MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Nieuws / R.I.P.

zoeken in:
west schreef:
Ik snap oprecht niet dat mensen die niet mee willen doen, zich zo druk maken.

Don't worry, ik maak me echt niet druk. Ik vind het altijd een beetje raar dat na zulke gebeurtenissen dit soort dingen gedaan worden. Het nummer is normaal gesproken niet voor een groot publiek bestemd, en nu ineens wel... raar dat er zo iets verschrikkelijks voor moet gebeuren.

Net als de vlaggetjes op facebook enzo... Het zal wel een vorm van rouw verwerking zijn, en dat mag. Mijn ding is het gewoon niet, het voelt niet goed.

Onweerwolf schreef:
(quote)

Wat vind je er precies mooi aan dan?

Naar mijn smaak is onze nationale aandachtshoer hier weer gewoon aan het doen waar hij goed in is; de aandacht opeisen.

Ik zie alleen maar een vlug bij elkaar geraapt lijstje met liedjes die tekstueel op een of andere manier gelinkt kunnen worden aan virtueel elke vorm van geweld en verdriet. Volstrekt inwisselbaar voor nog eens 10 miljoen andere liedjes.

En wat moeten we daar dan nu mee? De liedjes op volgorde gaan beluisteren terwijl we overdenken hoe verrot de wereld is en hoe fantastisch het is dat Giel Beelen daar tenminste nog aandacht voor heeft?

Er staat nog net geen selfie bij waarop hij staat te janken bij de Eiffeltoren.

Begrijp me niet verkeerd; ik vind het prima als er initiatieven worden genomen hoor maar in de meeste gevallen vraag ik met sterk af wat het beoogde doel is.

Ja, zo kun je alles wel negatief zien. Ik weet niet precies wat zijn beweegredenen zijn, maar je zou eens kunnen proberen voor te stellen dat het wel vanuit zijn hart gemeend is en dat het hem niet om de extra aandacht te doen is. Ik vind het goed dat hij mensen aanspoort om via muziek hun liefde en steunbetuigingen voor de mensen in Parijs te uiten. Muziek is emotie en kan mensen bij elkaar brengen in moeilijke tijden. Natuurlijk is die lijst van hem inwisselbaar, maar dat doet er helemaal niet toe. Natuurlijk hoef je hem ook niet te gaan beluisteren, maar voor de mensen die hun emotie om die manier wel kwijt kunnen is daar niks mis mee.

Persoonlijk kan ik heel goed begrijpen dat veel mensen muziek koppelen met de afschuwelijke gebeurtenissen in Parijs. De grootste tragedie voltrok zich ook in een concertzaal. Zovelen van ons waren waarschijnlijk op hetzelfde moment ook bij een concert. Zelf was ik op het moment van de aanslagen in de Melkweg bij een concert van CHVRCHES. Gelukkig alles pas na afloop meegekregen, maar dat optreden en een aantal van hun nummers zijn voor mij nu ook onlosmakelijk (tekstueel) verbonden met deze zwarte dag. Zeker de afsluiter The Mother We Share kan ik niet meer los zien.

dix
Gretz schreef:
...maar je zou eens kunnen proberen voor te stellen dat het wel vanuit zijn hart gemeend is ...

Uh ... nee

Niet meer na zijn commentaar bij de Charlie Hebdo moorden in hetzelfde Parijs.

Die cursivering is bewust door mij geplaatst, de man heeft beurre op z'n tête.

Onweerwolf
Gretz schreef:
(quote)

Ja, zo kun je alles wel negatief zien. Ik weet niet precies wat zijn beweegredenen zijn, maar je zou eens kunnen proberen voor te stellen dat het wel vanuit zijn hart gemeend is en dat het hem niet om de extra aandacht te doen is.

Bij Giel Beelen? sorry, maar dat ik me bij die vent echt niet voorstellen.

Ik vind het goed dat hij mensen aanspoort om via muziek hun liefde en steunbetuigingen voor de mensen in Parijs te uiten. Muziek is emotie en kan mensen bij elkaar brengen in moeilijke tijden. Natuurlijk is die lijst van hem inwisselbaar, maar dat doet er helemaal niet toe. Natuurlijk hoef je hem ook niet te gaan beluisteren, maar voor de mensen die hun emotie om die manier wel kwijt kunnen is daar niks mis mee.

Persoonlijk kan ik heel goed begrijpen dat veel mensen muziek koppelen met de afschuwelijke gebeurtenissen in Parijs. De grootste tragedie voltrok zich ook in een concertzaal. Zovelen van ons waren waarschijnlijk op hetzelfde moment ook bij een concert. Zelf was ik op het moment van de aanslagen in de Melkweg bij een concert van CHVRCHES. Gelukkig alles pas na afloop meegekregen, maar dat optreden en een aantal van hun nummers zijn voor mij nu ook onlosmakelijk (tekstueel) verbonden met deze zwarte dag. Zeker de afsluiter The Mother We Share kan ik niet meer los zien.

Dat is precies het punt; dat is een persoonlijke ervaring die jij hebt en die ik prima snap. Maar Beelen probeert nou juist om zoiets collectief bij mensen door de strot te drukken.

Onweerwolf schreef:

Bij Giel Beelen? sorry, maar dat ik me bij die vent echt niet voorstellen.

dix schreef:
(quote)

Uh ... nee

Niet meer na zijn commentaar bij de Charlie Hebdo moorden in hetzelfde Parijs.

Die cursivering is bewust door mij geplaatst, de man heeft beurre op z'n tête.

Oh oeps, dat was ik alweer helemaal vergeten. Zijn reactie na het Charlie Hebdo-drama was inderdaad allerminst chique te noemen. Huilende Giel - NRC Heeft hij die woorden ooit terug genomen?
Ik denk nog altijd wel dat de bedoeling van de laatste actie goed blijft, maar Giel heeft dankzij de enorme hoeveelheid relletjes waar hij de laatste jaren in betrokken is geweest natuurlijk zijn naam wel tegen.

Ik vond de reactie van Giel Beelen bij DWDD na Charlie Hebdo juist een van de weinig zinnige destijds. Alleen klonk het uit de mond van Giel nogal hypocriet.

P.F. Sloan (70) overleden.

Terug naar de muziek.. Jammer. Fijne artiest. Alhoewel zijn laatste studio plaat niet al te best was (vooral de herbewerkingen van de oude nummers..)

Robertus
Mijn oprechte excuses dat ik het onderwerp over P.F. Sloan even passeer om nog iets te zeggen over Parijs.

Mijn medeleven naar alle nabestaanden en The Eagles Of Death Metal is oneindig....dat wil ik eerst zeggen.

Waar ik echter weinig tot niets mee kan zijn acties van hypocriete huilebalken als Giel Beelen (sluit me voor wat betreft zulke mensen volledig aan bij Onweerwolf)en oorlogszuchtige regeringen die het nodig vinden om weer te gaan bombarderen in Syrië, zodat het draagvlak voor organisaties als IS alleen maar groter wordt. Maar hierover zal ik mijn mond vrees ik moeten houden, anders wordt mijn bericht wellicht te politiek.

Mij persoonlijk zal het niet tegenhouden om gewoon naar concerten te blijven gaan, zolang mijn portemonnee het toelaat. Ik ben niet bang, hooguit vrees ik voor het feit dat controles alsmaar scherper worden, wat voor meer oponthoud en praktisch ongemak zal zorgen. Ik begrijp het echter wel.

En nee, ik heb mijn foto op fb ook niet laten filteren door de Franse driekleur. Enerzijds omdat je dan elke dag wel een andere vlag kunt plakken en je bezig blijft, anderzijds omdat ik me niet aan het idee kan onttrekken dat het merendeel die dat doet niet eens weet waarom. Omdat Facebook het voorstelt? Omdat al je fb-vrienden het doen? Ik ben sowieso altijd wat huiverig voor dat soort meeloopgedrag.

R.I.P. voor alle slachtoffers......

Casartelli (moderator)
We hebben er een dedicated topic voor tegenwoordig:
De Site >> Gebruikers >> Gevolgen tragedie Parijs voor muziekwereld

buizen
David VanLanding is bij een noodlottige botsing met een vuilniswagen overleden.
Hij heeft o.a. bij de Michael Schenker Group gezongen.
R.I.P.

R.I.P. Protestzanger Armand van het liedje "Ben ik te min", is op 69-jarige leeftijd overleden.

R.I.P Armand

Nahhh
de nieuwe plaat vond ik leuk. En 'Ben Ik Te Min' is een classic natuurlijk. Binnenkort maar weer eens de plaat 'Ben Ik Te Min & 13 Andere Successen' draaien

Dat komt best onverwacht. Een kleurrijk vaderlands icoon van de jaren 60 en daar voorbij is niet meer.

R.I.P. Armand

Casartelli (moderator)
O... dat is nog wel behoorlijk in het harnas toch? De man stond natuurlijk ook niet direct bekend om zijn gezonde levensstijl. We hadden vroeger nog een elpee van hem thuis... zal me hem zeker herinneren als die man van Ben Ik Te Min... en ook van... nouja, ook van Ben Ik Te Min...

R.I.P. Armand

Zephyr
Idd; een zeer kleurrijk icoon. De eeuwige hippie, zullen we maar zeggen.

RIP Armand

RIP Armand

Rust in Vrede Armand

Casartelli schreef:
O... dat is nog wel behoorlijk in het harnas toch? De man stond natuurlijk ook niet direct bekend om zijn gezonde levensstijl. We hadden vroeger nog een elpee van hem thuis... zal me hem zeker herinneren als die man van Ben Ik Te Min... en ook van... nouja, ook van Ben Ik Te Min...

R.I.P. Armand

Armand - Blommenkinders - YouTube

Onweerwolf
Als zelfs Armand het al opgeeft dan vraag ik me af of het met de wereld ooit nog wel goed komt.

Ik ben altijd groot fan geweest van Blommenkinders, een van de mooiste Nederlandstalige nummers ooit.

69 pas?? Ik dacht minstens eind 70...

Markant figuur, muzikaal niet zo boeiend voor me, maar wat ie met Kik deed was wel vermakelijk.

Nu maar kijken of zijn vrienden hem gaan oproken, zoals hij zelf wilde..

RIP

R.I.P. Armand

VN heeft in verband met zijn overlijden een groot interview van een klein half jaar geleden online gezet. Hij stond toen weer in the picture vanwege de samenwerking met De Kik. Een mooi verhaal

'Geluk is: een goede gezondheid en een slecht geheugen' - VN

dix
Bonk schreef:
Rust in Vrede Armand

Dat deed ie al jaaaaren

Heb hem wel eens gezien bij tv-opnames, een jaar of 6/7 geleden. Toen kwam ie op het laatste moment gemoedelijk binnengewandeld, terwijl de rest al lang en breed binnen was. Mooie kerel. Eigenlijk had ik hem ook wel een jaar of 10 ouder ingeschat.

Op 5 mei zat ik in de auto en hoorde toen "Vrijheid is een volgetankte Mercedes". Dat vond ik zo'n gaaf nummer dat ik weer eens wat muziek van Armand ben gaan draaien. Op de tandem naar Marokko , Fuck the Blues en vooral Je broer wordt ook soldaat kon ik wel waarderen. Veel van zijn teksten waren erg 'blij' maar ook wel tenenkrommend slecht. Drs. P zou zich in zijn graf omdraaien.
Rook in Vrede, beste Armand.

Markant figuur die een aantal prachtige liedjes op de plaat heeft gezet.
R.I.P. Armand

Ach, wat jammer, daar schrik ik van!

Armand R.I.P

Nooit een fan geweest, maar heeft zeker wel vermakelijk werk gemaakt. Markante man.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:00 uur

geplaatst: vandaag om 09:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.