Muziek / Nieuws / R.I.P.
zoeken in:
0
geplaatst: 31 december 2015, 07:41 uur
Zoals te verwachten.
Motörhead stopt na overlijden Ian 'Lemmy' Kilmister
van onze redactie
De Britse heavymetalband Motörhead stopt nu frontman en oprichter Ian 'Lemmy' Kilmister is overleden.
Dat heeft Mikkey Dee, de Zweedse drummer van de groep, gezegd tegen Expressen. "Lemmy wás Motörhead. Het is natuurlijk voorbij nu voor Motörhead."
Mikkey Dee: "We gaan niet meer op tournee. En er komen ook geen platen meer. Maar het merk leeft en Lemmy leeft voort in de harten van de fans."
Ian 'Lemmy' Kilmister kreeg op 26 december te horen dat hij was getroffen door een agressieve vorm van kanker. Hij overleed twee dagen later op 70-jarige leeftijd.
"We hoorden dat Lemmy misschien nog twee maanden te leven had'', zegt Mikkey Dee. "Het was een schok, maar Lemmy zei: 'Ik heb een goede run gehad, f*ck it'. En kort daarna is hij overleden.''
Lemmy begon Motörhead in 1975. Hij stond behalve om zijn grommende stemgeluid bekend om zijn drank- en drugsgebruik. De Engelsman was controversieel vanwege zijn verzameling nazi-voorwerpen.
Motörhead stopt na overlijden Ian 'Lemmy' Kilmister
van onze redactie
De Britse heavymetalband Motörhead stopt nu frontman en oprichter Ian 'Lemmy' Kilmister is overleden.
Dat heeft Mikkey Dee, de Zweedse drummer van de groep, gezegd tegen Expressen. "Lemmy wás Motörhead. Het is natuurlijk voorbij nu voor Motörhead."
Mikkey Dee: "We gaan niet meer op tournee. En er komen ook geen platen meer. Maar het merk leeft en Lemmy leeft voort in de harten van de fans."
Ian 'Lemmy' Kilmister kreeg op 26 december te horen dat hij was getroffen door een agressieve vorm van kanker. Hij overleed twee dagen later op 70-jarige leeftijd.
"We hoorden dat Lemmy misschien nog twee maanden te leven had'', zegt Mikkey Dee. "Het was een schok, maar Lemmy zei: 'Ik heb een goede run gehad, f*ck it'. En kort daarna is hij overleden.''
Lemmy begon Motörhead in 1975. Hij stond behalve om zijn grommende stemgeluid bekend om zijn drank- en drugsgebruik. De Engelsman was controversieel vanwege zijn verzameling nazi-voorwerpen.
0
geplaatst: 31 december 2015, 11:50 uur
Rust zacht Zjef Vanuytsel. Misschien wel de beste Vlaamste kleinkunstartiest (of liedjesschrijver, zoals Zjef het zelf prefereerde) ooit. Ik ken letterlijk geen enkel zwak nummer opnoemen van hem.
Deze komt hard aan. Met stip één van mijn favorieten artiesten en bovenal een zeer sympathieke mens. Altijd nederig tegenover zijn fans en altijd zijn achtergrond als architect ingedachte.
Bedankt Zjef voor al het moois dat je ons gegeven hebt. Je zal worden gemist!
ps. Een oproep aan iedereen die Zjef Vanuytsel niet kent: luister naar zijn muziek, het zal je niet spijten. Echt waar, doen!!
Deze komt hard aan. Met stip één van mijn favorieten artiesten en bovenal een zeer sympathieke mens. Altijd nederig tegenover zijn fans en altijd zijn achtergrond als architect ingedachte.
Bedankt Zjef voor al het moois dat je ons gegeven hebt. Je zal worden gemist!
ps. Een oproep aan iedereen die Zjef Vanuytsel niet kent: luister naar zijn muziek, het zal je niet spijten. Echt waar, doen!!
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 31 december 2015, 12:05 uur
R.I.P. Zjef...
en ook nog R.I.P. de guru
en ook nog R.I.P. de guru
0
geplaatst: 31 december 2015, 12:17 uur
Ha nog nooit gehoord van Zjef, maar wat ik van hem hoor klinkt erg mooi. Qua taalgebruik doet hij me een beetje aan Frank Boeyen denken, poetisch. En de samenwerking met Boudewijn de Groot klinkt ook als een goed idee. Mooi toch dat we geluidsopnames hebben, om pas na iemands dood hem te leren kennen.
0
geplaatst: 31 december 2015, 12:23 uur
Heb ooit dit nummer van hem op YouTube gezet. Verbaasde me dat het zo populair was, heeft nu al ruim 200k views. Blijkbaar in Vlaanderen een hele grote. Mijn moeder is ook fan.
Zjef Vanuytsel - Ik Weet Wel Mijn Lief - YouTube
Zjef Vanuytsel - Ik Weet Wel Mijn Lief - YouTube
0
buizen
geplaatst: 31 december 2015, 12:25 uur
Wat is het toch met die meedogenloze decemberdagen. Wat opnieuw een vrees'lijk nieuws.
"Als De Dood Toch Ooit Moet Komen" schreef ie o.a.
Dacht dat ie al jaren tegen die rotziekte moest vechten, en nu 'toch' overleden.
Ben er nog altijd dankbaar voor om de liedjes van Zjef Vanuytsel (overigens via deze site) te hebben leren kennen. Echt zo prachtig en puur, uit het leven gegrepen.
Rust zacht, Zjef.
Zal je muziek vandaag draaien. Verdomme.
"Als De Dood Toch Ooit Moet Komen" schreef ie o.a.
Dacht dat ie al jaren tegen die rotziekte moest vechten, en nu 'toch' overleden.
Ben er nog altijd dankbaar voor om de liedjes van Zjef Vanuytsel (overigens via deze site) te hebben leren kennen. Echt zo prachtig en puur, uit het leven gegrepen.
Rust zacht, Zjef.
Zal je muziek vandaag draaien. Verdomme.
0
geplaatst: 31 december 2015, 14:17 uur
Stalin
een waardig eerbetoon!
R.I.P. Zjef Vanuytsel, redelijk kort geleden ontdekt, De zotte morgen is inderdaad echt prachtig.
een waardig eerbetoon!R.I.P. Zjef Vanuytsel, redelijk kort geleden ontdekt, De zotte morgen is inderdaad echt prachtig.
0
geplaatst: 31 december 2015, 15:47 uur
Kleinkunstzanger Zjef Vanuytsel is overleden - deredactie.be
En dan komt de nacht plots met zilveren schreden...
Meer lofbetuigingen in dit topic: Genres >> Overigen >> Vlaamse Portretten.
En dan komt de nacht plots met zilveren schreden...
Meer lofbetuigingen in dit topic: Genres >> Overigen >> Vlaamse Portretten.
0
geplaatst: 31 december 2015, 16:01 uur
R.I.P. Zjef Vanuytsel.
De Zotte Morgen is 1 van mijn favoriete nederlandstalige nummers aller tijden...prachtig.
De Zotte Morgen is 1 van mijn favoriete nederlandstalige nummers aller tijden...prachtig.
0
geplaatst: 31 december 2015, 23:25 uur
R.I.P. Lemmy
A true rock and roll legend
Geboren op 24 dec, gestorven op 28 dec.
Voor mij persoonlijk de godfather van metal.
Als eerbetoon ga ik elk jaar in dec vanaf de 24e t/m de 28e 4 dagen lang alle Motörhead platen snoeihard draaien en heel veel drank nuttigen (en misschien nog eens een dikke joint tussendoor) om hem te herdenken.
A true rock and roll legend
Geboren op 24 dec, gestorven op 28 dec.
Voor mij persoonlijk de godfather van metal.
Als eerbetoon ga ik elk jaar in dec vanaf de 24e t/m de 28e 4 dagen lang alle Motörhead platen snoeihard draaien en heel veel drank nuttigen (en misschien nog eens een dikke joint tussendoor) om hem te herdenken.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 12:40 uur
Doe ik al jaren, Bouvier666. Beker bekend als de kerstdagen...
0
geplaatst: 1 januari 2016, 16:39 uur
Lijkt me best yolo om vier dagen lang alle platen van Motörhead tegelijk te draaien.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:16 uur
0
geplaatst: 1 januari 2016, 18:39 uur
de 1e muziekdode nu al een feit... RIP Natalie Cole
Zangeres Natalie Cole (65) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
Zangeres Natalie Cole (65) overleden | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
0
Hendrik68
geplaatst: 1 januari 2016, 18:57 uur
Jeugdsentiment dit nummer, RIP Natalie Cole.
Natalie Cole - ???? Miss You Like Crazy ???? - YouTube
Natalie Cole - ???? Miss You Like Crazy ???? - YouTube
0
geplaatst: 1 januari 2016, 19:32 uur
bennerd schreef:
Lijkt me best yolo om vier dagen lang alle platen van Motörhead tegelijk te draaien.
Één voor één is beter.
0
geplaatst: 1 januari 2016, 19:49 uur
Al vraag ik me af of een voor een draaien veel anders is qua muziekbeleving vergeleken met alles tegelijk... 

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.