuurlijk ook te maken met 'a state of emergency'. Sowieso, wat je ook van de muziek mag vinden, die mannen zijn zeker geen angsthazen.

buizen
Stalin schreef:
(quote)

Met alle respect voor Dusseldorf, maar het is geen Parijs, London, Barcelona, Berlijn of New York.
Dat soort steden zijn wereldwijd bekend en qua maximale media-impact zullen dat soort steden het het zwaarst te verduren krijgen.
Ik vrees ook met grote vrezen dat het binnen afzienbare tijd de beurt is aan Amsterdam.
Snap wat je bedoelt (metropoolstatus) maar toch heb ik over Dusseldorf - dat idd geen Londen of New York is - het gevoel dat daar net zo goed iets heftigs kan gebeuren, vind het er op een of andere manier een stad voor. Duisburg ook.
Meest te vrezen heeft Vaticaanstad.

Kan jou overigens niet helemaal volgen, Ernie. De reacties lijken me hier oprecht.

Stalin schreef:
(quote)

Waar lees je dat ?

Dat schreef pitchfork. Nou weet ik niet of due de meest betrouwbare zijn rond dit soort onderwerpen.

Ik heb net Alela Diane gezien, die gisteren in Parijs optrad en daar bijna niet weg kon. Met een minuut stilte aan het begin en de nummers van Cold Moon (vooral het titel nummer) had ik geen mooier eerbetoon kunnen bedenken. Een naar gevoel en het voelde toch raar om daar nu heen te gaan..

[/quote]Kan jou overigens niet helemaal volgen, Ernie. De reacties lijken me hier oprecht. [/quote]

Ik word gwn altijd cynisch als de digitale riolen opengaan bij dit soort gebeurtenissen.
Veel reacties zijn oprecht, zeker bij muziekliefhebbers als ons, maar velen gebruiken deze tragische gebeurtenis nu al om een rondje te polariseren en paniekzaaien en hun mening (politiek) op te dringen.

Ducoz schreef:
(quote)

Dat schreef pitchfork. Nou weet ik niet of due de meest betrouwbare zijn rond dit soort onderwerpen.

Er zijn tot nu toe 87 doden in de Bataclan en 129 doden in totaal. Verder zijn er 352 gewonden, waarvan 99 nog steeds in kritische toestand. Verwacht wordt dat het dodental verder op loopt. (laatste nieuws)

Edit: inmiddels 89 doden in de Bataclan.

Overigens werd net in het Journaal ook stilgestaan bij de mensen die niet gewond of dood waren en uit die concertzaal kwamen. Die holle blik had de journalist nog nooit gezien. Over een trauma gesproken.

buizen
(quote)
Kan jou overigens niet helemaal volgen, Ernie. De reacties lijken me hier oprecht.

I
k word gwn altijd cynisch als de digitale riolen opengaan bij dit soort gebeurtenissen.
Veel reacties zijn oprecht, zeker bij muziekliefhebbers als ons, maar velen gebruiken deze tragische gebeurtenis nu al om een rondje te polariseren en paniekzaaien en hun mening (politiek) op te dringen.
[/quote] [/quote]

Waar jij op doelt snap ik wel en zie (zag) het ook. Merendeel is echter gewoon woede en verdriet over de aanslag op vrijheid, op muziekbeleving, etc. 80 concertbezoekers in koelen bloede neergeschoten.. Logisch dat er reacties komen.

buizen schreef:
Meest te vrezen heeft Vaticaanstad.

Met deze boys valt niet spotten anders hoor...
https://faithbooknz.files.wordpress.com/2012/05/swissguard2.jpg

buizen
Stalin schreef:
(quote)

Met deze boys valt niet spotten anders hoor...
(afbeelding)

RIP Nick Alexander, dan hebben we ook een naam en gezicht bij de vermoorde merchman van EoDM:
Briton Nick Alexander is feared to be among the dead after Paris massacre at Bataclan  | Daily Mail Online - dailymail.co.uk

Uiteraard verschrikkelijk wat er gisteren in Parijs gebeurd is. Toch las ik onderstaande passage op deze Teletekst-pagina (inmiddels aangepast) vanmiddag met een kleine glimlach.
http://i.imgur.com/HxJPBeM.png

Zo, laat dat even duidelijk zijn.

Is ook heel relevant om te vermelden natuurlijk.

Het heeft me trouwens behoorlijk aangegrepen. Je ziet meteen jezelf bij een een concert staan als zoiets gebeurt...

freakey schreef:
RIP Nick Alexander, dan hebben we ook een naam en gezicht bij de vermoorde merchman van EoDM:
Briton Nick Alexander is feared to be among the dead after Paris massacre at Bataclan  | Daily Mail Online - dailymail.co.uk

Europese tour is ook gecanceld.

Het zou erg vreemd zijn als dit niet zo was, ik denk zelf dat ze nooit meer een concert zullen geven. Als je op het podium staat en je fans worden een voor een afgeknald....

Het verschilt per mens hoe je ermee om kan gaan maar ik kan me voorstellen dat ze er een levenslang trauma aan overhouden. En dat iedere keer dat ze op een podium staan de beelden weer voorbij flitsen. Sommige mensen kunnen zoiets verwerken, anderen juist totaal niet, en het is de vraag hoe dat voor de EoDM is. Maar inderdaad; het is heel goed mogelijk dat ze nooit of in ieder geval heel lang niet meer op zullen treden.

Ongelooflijk... Inderdaad, die gedachte dat "het eigenlijk gewoon bij de show hoort". Die fractie van een seconde voor alles bikkelharde realiteit wordt. Onvoorstelbaar.

30-40 doden worden er nog verwacht..zwaar gewonden die alleen nog maar leven dankzij machines..

Een aantal users hebben dit album uit respect voor de slachtoffers in Parijs en in het bijzonder bij het concert van deze band op nummer 1 gezet in hun rotatielijst. Doen jullie mee?

Eagles of Death Metal - Zipper Down (2015)

Vandaag nieuw op 16 in onze rotatielijst: morgen naar de top 10?

buizen
Heb ook maar even meegedaan, west. Het is een gebaar.
UFO kan wel even van nr. 1 af, nood breekt wet.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 12:06 uur

geplaatst: vandaag om 12:06 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.